Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Gjest 7968a...bd7
knutinh skrev (29 minutter siden):

Hvis du er blitt 50 og enda ikke har blitt pappa så ville jeg ha slått det fra meg. Nyt heller livet på andre måter. Det er ikke for alle å gjøre en Arve Tellefsen.

Hadde ikke fått den med meg, men så leser jeg sjelden tabloider.

Sitat

Fiolinist Arve Tellefsen (77) var 64 år da han og kona Kristin (53) ble foreldre til datteren Karen Sofie (13) i 2001.

Viser at det virkelig er mulig å få barn sent, både for mann og kvinne. En kvinne på 53 år som fikk barn er nok svært sjeldent.

Anonymous poster hash: 7968a...bd7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quakecry skrev (3 minutter siden):

Tror flere her har en "Disney" ide om forhold. Vi lever ikke på 50 tallet lengre hvor man får til dels avhengig av partner. I dag kan man jo leve like godt, om ikke bedre uten. Det er ikke noen der for alle. Det høres jo fullstendig miserabelt å slå seg til ro med en person du egentlig ikke føler et stort begjær og tiltrekkelse/interesse for. Er vel derfor det blir såpass mange forhold som tar slutt. Det jeg mener, normaliser heller det å være singel enn å få det til å virke som en dårlig ting. Ser jo bare her hvor mye 'sorg' noen utrykker for tanken om å være alene resten av livet. Om du gjør det til en veldig negativ ting så påvirker det psyken din. Du kan fylle livet med venner, familie, og andre opplevelser. 

Du har egentlig rett, men er samtidig veldig vondt å gå år etter år uten nærhet, kos, sex og det som er med noen man bryr seg om og som er glad i en. Det blir et stort tomrom og å fylle det med meningsløs tøm og røm sex er ikke noe som passer alle. 

Vil ikke si det er en "disney" ide å være forelsket og lykkelig i et forhold. Men når man ser hvor mange som er utro og hvor skeis alle forhold går, og kravene alle stiller til hverandre, så er det vel like greit å anta at forhold i dag faktisk ikke fungerer og det bare er en kortvarig illusjon av glede som før eller siden går i oppløsning. Gresset er grønnere på den andre siden, mye vil ha mer osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 7968a...bd7
Quakecry skrev (7 minutter siden):

Tror flere her har en "Disney" ide om forhold. Vi lever ikke på 50 tallet lengre hvor man får til dels avhengig av partner.

Noen ganger har jeg tenkt det hadde vært flott om det fungerte i Norge slik det fungerer i India eller i Korea.
Der blir man jo matched med en kvinne gjennom familiene. Dem finner en match for deg, paret møtes, paret blir gift, men om det blir suksess i et slikt ekteskap vet jeg ikke noe om.

Anonymous poster hash: 7968a...bd7

Lenke til kommentar
Gjest 7968a...bd7 skrev (3 minutter siden):

Noen ganger har jeg tenkt det hadde vært flott om det fungerte i Norge slik det fungerer i India eller i Korea.
Der blir man jo matched med en kvinne gjennom familiene. Dem finner en match for deg, paret møtes, paret blir gift, men om det blir suksess i et slikt ekteskap vet jeg ikke noe om.

Anonymous poster hash: 7968a...bd7

For deg som mann er det ypperlig ja at en kvinne blir solgt til deg eller gitt til deg av en annen familie, dette er ikke særlig bra for kvinnene dog. Veldig glad det ikke fungerer slik i Norge, men jeg ser ikke på menn som en vare da.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Guest 7968a...bd7 said:

Noen ganger har jeg tenkt det hadde vært flott om det fungerte i Norge slik det fungerer i India eller i Korea.
Der blir man jo matched med en kvinne gjennom familiene. Dem finner en match for deg, paret møtes, paret blir gift, men om det blir suksess i et slikt ekteskap vet jeg ikke noe om.

Anonymous poster hash: 7968a...bd7

Er ikke slik i Korea meg bekjent. Men høres som sagt ut som noe veldig miserabelt å være med ei der det ikke er en gjensidig forelskelse. 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Malakitt said:

Du har egentlig rett, men er samtidig veldig vondt å gå år etter år uten nærhet, kos, sex og det som er med noen man bryr seg om og som er glad i en. Det blir et stort tomrom og å fylle det med meningsløs tøm og røm sex er ikke noe som passer alle. 

Vil ikke si det er en "disney" ide å være forelsket og lykkelig i et forhold. Men når man ser hvor mange som er utro og hvor skeis alle forhold går, og kravene alle stiller til hverandre, så er det vel like greit å anta at forhold i dag faktisk ikke fungerer og det bare er en kortvarig illusjon av glede som før eller siden går i oppløsning. Gresset er grønnere på den andre siden, mye vil ha mer osv. 

Er vel bare å ta litt personlig 'egenkos' så tenker jeg den lysten nok forsvinner. 

