Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Gjest 7968a...bd7
RRhoads skrev (6 timer siden):

Litt av problemet med at han sliter med å finne seg noen er at han gir inntrykk av at kvinner er en vare. En million i inntekt og skal "finne ei i utlandet".

Det er ikke en gitar du skal ha.

Vel noen damer bryr seg om at partner har god økonomi. Hvem har vel lyst å flytte hit hvis mannen ikke har et godt liv å tilby.
Jeg har aldri snakket om å kjøpe ei dame.

Anonymous poster hash: 7968a...bd7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RRhoads skrev (16 timer siden):

Mener du at 80% er single og ikke får sex?

Nei, jeg sier at for kanskje 80% er det ikke lett, slik du antydet at det var. Altså at det er vanskelig. For en betydelig minoritet sågar så vanskelig at de ikke finner noen i det hele tatt, men nei, ikke at det ikke er tilgjengelig i det hele tatt jevnt over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Guest 7968a...bd7 said:

Vel noen damer bryr seg om at partner har god økonomi. Hvem har vel lyst å flytte hit hvis mannen ikke har et godt liv å tilby.
Jeg har aldri snakket om å kjøpe ei dame.

Anonymous poster hash: 7968a...bd7

Status, økonomi, utseende. Det går igjen over alt. Jeg fikk ihvertfall ikke det inntrykket av deg slik han antok. Tanken om at flere av oss kan ha prøvd i mange år i området vi lever i, uten hell, virker ikke å kunne forstås. Da må man liksom ha gjort noe feil for å ikke ha oppnådd ønsket resultat... selv om de ikke har noen anelse om situasjonen våres. Ikke la noen ta ifra deg motivasjonen.😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Guest 7968a...bd7 said:

Vel noen damer bryr seg om at partner har god økonomi. Hvem har vel lyst å flytte hit hvis mannen ikke har et godt liv å tilby.
Jeg har aldri snakket om å kjøpe ei dame.

Anonymous poster hash: 7968a...bd7

Det er jo å kjøpe hva du gjør om du reiser til Thailand eller Filippinene. Er jo en grunn til at slike som deg ikke drar til Korea eller Japan :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (52 minutter siden):

Det er jo å kjøpe hva du gjør om du reiser til Thailand eller Filippinene. Er jo en grunn til at slike som deg ikke drar til Korea eller Japan :)

På mange måter så «kjøper» et par hverandre. Begge parter bidrar inn med noe i forholdet, og begge må anse det som en «god handel» for at de frivillig skal gå inn i det.

Hvis det man byr på er veldig ujevnt fordelt (en er rik, den andre vakker) så er det rett nok noen ekstra utfordringer.

Det jeg reagerte på var kanskje ordlyden i det å «få seg dame fra» (var det?) Thailand. Jeg tenker kanskje at det grunnleggende ønsket kunne ha vært å få seg dame, og så er spørsmålet hvorvidt dette er enklere (for en Nordmann) i Thailand. Svaret på det vil jeg tro er «ja».

Hvis vedkommende finner en dame i Thailand og begge mener at dette var den beste handelen for begge parter så ønsker jeg dem lykke til. Vær snill og grei med hverandre men ikke naiv.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (13 timer siden):

Nei, jeg sier at for kanskje 80% er det ikke lett, slik du antydet at det var. Altså at det er vanskelig. For en betydelig minoritet sågar så vanskelig at de ikke finner noen i det hele tatt, men nei, ikke at det ikke er tilgjengelig i det hele tatt jevnt over.

Jeg sa ikke at det var lett. Jeg sa det ikke var vanskelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (11 timer siden):

Jeg sa ikke at det var lett. Jeg sa det ikke var vanskelig. 

Og der må jeg få være uenig da en solid andel går tørre store deler av livet.

Problemet er jo ikke så snevert at det bare går på hvordan de ser ut. Problemet er at mange sliter veldig med selvtillit, kanskje traumer av forskjellig art, og sågar ren forvirrelse om hvordan man skal gå frem, og ikke minst den akk så vanlige at man leter etter noe man ikke egentlig vil ha eller kan få.

Disse tingene gjør det vanskelig for veldig mange. Ikke bare menn selvfølgelig, men menn tar en i overkant stor andel av avvisningene og de er ikke noe bedre på å ta imot dem enn kvinner - som igjen manifesterer seg i neste forsøk og i neste forsøk og så videre. Til slutt gir man opp i ren kostanalyse.

Men klart at de kan dersom de ikke bryr seg om en trilliard avvisninger som underbygger at de er ubrukelige. "Dessverre" er det få som er så blottet for menneskelighet og selvinnsikt at slikt ikke påvirker dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (På 22.1.2023 den 4.07):

Det er jo piss. Det er jo ikke vanskelig for menn å finne ei dame, hverken for et seriøst forhold, eller for noe mer useriøst.

