Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Yakamaru skrev (3 minutter siden):

...og ikke takler å bli fortalt at de tar feil. 

..sa den klassiske narsissisten når han skulle gaslighte de andres opplevelse og oppfatning.

Ser du ofte kommer med slike påstander. Tilføyer ingenting, annet enn påstander om andres tankesett. Slik som; 

Yakamaru skrev (På 21.11.2023 den 12:41 PM):

"Alt jeg ikke liker er høyreekstremisme".

Hvor du setter deg selv som en grandios overlegenhet. Over menneskeheten, og kan vite hva andre tenker og hva som er rett og galt. Kanskje vi skulle spørre deg hva som er rett og galt før vi skriver?

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Duriello skrev (1 time siden):

Tror jeg helt fint kunne gjort ett unntak for feks Sofie Marhaug, litt synd med den dialekta doh..

 

 

Edit* Må legge til at dette er en spøkefull post med et snev av sannhet, sånn for å forhindre potensiellt krenkelse for bergensere.

 

Mimir har ordna seg bra der. Så må dem få tilbake Bjørnar Moxnes i sjefstolen, hun burugla er det ikke mulig å høre på. Gir vel faen i smånaskingen 😂

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (58 minutter siden):

Mhm, helt sikkert. /s

De på Tinder vet ikke noe om mine meninger, da jeg ikke fronter de på Tinder. Skriver en helt normal profil og får null respons. Mens i utlandet når jeg skifter lokasjon, så er jeg plutselig  akseptert? Så ja, jeg vet det ikke er et jeg problem.

Ja? Men her er kravene så høye at det spiller liten trille. Det er fine ord du kommer med, nesten som en sosionom skulle sagt det. Men realiteten er som den er. Her får jeg ikke sjans, mens i utlandet får jeg sjans til å vise hvem jeg er.

Heldigvis er jeg både smart og grei, så de som lærer å kjenne meg vil ha kontakt med meg, men de befinner seg i utlandet. Jeg er ikke en falsk person som hiver egne verdier på sjøen for å tilfredsstille en syk kultur. Jeg kan også be om akkurat det jeg selv ønsker, og det gjør jeg med selvsikkerhet etter å ha opplevd hva som er mulig for meg i utlandet.

Jeg vil ellers påpeke at man ikke nødvendigvis får "en annen type" bare hvis man velger noen som ikke har hatt suksess i datingmarkedet. Det er ikke DER skillet mellom personligheter går. Selv om det virker som et premiss fra din side at "å bytte type" betyr å gå etter de som ikke får seg noen. Det vet man jo ikke noe som helst om, det kan godt være den samme typen - bare uten den samme attraktiviteten.

Det er åpenbart ikke et "dem"-problem heller, all den tid de som ikke sveiper på deg, sveiper på andre. Men nå er det jo ikke disse som er opptatt av å kalle alt mulig rart et problem, heller. Det er jo helst de som klager over guttas posisjon som gjør det.

Kompatibilitet og kravstorhet er ikke det samme. Vi har ikke noe grunnlag for å si at norske kvinner er mer kravstore, men i "utlandet" (hva nå enn det vil si), er kravene annerledes slik at det er andre typer menn som velges bort. Hvis det nå er "muskelgutta med sixpacken" som velges bort i Land X, er det da slik at disse damene er kravstore av den grunn dersom det er 170cm og ølmage som er idealet og de som ikke møter idealet (f.eks. veltrente nordmenn på 190cm) velges vekk? jeg vil jo ellers påpeke at menns kravstorhet er like mye et problem. Du (og jeg) har også krav. Spørsmålet er om vi vil endre kravene, eller om det bare er kvinnene som skal justere seg. Hvorfor ikke vrake f.eks. det å finne seg en yngre kone, som mange helst vil ha? Sikkert færre om beinet om man går opp noen år i alder, hvor folk ikke lenger er fruktbare.

 

"Jeg er ikke en falsk person som hiver egne verdier på sjøen for å tilfredsstille en syk kultur. Jeg kan også be om akkurat det jeg selv ønsker, og det gjør jeg med selvsikkerhet etter å ha opplevd hva som er mulig for meg i utlandet."

Med andre ord, du er det du kaller andre for - kravstor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (14 minutter siden):

Mimir har ordna seg bra der. Så må dem få tilbake Bjørnar Moxnes i sjefstolen, hun burugla er det ikke mulig å høre på. Gir vel faen i smånaskingen 😂

Mimir er en likandes fyr da 👍

Så good on them. 

Litt usikker på Moxnes, tenker Mimir eller Marhaug kunne blitt bra i lederrollen, men tror egentlig ikke de vil være ledere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (5 minutter siden):

@Krøvel Vellevoll Jeg savner deg og dine store fine tanker, og akkuat idag hadde det vært så fint om du kom innom å sa noe stort og fint om hva som helst, for det føles som om at jeg kunne vridd hodet av noen, og jeg har merket at jeg blir mildere når dine lyse perspektiver er med her inne. Det. Bare. 😩

Vil du ha flere meme's?😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

Jeg mener at alle som blir forbigått på noe annet enn ferdigheter blir forskjellsbehandlet ja, det er jo ikke rette måten å gjøre det på, samme hva slags gode hensikter det visstnok har. 

