Simen1 Skrevet 56 minutter siden Skrevet 56 minutter siden (endret) Del-tema: Russisk kultur-imperialisme 1. London Sitat On September 11, the Royal Opera House in London is preparing to present Giacomo Puccini's Tosca, featuring the controversial Russian soprano Anna Netrebko, who in 2014 donated money to support terrorists in Donbas. The Royal Opera first announced Netrebko's return to its stage back in April, when the production appeared on its official website. In mid-August, leading figures of the global cultural elite and Ukrainian activists signed an open letter urging the Royal Opera House to reconsider her participation. The letter, published by The Guardian, gathered over 50 signatures. NETREBKO'S PERFORMANCE WILL BE A DAY OF SHAME FOR THE ROYAL OPERA https://www.ukrinform.net/rubric-society/4035589-london-pushes-back-against-putins-favorite-singer-anna-netrebko.html 2. Tromsø Sitat Arktisk Filharmoni åpner sesongen med et verk av den russiske komponisten Sergej Rakhmaninov, fremført av den ukrainske pianisten Anna Fedorova. I lang tid har jeg prøvd å forstå hvordan jeg egentlig skal reagere på slike hendelser. Sitat På norsk finnes ordet fornorskning. Første gang jeg hørte det var på festivalen Riddu Riđđu, og jeg forstod straks hvor nært det var. På ukrainsk har vi et lignende ord – «russifisering». Essensen er den samme: fortrengning og assimilering. Russifisering har pågått i Ukraina i århundrer, men vår kultur har alltid reist seg igjen, blitt bevart i familier, i landsbyer, i språket og i menneskers sjeler. https://www.nordnorskdebatt.no/invasiv-russisk-kultur/o/5-124-387747 Det er skremmende hvordan mange stiller seg uvitende eller likegyldige til kutur-imperialisme. Jeg håper det blir mer oppmerksomhet rundt slike ting framover så vi kan avverge de grelleste eksemplene. Endret 55 minutter siden av Simen1 1 1
halnes1 Skrevet 19 minutter siden Skrevet 19 minutter siden Spørsmålet alle bør lure på er hvor mye Kina gjør for å destabilisere den vestlige verden som de hater. Det er rart å tenke på at det CCP(det kinesiske kommunistiske party) fremdeles har hat mot vesten for det som skjedde for veldig lenge siden. Opium krigen som de tapte mot UK betyr ikke at UK er fienden, det er hele den vestlige verden. Det er en av grunnene til at fentanyl har først blitt produsert i Kina og sendt til USA. Etter hvert så sendte de kjemikalene som trengtes til narco kartellene i Mexico så de kunne lage fentanyl. Og dette foregår enda. Jeg liker ikke Trump, men det er den første presidenten som har stått opp mot Kina sin vanvittige fremgang som har kommet av tjuveri av andre lands oppfinnelser. De har stjålet som RAVNER, men da har de mistet den viktigste delen som er langsiktig forskning og utvikling. Derfor er Kina 30 år bak vesten i maskinlæring og spesielt i mikro prossesor utvikling. De har brukt utallige trillioner dollar på mikroprosessor utvikling men korrupsjonen i landet ødelegger alt. Kina har destabilisert hele Sør-Afrika, de er i kaos. Dette er hva de prøver å gjøre i hele verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå