Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ForTheEmperor skrev (3 minutter siden):

Så det er kanskje hovedårsaken til at Russlands økonomi fortsatt er stående?

Det er noe av årsaken. De har mer eller mindre gått over til en krigsøkonomi. Det kuttes i offentlige budsjetter og pøser inn det som er igjen i militæret. Inntektene har stupt og utgiftene har skutt i været. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
3 hours ago, Dragavon said:

 

3 hours ago, Markiii said:

På tide å gjeninnføre dødsstraff for landsforrædere?




Ikke bare i Finnmark de rekrutterer, tror jeg. På sosiale medier i hele Vesten er det pro-russiske femtekolonnister som holder på.

At myndighetene ikke i det minste nå benytter §185 (hatefulle ytringer) mot de som ønsker å utslette et helt land og folkeslag er for meg fullstendig uforståelig, og gjør at hele loven fremstår som hyklersk og idiotisk. Likhet for loven er et viktig konsept, men påtalemyndighetene benytter den i stedet hovedsakelig mot 90 år gamle Olga som er senil.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

https://www.businessinsider.com/russia-economy-ukraine-war-putin-moscow-budget-isolation-west-sanctions-2023-12

Putin suggests Russia's economic isolation is good for the country while 'archaic' Western economies deteriorate

 

 

Jeg tror Putin har nådd "peak cope" her. Russlands egne økonomiske tall er åpenbart pølsevev, særlig BNP-tall som er politisk styrt. Det Putin ikke klarer å skjule er at inntektene synker massivt samtidig som utgiftene øker massivt, samt alle de sosiale problemene og problemene folk har i hverdagen, og vi ser reflektert i arbeidsmarked, arbeidsløshet, betalingsproblemer, konkurser, permisjoner, misholdte lån osv. osv.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

aVbyPYK_460swp.webp.bf082a8214b75a891ab91cc2c3fa056d.webp

 

Det er en video jeg ikke kan vise her som viser at dronekrigen virkelig har tatt av (ba-dum tss), og at FPV-droner nå snart er like farlig for soldater som artilleri. De brukes stadig oftere mot små grupper eller tom. individuelle fiendtlige soldater. Det er i min oppfatning sansyneligvis bare et spørsmål om tid før dette tar helt over slagmarken. Artilleri vil nok aldri forsvinne, med små droner med små sprengladninger som slippes eller flyr på fienden og eksploderer er definitivt noe som har kommet for å bli, og noe vi umiddelbart må forberede oss på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (41 minutter siden):

Russerne fortsetter på genialt vis å kline ERA på lastebilene sine.

Selv på glassruter...

Om vi forutsetter at dette er ekte saker og ikke plastbokser fylt med papp og leire.. Er de ikke avhengige av å ha et fast underlag? Vil ikke ekte ERA bare gjøre ting værre om det er montert på tynne karosseriplater?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Kahuna said:

Om vi forutsetter at dette er ekte saker og ikke plastbokser fylt med papp og leire.. Er de ikke avhengige av å ha et fast underlag? Vil ikke ekte ERA bare gjøre ting værre om det er montert på tynne karosseriplater?


Jepp :)

ERA er altså "explosive reactive armor". Slik at i stedet for ett stort prosjektil eller i verste fall en eksplosjon, så får man en større eksplosjoner, og langt fler fragmenter, og som også går i forskjellige retninger.

Jeg kan ikke se for meg at disse skal være effektive mot FPV eller andre droner heller. De lager bare større og fler eksplosjoner og fler fragmenter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...