Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

10 minutes ago, Brother Ursus said:


...er å drepe Putin?

Relativt moralsk problemfritt. Juridisk også vil jeg tro, utenfor Russland.

Likvideringer og nødverge er nokså grei i denne situasjonen; "en forferdelig død, til allmenn skue", er Nazi/SS- og IS-metoder.

Endret av trikola
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
37 minutes ago, trikola said:

Har ikke mye sans for slike ytringer - dehumanisering har det allerede blitt slått ned på.

En ting er å tenke det, neste å skrive det, tredje ....

Altså, putin benytter nå religion som et ledd i hjernevask og propaganda. Beklager om folk føler seg krenket av mine uttalelser, men en som aktivt har stjålet fremtiden til landets innbyggere, stjålet fremtiden for nasjonen også skal stjele gudstroen og forsimple den med propagandafraser og krigsbilder/ikoner da tenker jeg det blir som det blir med putin, men det er hyggelig om det blir på en offentlig plass.

Kan det virkelig bli verre etter putin? Da må kanskje vesten vurdere full invasjon og full nedrustning av russland og ha en sette regjering frem til russiske borgere har fått sin voksenopplæring i demokrati, frihet og rettssikkerhet. Sånt skjer jo ikke under putin, så hvordan han ender sine dager er ikke viktig, men gjerne offentlig. 

Tenk alle de krigsforbrytelser putin er ansvarlig for, ikke bare i Ukraina men før det. Det er lemlestede lik over halve kloden etter putin de siste 20 årene. Sorry altså, men putins død trenger ikke bli PK for min del. Om du er uenig, er det også greit. Men du trenger ikke slenge nazisvada i min retning, for jeg har aldri leflet med med nazisme. 

og det tredje....har aldri tatt liv, og aldri sett for meg at jeg noengang må. Har ikke vært i en nevekamp engang. Men for putin skulle jeg faktisk gjort et unntak, da skulle jeg stilt opp som bøddel for en bedre verden og for en bedre fremtid for russerne. 

Endret av bojangles
  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
trikola skrev (3 minutter siden):

Likvideringer og nødverge er nokså grei i denne situasjonen; "en forferdelig død, til allmenn skue", er Nazi/SS- og IS-metoder.

Putin har beordret torturen av tusenvis av mennesker og drapene på barnehagebarn i Ukraina. At han drepes på smertefull måte til allmenn skue må da være akkurat det man gjorde med nazistene etter Nurnberg da man hengte dem. Hadde vært fint det.

  • Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
bojangles skrev (2 minutter siden):

Kan det virkelig bli verre etter putin? Da må i kanskje vesten vurdere full invasjon og full nedrustning av russland og ha en sette regjering frem til russiske borgere har fått sin voksenopplæring i demokrati, frihet og rettssikkerhet. Sånt skjer jo ikke under putin, så hvordan han ender sine dager er ikke viktig. 

Når Russland er sterk beveger det seg vekk fra Europa, og når Russland er svakt beveger det seg nært Europa. Man må anta Russland vil være svakt i et tiår etter Ukrainakrigen. De vil altså demokratiseres så snart økonomien blir svak nok, slik man så tilløp til på 1990-tallet. Kun Putins økonomiske hell med høye oljepriser førte til at han kunne gjennomføre sine våte drømmer om politistat og knuse etniske opprørsbevegelser som den tsjetsjenske. 


 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Just now, Regenburg said:

Putin har beordret torturen av tusenvis av mennesker og drapene på barnehagebarn i Ukraina. At han drepes på smertefull måte til allmenn skue må da være akkurat det man gjorde med nazistene etter Nurnberg da man hengte dem. Hadde vært fint det.

Det betyr jo bare at det må være slutt så rask som mulig.

