Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Trotters skrev (17 timer siden):

Tanken om at en kvinnes liv er over den dagen hun fyller 30 er helt meningsløs, med mindre man mener en kvinne kun trengs for å reprodusere seg, men selv da er 30 år en merkelig og kunstig verdi. Overgangsalderen slår som regel ikke inn før etter fylte 40, men noen får den så tidlig som i 20-årene, og det finnes endog de som kommer i overgangsalderen allerede som tenåring. Å hevde at disse ikke kan være en god livspartner representerer et kvinnesyn jeg tar sterk avstand fra. Akkurat som jeg tar avstand fra at en mann med dårlig sædkvalitet ikke kan være en fantastisk kjæreste eller ektefelle. Det gir virkelig ingen mening for meg.

Men det er klart - hvis eneste poeng med å finne seg en partner er for å reprodusere seg så kan det gi mening, men da velger du heller ikke partneren for partnerens skyld. Kun som en avlshingst / rugekasse til egne avkom. Det gir heller ingen mening for meg. Jeg har alltid valgt partnere ut fra at jeg liker partneren, også har jeg sett an om det har vært noen jeg ønsket å få barn med eller ikke underveis. Å begynne i motsatt ende virker helt absurd for meg - Å bli sammen med noen for å sette barn til verden, også får man se om forholdet fungerer eller ikke etterpå? Nei takk

Det eneste jeg kan bekrefte er at denne tråden viser at det er utrolig mange overfladiske kriterier som legges til grunn når folk søker etter en partner. Noen legger størst vekt på utseendet, noen andre legger størst vekt på inntekt, andre legger størst vekt på utdannelse, og andre igjen legger størst vekt på fruktbarhet. For eksempel.

Selv om like barn ofte leker best, og disse kriteriene kanskje kan fremstå som en målestokk for likhet ved første øyekast, så er ingen av disse kriteriene noen egnet målestokk for hvor godt man passer sammen. Da er slike ting som verdisyn, personlighet, evne til å kommunisere sammen og felles interesser mye viktigere.

Derimot kan det være viktig å være i samme livsfase, men det handler hverken om alder, fruktbarhet, lønnsnivå eller utdannelse.

Når det gjelder partners alder så kan jeg derimot fortelle at menn når sitt seksuelle høydepunkt rundt midten / slutten av 20-årene, mens kvinner kommer dit omtrent 10 år senere. Kvinner lever i gjennomsnitt også lenger enn menn, så rent fysiologisk burde det derfor være slik at kvinner velger seg yngre menn, mens menn velger seg eldre kvinner, og på den måten var man mer samkjørt biologisk, men det motsatte er altså normalen. Så kan man spørre seg hvorfor folk velger slik, og om ikke det faktisk kan ha en innvirkning på hvorfor så mange forhold tar slutt.

At valgene ser slik ut når tenåringer velger seg kjæreste er ikke så rart, for da er guttene generelt mindre mentalt modne enn jentene, så jentene finner seg eldre gutter for å få en kjæreste som ikke fremstår som et barn i hennes øyne, men ca etter fylte 30 år så burde altså pendelen svinge motsatt vei igjen. Merkelig nok gjør den sjelden det.

Jeg er veldig enig med Gavekort om at etterhvert som vi menn blir eldre så blir kvinner 30+ fort mer attraktive enn de yngre modellene. De har gjerne blitt tryggere på seg selv, de har funnet ut hva de ønsker og ikke ønsker i et forhold, og de har både blitt mer seksuelt frigjorte, lekne og selvsikre. De snakker ikke partneren etter munnen lenger i håp om ikke å bli dumpa, osv. At kvinner derfor har gått ut på dato når de fyller 30 er som sagt noe forbanna tull, men hvis kvinnene gjerne liker å tro det om seg selv så for all del. Da er det ytterst lite jeg kan si eller gjøre for å overbevise dem om det motsatte. Apropos selvoppfyllende profetier, som noen har vært inne på tidligere.

Og ja - avslutter man livet før man blir 30 så går man utrolig fort ut på dato. Det skjer på sekunder, så da får man jo på sett og vis rett i sin egen spådom.

Jeg tror nok også at mange lider av internetforvirrelse. Det er fort gjort å se seg blind på sosiale medier. Alle har jo perfekte liv, er vakre, får alle sine ønsker oppfylt, har bare fantastiske venner og møter på en treg dag kanskje bare 500 av de, ingen fiser eller svetter eller lukter vondt heller selv om de trener 10 dager i uka.
Chandler i Friends sa det best: "My wallet's too small for my fifties, and my diamond shoes are too tight."