For mange menn er det vanskelig, og noen går igjennom livet uten å ha vært i et forhold, upult og ukysset. Mange av disse skulle nok gjerne ha fått mer ut av livet. Mange kvinner uttrykker også frustrasjon over å ikke finne menn som er villige og egner seg til forhold.

Under tidligere tiders tungt regulerte kristne moral så var normen at alle skulle gifte seg, og holde seg til den partneren livet ut. Selv om dette hadde vesentlige utfordringer og låter arkaisk i dag, så hadde det kanskje noen fordeler også.

-k

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest acc6b...905
fokkeslasken skrev (14 minutter siden):

Og der må jeg få være uenig da en solid andel går tørre store deler av livet.

Problemet er jo ikke så snevert at det bare går på hvordan de ser ut. Problemet er at mange sliter veldig med selvtillit, kanskje traumer av forskjellig art, og sågar ren forvirrelse om hvordan man skal gå frem, og ikke minst den akk så vanlige at man leter etter noe man ikke egentlig vil ha eller kan få.

Disse tingene gjør det vanskelig for veldig mange. Ikke bare menn selvfølgelig, men menn tar en i overkant stor andel av avvisningene og de er ikke noe bedre på å ta imot dem enn kvinner - som igjen manifesterer seg i neste forsøk og i neste forsøk og så videre. Til slutt gir man opp i ren kostanalyse.

Men klart at de kan dersom de ikke bryr seg om en trilliard avvisninger som underbygger at de er ubrukelige. "Dessverre" er det få som er så blottet for menneskelighet og selvinnsikt at slikt ikke påvirker dem.

De som sliter med avvisninger må jobbe litt med seg selv. Jeg har sett en del meldinger fra menn som ikke får svar eller blir avvist. 

En av grunnene til at kvinner velger å ikke svare menn er fordi de menn blir ekle og frekke hvis de blir avvist. 

Anonymous poster hash: acc6b...905

Lenke til kommentar
Gjest acc6b...905
knutinh skrev (3 minutter siden):

For mange menn er det vanskelig, og noen går igjennom livet uten å ha vært i et forhold, upult og ukysset. Mange av disse skulle nok gjerne ha fått mer ut av livet. Mange kvinner uttrykker også frustrasjon over å ikke finne menn som er villige og egner seg til forhold.

Under tidligere tiders tungt regulerte kristne moral så var normen at alle skulle gifte seg, og holde seg til den partneren livet ut. Selv om dette hadde vesentlige utfordringer og låter arkaisk i dag, så hadde det kanskje noen fordeler også.

-k

Null fordeler for kvinner da. Å bli tvingt til å være i et forhold er ikke bra på noen måte. 

Disse mennene det gjelder som det gjelder må lære seg å snakke med kvinner. Være litt mer interessante enn å snakke om været. De kan heller ikke ose desperasjon. 

Når det kommer til utseende, så er min erfaring at de fleste kvinner ikke har det høyt oppe på prioriteringslista. Personlitæghet er det aller viktigste. 

Anonymous poster hash: acc6b...905

Lenke til kommentar
Gjest acc6b...905 skrev (8 minutter siden):

De som sliter med avvisninger må jobbe litt med seg selv. Jeg har sett en del meldinger fra menn som ikke får svar eller blir avvist.

Som altså er vanskelig for mange da de ikke vet hva de skal jobbe mot.

Gjest acc6b...905 skrev (8 minutter siden):

En av grunnene til at kvinner velger å ikke svare menn er fordi de menn blir ekle og frekke hvis de blir avvist. 

Anonymous poster hash: acc6b...905

Da har de jo allerede svart...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest acc6b...905 skrev (42 minutter siden):

De som sliter med avvisninger må jobbe litt med seg selv. Jeg har sett en del meldinger fra menn som ikke får svar eller blir avvist. 

En av grunnene til at kvinner velger å ikke svare menn er fordi de menn blir ekle og frekke hvis de blir avvist. 

Anonymous poster hash: acc6b...905

Det finnes nok «en million» måter en mann kan være på som gjør ham upopulær. Og noen få måter han kan være på som gjør ham populær.

I kretsen min så er typisk evig single menn preget av:

* Dårlig selvtillit (evt: ikke breial)
* Introvert

* Middels utseende

* Ikke høy, mørk eller muskuløs

Men snill, pålitelig, arbeidssom, høyt utdannet og med få men gode venner. Egentlig nært opp mot det som mine kvinnelige venner beskriver drømmemannen - når de er edru…

 

Jeg tror at det er ganske enkelt. I en tidlig tenning/sjekkefase så spør kvinnen seg (underbevisst) om mannen grovt sett tilfredsstiller noen enkle parametre («ikke 30 år eldre enn meg», og «ikke 165cm» etc) for deretter å analysere (igjen ubevisst) «synes mannen at jeg er en klasse over ham? I så fall, gå videre».

