Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Malakitt said:

De som går for de kjekkeste er ofte de peneste kvinnene. At mennene som ikke har sjans på de, sitter og sutrer for det, har jeg ikke noe sympati for dessverre. Vil man ro i land de peneste damene må man gjøre en stor innsats, da de selvsagt kan velge og vrake. 

Kan bare snakke for meg selv, men etter å ha brukt tinder i lang tid, så hadde jeg ville gledet meg veldig over å fått en match med noen som hadde hatt et middelmådig utseende ifra Norge. Hva skal til for at du skal kunne ha sympati med menn egentlig? Det virker ikke som du ønsker å ta innover deg at menn også kan slite uten at det er selvforskyldt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (56 minutter siden):

Kan bare snakke for meg selv, men etter å ha brukt tinder i lang tid, så hadde jeg ville gledet meg veldig over å fått en match med noen som hadde hatt et middelmådig utseende ifra Norge. Hva skal til for at du skal kunne ha sympati med menn egentlig? Det virker ikke som du ønsker å ta innover deg at menn også kan slite uten at det er selvforskyldt.

Veldig lite faktisk. Du ser hva jeg skrev, og om du mener jeg ikke kan sympatisere med menn på noen punkt basert på det jeg skrev så får du vel egentlig bare tro det tenker jeg. Ingen som sympatiserer med meg her heller. 

Synd at du ikke får matcher, men regner med du tar ditt eget råd og reiser til utlandet. Mange finner kjærligheten der, så hvorfor ikke? 

Endret av Malakitt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du forteller om dine kollegaer som sitter og sutrer over alle drittsekkene de har møtt på tinder, samtidig som du i neste innlegg ikke har sympati med menn du mener ikke når opp utseendemessig og sikter for høyt? Hvorfor skal utseende definere en persons karakter? Du burde snakke til dine kollegaer at om de virkelig ønsker et langvarig forhold, at de ikke automatisk skal gå for topp 20% mannfolka på utseende.

Ja, det er synd. Men jeg har innfunnet meg med det og ønsker ikke å være totalt bitter mot et kjønn av den grunn. Skal snart på tur til Japan, noe som jeg gleder meg til. 

Lenke til kommentar
Colin. skrev (9 minutter siden):

Du forteller om dine kollegaer som sitter og sutrer over alle drittsekkene de har møtt på tinder, samtidig som du i neste innlegg ikke har sympati med menn du mener ikke når opp utseendemessig og sikter for høyt? Hvorfor skal utseende definere en persons karakter? Du burde snakke til dine kollegaer at om de virkelig ønsker et langvarig forhold, at de ikke automatisk skal gå for topp 20% mannfolka på utseende.

Dette var så totalt selvmotsigende at jeg ikke orker svare noe særlig på det faktisk, antagelser uten fakta osv. Hvor skrev jeg f.eks at disse gutta var "topp 20%" når det gjelder utseende... Er det bare kjekke menn som er drittsekker? 

Jeg kaster inn håndkleet. Jeg sliter nok med synet mitt på menn og denne tråden er bare et ekkokammer som forverrer det betraktelig..... 

Endret av Malakitt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
13 hours ago, Malakitt said:

Unge og flotte jenter som fortjener bedre.

Derfor antar jeg at disse kollegaene dine har funnet seg kjekke menn og ikke lyktes. Men ja, det var en antagelse fra min side basert på hvordan du omtalte dem. Hvem tror du vil ta mest vare på ei ung og flott jente? De som ikke har mange valg, eller de som vasser i valg?

Lenke til kommentar
Gjest da6ac...0d1
DukeNukem3d skrev (På 27.1.2023 den 4.16):

Da jeg var på en sånn internasjonal dating-side så fikk jeg heller aldri svar hvis jeg sendte melding til de norske. Stusset litt på det, fikk til slutt kontakt med ei hyggelig svensk dame som jobbet på sykehus. Var helt sprøtt hvor hun ble spammet ned av menn fra hele verden selv med helt gjennomsnittlig utseende. Nordiske damer er nok rimelig ettertrakta på slike sider og derfor tøft å komme til :)

Stort sett alle kvinner blir «spammet ned» mer meldinger på slike steder. Heldigvis utelukker mange seg selv, så da handler det om å være blant de som fremstår som mest aktuelle. 

