Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

knutinh skrev (1 minutt siden):

«Og 26,3 prosent av mennene og 17,8 prosent av kvinnene svarer at de har vært utro i løpet av livet.»

https://www.dagsavisen.no/nyheter/navn-i-nyhetene/2022/10/15/fem-hovedgrunner-til-at-nordmenn-er-utro/

Null tillit til spørreundersøkelser da de selvsagt ikke er ærlige. De færreste er ærlige om at de har vært utro. 

Endret av Malakitt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knutinh skrev (2 timer siden):

Det vet jeg ikke. Men når 1:2 ekteskap ender med skilsmisse i dag så er det vel rimelig å tro at en vesentlig andel ekteskap var «dårlige» på ett eller annet sett også tidligere? Enten vold, rus, økonomiske problemer, barnløshet, uenighet om oppdragelse, husvask eller noe annet?

I dag har vi stort fokus på den romantiske kjærligheten og forelskelsen. Jeg tror nok at mine forfedre var fornøyd over at huset stod, at båten ikke var lekk, at kua levde en vinter til og at ungene var frisk og kunne hjelpe til.

Samtidig så var det vel endel asymmetriske forhold hvor typisk kona var veldig avhengig av mannen for å klare seg økonomisk. Jeg tror at det legger til rette for usunne forhold.

Helt klart. Når det ikke er noen utvei er det jo perfekt grobunn for en ond sirkel.

knutinh skrev (2 timer siden):

De mennene som var onde jævler eller ikke kunne styre drikkinga kunne på en måte «blomstre» mer eller mindre uhindret?

-k

Forskjellen her er vel at jeg ikke like ensidig legger det på mannen å gjøre livet jævig for partneren. Kvinner er ikke noe bedre der, og mannen er like fordømt fanget i et slikt ekteskap. For tross alt, om vi ser bakover i tid så var det i all hovedsak enten enighet mellom partene om å gifte seg eller så var det arrangert for begge. Og dersom de ikke kan gå fra hverandre er de jo begge fanget av dette.

Jeg syntes det er stygt å legge alt på mannen, for kvinner er ikke noe bedre.

Tenk på det - vi har sågar et uttrykk for menn som gir opp å hevde seg og bare gjør som kona sier. Disse er så vanlige at de har et eget navn. Det burde være til ettertanke på den stereotypiske balansen i ekteskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (19 minutter siden):

Utroskap er uunngåelig i dagens samfunn dessverre. Er ikke selvoppfyllende profeti, det er virkeligheten og fakta. Du finner ikke en mann på 50+ som ikke har vært utro. Unntaket er de som selvsagt ikke har vært i et forhold.

Hva har utroskap med om du får hjelp til hus og oppdragelse å gjøre..?

Malakitt skrev (19 minutter siden):

Jeg kommer nok ikke til å ønske barn om noen år. Ønsket mitt kommer i bølger, innerst inne vil jeg nok ikke ha barn. Å få barn alene er veldig krevende, jeg går nok bare gjennom noe som mange kvinner på min alder gjør. Det er vel et instinkt. Må bare stå i mot det. 

Ah. Så du kjenner klokka tikke men du benekter den. Eller sagt med andre ord, du ønsker barn men vil ikke.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (2 minutter siden):

Hva har utroskap med om du får hjelp til hus og oppdragelse å gjøre..?

Ah. Så du kjenner klokka tikke men du benekter den. Eller sagt med andre ord, du ønsker barn men vil ikke.

Utroskap er sårende og et stort tillitsbrudd som er vanskelig å stå i. Utroskap splitter familier. Jeg har ikke tenkt å finne meg i at mannen er utro over tid. 

Ja selvsagt. Hva annet skal jeg gjøre? Finne en mann på tinder, få barn med han(!) og lide under at han bedrar meg? Nei ellers takk. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (Akkurat nå):

Utroskap er sårende og et stort tillitsbrudd som er vanskelig å stå i. Utroskap splitter familier. Jeg har ikke tenkt å finne meg i at mannen er utro over tid. 

