Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mbappe09 skrev (6 minutter siden):

Jeg er ideologisk i mot drittpartiet, så enkelt er det. F alle som støtter de.

Uansett, tilbake til trådens tema:

Russerne snakker om å opprette nye avdelinger blant annet mot grensen til Finland. Dette er i hovedsak papirstrukturer som ikke vil overstige mer enn noen få prosent kapasitet så lenge krigen i ukraina pågår. Russerne håper selvfølgelig på at vestlige media skal snakke om *planlagt* kapasitet (250k?) og ikke reell kapastet(2k?). 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sitat

Tusenvis av griser drept i russisk angrep mot Ukraina

Publisert klokken14:12 iKrigen i Ukraina

Et russisk droneangrep har tatt livet av rundt 13.000 griser etter at en stor grisefarm i Kharkiv nordøst i landet tok fyr.

Det opplyser ukrainske nødetater. Grisefarmen ble rammet i det omfattende drone- og rakettangrepet som Russland gjennomførte mot Ukraina natt til fredag.

Grisene ble holdt i åtte store bygninger i et område på 13.000 kvadratmeter. Alle bygningene brant ned.

(NTB)

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
torbjornen skrev (6 minutter siden):
Sitat

Et russisk droneangrep har tatt livet av rundt 13.000 griser etter at en stor grisefarm i Kharkiv nordøst i landet tok fyr.

Det opplyser ukrainske nødetater. Grisefarmen ble rammet i det omfattende drone- og rakettangrepet som Russland gjennomførte mot Ukraina natt til fredag.

Grisene ble holdt i åtte store bygninger i et område på 13.000 kvadratmeter. Alle bygningene brant ned.

(NTB)

<sarkasme>Så nå har de begynt å gå etter sine egne også...?</sarkasme>

Man lurer jo på hvor de får målinfo fra, og hvordan de tolker den. Selvsagt har det en viss betydning for Ukrainas krigsinnsats at de mister såpass mye potensiell mat før vinteren, men jeg vil gjerne tro at det gir mer effekt å gå etter militære mål?

Endret av <generisk_navn>
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
&lt;generisk_navn&gt; skrev (Akkurat nå):

Man lurer jo på hvor de får målinfo fra, og hvordan de tolker den. Selvsagt har det en viss betydning for Ukrainas krigsinnsats at de mister såpass mye potensiell mat før vinteren, men jeg vil gjerne tro at det gir mer effekt å gå etter militære mål?

20 droner skal ha truffet gården ifølge ukrainsk media. Det fremstår derfor som at gården, og grisehusene, har vært målet for angrepet. Ikke første eller siste gangen Russland angriper ukrainsk matproduksjon og arbeidsplasser i den sektoren.

• Innsiktsfullt 3
Skrevet
&lt;generisk_navn&gt; skrev (1 minutt siden):

<sarkasme>Så nå har de begynt å gå etter sine egne også...?</sarkasme>

Eg trur egentlig at russerene går etter militære mål. Våpenene deira er rett og slett ikkje betre, dei klarer ikkje å treffe der dei vil. russiske våpen er oppskrytte og overvurderte. Skrot rett og slett.

• Liker 3
Skrevet
Dragavon skrev (4 minutter siden):

Eg trur egentlig at russerene går etter militære mål. Våpenene deira er rett og slett ikkje betre, dei klarer ikkje å treffe der dei vil. russiske våpen er oppskrytte og overvurderte. Skrot rett og slett.

Det har vel vært endel sivile treff som ikke har vært i nærheten av militære mål? 

• Liker 2
Skrevet
9 minutes ago, Dragavon said:

Russisk krigsmateriell er ekstremt oppskrytt, og det er ofte oppskrytt av folk i vesten som synes det er veldig stas å snakke om "mektige Russland".

• Russland skulle utvikle 5. generasjons fly for India, men da det indiske flyvåpenet fikk se hva russerne holdt på med, valgte de franske Rafale i stedet. Sannheten er at Russland er ikke i stand til å utvikle 5. generasjons fly. 
  • Vi har sett hvordan russiske tanks er kjørende kister i Ukraina.
  • Hangarskipet (som de stjal fra Ukraina) Admiral Kuznetsov, har de aldri klart å fikse fordi de mangler kompetanse. 
  • En av stolthetene deres som sank, Moskva, ble ofte sett på som et mektig skip fordi de hadde teipet masse våpen på det, og det var stort. Men sannheten er at vestlige mariner har egne skip med dedikerte roller, men siden Russland er et korrupt møkkaland har de ikke råd til skip med egne roller. Så da må de bygge store skip som kan gjøre alt. 

Russland har ALLTID vært en u-land som har ligget bak Europa, men de har klart å holde tritt ved å erobre andre og kjøpe/stjele/ta teknologi som de ikke har utviklet selv. Russlands styrke er utelukkende basert på vestlig unnvikelse og/eller svakhet.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
DrAlban3000 skrev (20 minutter siden):

Det har vel vært endel sivile treff som ikke har vært i nærheten av militære mål? 

Som sagt, russerene klarer ikkje å treffe det dei sikter på. I rapportene til putin treffer dei dog alt og alle mål blir ødelagt med 100% treffsikkerheit.

Skrevet
Dragavon skrev (6 minutter siden):

Som sagt, russerene klarer ikkje å treffe det dei sikter på. I rapportene til putin treffer dei dog alt og alle mål blir ødelagt med 100% treffsikkerheit.

Poenget mitt var at de sikter på de, det handler ikke om at de har så dårlig treffsikkerhet at de bommer med 2 mil på et militært mål.

https://www.atlanticcouncil.org/blogs/ukrainealert/russias-aerial-attacks-on-ukrainian-civilians-must-not-go-unpunished/

"This Report demonstrates that destruction of civilian infrastructure and civilian casualties are not merely a byproduct of war but rather a deliberate tactic to inflict acute suffering on Ukraine’s civilian population."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...