Lenke til kommentar
Gjest 7968a...bd7
Malakitt skrev (8 minutter siden):

For deg som mann er det ypperlig ja at en kvinne blir solgt til deg eller gitt til deg av en annen familie, dette er ikke særlig bra for kvinnene dog. Veldig glad det ikke fungerer slik i Norge, men jeg ser ikke på menn som en vare da.

Det er vel litt mer moderne i dag. Man blir vel kanskje ikke tvunget nå på samme måte som kanskje før i tiden. Jeg tror kanskje flesteparten av de kvinnene som matches nok kan nekte hvis dem vil, eller er sterk nok individuell til å nekte å bli tvunget.

Anonymous poster hash: 7968a...bd7

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (2 minutter siden):

Er vel bare å ta litt personlig 'egenkos' så tenker jeg den lysten nok forsvinner. 

Det kommer vel helt an på hva man legger i sex og nærhet. Å ha sex med noen er (bør i hvert fall være) veldig mye mer enn kun "veien til utløsning".

Egensex kan stort sett ikke måle seg med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Trotters said:

Det kommer vel helt an på hva man legger i sex og nærhet. Å ha sex med noen er (bør i hvert fall være) veldig mye mer enn kun "veien til utløsning".

Egensex kan stort sett ikke måle seg med det.

Nærhetsbehovet kan du fikse med å klemme venner eller familie. Om det er sex er det fikser på kort tid med deg selv. Er vel bedre det enn alt som medfører å finne noen om det påvirker psyken så mye å ikke lykkes? 

Lenke til kommentar
Gjest 7968a...bd7 skrev (5 timer siden):

For meg er det motsatte. Dersom jeg skulle hatt meg en kvinne på samme alder som meg, så har jeg stengere krav til utseende.
Problemet (i min mening) er at ikke alle kvinner tar like godt vare på seg selv. Trener, unngår for mye sol, etc.
Mange kvinner (i min mening) i 40 årene ser ut som dem er 50-60 år.

Anonymous poster hash: 7968a...bd7

Aner ikke hvor du har dette fra. Kvinner bruker da vesentlig mer tid på utseendet sitt enn det menn gjør. At noen får mer rynker når de kommer litt opp i åra er bare sånn det er, men vi bryr oss liksom ikke så mye om akkurat det når det gjelder menn.

Forøvrig kommenterer du ikke det jeg faktisk sa, heller - jeg kommenterte hvordan man endrer syn på ting når man selv blir eldre, alder på daten sin var ikke en del av resonnementet. Forøvrig er det en tåpelig attitude å ikke fire på sånne krav om du sliter med å finne noen. Da lurer jeg på om du egentlig ikke vil dette så mye, likevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, knopflerbruce said:

Aner ikke hvor du har dette fra. Kvinner bruker da vesentlig mer tid på utseendet sitt enn det menn gjør. At noen får mer rynker når de kommer litt opp i åra er bare sånn det er, men vi bryr oss liksom ikke så mye om akkurat det når det gjelder menn.

Forøvrig kommenterer du ikke det jeg faktisk sa, heller - jeg kommenterte hvordan man endrer syn på ting når man selv blir eldre, alder på daten sin var ikke en del av resonnementet. Forøvrig er det en tåpelig attitude å ikke fire på sånne krav om du sliter med å finne noen. Da lurer jeg på om du egentlig ikke vil dette så mye, likevel.

Er vel ikke galt i å ha krav om å være tiltrukket og at hun ikke skal være feit? 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (23 minutter siden):

Er vel bare å ta litt personlig 'egenkos' så tenker jeg den lysten nok forsvinner. 

Hadde det "hjulpet" hadde ikke sex og nærhet vært et savn. 

Men jeg innser at vi kvinner kanskje har et såkalt "Disney"-syn på både menn, sex og relasjoner. Det kommer stadig frem i tråden her at kvinner i stor grad er en vare og forhold en byttehandel, og synet menn har på kvinner klarer jeg aldri å relatere til eller forstå kjenner jeg. Er som om vi ikke er mennesker i det hele tatt. Tror ikke jeg gidder prøve så mye mer heller. Så da burde egentlig savnet etter nærhet og sex gå over ganske raskt. Vil jo ikke ligge med eller kose med en mann som bare er der for å bruke meg. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 7968a...bd7 skrev (2 timer siden):

Jeg ser veldig ofte på Tinder, Match og flere, hvor kvinner i 30-40 årene har skrevet at dem er barnløse og ikke ønsker seg barn.

I dagens samfunn er det vel flere (både kvinner og menn) som har andre prioriteringer. Som å leve et godt liv, reise mye rundt omkring og opplevelser ++.

Anonymous poster hash: 7968a...bd7

30-40 er ikke gammel. Mange blir foreldre som 40-åringer. Fikk min siste som 38-åring selv. Prøv 50+ når reising og "utsvevende" liv begynner å bli mer slitsomt enn gøy. Da blir fort leiligheten veldig tom og telefonen veldig stille.

Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 time siden):

 

Hvis du er blitt 50 og enda ikke har blitt pappa så ville jeg ha slått det fra meg. Nyt heller livet på andre måter. Det er ikke for alle å gjøre en Arve Tellefsen.