Ja selvsagt. Hva annet skal jeg gjøre? Finne en mann på tinder, få barn med han(!) og lide under at han bedrar meg? Nei ellers takk. 

Hvis du er så sikker på at alle menn er drittsekker så er det jo lite man kan gjøre med det utover å ønske deg lykke til og håpe at du møter noen som kan hjelpe deg med denne misoppfattelsen om at menn er utro fordi menn er utro.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (2 minutter siden):

Hvis du er så sikker på at alle menn er drittsekker så er det jo lite man kan gjøre med det utover å ønske deg lykke til og håpe at du møter noen som kan hjelpe deg med denne misoppfattelsen om at menn er utro fordi menn er utro.

Jeg vet hvorfor menn er utro. De får ikke sex i forholdet de er i, stress, spenning, noe nytt, biologiske instinkter, de blir fristet og har tilgang på noen som er penere og bedre og det som er. Det gjør det ikke mer ok at de er utro. Hva om jeg går gjennom en tung og vanskelig fødsel og opplever komplikasjoner i ettertid, hva om ungen er svært krevende det første året og det blir minimal tid til sex? Da har han allerede funnet seg en ny. Får jeg barn så må jeg som sagt amme + oppdra dette barnet og være hos barnet hele tiden + jeg må ta meg av hjemmet + jeg skal også ta meg av denne mannen. Det er ekstremt mye arbeid. Det tror jeg ikke at jeg fikser. 

Om du tror jeg har tenkt å akseptere utroskap så tar du feil. Derfor vil jeg ikke være i et forhold heller. Jeg ville aldri vært utro mot en mann selv. 

Endret av Malakitt
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (13 minutter siden):

Helt klart. Når det ikke er noen utvei er det jo perfekt grobunn for en ond sirkel.

Forskjellen her er vel at jeg ikke like ensidig legger det på mannen å gjøre livet jævig for partneren. Kvinner er ikke noe bedre der, og mannen er like fordømt fanget i et slikt ekteskap. For tross alt, om vi ser bakover i tid så var det i all hovedsak enten enighet mellom partene om å gifte seg eller så var det arrangert for begge. Og dersom de ikke kan gå fra hverandre er de jo begge fanget av dette.

Jeg syntes det er stygt å legge alt på mannen, for kvinner er ikke noe bedre.

Tenk på det - vi har sågar et uttrykk for menn som gir opp å hevde seg og bare gjør som kona sier. Disse er så vanlige at de har et eget navn. Det burde være til ettertanke på den stereotypiske balansen i ekteskap.

Jeg tror at det finnes symmetri (som jeg overså) og asymmetri som du overser.

Menn er jevnt over fysisk sterkere enn kvinner, og til tider har menn hatt mye mer økonomisk makt enn kvinner.

Men i de lutfattige fiskeværene jeg stammer fra så tror jeg at det riktig langt tilbake kunne være overraskende jevnbyrdig. Når man sulter så må mor jobbe, uansett hva den religiøse/politiske filosofien måtte være. En kvinne som har født 8 barn, melker kyr og hesjer kan nok slå ganske godt fra seg.

Med den seksuelle revolusjon, likestilling og et sosialdemokrati som omfordeler fra alle til barneforsørgere, og som samtidig har holdt på normer og privilegier som hadde til hensikt å beskytte uskyldige kvinner i uløkka mot ukristelige menn så kan man nok si at kvinnene på mange måter har fått jackpot. Jeg sier dette som en som har liten egeninteresse, men barn av begge kjønn.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
1 hour ago, Malakitt said:

Utroskap er uunngåelig i dagens samfunn dessverre. Er ikke selvoppfyllende profeti, det er virkeligheten og fakta. Du finner ikke en mann på 50+ som ikke har vært utro. Unntaket er de som selvsagt ikke har vært i et forhold.