Så da mener du også dette om kvinner som blir forbigått i arbeidslivet bare av den egenskap å enten kunne bli, være gravid eller ha små barn hjemme? Og at du innser at å ha små barn hjemme som kvinne fører til at man blir mye mer diskriminert enn hvis man er mann og har små barn hjemme? Jeg tenker her i hovedsak på jobbsøkingsprosessen, men man ser også at kvinner som allerede har en jobb før de blir gravide også blir diskriminert, f.eks at de blir oppsagt fordi de er gravide, eller kommer tilbake til mindre utfordrende arbeidsoppgaver og lavere lønn etter permisjonen. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (2 timer siden):

Tenåringer og folk tidlig i 20-åra kan nok falle for de som oppfattes som ufordragelige, men så modnes man og over åra blir ikke-overfladiske faktorer viktigere og viktigere synes jeg. 

Så er det ikke en ønsket utvikling fra min side, men politikk blir i praksis viktigere. Ei Rødt/SV/MDG kjærring vil nok være vanskelig for meg å leve under samme tak med. Ikke pga meningene i seg selv, men måten man blir på der man i disse dager gjør Palestina til hele sin sosiale-medier personlighet (f.eks). Og Moria-leiren tidligere. Og alt mulig, det er vel alltid noe.

Ingen regel uten unntak dog.

Man blir aldri meningene sine.

Jeg har vært i FRP, Venstre, Arbeiderpartiet, SV og Rødt. Det eneste partiet jeg har stemt på som jeg ikke har vært medlem av er Høyre. Man endrer mening ettersom livssituasjonen endrer seg, man får mer innsikt osv. Som ung og naiv var derfor FRP det rette valget. Men så begynner man å tenke på litt mer enn seg selv kanskje, miljø og småbedrifter, dermed ble Venstre et naturlig valg. Så ser man hvor urettferdig verden er bare fordi man er født med "feil" organ mellom beina, dermed ble det lett å helle mot AP, SV og Rødt. Men innerst inne så har man nok alltid vært en god mix mellom den blå siden (Høyre) og den røde siden (AP , SV - her faller egentlig rødt litt bort, de blir for ekstreme). Så dermed kan jeg fint stemme på både Høyre , Venstre eller AP alt etter som vektskålen tipper. EU er en viktig sak for min del, dermed blir nok fasiten litt frem i tid Høyre eller Venstre ;) Kunne jeg bodd under samme tak som en FRP - er eller lengre ut enn det når det gjelder konservativt. Nei takk, men en KRF - er og en fra SP hadde vært minst like uaktuell. Jeg vet ikke nøyaktig hva mannen stemmer, men han er nok litt mer "Rød" i stemmevalget enn det jeg selv er. 

Om du møter på ei SV / MDG / Rødt kjerring som du kaller det, så kan også hun endre mening etter hvert. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Kompatibilitet og kravstorhet er ikke det samme. Vi har ikke noe grunnlag for å si at norske kvinner er mer kravstore, men i "utlandet" (hva nå enn det vil si), er kravene annerledes slik at det er andre typer menn som velges bort. Hvis det nå er "muskelgutta med sixpacken" som velges bort i Land X, er det da slik at disse damene er kravstore av den grunn dersom det er 170cm og ølmage som er idealet og de som ikke møter idealet (f.eks. veltrente nordmenn på 190cm) velges vekk? jeg vil jo ellers påpeke at menns kravstorhet er like mye et problem. Du (og jeg) har også krav. Spørsmålet er om vi vil endre kravene, eller om det bare er kvinnene som skal justere seg. Hvorfor ikke vrake f.eks. det å finne seg en yngre kone, som mange helst vil ha? Sikkert færre om beinet om man går opp noen år i alder, hvor folk ikke lenger er fruktbare.

Må bare slenge inn en liten kommentar her. I Sør - Europa hvor jeg jevnlig tilbringer tid så er idealet solbrune, muskuløse, tatoverte kropper blant menn. Mon tro om ikke utenlandske kvinner også er like "kravstore" som norske sånn sett. I land hvor kravene fra kvinner handler mer om at man skal ha en fet lommebok for å forsørge henne og hennes familie vil jeg tro at det ikke er like viktig hvordan han ser ut og hvordan personlighet han har, såfremt han kan være hennes / deres  vei ut av fattigdom. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (26 minutter siden):

Så da mener du også dette om kvinner som blir forbigått i arbeidslivet bare av den egenskap å enten kunne bli, være gravid eller ha små barn hjemme?

Jeg vil påstå at det er et valg, det er ingen som tvinger noen til å få barn, jeg vil ikke ha barn.

