Gå til innhold

Anmeldelse: Elden Ring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke brukt kontroller siden nintendo 8 bit, og sist jeg prøvde en nyere kontroller syns jeg dette var svært knotete. Ihvertfall å bevege karakteren. 

Så om ikke spillet kan spilles bra med mus og tastatur tror jeg ikke dette spillet er for meg. Alle andre pc spill er jo designet slik at man kan endre keybinds etter egne preferanser.

Endret av OC-Freak
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hater kontroller, syntes det faktisk var enda verre, så har gått tilbake til mus og tastatur nå. Funker sånn delvis etter å ha endra keybinds. Men føler ikke at jeg har noe kontroll over karakteren, er ikke vant til at man styrer karakteren med musa istede for kameraet. 

Med target lock så låses kamera og man velger fiende med musa istede. Det er helt jevlig.. jeg har null kontroll over hva som er bak og skrur jeg det av for å snu meg å se, så åpner det opp for at de kan angripe meg i ryggen.

Føler jeg kjemper imot kontroll system og det er der vanskelighetsgraden ligger, men håper jeg klarer å venne meg til det, for spillet ser bra ut ellers.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
henrikwl skrev (2 timer siden):

Jeg klarer liksom ikke å se at dette er et spill som passer å spille med mus og tastatur? Kontrollere funker jo på PC også, det må da være mye bedre? 😅

Mus+keyboard er helt uovertruffent når det gjelder kontroll. Gjelder i både førsteperson og tredjeperson, menykontroll, kartkontroll og absolutt alt. Det eneste det ikke er egnet til er bilspill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KarvaBlad skrev (5 timer siden):

Mus+keyboard er helt uovertruffent når det gjelder kontroll. Gjelder i både førsteperson og tredjeperson, menykontroll, kartkontroll og absolutt alt. Det eneste det ikke er egnet til er bilspill.

Forskjell på folk, tydeligvis. 😅 Etter min mening er det eneste mus og tastatur er overlegent best på strategispill. FPS med mus og tastatur har bedre sikting men verre bevegelse, så det er litt smak og behag. Til absolutt alt annet foretrekker jeg kontroller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte det til slutt. Ser greit ut, litt cartoonish bevegelser og får ikke samme tighte feel som Sekiro i kamp.

Jeg merker at dette åpne opplegget ikke er for meg, jeg likte å slippe å involvere meg i hva jeg anså som en C-film rent historiemessig. Nå må jeg undersøke og finne ledetråder og oppdage nye steder i en verden og en historie jeg synes er ganske kjedelig. 

Spillet er akkurat som alle andre sånne spill, god of war, Jedi fallen osv - bare med 3x HP på bossene. Kiting simulator.

Savner en mer lineær opplevelse med bosser og minibosser.

Helt ok, men jeg er ikke målgruppen her merker jeg.

 

At From software har valgt å bruke sånn ca 0 tid på PC versjonen er jo ganske vanlig cahs-grab fra sånne selskaper. Leit, men er ikke noe å gjøre med når spillene er så elsket.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Curuion skrev:
9 hours ago, KarvaBlad said:

Har noen her spilt det på PC? Er det virkelig så ille som Mack sier her:

Det er helt sykt hvis det stemmer. At et AAA-spill er så låst til konsollkontroller at man ikke engang kan rebinde til keyboard/mus, og at key-tips på skjermen er typ Y og X og "Use D-pad" når man spiller på en føkkings PC. Mack i videoen sier også at mouse sensitivity er helt på jordet. Søren, jeg hadde gledet meg til dette, men må nok vente x antall uker til de får huet ut av ræva og klarer å patche det til en grei PC port. Hvorfor betale for et uferdig produkt?

 

Ja, det her var noe av det verste pc-porten jeg vært borti, virker ikke ut som de har testa det engang...

Fikk til litt med mus og tastatur etter et par timer, men tror jeg gir opp å tester med kontroller i morra, fikk det endelig til å funk nå med å koble fra vr og rattet, også slå på xbox ended feature support gjennom steam -> settings -> controller.

Skal ikke si noe om andre sine erfaringer da i PC verden så er det så utrolig mange faktorer som spiller inn på om man får problemer eller ikke, personlig så har ikke jeg hatt noen problemer (det med mus og tastatur skal jeg ikke si noe om da jeg spiller slike spill med kontroller da jeg foretrekker det), hadde et tilfelle i går der spillet frøs og måtte restartes. Så er du på PC så er det kanskje ikke dumt å avvente noe, du kan være heldig som meg og mine kompiser eller du kan være himla uheldig som helt åpenbart veldig mange er, synd men.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (På 28.2.2022 den 12.02):

Kjøpte det til slutt. Ser greit ut, litt cartoonish bevegelser og får ikke samme tighte feel som Sekiro i kamp.