På toppen av dette kan man i dag legge at man gjerne blir overøst med påstander om hva menn og kvinner egentlig vil, som om det ligger noen universell regel der. Sannheten er jo bare at alle sosiale medier ser på hva du er interessert i og så serveres du mer av det samme for å holde deg pålogget så du kan få se flere reklamer og de kan tjene mer penger. I praksis blir alle temaer slike kaninhull man detter ned i uten å kunne komme opp igjen.

Etter lang eksponering for alt dette så kan man nok begynne å tro all verdens merkelige ting. Selv ting som at det er slutt når du er 30 selv om det er gjennomsnittsalder for å få sitt første barn (30,1 år i 2021 for kvinner). To ting som rent logisk ikke kan eksistere i samme virkelighet da det betyr at halvparten av Norges kvinner er over 30 (og mange med god margin) når de får barn for første gang.
En venn av meg fant seg forøvrig ei dame som da var 35 og barnløs og de har nå fått sitt tredje barn sammen.

En komisk variant av sosiale medier, men akk så sant. Det gjelder også alle slags temaer.

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (19 timer siden):

For oss menn som vil ha kvinner som er emosjonelt/sosialt modne og stabile så er det mye lettere å finne det hos kvinner som er 30+.

Kvinner i tidlige 20-årene, spesielt på Tinder, er veldig blanda drops mellom voksen kvinne og tenåringsjente.

Uff ja. Hadde jeg måttet finne meg en slik en hadde jeg heller latt det være. Barn som tror de vet alt er ikke min greie.

Lenke til kommentar
Malakitt skrev (23 timer siden):

Sa jeg skulle la tråden være i fred, men må svare på denne: så bra du er enig, da skjønner du vel også hvorfor jeg ikke har tenkt å fylle 30 og fortsette på denne jordkloden her når ingen har bruk for meg, ikke sant? Jeg ble ikke mamma, kjærlighet er bare tull, hva er det å gjøre her i verden da? Nettopp. Ingen verdens ting. 

Jeg kan vel likevel få lov til å syntes det er synd at du gir opp før du engang når gjennomsnittsalderen, så får jo hver og en lese hva de vil ut ifra dét.

Så kan jeg jo slenge på toppen at for mange er du rett og slett for ung. Jeg hadde ikke tatt i en 28-åring med en telefonstolpe engang. De får komme tilbake når de har fått noen år på seg til å vokse.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
knutinh skrev (På 29.1.2023 den 11.09):

Tenk deg at jeg, som mann, generaliserer kvinner på en lignende måte. «Når kvinner har sex så er det ikke fordi de har noe følelse for menn, men siden alle kvinner er horer så vil de sprike med beina for å se om de kan tjene noe på det».

Er ikke det en ganske ufølsom og utrivelig måte å beskrive kvinner på? Og i alle fall ikke generelt sann. Kvinner som inkluderer hun som fødte meg, og hun som fødte mine barn?

Barna mine har lært å spørre seg selv «Er det sant? Hjelper det? Er det hyggelig?» før de ytrer seg.

-k

Jeg tror nok du vil finne at dette er hvordan vedkommende tror menn tenker om kvinner.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (På 30.1.2023 den 10.17):

Jeg kan vel likevel få lov til å syntes det er synd at du gir opp før du engang når gjennomsnittsalderen, så får jo hver og en lese hva de vil ut ifra dét.

Så kan jeg jo slenge på toppen at for mange er du rett og slett for ung. Jeg hadde ikke tatt i en 28-åring med en telefonstolpe engang. De får komme tilbake når de har fått noen år på seg til å vokse.

Jeg har ikke det som skal til dessverre. Bagasjen er for stor og tiden min renner fortere ut enn jeg klarer å få orden på livet, dessverre. Da er det lett å vende hatet mot noen andre når man er lei av å vende det innover, ikke sant. Jeg hadde ikke nølt med å giftet meg og fått barn om jeg levde for 50 år siden sikkert, det var andre tider da. I dag er relasjoner uansett vanskelige å opprettholde, dating er et minefelt uten like og jeg takler iallfall ikke å begi meg ut på det. Heier på alle som klarer å finne kjærligheten i dag for det er vanskelig. 

fokkeslasken skrev (På 30.1.2023 den 10.22):

Jeg tror nok du vil finne at dette er hvordan vedkommende tror menn tenker om kvinner.

