Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Colin. skrev (48 minutter siden):

Du er den eneste som hevder at hjemmeværende ikke kan få stimulere hjernen sin og at den krymper... lol. Finnes nok av måter å stimulere hjernen på nå til dags, en bok, kryssord, sjakk m.m. Finnes også fellesskap foruten jobb og utdanning for de som trenger ekstra sosial stimuli. 

Men nå til dags tror jo enkelte at man automatisk er smart bare man setter seg på skolebenken eller sitter med kontor-jobb i det offentlige.

Man trenger selvverd i tillegg. Dette tar du bort fra kvinnen hvis hun kun skal være hjemme. Hvorfor er det akkurat kvinnen som skal ta disse byrdene? Hvorfor kan ikke du som mann gjøre det ?  Og hva med når ungene er ute av redet og hun framdeles er bundet av å ikke ha ansvar for egen økonomi? 

 

Colin. skrev (52 minutter siden):

De kan, men man må prioritere som alt annet her i livet. Hvis man prioriterer karriere fremfor å tilbringe tid med barnet, eller tilbringer tid med barnet fremfor karriere.

Man må ikke prioritere det ene over det andre, men kan faktisk gjøre begge deler. Og hvis man har en oppegående mann så støtter han deg og tar like mye ansvar som deg på hjemmebane. Derfor er likestilte forhold bedre enn tradisjonelle. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knopflerbruce skrev (45 minutter siden):

I en likestilt verden hvor far og mor bidrar like mye med f.eks. bleieskift og redusert stilling for å ivareta barnets behov, er det nok riktig at man i like stor grad tar seg av ungenes daglige behov. Men, det gjør man ikke hvis kona er mye hjemme og mannen er "ute og tjener penger".

Dette :) Og jeg har savnet deg jeg også ❤️ 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Neffi said:

Men her har du det. Hele problemet; du ser på kjærlighet som noe du skal få. Sånn er det ikke. Kjærlighet er noe man gir. Og det vil Gud vise deg ganske så snart. For han er almektig og kan ting ikke jeg kan. Amen.

Hvis noen gir kjærlighet, så vil det jo også være en mottaker. Det sier seg selv. Logisk, eller hva? 🤠

1 hour ago, leticia said:

Jeg blir skikkelig hissig når noen sier at de vil be for meg. Men det er kanskje målet ditt 😂 

Det er vel bare fordi du ikke er sikker på ditt eget valg? 😜

45 minutes ago, leticia said:

Man trenger selvverd i tillegg. Dette tar du bort fra kvinnen hvis hun kun skal være hjemme. Hvorfor er det akkurat kvinnen som skal ta disse byrdene? Hvorfor kan ikke du som mann gjøre det ?  Og hva med når ungene er ute av redet og hun framdeles er bundet av å ikke ha ansvar for egen økonomi? 

Er mange som ønsker å være hjemme med barna sine og som blir umåtelig lykkelig av det. Det er heller ikke en byrde, men trist du følte det slik. Fikk du ikke hjelp av mannen din da dine barn var små?

Er man gift så har man økonomien i sammen. Da sammarbeider man så klart om den økonomiske biten. 👍

45 minutes ago, leticia said:

Man må ikke prioritere det ene over det andre, men kan faktisk gjøre begge deler. Og hvis man har en oppegående mann så støtter han deg og tar like mye ansvar som deg på hjemmebane.

Joda, så klart må man prioritere. De fleste tar ikke med seg barna sine på jobb. Og om de gjorde det, så ville de ikke kunne gitt de samme oppmerksomhet som om de var hjemmeværende, da jobben vil ta forelderens oppmerksomhet.

Endret av Colin.
Lenke til kommentar
Colin. skrev (12 minutter siden):

Hvis noen gir kjærlighet, så vil det jo også være en mottaker. Det sier seg selv. Logisk, eller hva? 🤠

Den eneste kjærligheten du kan få - er den fra Gud, og den skal du gi videre. Det er kontrakten. Enten er du i Guds kjærlighet, eller så er du ikke. Du lever ikke med Gud om du går rundt å teller på fingrene hva du får. Vend om, i Guds navn, øyeblikkelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 time siden):

Det er vel bare fordi du ikke er sikker på ditt eget valg? 😜

Tvert om. Jeg er 100 % sikker på at Gud ikke finnes. Jeg syns dessuten ikke fyren gir et godt inntrykk slik han er beskrevet i eventyrboka. Det lyser narsissist - vibes lang vei... 

