Gå til innhold

Vinter-OL 2022 - Den store tråden


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (50 minutter siden):

Synes faktisk curling kan være kult å se på. Fulgt litt ekstra med på det i OL siden Trulsen og co. Anbefaler de som har en curlinghall i nærheten å prøve seg, det er ganske artig :p

Fantastisk dag for krangleparet i dag, med overbevisende seire mot Sverige og UK. Men curling kan jo være dritspennende.

 

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (7 timer siden):

Så vi er ikke så dominante som vi trodde? Gull og sølv til russerne. Uansett bra med bronse i skøyter. En sport som ikke har vært stort i Norge siden Hjallis. 

Tja, Koss var vel som nasjonalhelt å regne, men at det har gått nedover med den allmenne populariteten siden 50- og 60-tallet er vel utvilsomt. 

Det som var spesielt i dag var vel at Discovery/Eurosport - såvidt jeg kunne registrere - knapt tok seg tid til å registrere at Sven Kramer gikk sin siste 5000. Tidenes største på distansen (?), så det kunne de jo tatt seg tid til. Hørte ikke på NRK, men vil anta at Wetten kom med noen lovord.

Lenke til kommentar
Raspeball skrev (14 minutter siden):

Tja, Koss var vel som nasjonalhelt å regne, men at det har gått nedover med den allmenne populariteten siden 50- og 60-tallet er vel utvilsomt. 

Det som var spesielt i dag var vel at Discovery/Eurosport - såvidt jeg kunne registrere - knapt tok seg tid til å registrere at Sven Kramer gikk sin siste 5000. Tidenes største på distansen (?), så det kunne de jo tatt seg tid til. Hørte ikke på NRK, men vil anta at Wetten kom med noen lovord.

Ja, Koss var populær i sin tid han også. Ja, var rart de ikke nevnte Kramer. Er ikke en overdrivelse å si at han har vært den største skøytestjernen i nyere tid. Håper litt at Norge kan komme tilbake til sine glansdager. Skøyter er jo ganske artig å se på :) 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Superbra av skiskytterene, Johaug og ikke minst Engebråten. :D

Jeg forsto på pressekonferansen (hvor gikk den?) før blandet stafett at Samuelsson hadde vært brauten. Med Kanal5 og 9 er det jo litt kjipt at man ikke kan se intervjuer og ikke minst høre de svenske kommentatorene hvis man ikke har de kanalene. Det samme gjelder Frida Karlson som mente hun kjente løypene så mye bedre enn Johaug. Er eneste måte nå Discovery+ med VPN?

Jeg skjønner ikke alle som er så "redd"/synes det er kjedelig for/med norsk dominans på kvinnelagrenn siden. Så fort Johaug gir seg kommer svenskene til å få 5-10 år med Frida K. dominans.  Se hvordan Norge sliter med å få opp neste.

Jeg sliter også med å se hvordan svenskene er så sikre på skiskytter gull til Nilsson i løpet av hennes karriere. Skal veldig mye til at det skjer dette OL'et og hvor til kan hun regne med ? 1 maks 2?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
blured skrev (2 timer siden):

Haha reagerte på det samme selv...

Kompensere for manglende / itt glissent med publikum?

Vise frem kinesisk klassisk musikk / kultur for et internasjonalt publikum?

Hvem vet.

Det ble litt sånn dystopisk. Som om den høye klassiske musikken var der for å understreke den absurde og nitriste settingen som jo et vinter-OL i Beijing under en pandemi er 😛 

Hopprennet nå er litt av en skandale. For noen dustete regler. Skihopp er på vei til å bli en helt ødelagt idrett.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...