Ikke egentlig. Jeg er ikke så hatefull og grusom som jeg fremstår, var på et veldig mørkt sted når jeg skrev alt pisset i tråden her. Bitterhet gjør noe med en dessverre. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (6 timer siden):

Jeg har ikke det som skal til dessverre. Bagasjen er for stor og tiden min renner fortere ut enn jeg klarer å få orden på livet, dessverre. Da er det lett å vende hatet mot noen andre når man er lei av å vende det innover, ikke sant. Jeg hadde ikke nølt med å giftet meg og fått barn om jeg levde for 50 år siden sikkert, det var andre tider da. I dag er relasjoner uansett vanskelige å opprettholde, dating er et minefelt uten like og jeg takler iallfall ikke å begi meg ut på det. Heier på alle som klarer å finne kjærligheten i dag for det er vanskelig. 

Ikke egentlig. Jeg er ikke så hatefull og grusom som jeg fremstår, var på et veldig mørkt sted når jeg skrev alt pisset i tråden her. Bitterhet gjør noe med en dessverre. 

Får jeg igjen beklage at det ble litt opphetet om ting jeg definitivt kunne skrevet mindre konfronterende. Det tar jeg på min kappe, definitivt.

I tillegg vil jeg si at jeg er, tro det eller ei, ganske enig med deg i det du skriver der. Bagasje gjør noe med en, og det kan sågar gjøre det såpass at man kanskje ikke vil kunne trives med de tingene man ellers ville trivdes med. Og da hjelper det jo ikke uansett hvor bra en potensiell partner kunne vært for skaden er allerede skjedd. Det fungerer jo begge veier uansett mann eller kvinne.

Nå skal det sies at jeg tror mange traumer kan forbedres og dårlige erfaringer kan ofte endres med god erfaringer, men folk er forskjellige og temaene er forskjellige så det kan ikke alltid sammenlignes. Der har jeg endel erfaring selv men det får være så uspesifisert som det så ikke moderator begynner å klø i slettefingeren.

Jeg kan vel strekke det så langt som til å si at ikke jeg heller har noen tro på kjærlighet. Mange sier de opplever kjærlighet, men mange sier også at de har en venn i hunden sin, så...
Folk vil bedras.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (5 timer siden):

Får jeg igjen beklage at det ble litt opphetet om ting jeg definitivt kunne skrevet mindre konfronterende. Det tar jeg på min kappe, definitivt.

I tillegg vil jeg si at jeg er, tro det eller ei, ganske enig med deg i det du skriver der. Bagasje gjør noe med en, og det kan sågar gjøre det såpass at man kanskje ikke vil kunne trives med de tingene man ellers ville trivdes med. Og da hjelper det jo ikke uansett hvor bra en potensiell partner kunne vært for skaden er allerede skjedd. Det fungerer jo begge veier uansett mann eller kvinne.

Nå skal det sies at jeg tror mange traumer kan forbedres og dårlige erfaringer kan ofte endres med god erfaringer, men folk er forskjellige og temaene er forskjellige så det kan ikke alltid sammenlignes. Der har jeg endel erfaring selv men det får være så uspesifisert som det så ikke moderator begynner å klø i slettefingeren.

Jeg kan vel strekke det så langt som til å si at ikke jeg heller har noen tro på kjærlighet. Mange sier de opplever kjærlighet, men mange sier også at de har en venn i hunden sin, så...
Folk vil bedras.

Går bra. 

Kjærlighet tror jeg er noe man bare opplever fra sine egne foreldre. Kanskje søsken om man har et godt forhold. Kjærlighet innad sin egen flokk føler jeg er mer ubetinget og ekte enn "kjærlighet" man får av partnere som vil komme og gå. Da gir det mening at mange ønsker å starte familie og skape sin egen flokk, men før i tiden gikk ikke disse flokkene i oppløsning - det gjør de i dag, hele tiden. Det var lenge jeg ikke forstå hvorfor folk ville gifte seg og få barn, men jeg skjønner det i dag. 

At man skal finne sin store kjærlighet på et sted som Tinder har jeg minimalt tro på. Det er så rart å tenke på at for ikke mer enn 20 år siden gikk folk på dans, de var sosiale, de møttes ute i helgene, de snakket sammen og det var slik folk møtte hverandre. "Alle" fant kjærligheten når de var unge. I dag sitter alle hjemme foran pc-en eller på mobilen. Man bruker en app som Tinder hvor man sorterer mennesker utelukkende på bakgrunn av utseende uten å vite noe om deres personlighet. Mange bruker sosiale medier der utseende og fasade er det viktigste. Samfunnet vårt er overfladisk og uten dybde. Dette ser vi også i datingverdenen, hvor mennesker er bruk og kast.