Anonymous poster hash: da6ac...0d1

Lenke til kommentar
Gjest da6ac...0d1
Colin. skrev (55 minutter siden):

Derfor antar jeg at disse kollegaene dine har funnet seg kjekke menn og ikke lyktes. Men ja, det var en antagelse fra min side basert på hvordan du omtalte dem. Hvem tror du vil ta mest vare på ei ung og flott jente? De som ikke har mange valg, eller de som vasser i valg?

De som ikke har mange valg vil ikke nødvendigvis «ta vare» på ei ung og flott jente på en god måte. Det kan bli needy, sjalusi, osv. Unge og flotte jenter kan jo ikke bare finne seg en «uten mange valg» av ren sympati, heller. Det må jo være en tiltrekning der.

Anonymous poster hash: da6ac...0d1

Lenke til kommentar
Gjest da6ac...0d1 skrev (31 minutter siden):

De som ikke har mange valg vil ikke nødvendigvis «ta vare» på ei ung og flott jente på en god måte. Det kan bli needy, sjalusi, osv. Unge og flotte jenter kan jo ikke bare finne seg en «uten mange valg» av ren sympati, heller. Det må jo være en tiltrekning der.

Anonymous poster hash: da6ac...0d1

Det koker vel ned til at kvinner har krav til menn, også utover gode indre verdier.

Og menn har krav til kvinner, også utover gode indre verdier.

Noen kvinner (og også noen menn) nekter å anerkjenne dette. Når de sier at menn må «ta vare på seg selv» for å nå opp, så er dette en kode for at de tiltrekkes av slanke, muskuløse menn. Mens om en mann liker slanke kvinner så er han overfladisk. Altså akkurat det samme, men mange kvinner luller seg inn i en fortelling om at det er noe annet enn det er, og overbeviser seg selv og andre om at menn er noe dritt.

Det er et gjennomgående mønster at menn beskrives som patetiske, farlige og mannlig kjærlighet og seksualitet er noe som menn fint skal stille opp med når det trengs, og så ha seg vekk når det ikke ønskes.

Det passer dårlig inn i et samfunn hvor vi hele tiden blir fortalt at kvinner er menns like i absolutt alt, hvor likestilling og likt utfall er et mantra som gjennomsyrer samfunnet og nåde den bedriften som ikke har like mange kvinner som menn i styret.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Guest da6ac...0d1 said:

De som ikke har mange valg vil ikke nødvendigvis «ta vare» på ei ung og flott jente på en god måte. Det kan bli needy, sjalusi, osv. Unge og flotte jenter kan jo ikke bare finne seg en «uten mange valg» av ren sympati, heller. Det må jo være en tiltrekning der.

Anonymous poster hash: da6ac...0d1

Det må være en tiltrekning av noe slag, det er sant. Men på tinder blir man vurdert utifra utseende alene ved første øyekast. Da vil en hel del havne utenfor og aldri kunne vise at det kan være tiltrekning utover utseende også. Gir man aldri noen sjansen basert på utseende alene, så kan man heller ikke finne ut om det er en tiltrekning utover det fysiske. Det er mer sannsynlig at noen som føler seg heldige over å være sammen med noen, vil gjøre sitt ytterste for at den andre parten skal ha det fint... det er logisk. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Colin. said:

Det må være en tiltrekning av noe slag, det er sant. Men på tinder blir man vurdert utifra utseende alene ved første øyekast. Da vil en hel del havne utenfor og aldri kunne vise at det kan være tiltrekning utover utseende også. Gir man aldri noen sjansen basert på utseende alene, så kan man heller ikke finne ut om det er en tiltrekning utover det fysiske. Det er mer sannsynlig at noen som føler seg heldige over å være sammen med noen, vil gjøre sitt ytterste for at den andre parten skal ha det fint... det er logisk. 

Høres jo trist ut å være i et forhold med noen du ikke er tiltrukket av. 

Lenke til kommentar
Gjest da6ac...0d1
knutinh skrev (2 timer siden):

Det koker vel ned til at kvinner har krav til menn, også utover gode indre verdier.