Feil. Jeg er 50 år og har aldri vært utro. Og nei, jeg er ikke jomfru og sånt. Jeg har barn.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (17 timer siden):

Jeg vet hvorfor menn er utro. De får ikke sex i forholdet de er i, stress, spenning, noe nytt, biologiske instinkter, de blir fristet og har tilgang på noen som er penere og bedre og det som er. Det gjør det ikke mer ok at de er utro. Hva om jeg går gjennom en tung og vanskelig fødsel og opplever komplikasjoner i ettertid, hva om ungen er svært krevende det første året og det blir minimal tid til sex? Da har han allerede funnet seg en ny. Får jeg barn så må jeg som sagt amme + oppdra dette barnet og være hos barnet hele tiden + jeg må ta meg av hjemmet + jeg skal også ta meg av denne mannen. Det er ekstremt mye arbeid. Det tror jeg ikke at jeg fikser. 

Om du tror jeg har tenkt å akseptere utroskap så tar du feil. Derfor vil jeg ikke være i et forhold heller. Jeg ville aldri vært utro mot en mann selv. 

Jeg skjønner at du fokuserer veldig på dette med utroskap, og det kommer sikkert fra erfaring slik det pleier å gjøre. Utover det kan jeg jo bare spekulere i hvorfor du er så sikker på at det gjelder alle menn.

Til resten av det du sier så vil jeg legge til at da jeg og min kone fikk våre to barn var jeg (mannen) mest hjemme med barna etter fødsel, jeg tok alt husarbeid og matlaging i perioden hvor en eller begge av oss var hjemme - også i den tiden hun var hjemme alene med barna, og jammenmeg fikk jeg kjeft for å ikke gjøre nok likevel. Etter det fikk jeg kjeft fordi hun gikk opp i vekt. Det er ikke en overført betydning bak det en gang. Hun ga meg skylda for at vekten hennes økte. Senere har hun også gitt meg skylda for at hun har barn, av alle ting.
I ettertid har jeg skjønt at det kom fra at hun forventet noe helt annet enn det som egentlig skjedde, så hun ble sikker på at det var noe fælt hun ikke visste om.

Så kan man jo spørre seg hvor alt dette kom fra. Muligens usikkerhet, eller kanskje dårlige erfaringer. Høyst trolig begge. Vanskelig å si. Det jeg derimot kan garantere er at denne oppførselen er ene og alene det som gjorde at vi ikke bor sammen lengre.
Fra det hinter jeg til en selvoppfyllende profeti når man helt fra begynnelsen har bestemt seg for at mannen er en drittsekk slik også du har gjort. For det som da vil skje er at du vil behandle mannen som om han allerede har gjort det gale du forventer at han kommer til å gjøre, og det går bare lenge før han da enten gjør det eller går fra deg eller mer sannsynlig begge.

Og da fikk du det jo slik du var redd for, men da med mye mer skyld i det selv enn du liker å tro. Altså en selvoppfyllende profeti.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (17 timer siden):

Jeg tror at det finnes symmetri (som jeg overså) og asymmetri som du overser.

Menn er jevnt over fysisk sterkere enn kvinner, og til tider har menn hatt mye mer økonomisk makt enn kvinner.

Men i de lutfattige fiskeværene jeg stammer fra så tror jeg at det riktig langt tilbake kunne være overraskende jevnbyrdig. Når man sulter så må mor jobbe, uansett hva den religiøse/politiske filosofien måtte være. En kvinne som har født 8 barn, melker kyr og hesjer kan nok slå ganske godt fra seg.

Det man vel ofte ser er at i forhold med fysisk vold er det oftere enn man liker å tro at begge slår hverandre og ikke bare mannen som slår kvinnen.

Poeng for å bruke ordet "hesje". Jeg har gjort mye av det selv og har ikke hørt det brukt på mange år. Fikk en uventet nostalgitripp der :)

knutinh skrev (17 timer siden):

Med den seksuelle revolusjon, likestilling og et sosialdemokrati som omfordeler fra alle til barneforsørgere, og som samtidig har holdt på normer og privilegier som hadde til hensikt å beskytte uskyldige kvinner i uløkka mot ukristelige menn så kan man nok si at kvinnene på mange måter har fått jackpot. Jeg sier dette som en som har liten egeninteresse, men barn av begge kjønn.

