Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
DrAlban3000 skrev (1 minutt siden):

Nei du har rett. Det er ikke en overraskelse, men det er helt forkastelig. Det bør være en rød linje som krysses, men det som skjer er at vi heller venner oss til at barn er målet.

Det vil neppe være en rød linje, da angrepet ikke endrer de geopolitiske kalkulasjonene til stormaktene. Men slike grusomheter gjør i det minste at folks støtte til Ukrainas kamp ikke minker. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Spørsmålet er om ledere i India og Kina tenker som oss. Er dette dråpen som får dem til å vende Putin ryggen i avsky? Eller er det irrelevant fordi Europas krig ikke angår dem, og det fortsatt er lønnsomt å kjøpe gass?

Jeg mistenker det siste.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (6 minutter siden):

Spørsmålet er om ledere i India og Kina tenker som oss. Er dette dråpen som får dem til å vende Putin ryggen i avsky? Eller er det irrelevant fordi Europas krig ikke angår dem, og det fortsatt er lønnsomt å kjøpe gass?

Jeg mistenker det siste.

Amerikanerne fortsetter jo å selge våpen til Israel selv om de brukes til å bombe barn til fillebiter. 
Tror India og Kina har fokus på hva som er i deres beste interesse. Ser ingen grunn til å tro at de endrer kurs på grunn av dette.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Brother Ursus skrev (9 minutter siden):

NATO sendte tropper til Jugoslavia, Kosovo, Libya, og flere andre steder med forklaring om at disse landene lå i våre interesseområder og kunne destabilisere Europa.

Ganske sikker på at Ukraina ligger nærmere Europa enn f.eks Libya gjør. Ganske sikker på at krigen i Ukraina destabiliserer Europa mer enn krigen i Jugoslavia gjorde også.

Jeg er lei av Putin og Russland skal få slippe unna stadig fordi de har atomvåpen. Det faktum at vi sitter på ræva og foretar oss lite eller ingenting er årsak til at Putin stadig øker innsatsen. Setter vi ikke ned foten kan han finne på verre ting.

Nå må Vesten ikke bare tillate, men gi Ukraina de langtrekkende våpnene de trenger, inkludert Tomahawk-raketter, til å bombe flyplassene disse flyene kom fra, uansett hvor langt inn i Russland de er.

Kanskje på tide å høyne innsatsen litt ja.

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Hva er intensjonen med å bombe et barnesykehus? Fatter ikke russerne hvor upopulære de gjør seg i verdenssamfunnet? Dette er jo bare ren ondskap og sadisme. Er det noe jeg ikke skjønner her?

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
Gargantua skrev (2 minutter siden):

Hva er intensjonen med å bombe et barnesykehus? Fatter ikke russerne hvor upopulære de gjør seg i verdenssamfunnet? Dette er jo bare ren ondskap og sadisme. Er det noe jeg ikke skjønner her?

Tenker at mye av den kyniske intensjonen er å vise at Europa og vesten er maktesløst.

• Liker 5
Skrevet

Jeg kan godt kjøpe teorien om at dette er demonstrativt, men det ligger nok også veldig mye frustrasjon og maktesløshet i bunnen her. Tidligere har russerne gjort ting som dette for å "straffe" Ukraina (som om en invasjon ikke er nok), fordi russerne helt klart taper på slagmarken. Det var f.eks tilfelle når russerne ikke klarte å komme seg inn i Kyiv, når de ble kastet ut av Kharkiv-området, Kherson by, mottok nye våpen, med mer. Hver gang de har hatt store tilbakeslag så har de gjort meningsløst piss som dette for å forsøke å avskrekke eller straffe ukrainerne eller få dem til å tenke seg om. En form for strategisk terrorisme.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Rakettangrepet mot barnesykehus. Blir så opprørt at jeg dirrer her. Hva slags forbannede krapyler er Russerne??
Mener at nå er det på tide å sette foten ned.  Det får heller bare eskalere Jens, vi kan ikke la dette holde på lenger.

Endret av Delvis
  • Liker 4
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...