Og menn har krav til kvinner, også utover gode indre verdier.

Noen kvinner (og også noen menn) nekter å anerkjenne dette. Når de sier at menn må «ta vare på seg selv» for å nå opp, så er dette en kode for at de tiltrekkes av slanke, muskuløse menn. Mens om en mann liker slanke kvinner så er han overfladisk. Altså akkurat det samme, men mange kvinner luller seg inn i en fortelling om at det er noe annet enn det er, og overbeviser seg selv og andre om at menn er noe dritt.

Det er et gjennomgående mønster at menn beskrives som patetiske, farlige og mannlig kjærlighet og seksualitet er noe som menn fint skal stille opp med når det trengs, og så ha seg vekk når det ikke ønskes.

Det passer dårlig inn i et samfunn hvor vi hele tiden blir fortalt at kvinner er menns like i absolutt alt, hvor likestilling og likt utfall er et mantra som gjennomsyrer samfunnet og nåde den bedriften som ikke har like mange kvinner som menn i styret.

-k

Dette er misforståelse. Kvinner bryr seg ikke primært om hvordan mannen ser ut. De bryr seg om hvordan mannen får dem til å føle seg. Derfor kan man ofte se menn som ikke fremstår som særlig attraktive med pene damer, noe som er langt mer vanlig enn motsatt. Men sa jeg at utseende ikke betyr noe for kvinner? Nei. Selvsagt kan interesse fra en kjekk mann ha betydning for hvordan kvinner føler seg. Men det er fullt mulig å kompensere. På Tinder osv. gir jo utseendet førsteinntrykket,  så det er ikke det beste steder om man ikke er blant de mest heldige med utseendet. Men det er mulig å gjøre noe med bilder man tar, for å skape mer interesse for seg selv. Det er en grunn til at det finnes profesjonelle fotografer som tar seg av bilder ment til bruk i datingsammenheng.

Ellers er det selvsagt ingen likestilling her. Kjønnene er ulike. Menn tar risiko, fordi de risikerer lite. Kvinner er mer selektive. Det har å gjøre med at risikoen for en mann, rent biologisk, ved å gjøre "feil kvinne" gravid, er liten. Motsatt, så er risikoen stor.

Anonymous poster hash: da6ac...0d1

Lenke til kommentar
Gjest da6ac...0d1
Colin. skrev (2 timer siden):

Det må være en tiltrekning av noe slag, det er sant. Men på tinder blir man vurdert utifra utseende alene ved første øyekast. Da vil en hel del havne utenfor og aldri kunne vise at det kan være tiltrekning utover utseende også. Gir man aldri noen sjansen basert på utseende alene, så kan man heller ikke finne ut om det er en tiltrekning utover det fysiske. Det er mer sannsynlig at noen som føler seg heldige over å være sammen med noen, vil gjøre sitt ytterste for at den andre parten skal ha det fint... det er logisk. 

Dette høres jo fint ut i teorien. Litt som kommunismen. Om alle  yter etter evne og mottar etter behov, så blir verden et bedre sted. Problemet er selvsagt at de færreste gidder  å yte etter evne, om de mottar det samme uansett, kun etter behov.

Ellers er det ikke kun utseende som avgjør på Tinder. Hvilke bilder man har, kan også spille inn for hvor attraktiv man vurderes å være som person. 

Jeg er ikke så sikker på at et forhold mellom en mann "ingen" er interessert i og en attraktiv kvinne vil være så sunt, for noen av dem. Det er nok av kvinner som ikke vurderes å være attraktive nok til at menn er interessert i et forhold med dem, også blant menn som ellers sliter med å finne seg en partner.

Anonymous poster hash: da6ac...0d1

Lenke til kommentar

 

Sitat

De som mener at kvinner kommer godt ut på Tinder er menn som tror at det å være en tømmestasjon eller få seg et ligg med randoms er den store seieren i livet. Dette er nok de samme mennene som ønsker å ligge med så mange som mulig og som ser på det som det viktigste her i livet, og de tror selvsagt at dette er like viktig for kvinner. Når kvinnene ser hvor kyniske menn er og hvor langt de går for å få seg et ligg, så gjør det noe med en. Dette er ikke basert på egne erfaringer, men hva jeg har observert hos andre og hørt av andre.