Jeg merker at dette åpne opplegget ikke er for meg, jeg likte å slippe å involvere meg i hva jeg anså som en C-film rent historiemessig. Nå må jeg undersøke og finne ledetråder og oppdage nye steder i en verden og en historie jeg synes er ganske kjedelig. 

Spillet er akkurat som alle andre sånne spill, god of war, Jedi fallen osv - bare med 3x HP på bossene. Kiting simulator.

Savner en mer lineær opplevelse med bosser og minibosser.

Helt ok, men jeg er ikke målgruppen her merker jeg.

 

At From software har valgt å bruke sånn ca 0 tid på PC versjonen er jo ganske vanlig cahs-grab fra sånne selskaper. Leit, men er ikke noe å gjøre med når spillene er så elsket.

 

Helt lov å si at det ikke er for deg. Når det gjelder gameplay er det like bra som folk sier syns jeg men mitt all time favoritt spill er Bloodborne..

Når det er sagt er performance helt elendig på console også. Uunngåelig stutter, fps drops mersom 50fps på ps5. Jeg måtte starte ps4 versjonen som er mye mer stabilt 60fps på ps5. Men fromsoft er elendige på grafikk og ytelse 

Lenke til kommentar

Greit spill, ca 50 timer til nå og kommer til å fullføre før jeg gir meg. Men å kalle dette et mesterverk "tidenes beste spill" kan jeg ikke si meg enig i.

Stor verden og masse å gjøre, samtidig føles spillet tomt og mangler sjel..

Som en krevende utgave av et elder scrolls spill.

The Witcher 2-3, Zelda, Dragon age 1 for å nevne noen spill jeg vil rangere betraktelig høyere en dette såkalte mesterverket. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

sweinar skrev (2 timer siden):

Greit spill, ca 50 timer til nå og kommer til å fullføre før jeg gir meg. Men å kalle dette et mesterverk "tidenes beste spill" kan jeg ikke si meg enig i.

Stor verden og masse å gjøre, samtidig føles spillet tomt og mangler sjel..

Som en krevende utgave av et elder scrolls spill.

The Witcher 2-3, Zelda, Dragon age 1 for å nevne noen spill jeg vil rangere betraktelig høyere en dette såkalte mesterverket. 

 

Føler liksom at ENDGAME starter fra LEVEL1 . Helt enig med deg, spillet føles tomt og mangler sjel.

Endret av spetter
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dette er ikke en 10er. Bloodborne var bedre. At et spill er lite tilgjengelig gjør ikke at spillet skal få en tier. Progresjon er helt random. Er mye fanbois her, ser man av de klassisk idiotiske «messages». Og til slutt, hvorfor loadscreen hver hang du dør 10 meter unna siste of graven? 8/10

Endret av pantrax
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

God anmeldelse! Likte ikke DS2, for lineært, lukket, dårlig pc port, Elden ring derimot. For et mesterverk! Liurnia ser helt fantastisk ut, likte deg Limgrave og. Etter 33 timer er jeg ca bare 1/3 i spillet, mye jeg ikke har gjort og. Rir ofte rundt bare fpr å utforske og finne visuelle skatter :)

Mye kunne vært bedre, grafikken i Witcher 3 er ofte bedre, spesielt på teksturer, klønete menysystem tilpassa konsoll, men ellers en fantastisk totalpakke! 

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar
atleape skrev (2 timer siden):

Er vel et godt eksempel på å finne ut hva spillet er og handler om før man kjøper.

Jeg leste masse og så mange videoer om det jeg. Men det var tydeligvis ikke noe for meg. Hadde jeg spilt noen av souls spillene før så hadde jeg nok visst det, men dette er første gang jeg prøver denne sjangeren. Ikke så mye annet jeg kunne gjort.

Det verste var styringen faktisk. Det går alt for sakte for min smak. Litt for mye etterslep i alt man trykker på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (18 timer siden):

Jeg leste masse og så mange videoer om det jeg. Men det var tydeligvis ikke noe for meg. Hadde jeg spilt noen av souls spillene før så hadde jeg nok visst det, men dette er første gang jeg prøver denne sjangeren. Ikke så mye annet jeg kunne gjort.

Det verste var styringen faktisk. Det går alt for sakte for min smak. Litt for mye etterslep i alt man trykker på. 

Det er et fair poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...