Nå handler forhold om mye mer enn tidlig tenning og sjekking, men noen menn er normalt kjekke, og de greier å være kledelig nonchalant på en måte som veldig mange kvinner liker. Det gjør at de får muligheten til å bli bedre kjent med 10 eller 100 kvinner der hvor han med lua i hånda og vassent blikk får bli kjent med 1. Dette gjør noe med potensialet for å finne noen som man finner en større kobling med.

Så kan du gjerne si at dette er mennenes skyld, de må få seg litt selvtillit, gå på flørtekurs eller hva-enn, men det later til at det er et problem som både menn og kvinner blir berørt av. Mange menn og kvinner er ufrivillig single. Eller de er i dårlige forhold. Eller partneren drar sin kos. Hvordan menn og kvinner skal sortere hverandre synes som noe begge parter kan jobbe med, heller enn å bare kritisere «den andre siden».

Når endel menn har trekk som står i veien for egen lykke, og endel kvinner selekterer for trekk på en måte som står i veien for egen lykke (?) så er det noe man kan prøve å løse både i seg selv og i fellesskap. Selv om det evt er å «gå mot naturen vår». Nå er naturen min muligens å denge løs på bilister som kjører på en dårlig måte så vi har tydeligvis i noen grad evnen til å overstyre sjimpanse-impulsene våre.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 7968a...bd7
Gjest acc6b...905 skrev (1 time siden):

Når det kommer til utseende, så er min erfaring at de fleste kvinner ikke har det høyt oppe på prioriteringslista. Personlitæghet er det aller viktigste. 

Anonymous poster hash: acc6b...905

De fleste kvinner sier nok at personligheten er det viktigste, men først og fremst er det utseendet som tiltrekker dem, deretter ser dem personligheten. Min mening i alle fall om det, men det virker som det er slikt det fungerer.

Det samme gjelder forsåvidt også for meg. Jeg ser en kvinne jeg liker utseendemessig, og deretter prøver jeg å finne ut om hun har en personlighet jeg liker og kan passe i lag med.

Det er jo slik Tinder fungerer, man swiper mot dem man liker utseende på. Ofte så leser jeg også nå teksten til kvinnene jeg liker før jeg swiper.

Anonymous poster hash: 7968a...bd7

Lenke til kommentar
7 hours ago, Guest acc6b...905 said:

Null fordeler for kvinner da. Å bli tvingt til å være i et forhold er ikke bra på noen måte. 

Disse mennene det gjelder som det gjelder må lære seg å snakke med kvinner. Være litt mer interessante enn å snakke om været. De kan heller ikke ose desperasjon. 

Når det kommer til utseende, så er min erfaring at de fleste kvinner ikke har det høyt oppe på prioriteringslista. Personlitæghet er det aller viktigste. 

Anonymous poster hash: acc6b...905

Unnskyld meg, men "må lære seg å snakke med kvinner"? Tror du virkelig at det er det som er utslagsgivende for at en stor del aldri får innpass? Man trenger heller ikke å ha dårlig personlighet for å aldri ha fått seg kjæreste. Det du gjør med innlegget ditt er som så alt for ofte, gi personer som sliter med å få innpass skyldfølelse. "De har seg selv å takke"... Elefanten i rommet er at flere og flere ikke vil få innpass på grunn av samfunnsutviklingen og kravene som stilles. Hadde jeg visst/forstått hvor vanskelig det skulle bli for meg, så ville jeg sett til utlandet for et tiår siden.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 7968a...bd7

Jeg har bestemt meg for å slette min Tinder.
Det er veldig få profiler der nå som er ordentlig fylt ut, eller verifisert. Veldig få viser bosted, men står at dem er i nærheten.

Når jeg har brukt opp min 8 Super Likes, så blir jeg å slette min Tinder profil.

Anonymous poster hash: 7968a...bd7

Lenke til kommentar
5 hours ago, Colin. said:

Unnskyld meg, men "må lære seg å snakke med kvinner"? Tror du virkelig at det er det som er utslagsgivende for at en stor del aldri får innpass? Man trenger heller ikke å ha dårlig personlighet for å aldri ha fått seg kjæreste. Det du gjør med innlegget ditt er som så alt for ofte, gi personer som sliter med å få innpass skyldfølelse. "De har seg selv å takke"... Elefanten i rommet er at flere og flere ikke vil få innpass på grunn av samfunnsutviklingen og kravene som stilles. Hadde jeg visst/forstått hvor vanskelig det skulle bli for meg, så ville jeg sett til utlandet for et tiår siden.