-k

Jerg skal ikke dykke dypt ned i den materien i denne tråden men vil definitivt si meg enig med deg her.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (6 timer siden):

Jeg skjønner at du fokuserer veldig på dette med utroskap, og det kommer sikkert fra erfaring slik det pleier å gjøre. Utover det kan jeg jo bare spekulere i hvorfor du er så sikker på at det gjelder alle menn.

Til resten av det du sier så vil jeg legge til at da jeg og min kone fikk våre to barn var jeg (mannen) mest hjemme med barna etter fødsel, jeg tok alt husarbeid og matlaging i perioden hvor en eller begge av oss var hjemme - også i den tiden hun var hjemme alene med barna, og jammenmeg fikk jeg kjeft for å ikke gjøre nok likevel. Etter det fikk jeg kjeft fordi hun gikk opp i vekt. Det er ikke en overført betydning bak det en gang. Hun ga meg skylda for at vekten hennes økte. Senere har hun også gitt meg skylda for at hun har barn, av alle ting.
I ettertid har jeg skjønt at det kom fra at hun forventet noe helt annet enn det som egentlig skjedde, så hun ble sikker på at det var noe fælt hun ikke visste om.

Så kan man jo spørre seg hvor alt dette kom fra. Muligens usikkerhet, eller kanskje dårlige erfaringer. Høyst trolig begge. Vanskelig å si. Det jeg derimot kan garantere er at denne oppførselen er ene og alene det som gjorde at vi ikke bor sammen lengre.
Fra det hinter jeg til en selvoppfyllende profeti når man helt fra begynnelsen har bestemt seg for at mannen er en drittsekk slik også du har gjort. For det som da vil skje er at du vil behandle mannen som om han allerede har gjort det gale du forventer at han kommer til å gjøre, og det går bare lenge før han da enten gjør det eller går fra deg eller mer sannsynlig begge.

Og da fikk du det jo slik du var redd for, men da med mye mer skyld i det selv enn du liker å tro. Altså en selvoppfyllende profeti.

Meh, når jeg har gått inn i forhold tidligere har jeg gått inn med innstillingen om at disse mennene sannsynligvis er snille og gode og behandler meg bra, fordi de gjør jo alltid det i begynnelsen. Bygger tillit osv og sier det du vil høre. Noen ganger for godt til å være sant, men naiv som jeg er har jeg jo trodd å det som blir fremstilt som kjærlighet. Så viser det seg at de bare vil gjøre deg trygg og komfortabel slik at de kan være utro uten å bli tatt. Men jeg er ikke dum, så slikt merket jeg raskt. Har selvfølgelig ikke tenkt å gå inn i et forhold når jeg har erfart hvordan det funker. Man kan aldri stole på noen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (På 27.1.2023 den 14.10):

Er vel bare å ta litt personlig 'egenkos' så tenker jeg den lysten nok forsvinner. 

 

Trotters skrev (På 27.1.2023 den 14.15):

Det kommer vel helt an på hva man legger i sex og nærhet. Å ha sex med noen er (bør i hvert fall være) veldig mye mer enn kun "veien til utløsning".

Egensex kan stort sett ikke måle seg med det.

 

Quakecry skrev (På 27.1.2023 den 14.27):

Nærhetsbehovet kan du fikse med å klemme venner eller familie. Om det er sex er det fikser på kort tid med deg selv. Er vel bedre det enn alt som medfører å finne noen om det påvirker psyken så mye å ikke lykkes? 

Ut fra det du skriver så føler jeg meg veldig sikker på at det du legger i nærhet og sex er temmelig ulikt hva jeg legger i nærhet og sex, og trolig også hva (min erfaring har vist) at damer legger i nærhet og sex.

Hvis du har lyst til å se en konsert med favorittartisten din, men ikke får tak i billetter, så vil neppe en juleavslutning på skolen med barna dine dekke opp for ønsket om å se favorittartisten din. Juleavslutning med barna er hyggelig det også, men det er ikke det samme. Sang og musikk er ikke sang og musikk. Ost er ikke ost, og nærhet er ikke nærhet.