Hvis du er på kull #2 og vet hva du går til og er frisk og rask så jo-ja, greit nok.

Folk tror at spedbarnsåra er verst, og at alt blir plankekjøring når barna bare begynner å sove om natta. Tenk på at du skal ha formelt ansvar fram til du blir 50+18=68 år. En alder hvor mange av oss ikke er skikket til å jobbe lengre. Når tissing om natta og prostata og leddgikt og podagra og sviktende syn og hørsel og demens kan gjøre seg gjeldende for mange av oss (maler litt fanden på veggen her) så skal du kanskje fremdeles hente en fordrukken 18-åring på fest, hjelpe med karrierevalg, hjelpe å kjøre møbler på hybel…

-k

Jeg er helt enig med deg, men det forhindrer jo ikke den biologiske klokka fra å kjøre på med alarmer som kan gjøre tilværelsen vanskelig. Et problem som kun unntaksvis ikke skjer med kvinner. Og da sett sammen med at det statistisk sett finnes like mange enslige kvinner som menn, og menns antall ansees som høyt - vel...

Lenke til kommentar
Malakitt skrev (2 timer siden):

Heldigvis kan vi kvinner få barn alene i dag. Jeg tror ikke det er et alternativ for meg, men om jeg fortsatt ønsker barn om noen år og har livet greit på stell kommer jeg til å gå den veien. Jeg blir for det meste alene om oppdragelse og husholdning uansett om det er en mann involvert, får man barn alene slipper man mas om sex rett etter fødsel når man helst bare vil bruke tid på barnet, slipper utroskap osv. Så at noen kvinner får barn alene forstår jeg godt. 

Og dette vet du uten å engang ha møtt denne mannen..?

Det lukter selvoppfyllende profeti i lange baner her.

La oss for all del ikke håpe du får en sønn når du har et slikt syn på menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (Akkurat nå):

Og dette vet du uten å engang ha møtt denne mannen..?

Det lukter selvoppfyllende profeti i lange baner her.

La oss for all del ikke håpe du får en sønn når du har et slikt syn på menn.

Utroskap er uunngåelig i dagens samfunn dessverre. Er ikke selvoppfyllende profeti, det er virkeligheten og fakta. Du finner ikke en mann på 50+ som ikke har vært utro. Unntaket er de som selvsagt ikke har vært i et forhold. 

Jeg kommer nok ikke til å ønske barn om noen år. Ønsket mitt kommer i bølger, innerst inne vil jeg nok ikke ha barn. Å få barn alene er veldig krevende, jeg går nok bare gjennom noe som mange kvinner på min alder gjør. Det er vel et instinkt. Må bare stå i mot det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (2 timer siden):

Men da snakker du jo om noen andre. 

Ok... Mulig vi snakker forbi hverandre. Jeg snakker jo selvfølgelig ikke om at de som vil være enslige blir ensomme uten barn eller familie.

Din påstand var at de aller fleste kvinner ikke ønsker barn. Så da snakker jeg om de aller fleste kvinner og jeg tror du tar beint ut feil i den påstanden. Du har nok rett jo yngre kvinner vi snakker om, men problemet for oss alle er at vi blir eldre, og mange kvinner innser etterhvert at de lever på lånt tid og ved en viss alder begynner de å innse at de, selv om de fortsatt er relativt unge (under 50), har meget kort tid igjen før de ikke kan ombestemme seg med tanke på barn. Tross alt, biologien bryr seg filla om løgnene kvinner får servert i dagens samfunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trotters skrev (2 timer siden):

Hvem har denne oppfattelsen?

Hvem sier eller mener at kvinner i overgangsalderen er "ensomme av ren biologisk nødvendighet" (og hva betyr egentlig det)? Sier du at damer er dømt til et liv i ensomhet fordi de kommer i overgangsalderen? Hvorfor skulle de være det?

Hvis de ikke har en familie når det er for sent å få barn så er det av ren biologisk nødvendighet at slik vil det være resten av livet. Hvis de sent i livet begynner å høre på den biologiske klokka uten å kunne gjøre noe med det så vil det manifestere seg i ensomhet. Eller et savn, om du vil.

Trotters skrev (2 timer siden):

Hvor mange damer 50+ sier at de trives i et forhold?

Hvor mange damer 50+ sier at de mistrives i forhold?

Og hvor mange damer 50+ sier de mistrives alene?

Det blir litt rart å kun fokusere på en fjerdedel av disse som sier noe om hvordan de trives, også mene at hvor mange eller få som faller i den kategorien sier noe om hvordan alle damer 50+ har det.

Nei, det er nok ikke snakk om noen fjerdedel. Det fordrer at de fire gruppene du avgrenser det til er like store. Det er det vel ingen indikasjon på noe sted. Ei heller at det nødvendigvis er fire grupper.

Hva med en femte gruppe hvor barnløse 50+ kvinner som skulle ønske de hadde barn, bare for å ta noe jeg kom på i farta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...