Min kritikk rettet mot Tinder og samfunn er rettet mot begge kjønn. Jeg tviler ikke på at Tinder er skadelig for menn, og det er ikke mindre skadelig for kvinner heller. Det er skadelig for oss alle. 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (2 timer siden):

og det er ikke mindre skadelig for kvinner heller.

På hvilken måte mener du at det er skadelig for kvinner? Ser at mange mener at kvinner kommer godt ut av den type tjenester. Har personlig ingen erfaring. Men observerer at venner og bekjente på Tinder og lignende er ekstremt kravstore eller ulykkelige for de ikke får napp.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (30 minutter siden):

På hvilken måte mener du at det er skadelig for kvinner? Ser at mange mener at kvinner kommer godt ut av den type tjenester. Har personlig ingen erfaring. Men observerer at venner og bekjente på Tinder og lignende er ekstremt kravstore eller ulykkelige for de ikke får napp.

Da må man først definere hva man legger I "å komme godt ut av det".

Typisk vil kvinner oppleve mye oppmerksomhet, noe mange menn sjelden gjør - men som menn savner. Derfor vil mange menn hevde at slike tjenester er enklere for kvinner enn for menn, fordi kvinner får mer oppmerksomhet mens menn savner oppmerksomhet. Dette er altså ofte en vurdering gjort av menn, basert på menns premisser.

Fra kvinner beskrives slike tjenester ofte som masete. De får mye mer (og feil type) oppmerksomhet enn det kvinnene selv ønsker. Derfor blir de apatiske og passive bruker, noe som fører til at menn føler de får for lite oppmerksomhet. Noe som utløser at mennene føler de må ta initiativ for at noe i det hele tatt skal skje. Og dermed har du en spiral som det er vanskelig å bryte. Mennene er misunnelige på kvinnene "som kan velge og vrake", mens kvinnene er misfornøyd med å bli bombardert med henvendelser fra folk de ikke har noen interesse av å snakke med. Veldig stereotypisk forklart.

Kanskje koker det hele ned til ulike ønsker og forventninger blant kjønnene. Jeg sier ikke at det er sånn, men hvis mennene har et ønske om en uforpliktende date, mens kvinnene ønsker seg noe mer langsiktig, så vil en ONS fremstå som suksess fra mannens perspektiv og et mislykket treff fra kvinnens perspektiv. Da er det også lett for mannen å tenke at kvinnene kommer godt ut av tjeneste fordi de drukner av tilbud om dates, mens kvinnene føler tjenesten er skadelig for dem fordi de ender opp med å føle seg lurt eller brukt.

Hvis man ikke får napp, så er vel ikke tjenesten vellykket for vedkommende? Eller?

Mener du at man ikke skal stille store krav? At man skal nøye seg med "noen", bare for at tjenesten ikke skal fremstå i dårlig lys? Jeg skjønner ikke helt hvordan du resonnerer her.

Snu gjerne på spørsmålet ditt. På hvilken måte mener du Tinder er skadelig for menn?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (1 time siden):

På hvilken måte mener du at det er skadelig for kvinner? Ser at mange mener at kvinner kommer godt ut av den type tjenester. Har personlig ingen erfaring. Men observerer at venner og bekjente på Tinder og lignende er ekstremt kravstore eller ulykkelige for de ikke får napp.

Kvinner blir nok en gang kun vurdert etter utseende og på Tinder er kvinner enda mer objektivisert enn de allerede er i virkeligheten. Når de fleste menn scroller gjennom Tinder leter de etter ei dame å knulle, ikke nødvendigvis et forhold. De vil selvsagt lyve og gjøre hva de kan for å få det akkurat som de vil, som de kvinnene da selvsagt vil ta skade av, hvor de etterpå blir beskyldt for at de selv hadde ansvar for det (hva forventer du, det er tinder) osv. En del kvinner er på Tinder for å finne kjæreste (ikke alle), og går på noen smeller da det viser seg at mannen ikke alltid har de samme hensiktene som en selv. Noen kvinner bruker Tinder for "selvtillitsboost" og kommer godt ut av det sånn sett (om de faktisk verdsetter komplimentene som mennene sannsynligvis gir til 50 andre kvinner på appen også). 