De mennene som mener kvinner kommer godt ut av det på Tinder er nok de som mener kvinner har mange muligheter der de ikke har noen selv. Utover det tviler jeg på at de har tenkt. Men slik er det jo alltid. Man fokuserer på det mest umiddelbare problemet. Har man ikke mat og sier at de med mye mat kommer godt ut av det så er ikke det å påpeke at det er mye salt og kolesterol i den maten du har noe argument for de som ikke har noe i det hele tatt. Forståelig nok, egentlig.
Snarere forteller det dem at de som sier det ikke egentlig forstår problemet, så man snakker forbi hverandre.

Sitat

Har diskutert Tinder på jobb med yngre kollegaer flere ganger. Ingen av de syns noe om det. De har prøvd, men de møter bare drittsekker som vil ha seg et ligg. De later først som om de vil ha et forhold. Flere som har brent seg der. Unge og flotte jenter som fortjener bedre. Kjenner ei som bare vil ligge rundt og kose seg og for henne fungerer Tinder ypperlig, alltid like morsomt å høre om erobringene hennes haha (som oftest har det gått dårlig og blir litt drama). Så om kvinner vil ha et ligg (uten å stille så mange krav til kvalitet på ligg) så er Tinder en app som vil fungere utmerket for de! Vil man derimot ha et forhold, så er Tinder IKKE veien å gå. 

Nå ble jeg nysgjerrig. Hva slags drama snakker man om her? Hvis hun bare ville ha seg et ligg og alle menn bare vil pule så hva i all verden kan da ha blitt drama?

Endret av fokkeslasken
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Quakecry said:

Høres jo trist ut å være i et forhold med noen du ikke er tiltrukket av. 

Så hva er det egentlig du sier, at utseende er alt som definerer om to mennesker er tiltrukket av hverandre?

15 minutes ago, Guest da6ac...0d1 said:

Jeg er ikke så sikker på at et forhold mellom en mann "ingen" er interessert i og en attraktiv kvinne vil være så sunt, for noen av dem. Det er nok av kvinner som ikke vurderes å være attraktive nok til at menn er interessert i et forhold med dem, også blant menn som ellers sliter med å finne seg en partner.

Anonymous poster hash: da6ac...0d1

Hvorfor vil det ikke være sunt om de har en god kjemi og fungerer bra som par? Hvorfor må utseende og status definere et forhold? Jeg har ikke sett noe til noen av de du nevner, så min erfaring er at det ikke stemmer på tinder ihvertfall.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest da6ac...0d1
Colin. skrev (31 minutter siden):

Så hva er det egentlig du sier, at utseende er alt som definerer om to mennesker er tiltrukket av hverandre?

Hvorfor vil det ikke være sunt om de har en god kjemi og fungerer bra som par? Hvorfor må utseende og status definere et forhold? Jeg har ikke sett noe til noen av de du nevner, så min erfaring er at det ikke stemmer på tinder ihvertfall.

Under den forutsetingen, ja visst, men med den skjevhet du legger opp til, så vil det sjelden være slik. Da med mindre du mener det også kan dreie seg om en kvinne som er i den situasjon at hun føler seg heldig ved at noen mann i det hele tatt vil være interessert i et forhold med henne. Men slike kvinner ønsker gjerne ikke menn seg, selv om de selv har store problemer med å skaffe seg kjæreste.

Anonymous poster hash: da6ac...0d1

Lenke til kommentar
Gjest da6ac...0d1 skrev (3 timer siden):

Dette er misforståelse. Kvinner bryr seg ikke primært om hvordan mannen ser ut.

De bryr seg nok til at en vesentlig andel kvinner visstnok har et filter på tinder på 180cm. Menn på 179cm er visstnok uaktuelle.

Sitat

De bryr seg om hvordan mannen får dem til å føle seg.

Kanskje kvinner føler seg godt ivaretatt av at mannen er 185cm. Og kanskje mannen får en god følelse av at kvinnen er slank og har symmetriske trekk. Da vil jeg si at det ene ikke er noe «bedre» enn det andre: både menn og kvinner går potensielt glipp av flotte mennesker hvis de filtrerer hardt på slike kriterier.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest da6ac...0d1
knutinh skrev (8 minutter siden):

De bryr seg nok til at en vesentlig andel kvinner visstnok har et filter på tinder på 180cm. Menn på 179cm er visstnok uaktuelle.