 

Colin. skrev (1 time siden):

Er mange som ønsker å være hjemme med barna sine og som blir umåtelig lykkelig av det. Det er heller ikke en byrde, men trist du følte det slik. Fikk du ikke hjelp av mannen din da dine barn var små?

Er man gift så har man økonomien i sammen. Da sammarbeider man så klart om den økonomiske biten. 👍

Det er ikke mange i det moderne Norge som kun  ønsker å være hjemme med barna sine og ikke ha egen inntekt nei. Barn er både en glede og en byrde. Det krever at man alltid setter deres behov foran sine egne. Slik som du ønsker at en kone skal gjøre for deg. 

Nei, jeg fikk ikke hjelp av mannen. For mannen min er ikke en hjelper, han er en likeverdig forelder som tar like stort ansvar for fødselspermisjon, sykedager med barn, bleieskift, oppfølging av barn, vask av hus osv. 

Det er mange som ikke gifter seg idag. En av grunnene kan være at man ikke ønsker å ha felles økonomi. Og selv om det finnes andre regler når man er gift så kan man fremdeles ha særeie. Og hvis man har felles økonomi, så inkluderer ikke dette pensjonsopptjening for den som går hjemme. Men det gjør vel ingenting det, så lenge mannen får god pensjon så er vel alt i orden da :sick:

Endret av leticia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 time siden):

Joda, så klart må man prioritere. De fleste tar ikke med seg barna sine på jobb. Og om de gjorde det, så ville de ikke kunne gitt de samme oppmerksomhet som om de var hjemmeværende, da jobben vil ta forelderens oppmerksomhet.

De fleste barn går i barnehage eller på skolen, så de trenger ikke være med foreldrene på jobb. I tillegg så har barn gjerne egne fritidsaktiviteter de deltar på, venner de er med osv. Det er ikke sunt å gå i "skjørtene" på mor over tid. Jeg har sett flere eksempler på dette, hvor uselvstendige og usikre barn som ikke har vært i barnehage blir når de skal begynne på skolen. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (4 minutter siden):

Tvert om. Jeg er 100 % sikker på at Gud ikke finnes. Jeg syns dessuten ikke fyren gir et godt inntrykk slik han er beskrevet i eventyrboka. Det lyser narsissist - vibes lang vei... 

 

This! Jeg bruker å si at om H*N eksisterer, så er vedkommende ett ondskapsfullt svin. 

 

Tilbake til tinder, lurer litt på hvordan "algorytmen" fungerer, gjennoppretta profilen min idag og fikk en match med ei jeg kjenner til fra før av, vet dette er 110% missmatch, så litt nyskjerrig. 😅 Blir vell å slette brukern igjenn da det kun er ett eksperiment. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (3 minutter siden):

This! Jeg bruker å si at om H*N eksisterer, så er vedkommende ett ondskapsfullt svin. 

 

Tilbake til tinder, lurer litt på hvordan "algorytmen" fungerer, gjennoppretta profilen min idag og fikk en match med ei jeg kjenner til fra før av, vet dette er 110% missmatch, så litt nyskjerrig. 😅 Blir vell å slette brukern igjenn da det kun er ett eksperiment. 

Takk :)

Jeg skulle gjerne ha hjulpet deg hva angår Tinder og algorytmen, men der er jeg blank. Kanskje noen andre har et svar til deg. 

Lenke til kommentar
Duriello skrev (31 minutter siden):

 

 

Tilbake til tinder, lurer litt på hvordan "algorytmen" fungerer, gjennoppretta profilen min idag og fikk en match med ei jeg kjenner til fra før av, vet dette er 110% missmatch, så litt nyskjerrig. 😅 Blir vell å slette brukern igjenn da det kun er ett eksperiment. 