De som mener at kvinner kommer godt ut på Tinder er menn som tror at det å være en tømmestasjon eller få seg et ligg med randoms er den store seieren i livet. Dette er nok de samme mennene som ønsker å ligge med så mange som mulig og som ser på det som det viktigste her i livet, og de tror selvsagt at dette er like viktig for kvinner. Når kvinnene ser hvor kyniske menn er og hvor langt de går for å få seg et ligg, så gjør det noe med en. Dette er ikke basert på egne erfaringer, men hva jeg har observert hos andre og hørt av andre. 

Har diskutert Tinder på jobb med yngre kollegaer flere ganger. Ingen av de syns noe om det. De har prøvd, men de møter bare drittsekker som vil ha seg et ligg. De later først som om de vil ha et forhold. Flere som har brent seg der. Unge og flotte jenter som fortjener bedre. Kjenner ei som bare vil ligge rundt og kose seg og for henne fungerer Tinder ypperlig, alltid like morsomt å høre om erobringene hennes haha (som oftest har det gått dårlig og blir litt drama). Så om kvinner vil ha et ligg (uten å stille så mange krav til kvalitet på ligg) så er Tinder en app som vil fungere utmerket for de! Vil man derimot ha et forhold, så er Tinder IKKE veien å gå. 

Endret av Malakitt
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Alle blir objektivisert på tinder. Å tro noe annet er greit naivt. At de du kjenner bare har møtt drittsekker, forteller vel mer om de enn drittsekkene? Kanskje kollegaene dine burde innse at de som ikke ser perfekte ut, kan være de perfekte om de nå søker et langvarig forhold? Jeg kjøper ikke den myten om at det ene kjønnet er en mer uskyldig part enn det andre. Man finner gode mennesker på en app som Tinder også om man ser bak fasaden(utseende) til folk. Men i dette samfunnet vi lever i, så skal ALT være perfekt. Som jeg sa tidligere, og dette kan begge kjønn foreta seg, søk etter forhold i utlandet. Gjerne der de er litt religiøse da de ikke ser på et giftemål som en vits.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, Malakitt said:

Kvinner blir nok en gang kun vurdert etter utseende og på Tinder er kvinner enda mer objektivisert enn de allerede er i virkeligheten. Når de fleste menn scroller gjennom Tinder leter de etter ei dame å knulle, ikke nødvendigvis et forhold. De vil selvsagt lyve og gjøre hva de kan for å få det akkurat som de vil, som de kvinnene da selvsagt vil ta skade av, hvor de etterpå blir beskyldt for at de selv hadde ansvar for det (hva forventer du, det er tinder) osv. En del kvinner er på Tinder for å finne kjæreste (ikke alle), og går på noen smeller da det viser seg at mannen ikke alltid har de samme hensiktene som en selv. Noen kvinner bruker Tinder for "selvtillitsboost" og kommer godt ut av det sånn sett (om de faktisk verdsetter komplimentene som mennene sannsynligvis gir til 50 andre kvinner på appen også).

Hovedproblemet for kvinner på Tinder, er at alle kvinnene går for de samme 5-20% av mennene, som da kan velge og vrake som de vil - og bruker det for å få seg et ligg. Det samme gjelder også "vanlige" datingsider som Møteplassen/Sukker/Match osv osv.

Med en gang kvinner tar en titt på de mindre populære, så er det mye lettere å komme over menn som er seriøse ift langvarig forhold osv.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (5 timer siden):

Kvinner blir nok en gang kun vurdert etter utseende og på Tinder er kvinner enda mer objektivisert enn de allerede er i virkeligheten. 

De samme kvinnene som filtrerer menn på hvorvidt de er over 180cm? Da tenker jeg at det er en slags symmetri.

Forskjellen er såvidt jeg forstår at flere menn er villige til å møte et bredere utvalg kvinner, mens tendensen for kvinner er at de flokker seg rundt en liten gruppe menn.

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 minutt siden):

De samme kvinnene som filtrerer menn på hvorvidt de er over 180cm? Da tenker jeg at det er en slags symmetri.

Forskjellen er såvidt jeg forstår at flere menn er villige til å møte et bredere utvalg kvinner, mens tendensen for kvinner er at de flokker seg rundt en liten gruppe menn.