 

Er vel mer at kvinner nå kan ha høyere standard og er ikke nødt til å ta til takke med lavutdannete menn eller menn som på andre måter ikke passer helt inn. Er ingen menneskerett å få en kjæreste, og om en person ikke oppfyller kravene så burde vedkommende hverfall gjøre sitt for å øke sjangsen mer. Det blir bedre og mer lykkelige forhold av at to personer passer godt sammen på en god gjensidig måte. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 7968a...bd7
Quakecry skrev (18 minutter siden):

Er vel mer at kvinner nå kan ha høyere standard og er ikke nødt til å ta til takke med lavutdannete menn eller menn som på andre måter ikke passer helt inn. Er ingen menneskerett å få en kjæreste, og om en person ikke oppfyller kravene så burde vedkommende hverfall gjøre sitt for å øke sjangsen mer. Det blir bedre og mer lykkelige forhold av at to personer passer godt sammen på en god gjensidig måte. 

Hva med høytutdannete menn?
Jeg har høgskoleutdannelse, men det gjør det ikke noe lettere for meg.

Ikke passer inn. Vel jeg er kanskje litt introvert, men det kommer aldri så langt at det er grunnen for meg i alle fall.
https://www.kk.no/samliv/kan-en-utadvendt-person-fa-et-godt-samliv-med-en-introvert/70406423

Anonymous poster hash: 7968a...bd7

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Guest 7968a...bd7 said:

Hva med høytutdannete menn?
Jeg har høgskoleutdannelse, men det gjør det ikke noe lettere for meg.

Ikke passer inn. Vel jeg er kanskje litt introvert, men det kommer aldri så langt at det er grunnen for meg i alle fall.
https://www.kk.no/samliv/kan-en-utadvendt-person-fa-et-godt-samliv-med-en-introvert/70406423

Anonymous poster hash: 7968a...bd7

Kommer vel ann på hvem du møter. Hvorfor skal en dame ta til takke med en person med høyskole når hun kan få noen andre? 

Lenke til kommentar
49 minutes ago, Quakecry said:

Er vel mer at kvinner nå kan ha høyere standard og er ikke nødt til å ta til takke med lavutdannete menn eller menn som på andre måter ikke passer helt inn. Er ingen menneskerett å få en kjæreste, og om en person ikke oppfyller kravene så burde vedkommende hverfall gjøre sitt for å øke sjangsen mer. Det blir bedre og mer lykkelige forhold av at to personer passer godt sammen på en god gjensidig måte. 

Jeg er enig med deg. De er ikke nødt til å ta til takke med noen. På samme måte som vi som aldri ble gitt en sjanse, trenger ta til takke med noen når man bikker over til 30-årå og har orden på livet sitt. Det er et iboende ønske hos de aller fleste å skaffe seg en partner i livet og starte sin egen familie uavhengig av om det er en menneskerett eller ei. For å forstå denne problemstillingen må man klare å se andres perspektiv. Vi er alle forskjellige med våre egne utfordringer. Selv om man prøver så godt man kan, så er ikke det nødvendigvis nok til å oppnå ønsket resultat. Da må man utvide horisonten sin og forhåpentligvis en gang i livet treffe den rette uavhengig av hvor denne personen befinner seg.

Jeg synes ingen andre har rett til å dømme noens forhold så lenge begge partene er i forholdet av egen fri vilje og ønske. Hva vil det egentlig si at to personer passer sammen på en god gjensidig måte?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Colin. said:

Jeg er enig med deg. De er ikke nødt til å ta til takke med noen. På samme måte som vi som aldri ble gitt en sjanse, trenger ta til takke med noen når man bikker over til 30-årå og har orden på livet sitt. Det er et iboende ønske hos de aller fleste å skaffe seg en partner i livet og starte sin egen familie uavhengig av om det er en menneskerett eller ei. For å forstå denne problemstillingen må man klare å se andres perspektiv. Vi er alle forskjellige med våre egne utfordringer. Selv om man prøver så godt man kan, så er ikke det nødvendigvis nok til å oppnå ønsket resultat. Da må man utvide horisonten sin og forhåpentligvis en gang i livet treffe den rette uavhengig av hvor denne personen befinner seg.

Jeg synes ingen andre har rett til å dømme noens forhold så lenge begge partene er i forholdet av egen fri vilje og ønske. Hva vil det egentlig si at to personer passer sammen på en god gjensidig måte?

Som regel må vel de over 30 heller ikke ta til takke med noen om dem ikke har fått særlig interesse fram til da. At to personer passer sammen på en gjensidig måte betyr en felles tiltrekkelse og interesse. Det mangler ikke på innlegg eller skriverier fra kvinner rundt omkring om hvordan dem er rundt noen dem liker for eksempel. Det kan hende flere har et ønske om en partner i livet men er det ikke lurt å fortelle disse at det er helt OK om det ikke skjer? At man kan ha et godt liv uten det også? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...