Henrettelsene i Nürnberg be ikke utført så forferdelig som mulig, men 'normal henging' og ikke til allmenn skue heller.

https://historienet.no/krig/2-verdenskrig/nazisme/nazi-boedler-endte-selv-i-galgen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Regenburg said:

Når Russland er sterk beveger det seg vekk fra Europa, og når Russland er svakt beveger det seg nært Europa. Man må anta Russland vil være svakt i et tiår etter Ukrainakrigen. De vil altså demokratiseres så snart økonomien blir svak nok, slik man så tilløp til på 1990-tallet. Kun Putins økonomiske hell med høye oljepriser førte til at han kunne gjennomføre sine våte drømmer om politistat og knuse etniske opprørsbevegelser som den tsjetsjenske. 


 

Ja det er jo sant det, kanskje trenger russland en sette regjering gjennom en hel generasjon, helt til stanken av putin, stalin og alle russiske imperialister er luftet ut en gang for alle. Brukes tiden også til fullstendig nedrustning av vekk med atomvåpen så vil det jo også ta russland lang nok til å ruste opp til at resten av verden kanskje oppdager det neste gang, før styrkene står på grensen til naboene.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
trikola skrev (16 minutter siden):

Det betyr jo bare at det må være slutt så rask som mulig.

Henrettelsene i Nürnberg be ikke utført så forferdelig som mulig, men 'normal henging' og ikke til allmenn skue heller.

https://historienet.no/krig/2-verdenskrig/nazisme/nazi-boedler-endte-selv-i-galgen

Det normale ville vært å skyte de militære. De ble i stedet hengt som en beregnet grufullhet. Poenget er nå der uansett. Det har vært et slags nynazistisk sutrepunkt i alle år at britiske fangevoktere banket Heinrich Himmler opp før han tok selvmord med en skjult giftkapsel. Javel du. Hva så? Så bra. 

Samme ønsker jeg til Putin. En mann som kun respekterer makt og som tilsynelatende nyter å påføre nabolandet hans smerte. Sauron og hans vanskapte onde slaver er en passende allegori.

Endret av Regenburg
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
bojangles skrev (9 minutter siden):

Ja det er jo sant det, kanskje trenger russland en sette regjering gjennom en hel generasjon, helt til stanken av putin, stalin og alle russiske imperialister er luftet ut en gang for alle. Brukes tiden også til fullstendig nedrustning av vekk med atomvåpen så vil det jo også ta russland lang nok til å ruste opp til at resten av verden kanskje oppdager det neste gang, før styrkene står på grensen til naboene.

De vil nok alltid ha atomvåpen. Kjernekraft er ganske stor i Russland og det er en betydelig industri. De sitter vel også i sikkerhetsrådet (Og ingen later til å ville gjøre noe med det...) samt må kunne holde gærningen kina i sjakk.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (1 time siden):

Som Gaddafi?

Problemet er hvordan nasjonen styres etterpå. Håper på rettssak, så han ikke får dødd martyrdøden.

Enig i det. Sånn på et personelig plan hadde jeg kost meg om Putin ble lynsjet på en smertefull og nedverdigende måte. Problemet er at sånt gjerne er et tegn på langt fremskreden kaos og det nivået av kaos tror jeg ingen ønsker seg i Russland.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvis det gikk bra med piloten og eventuellt annet mannskap så håper dette er sannt så Ukraina får tømt luftvåpenet sitt men med pilotene i god behold, og deretter får flere ganger så mange F16 og F18 i stedet ASAP...!

Quote

Krigen i Ukraina:

Hevder å ha
skutt ned jagerfly

Russland hevder å ha skutt ned et ukrainsk Su-25 jagerfly i Kherson.

Det er det russiske forsvarsdepartementet som hevder dette søndag.

De sier at det ukrainske Su-25 jagerflyet ble skutt ned i Kherson-regionen, sør i landet.

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/hevder-a-ha-skutt-ned-jagerfly/79529082

Endret av Gjest MKII
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Regenburg skrev (54 minutter siden):

Sjefen sjøl og hans NK ser ikke særlig fornøyde ut for tiden. Virker bent ut stresset og ulykkelig. 
 

 

Sjefen sjøl ser ut til å sprekke når han ser på NK. NK holder seg rolig i forhold til putin.

Deilig å se putin så frustrert, godter meg langt inn i sjelen! Skal leve lenge på denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...