Jeg håper virkelig ikke du kjenner på samme lidenskap når du klemmer barna dine som jeg kjenner på når jeg gir og mottar ømhet og nærhet sammen med en kjæreste.

På samme måte - hvis du bruker 2 minutter på dra deg selv til utløsning, og du bruker 2 minutter på å "komme i mål" sammen med en kjæreste så kan jeg forstå hvorfor du mener det ene fungerer like godt som det andre. Jeg er dog ikke enig, og ryktet sier at det er de færreste damer som også mener det kan likestilles.

Men for all del. Alt koker i grunnen ned til preferanser, erfaringer, og hvor stor vekt man legger på ulike ting. Har man null interesse for musikk og konserter, så fungerer en juleavslutning på skolen like bra eller like dårlig som hva som helst annet. Hører man ikke forskjell på gjennomsnittlige barnesanger sammenliknet med Sølvguttene, opera eller et rockeband, så gjør man ikke det. Men jeg er ikke enig i at det ikke finnes noen vesentlige forskjeller likevel.

Endret av Trotters
Korrigert skrivefeil.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (15 timer siden):

Meh, når jeg har gått inn i forhold tidligere har jeg gått inn med innstillingen om at disse mennene sannsynligvis er snille og gode og behandler meg bra, fordi de gjør jo alltid det i begynnelsen. Bygger tillit osv og sier det du vil høre. Noen ganger for godt til å være sant, men naiv som jeg er har jeg jo trodd å det som blir fremstilt som kjærlighet. Så viser det seg at de bare vil gjøre deg trygg og komfortabel slik at de kan være utro uten å bli tatt. Men jeg er ikke dum, så slikt merket jeg raskt. Har selvfølgelig ikke tenkt å gå inn i et forhold når jeg har erfart hvordan det funker. Man kan aldri stole på noen.

Ah, jeg skjønner. Men sannheten her er vel ikke at alle menn er slik da sannheten nok er at alle menn du har forsøkt er slik. Og fra det lille du sier så virker du til å være en som ikke enda har lært at det finnes playere på markedet og disse er usedvanlig gode på å si de rette tingene. En måte å se disse på er at dersom de allerede på første date klarer å si ting som passer godt i alt du selv mener og føler at du trenger (merk "du" og ikke "dere som par"), da burde varselslampene lyse så kraftig at du trenger solbriller. Noe jeg tviler på at de noen gang har gjort for deg.

Problemet du omtaler der virker til å være et typisk problem hvor man ikke ser hvordan man selv kan forbedre egen situasjon da første ryggmargsrefleks alltid er å finne hva annet som kan ødelegge for en selv. Mannen var slem, mannen har all skyld. Ja, da har mannen all skyld i at han var slem, men du valgte ham. Kanskje velge noe annet neste gang da. Og om du da fortsetter å velge samme type mann vil resultatet bli det samme gang på gang.

Men du er fortsatt ung, og det du kaller livserfaring kaller jeg innkjøringsproblematikk. Kunsten er å lære noe for seg selv i stedet for å skylde alt på alle andre hele tiden. Klart man kan skylde på en raner som tar pengene dine, men om du gikk med dem synlig midt på natten i en øde bakgate så kan man vel si at neste gang gjør du det ikke på den måten da du selv åpenbart gjorde noe dumt i forkant av ranet. Slik fungerer det også når man velger partner. Man må bare komme til den åpenbaringen at man kan gjøre mye med en situasjon selv der andre er "de slemme".

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (53 minutter siden):

Ah, jeg skjønner. Men sannheten her er vel ikke at alle menn er slik da sannheten nok er at alle menn du har forsøkt er slik. Og fra det lille du sier så virker du til å være en som ikke enda har lært at det finnes playere på markedet og disse er usedvanlig gode på å si de rette tingene. En måte å se disse på er at dersom de allerede på første date klarer å si ting som passer godt i alt du selv mener og føler at du trenger (merk "du" og ikke "dere som par"), da burde varselslampene lyse så kraftig at du trenger solbriller. Noe jeg tviler på at de noen gang har gjort for deg.