-k

Å være villig til å møte et bredere utvalg av kvinner = ta til takke med/ta det man får. Det er ikke en god egenskap i det hele tatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (6 minutter siden):

Å være villig til å møte et bredere utvalg av kvinner = ta til takke med/ta det man får. Det er ikke en god egenskap i det hele tatt. 

Å gå for de samme få kjekkasene i flokk = overfladiske sutre-damer. Det er ikke en god egenskap i det hele tatt.

Vi kan leke dette spillet hur lenge som helst. Det er likheter og ulikheter mellom menn og kvinner. Når menn og kvinner finner hverandre så er det et spill hvor ingen skylder hverandre noe, og man prøver å komme godt ut. Noen spiller spillet bra, andre ikke. Noen har en god markedsposisjon, noen ikke. Jeg har kanskje vært bitter til tider over kvinner som ikke ville ha meg, men det er lite produktivt.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (3 minutter siden):

Å gå for de samme få kjekkasene i flokk = overfladiske sutre-damer. Det er ikke en god egenskap i det hele tatt.

Vi kan leke dette spillet hur lenge som helst. 

-k

De som går for de kjekkeste er ofte de peneste kvinnene. At mennene som ikke har sjans på de, sitter og sutrer for det, har jeg ikke noe sympati for dessverre. Vil man ro i land de peneste damene må man gjøre en stor innsats, da de selvsagt kan velge og vrake. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (9 minutter siden):

De som går for de kjekkeste er ofte de peneste kvinnene. At mennene som ikke har sjans på de, sitter og sutrer for det, har jeg ikke noe sympati for dessverre. Vil man ro i land de peneste damene må man gjøre en stor innsats, da de selvsagt kan velge og vrake. 

Men hvis kvinner er slike edle skapninger som kun ser på indre verdier, hvorfor er det slik at de mest attraktive kvinnene går for de mest attraktive mennene?

Hvorfor ser vi sjelden en smellvakker og sjarmerende og selvsikker og glad jente gå for en trygdet kjederøykende overvektig mann med flotte indre verdier?

 

Jeg sier ikke at menn ikke er overfladiske, irrasjonelle og dumme. Jeg sier at kvinner ikke er noe særlig bedre. Men det er nå sånn naturen har innrettet ting. Og selv om kvinner er rare dyr så ville jeg ikke ha vært dere foruten.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (Akkurat nå):

Men hvis kvinner er slike edle skapninger som kun ser på indre verdier, hvorfor er det slik at de mest attraktive kvinnene går for de mest attraktive mennene?

Hvorfor ser vi sjelden en smellvakker og sjarmerende og selvsikker og glad jente gå for en trygdet kjederøykende overvektig mann med flotte indre verdier?

 

Jeg sier ikke at menn ikke er overfladiske, irrasjonelle og dumme. Jeg sier at kvinner ikke er noe særlig bedre. Men det er nå sånn naturen har innrettet ting.

-k

Har ikke hevdet noe annet jeg. Det jeg skrev står fortsatt. Du ser sjeldent en kjekk mann med livet på stell, god økonomi og det som er med en overvektig, uføretrygdet, mindre attraktiv kvinne også. Like barn leker best. 

Jeg har ikke hevdet at kvinner er edle skapninger som kun ser på indre verdier, jeg vet at det å være overfladisk går begge veier. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (20 minutter siden):

Har ikke hevdet noe annet jeg. Det jeg skrev står fortsatt. Du ser sjeldent en kjekk mann med livet på stell, god økonomi og det som er med en overvektig, uføretrygdet, mindre attraktiv kvinne også. Like barn leker best. 

Jeg har ikke hevdet at kvinner er edle skapninger som kun ser på indre verdier, jeg vet at det å være overfladisk går begge veier. 

Ok, da er vi enige. Ja, vi ser på hud, hår, tenner, beinbygning, kropps-komposisjon… Jeg antar at det sier noe om sykdom, ernæring, gener som dypt inne i oss tolkes til ha betydning for dette menneskets kvaliteter som forelder til felles barn, og som oppdrager av barn.

Og så ser jeg på utstråling, humør, humor, besluttsomhet, selvtillit som indikatorer på at dette er et menneske som vil klare livets strabaser på en ok måte.

Og så ser man kanskje på om akkurat vi greier å connecte utover generell egnethet. Er det ok å henge sammen med dette mennesket. Vil det fortsatt være det etter 3 mnd med en skrikerunge på skuldra, komfortable klær og poser under øynene?

Hvordan er svigerforeldrene.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...