Det er vel så enkelt som at dere har sveipet til høyre(?) på hverandre sin profil?

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (15 minutter siden):

Man kan ikke melde fra om ingen tar en seriøst når en melder i fra, likestilling bør innebære at man ikke gjør noen automatisk skyldig\uskyldig basert på kjønn, der er vi ikke ennå.

Er da vel ingen som gjør noen automatisk skyldig/uskyldig basert på kjønn. Saken er at det er svært så vanskelig å bevise noe i slike saker. Sist jeg sjekket ble 90 % av slike saker henlagt, før sakføring. Av resterende er det en minimal prosent som ender med dom. Ergo kan vi knapt si at vi har et rettsvern i slike saker her i landet, og det helt uavhengig av om det er kvinner eller menn.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (5 minutter siden):

Er da vel ingen som gjør noen automatisk skyldig/uskyldig basert på kjønn.

Jo det ble jo gjort det da, det er det som var poenget, og det har vært mange flere som har fortalt om det samme. Kvinner begår jo ikke seksuelle overgrep mot menn eller gutter, det er den skadelige ukulturen vi har her til lands, en ukultur ingen vil gjøre noe med. 

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Jo det ble jo gjort det da, det er det som var poenget, og det har vært mange flere som har fortalt om det samme. Kvinner begår jo ikke seksuelle overgrep mot menn eller gutter, det er den skadelige ukulturen vi har her til lands, en ukultur ingen vil gjøre noe med. 

Ble det i din sak varslet, og ikke tatt tak i på grunn av at det var en kvinne, og da begrunnet med at kvinner ikke gjør slike ting? Seriøst? Da vil jeg anbefale deg å ta kontakt med advokat, for du vet vel hvem som ble varslet og som ikke tok det videre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Man kan ikke melde fra om ingen tar en seriøst når en melder i fra, likestilling bør innebære at man ikke gjør noen automatisk skyldig\uskyldig basert på kjønn, der er vi ikke ennå.

Det var jo det som var bakgrunnen for metoo. Hvor enkelte nå sitter og jamrer over at "menn ikke får være menn", "woke", "krenkelseskultur" og "kansellering" om hverandre til dels fordi det blir spetakkel når det kommer ut at menn tafser på damer som slett ikke ønsker det. Men noen må starte å si fra, og skape debatten. Jeg skal i alle fall støtte dem som eventuelt ramler borti "morroboys" som tror at menn elsker at damer tafser på dem, og at det bare er noe man som mann skal være takknemlig for.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (3 minutter siden):

Det var jo det som var bakgrunnen for metoo.

Nuvel temmelig ensidig vil jeg påstå, og det er jo pga de holdninger som lever i beste velgående at menn sjelden kan  være noe annet enn forbrytere, og kvinner sjelden noe annet enn ofre for de nevnte menn. 

 

knopflerbruce skrev (5 minutter siden):

Hvor enkelte nå sitter og jamrer over at "menn ikke får være menn", "woke", "krenkelseskultur" og "kansellering" om hverandre til dels fordi det blir spetakkel når det kommer ut at menn tafser på damer som slett ikke ønsker det.

 Vel de får bare sutre i vei, men bare fordi disse tullinger eksister så kan vel jeg få lov til og være uenig med dem å si si at det bør gå begge veier ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (15 timer siden):

Jeg har aldri hevdet det.
Hvis påstanden din er at nazi-partiet var så identisk andre rasist-partier i sin samtid at de ikke kunne skilles fra hverandre på noen meningsfull måte, faller vel den opprinnelige påstanden bort.

Herre Jesus... Ta deg et stev.

Atib Azzad skrev (15 timer siden):

Dette er helt åpenbart utenfor trådens tema, men så late forsøk på å assosiere feminisme med nazisme bør ikke stå uimotsagt.

Poenget er at feminisme assosieres med de personer som vedkjenner seg, og er høylytte om, feminismen og ikke hva man nødvendigvis måtte finne på wikipedia. Og i så henseende var det et godt eksempel. Om du ikke klarer skille klinten fra hveten så er det et du-problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...