Gå til innhold

Vinter-OL 2022 - Den store tråden


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.nrk.no/sport/vg_-det-er-positive-tester-i-provene-til-langrennslaget-1.15826741

Smitte i langrennsleiren. Forstår ikke helt disse forberedelsene. Hvorfor dro de ikke til Kina mye tidligere? Ikke bare hadde det hjulpet med tanke på tidsforskjellen, men man hadde sluppet å sette seg selv sjakkmatt en halv jordklode unna OL-byen i tilfelle det ble smitte. Og nå skal de visst fly via Norge som kommer til å eksponere dem for enda mer smittefare kun dager før OL.

Lenke til kommentar

Nå er jeg egentlig mest spent på i hvor stor grad dette OL-et blir en parodi. For det blir det, med utøvere inn fra hele verden og et av tidenes mest smittsomme virus som kineserne i tillegg har nulltoleranse for. PCR-testene deres er også så følsomme at utøvere med gjennomgått covid-19 for flere uker siden vil teste positivt, og de vil settes i isolasjon åkkesom.

Dermed kommer potensielt mange av øvelsene til å foregå uten en del utøvere, og i noen tilfeller uten de beste. Selv om de ikke er smittsomme, og helt friske.

Da har jeg ikke en gang nevnt sportswashing-delen av dette, med menneskerettighetsbrudd, arrangørens forsøk på overvåking, og kinesiske myndigheters forsøk på å true deltagerne til å tie.

Det eneste positive med eventuelt mange norske smittede utøvere i langrenn er at andre nasjoner kanskje også kan plukke med seg noen gull der så ikke Norge tapetserer pallen i alle øvelsene.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ye, OL mister hele sin prestisje når mange av de beste ikke får vært med pga smitte.

Riiber ville fort tatt to gullmedaljer. Krüger var favoritt (med den formen han var i) på både 30km skibytte og 50km. Og den østerriske hopperen Marita Kramer stor favoritt for gull i hopp for damer i stor og normal bakke. (Edit: sjukt, de lar enda ikke damer konkurrere i stor bakke ser jeg ...)

Og sikkert en god del flere enn dette av medaljefavoritter som er smittet også, eller som evnt. kommer til å bli smittet.

Endret av blured
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Graden av parodi øker for hver dag som går ja.

At OL ikke burde vært arrangert i Kina og da spesielt Beijing tror jeg de fleste er enige om.

Men jeg mener at også dette OL-et burde ha vært utsatt. Det er ikke mulig å gjennomføre et sånt arrangement på en god og rettferdig måte med omikrons ekstreme smittsomhet og restriksjonene man har. Spesielt i Kina.

Kommer til å bli lave seertall verden over denne gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...