Gå til innhold

Vinter-OL 2022 - Den store tråden


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En med fornavn på Q vinner 😮

Nå skal dere få høre litt om at en har blitt kjæreste med en som har hatt kjæreste tidligere som også er skiskytter 😮 

Oi, her var det to interessante som skyter samtidig, la oss kommentere hver vår. **prater i munnen på hverandre**

Og der tar vi en liten reklamepause ja.

Savner NRK litt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

NRK Radio fungerer veldig bra. Ettersom det er kun radio derfra nå, og ikke bare audio fra en TV-sending så forklarer og beskriver kommentatorene mye mer enn dem vanligvis gjør.

Men ja, forstår hva du mener og jeg er helt enig med deg. Jeg syntes den jævla reklamen ødelegger så mye for helhetsstemninga og tar meg "ut av det"  og, har rett og slett ført til at jeg ikke koser meg så mye med vintersport på TV som jeg pleide å gjøre. 

Lenke til kommentar

Det verste er at om man skal se den reklamefrie sendingen på Discovery+ så må man scrolle og grave seg ganske langt ned før man finner den. Og så har det hendt at den ikke engang funker. 
 

Heldigvis får jeg dette makkverket av en tjeneste gratis via jobben for jeg hadde ikke giddet å bruke en eneste krone på den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Discovery har ikke tatt godt vare på rettighetene. Det var minst like dårlig i Tokyo i fjor. De har noen gode fagfolk, men ikke alle er like gode formidlere for å si det sånn. Studio er dårlig og platt, det er til og med ganske visuelt stygt og kunstig. 

Merker meg at svenskene også klager på sendingene til Discovery og savner SVT.

Savner også NRK, og TV2 hadde også langt bedre OL-sendinger enn dette her. 

Jeg er midt i målgruppa men har aldri sett mindre på vinter-OL enn denne gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet mitt er ikke Discovery, men hvor i verden OL arrangeres. Beijing, Tokyo, Pyeongchang, Rio. Det er umulig å følge med når det er sånne tidsforskjeller. (Og ja, jeg skjønner Asia og Amerika har samme issue når det arrangeres i vår del av verden, men jeg er egoist og vil ha OL på TV til normal tid på døgnet)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes i utgangspunktet det er bra at OL er i Asia, og at det er en relativt jevn fordeling rundt om i verdensdelene. Tokyo var en fantastisk OL-by i så måte, bortsett fra at pandemien ødela festen da.

Jeg var faktisk i Tokyo da det ble avgjort at de fikk tildelt OL, og uka etterpå kunne man se at de allerede godt i gang med grunnarbeidene til noen av anleggene i Tokyo Bay. Helt utrolig å se hva de fikk til med anleggene der.

Tidsforskjellene ødelegger mye for oss her i Europa, men det er til å forstå og fint for asiaterne.

Pyeongchang ble litt vel kunstig. Jeg vet ikke om det gjorde noe særlig forskjell for regionen der og om de har fått en boost i laber vintersportsinteresse, men jeg tror egentlig ikke det?

Har dog store problemer med at det er OL i Kina nå. Jeg klarer ikke å legge til side at det arrangeres i et land som bedriver folkemord, har mennesker i konsentrasjonsleire, overvåker utøverne og bruker OL for å pynte på nasjonens bilde utad. Dette ødelegger mer enn både rettighetshaver på tv-sendinger og tidsforskjell. Minst like ille som fotball-VM i Qatar i mine øyne.

Neste gang er det OL i Paris, og så blir det Cortina. Blir bra det!

Hadde vært veldig gøy med OL i Norge igjen. Synes egentlig vi har et ansvar for å arrangere festen iblant vi også. Et OL med Oslo som vertsby hvor man tar i bruk større deler av Østlandet inkludert Lillehammer, Gjøvik og Hamar kunne vært fantastisk. Man har noen anlegg på plass fra før, og samtidig et behov for å modernisere og bygge litt nytt. Skiflyging på programmet i Vikersund. Langrenn i Oslo. Skiskyting på Lillehammer. Hockeykamper i flere haller rundt hele landet. Jeg tror det ville blitt verdt det om man holder det ganske nøkternt.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...