Gå til innhold

Vinter-OL 2022 - Den store tråden


Latias

Anbefalte innlegg

Johaug-gull var det ikke noe spenning rundt på forhånd. Kjedelig at sporten er blitt så ræva at det nesten føles meningsløst.

Mulig det er å banne i kirka, men jeg håper faktisk nesten på noen norske nedturer i langrennssporet dette OL-et. Jeg tror det er helt avgjørende for idrettens overlevelse i fremtiden at flere andre nasjoner får noen helter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Johaug-gull var det ikke noe spenning rundt på forhånd. Kjedelig at sporten er blitt så ræva at det nesten føles meningsløst.

Mulig det er å banne i kirka, men jeg håper faktisk nesten på noen norske nedturer i langrennssporet dette OL-et. Jeg tror det er helt avgjørende for idrettens overlevelse i fremtiden at flere andre nasjoner får noen helter.

Er jo de som trenger å bli bedre? Ikke vi (Norge) som må bli dårligere? Tror ikke målet til en sport er at presentasjonene må bli dårligere. Synes også at skiskyttergullet var digg!  Dette er en sport som Norge ikke er så dominant i som i langrenn. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (16 minutter siden):

Er jo de som trenger å bli bedre? Ikke vi (Norge) som må bli dårligere? Tror ikke målet til en sport er at presentasjonene må bli dårligere.

Ja, selvsagt (jeg skrev nedturer). Nivået er generelt for lavt bak de norske løperne. For min del, som har fulgt hvert mesterskap og verdenscup siden barndommen er det ikke lengre så interessant når kampen om seier nesten alltid er skrevet i stein før rennet starter. Dette tar ikke noe bort fra prestasjoner som Johaug sin, men det tar bort mesteparten av underholdningen. Tror mange føler det samme om langrennssporten nå.

Jeg mener det er viktig for sporten på kort sikt at man klarer å skape flere gode profiler fra andre land som reelt kan kjempe med de norske oftere. Derfor hadde det vært helt konge om man får et overraskende utenlandsk gull eller to i langrenn nå, for det er jo den største arenaen og noe som kan skape helter og varig oppmerksomhet.

Sitat

Synes også at skiskyttergullet var digg!  Dette er en sport som Norge ikke er så dominant i som i langrenn. 

Jepp, mye mer underholdende der!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (34 minutter siden):

Ja, selvsagt (jeg skrev nedturer). Nivået er generelt for lavt bak de norske løperne. For min del, som har fulgt hvert mesterskap og verdenscup siden barndommen er det ikke lengre så interessant når kampen om seier nesten alltid er skrevet i stein før rennet starter. Dette tar ikke noe bort fra prestasjoner som Johaug sin, men det tar bort mesteparten av underholdningen. Tror mange føler det samme om langrennssporten nå.

Jeg mener det er viktig for sporten på kort sikt at man klarer å skape flere gode profiler fra andre land som reelt kan kjempe med de norske oftere. Derfor hadde det vært helt konge om man får et overraskende utenlandsk gull eller to i langrenn nå, for det er jo den største arenaen og noe som kan skape helter og varig oppmerksomhet.

Jepp, mye mer underholdende der!

Ja, er enig i det du skriver her. Johaug utklasset de andre skiløperne (noe som kan være underholdene det også, litt som Usain Bolt i løping). Men ja, hvis du vet at Johaug vinner hver gang så er ikke spenningen like stor. Nå vil jeg si at jeg er en fan av langrenn, men skal innrømme at jeg ikke ser/har sett alle mesterskap. Sverige sin tropp har jeg fått inntrykket har blitt svekket de siste årene, og en kvalitet styrkelse av dette laget, og også Russlands sitt hadde vært bra for sporten. Få svensker gidder å se en sport der erkerivalen Norge garantert banker dem hver gang.

Skiskyting har den fordelen at det er flere gode løpere fra flere land som er med. (det at skyter på ting og går rundt på ski, gir jo sporten også et litt "dette er artig og litt spesielt" faktor som trekker folk til å se sporten). Ja, i dag var skiskytingen bra. Gjeve lag som var tett til siste slutt skaper god underholdning. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
3 hours ago, Snikpellik said:

Mulig det er å banne i kirka, men jeg håper faktisk nesten på noen norske nedturer i langrennssporet dette OL-et. Jeg tror det er helt avgjørende for idrettens overlevelse i fremtiden at flere andre nasjoner får noen helter.

Altså, i dag kosa jeg meg mer over Stadlobers bronse enn Johaugs gull hvis jeg skal være helt ærlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
WeirdFace skrev (1 minutt siden):

men norske nettaviser vil sannsynligvis aldri skrive noe særlig mer om den doping-saken til Johaug uansett. 

det går vel mest i forskjellige varianter av "gull-jenta vår!" eller lignende... 

Du mener en burde fokusert mer på det? Hvorfor er det relevant til hennes prestasjoner i dette OL? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dassen skrev (5 minutter siden):

Du mener en burde fokusert mer på det? Hvorfor er det relevant til hennes prestasjoner i dette OL? 

Enig. Synes det er rart at man også holder med rivaliserende nasjoner. Østerrike er  en ski-nasjon akkurat som Norge, og at de tar bronse er jo ingen stor bombe. Dette er også Johaug sitt første individuelle gull i et OL, så man kan ikke si at hun individuelt har håvet inn medaljer. Det hun gjorde var en kraftprestasjon, og jeg unner henne denne seieren, og også flere seiere i fremtiden. Håper hun ikke legger opp, men forstår også fristelsen med å gi seg på topp i en alder av 33 år.   

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Ikke akkurat overraskende at en avis som vanligvis ikke skriver om vinteridrett, for et publikum som ikke står på ski eller har kjennskap til saken, vinkler det slik.

Kombinasjonen av at hun ikke ble testet på mange måneder før den positive dopingtesten, og det faktum at det stod "Doping" utenpå closterbol-salven, gjør at denne saken alltid vil henge over hennes prestasjoner.

Lurer på om Johaug legger opp etter denne sesongen. To medaljer til nå så har hun vunnet alt av distanserenn i mesterskap siden 2019 / hun kom tilbake fra utestengelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...