Problemet du omtaler der virker til å være et typisk problem hvor man ikke ser hvordan man selv kan forbedre egen situasjon da første ryggmargsrefleks alltid er å finne hva annet som kan ødelegge for en selv. Mannen var slem, mannen har all skyld. Ja, da har mannen all skyld i at han var slem, men du valgte ham. Kanskje velge noe annet neste gang da. Og om du da fortsetter å velge samme type mann vil resultatet bli det samme gang på gang.

Men du er fortsatt ung, og det du kaller livserfaring kaller jeg innkjøringsproblematikk. Kunsten er å lære noe for seg selv i stedet for å skylde alt på alle andre hele tiden. Klart man kan skylde på en raner som tar pengene dine, men om du gikk med dem synlig midt på natten i en øde bakgate så kan man vel si at neste gang gjør du det ikke på den måten da du selv åpenbart gjorde noe dumt i forkant av ranet. Slik fungerer det også når man velger partner. Man må bare komme til den åpenbaringen at man kan gjøre mye med en situasjon selv der andre er "de slemme".

Bla bla bla. Det går ikke an å velge riktig mann når menn ikke fremstår som den de er, men pakker alt inn i glanspapir. 

Ja jeg kan gjøre mye med situasjonen og jeg velger å avstå fra menn så langt det lar seg gjøre. Det er godt vi lever i et samfunn i dag der vi ikke trenger menn. Selvsagt hadde et kjærlig forhold vært ideelt, men det er ikke mulig å få til. Det er en stor løgn, en boble som går hull på før eller siden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (37 minutter siden):

Bla bla bla. Det går ikke an å velge riktig mann når menn ikke fremstår som den de er, men pakker alt inn i glanspapir.

Klart det går. Du vil bare ikke for det er mer komfortabelt at all skyld ligger hos noen andre og det fratar jo deg en hel masse ansvar. Det viser du jo selv med dette svaret alene. Igjen er det bare mannens feil for fordi mannen gjør slik kan ikke du gjøre sånn. Ren ansvarsfraskrivelse. Intet annet. Har det noen gang slått deg at andre, sågar de fleste, får dette til og ikke du? Det betyr at det ikke er menn på generell basis. Kanskje lete etter grunnen hadde vært en befrielse for deg i livet fremover.

Og jeg mener det som et råd. Jeg forstår at du har piggene ute om temaet nå, men la det synke inn litt at dette ikke skjer med folk flest som da betyr at det er mulig i aller høyeste grad.

Jeg kan fortelle at jeg har brukt mye tid på å lære dette bort til mine barn som begge har blitt mobbet på skolen. Som de fleste mobbeoffer ville de ikke gjøre noe med det selv, så det var opp til lærere og foreldre, og kun dét. For dem begge sluttet det først når de valgte å gjøre noe med det selv. Noe de klarte da de sluttet å se på seg selv som et offer helt uten påvirkningskraft og totalt i vold av alt og alle rundt dem til enhver tid.

Det er noe med holdningene, slik også du utviser her at alt er alle andre og hva kan vel du gjøre når verden er så slem.

Og dette glanspapiret de pakker det inn i - burde du ikke da snart begynne å bli mistenksom til ting som er pakket inn i glanspapir i stedet for å bli mistenksom til alt som serveres deg..? Eller ser du ikke glanspapiret? Det er faktisk ikke veldig vanskelig hvis man bare avprogrammerer seg selv med refleksen til å syntes glanspapir er så fint. Klarer du den siste øvelsen vil disse mennene som gjør slikt fremstå som ganske usmakelige for deg. Vips, du er rustet til å ta bedre valg.

Sitat

Ja jeg kan gjøre mye med situasjonen og jeg velger å avstå fra menn så langt det lar seg gjøre. Det er godt vi lever i et samfunn i dag der vi ikke trenger menn. Selvsagt hadde et kjærlig forhold vært ideelt, men det er ikke mulig å få til. Det er en stor løgn, en boble som går hull på før eller siden. 

Likevel klarer folk det i hopetall. Det er rart med det.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (2 minutter siden):

Gidder faktisk ikke lese hva du skriver engang.