Kanskje kvinner føler seg godt ivaretatt av at mannen er 185cm. Og kanskje mannen får en god følelse av at kvinnen er slank og har symmetriske trekk. Da vil jeg si at det ene ikke er noe «bedre» enn det andre: både menn og kvinner går potensielt glipp av flotte mennesker hvis de filtrerer hardt på slike kriterier.

-k

En del kvinner tror gjerne de ikke vil føle seg vel om mannen er lav. Men det finnes mange eksempler på at kvinner som har hatt en forestilling om dette likevel har falt for en mann under en slik «grense».

Ellers finnes det selvsagt høye menn som ikke oppleves som attraktive. Og slett ikke alle kvinner er så nøye på dette.

Det sies at det lønner seg å være «bad guy». Ja, noen kvinner synes slikt er spennende, og tiltrekkes av det. Men langt fra alle, og selv de som tiltrekkes av sånt kan fint falle for en som ikke innehar slike egenskaper.

Mange menn som har opplevd null suksess, men tatt visse grep, utfordret seg selv, har greid å endre sin status blant kvinner. Det er ikke slik at man kan forvente at «drømmedama» bare dukker opp av seg selv, og prioriterer nettopp deg («deg» generelt, ikke den brukeren jeg her svarer) fremfor alle andre. 

Anonymous poster hash: da6ac...0d1

Lenke til kommentar
Gjest da6ac...0d1 skrev (8 minutter siden):

En del kvinner tror gjerne de ikke vil føle seg vel om mannen er lav. Men det finnes mange eksempler på at kvinner som har hatt en forestilling om dette likevel har falt for en mann under en slik «grense».

En del menn tror gjerne at de ikke vil føle seg vel om kvinnen er upen. Men det finnes mange eksempler på at menn likevel har falt for kvinner som ikke er utpreget pen.

Mitt poeng her er at mange later til å mene at når kvinner er overfladisk så handler det om å «føle seg vel» - og dermed en moralsk høyverdig handling (ingen vil vel be en kvinne om å føle seg uvel??). Eller et uselvisk ønske om at menn skal «ta vare på seg selv» når de egentlig bare tenner på flat mage og pene muskler.

Mens når en mann er overfladisk så skyldes det at menn et umodne svin.

Generelt har kvinner vært mye flinkere enn menn til å «selge inn» sine holdninger og preferanser som «gode» enn hva menn har vært.

 

Jeg tror at slike holdninger er i veien for et godt kjønnsliv og for god likestilling.

-k

Endret av knutinh
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 timer siden):

 

De mennene som mener kvinner kommer godt ut av det på Tinder er nok de som mener kvinner har mange muligheter der de ikke har noen selv. Utover det tviler jeg på at de har tenkt. Men slik er det jo alltid. Man fokuserer på det mest umiddelbare problemet. Har man ikke mat og sier at de med mye mat kommer godt ut av det så er ikke det å påpeke at det er mye salt og kolesterol i den maten du har noe argument for de som ikke har noe i det hele tatt. Forståelig nok, egentlig.
Snarere forteller det dem at de som sier det ikke egentlig forstår problemet, så man snakker forbi hverandre.

Nå ble jeg nysgjerrig. Hva slags drama snakker man om her? Hvis hun bare ville ha seg et ligg og alle menn bare vil pule så hva i all verden kan da ha blitt drama?

Det bunner i det faktum at menn og kvinner forstår hverandre dårlig. Kanskje disse mennene trenger bare middelmådig sex for å være fornøyd, mens kvinnene trenger noe annet. Ikke uvanlig at menn er misunnelige på damer for oppmerksomheten de får fordi de selv skulle ønske de fikk samme oppmerksomhet osv osv. Men sånn er det vel bare, er sikkert ikke meningen at vi skal forstå hverandre. 

Drama i form av at mannen tydeligvis har dame, dama fant det ut og ble sinna på henne osv. Den type drama. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...