Kanskje jeg skulle pakket det inn i glanspapir slik at du gidder høre etter.

Malakitt skrev (2 minutter siden):

Ha en fin søndag, håper du føler deg bedre av å victim blame og tråkke på folk som ligger nede. Fin aktivitet på helg. 😛

Det gjør ingenting. Jeg er godt vaksinert mot kvinner som forsøker gi meg dårlig samvittighet.

...selv om jeg nok kan anbefale at du setter deg bedre inn i hva victim blaming er, for dette var ikke det. Men alt for å skylde på andre, ikke sant?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (5 minutter siden):

Kanskje jeg skulle pakket det inn i glanspapir slik at du gidder høre etter.

Det gjør ingenting. Jeg er godt vaksinert mot kvinner som forsøker gi meg dårlig samvittighet.

...selv om jeg nok kan anbefale at du setter deg bedre inn i hva victim blaming er, for dette var ikke det. Men alt for å skylde på andre, ikke sant?

Jeg er fullstendig klar over at det er min egen feil at mennene jeg har vært med har vært utro, min egen feil at jeg ikke er bra nok++++, men denne tråden handler ikke om meg så jeg har ikke tenkt å utbrodere det ytterligere. Det var ikke et forsøk på å gi deg dårlig samvittighet, jeg vet jo at du ikke kunne gitt mer faen, så hvorfor i alle dager skal jeg høre på deg. Når det kommer til relasjonsproblemer og psykiske vansker hos kvinner har menn 0 interesse for å hjelpe kvinner. Menn og kvinner forstår hverandre dårlig her og du tjener ingenting på å gi meg råd eller hjelpe meg, men du tjener selvtillit på å tråkke på meg og få meg til å føle meg dårlig - så det er det du gjør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (1 minutt siden):

Jeg er fullstendig klar over at det er min egen feil at mennene jeg har vært med har vært utro, min egen feil at jeg ikke er bra nok++++, men denne tråden handler ikke om meg så jeg har ikke tenkt å utbrodere det ytterligere. Det var ikke et forsøk på å gi deg dårlig samvittighet, jeg vet jo at du ikke kunne gitt mer faen, så hvorfor i alle dager skal jeg høre på deg. Når det kommer til relasjonsproblemer og psykiske vansker hos kvinner har menn 0 interesse for å hjelpe kvinner. Menn og kvinner forstår hverandre dårlig her og du tjener ingenting på å gi meg råd eller hjelpe meg, men du tjener selvtillit på å tråkke på meg og få meg til å føle meg dårlig - så det er det du gjør. 

Ok. Ingenting av dette har jeg sagt eller ment så vær anstendig nok til å ikke fabrikere "fakta".

Ikke ett sted har jeg sagt det er din feil at de har vært utro eller at du ikke er bra nok. Ei heller har jeg ment dette. Derimot har jeg sagt at det er du som har valgt disse mennene som pakker ting inn i glanspapir. Det er da vel ikke annet enn beint ut fakta - dersom du ikke er i en situasjon hvor du har hatt ting arrangert for deg da. Men jeg velger å tro at da hadde du sagt det, men jeg kan ta feil der selvfølgelig.

Det nærmeste man kommer er at jeg har sagt at det er en selvoppfyllende profeti dersom man bestemmer seg fra begynnelse at mannen er en drittsekk for da behandler man ham som en drittsekk uansett hvordan han egentlig er, og da har man selv lagt grunnen for drittsekkoppførsel. Ingen i hele verden gidder legge krefter i å være fine og fantastiske dersom de likevel blir behandlet som drittsekker. Slik er folk bare. Det burde ikke komme som en overraskelse. Forskjellen her var bare at jeg sa det høyt.

Jeg vil også beklage på det sterkeste dersom jeg har fått deg til å føle deg dårlig. Det eneste jeg har forsøkt er å få deg til å innse at også du innehar krefter og evner til å gjøre noe med din egen situasjon. Dessverre går ikke det uten at man først innser at man har en situasjon man kan/må gjøre noe med.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...