 

leticia skrev (28 minutter siden):

Og at du innser at å ha små barn hjemme som kvinne fører til at man blir mye mer diskriminert enn hvis man er mann og har små barn hjemme? Jeg tenker her i hovedsak på jobbsøkingsprosessen,

Ja folk som ansetter er ikke kule, men de er ikke kule med noen som helst, en autist vil ha langt større problemer med å få jobb enn en kvinne f.eks.  Man blir vurdert jo ut i fra hva de tror man kan tilføre verdi til arbeidsplassen, og det er ikke nødvendigvis en prosess som er spesielt logisk, det er mye trynefaktor å lignende. Er det rettferdig, nei ikke nødvendigvis, men sånn er det for alle egentlig.

 

leticia skrev (30 minutter siden):

f.eks at de blir oppsagt fordi de er gravide, eller kommer tilbake til mindre utfordrende arbeidsoppgaver og lavere lønn etter permisjonen. 

Jeg trodde ikke det var lov, og det sier seg selv at det ikke skal være sånn. 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (4 minutter siden):

Jeg vil påstå at det er et valg, det er ingen som tvinger noen til å få barn, jeg vil ikke ha barn.

Og hvis ingen tok det valget, hva ville skjedd med samfunnet da, spesielt nå med tanke på eldrebølgen som er på vei. Det er ikke riktig at dette valget skal slå annerledes ut for bare det ene kjønnet. Men jeg forstår at det ikke er så viktig når holdninger går ut over kvinner, bare menn har det bra. 

 

skaftetryne32 skrev (9 minutter siden):

Jeg trodde ikke det var lov, og det sier seg selv at det ikke skal være sånn. 

Neida, det er ikke lov. Men det betyr ikke at det ikke skjer. Noen ganger så skylder man på andre årsaker, mens i noen tilfeller, f.eks i den saken hvor jeg endte opp med å få erstatning for, så er man så passe dum at man sier rett ut at man ikke kommer videre i søknadsprosessen fordi man er gravid. Ellers, du kan jo gå inn på diskrimineringsnemnda og søke opp saker, så ser du at det skjer selv om det ikke er lov. 

skaftetryne32 skrev (7 minutter siden):

Man blir vurdert jo ut i fra hva de tror man kan tilføre verdi til arbeidsplassen, og det er ikke nødvendigvis en prosess som er spesielt logisk, det er mye trynefaktor å lignende. Er det rettferdig, nei ikke nødvendigvis, men sånn er det for alle egentlig.

Nettopp, og denne vurderingen kan gjerne være feil. Det har vel ikke så mye med trynefaktor å gjøre men med fordommer om hva en kvinne skal gjøre og en mann (ikke) skal gjøre på hjemmebane. Og det er ikke sånn for alle nei. En mann blir ikke vurdert ut fra om han kan bli, er gravid eller har små barn hjemme. Det er det kun kvinner som gjør.  Og disse holdningene bidrar også til at fordelingen er som den er når man skal rettslig fordele samvær etter et samlivsbrudd. En fordeling som du selv har uttrykt at du ikke synes noe om. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (4 timer siden):

Her er setningen du refererer til som personangrep gjennom å klippe ut to ord, ut av sammenhengen sin for å utføre hersketeknikk og manipulering:

De eneste som bruker dette 'lik' argumentet er utrygge menn som føler seg angrepet av at kvinner vil være selvstendige individer. Go figure...for det kan vel ikke være sånn at menn ønsker alle fordeler?

Kan du være så snill å ta deg en bolle?

Hvis jeg hadde skrevet at DU er en utrygg mann, så hadde dette videre drama-showet hatt et poeng. Alvorlig talt. Direkte tale og omtale er to forskjellige ting. Ser du forskjellen?

Men jeg kan godt føre deg opp på listen av menn som ikke klarer å debattere med mindre de blir møtt med silkehansker og forståelse. Den listen er lang, og du har helt rett i at du vil bli konfrontert hvis du snakker til meg. Så vi kan være enig i at du bør unngå samtaler med slike som meg.

Det er egentlig ganske klassisk, når man har gått tom for argumenter så drar man personangrepkortet, (eller andre passende kort) for å stilne debatten. Men du Neffi kan heldigvis  ingen målbinde ;) ❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (27 minutter siden):

Og hvis ingen tok det valget, hva ville skjedd med samfunnet da,

Det er ikke mitt eller ditt problem. 

leticia skrev (35 minutter siden):

Men jeg forstår at det ikke er så viktig når holdninger går ut over kvinner, bare menn har det bra. 

Du legger ansvaret for eget valg på menn ? menn kan ikke tvinge noen til å ta abort om de ikke vil ha barn, vi er automatisk økonomisk ansvarlig, et barn menn uansett bare ser annenhver helg, og ja selvfølgelig vil vi ha det bra, hva er gærent med det ? 

leticia skrev (28 minutter siden):

Det er ikke riktig at dette valget skal slå annerledes ut for bare det ene kjønnet.

Men det gjør det jo ikke, menn er fremdeles de som bli igjen i landet om det blir krig, menn er fremdeles de som blir på skipet mens kvinner og barn, ikke bare barn, men kvinner og barn, ikke barn og en foresatt, men kvinner og barn blir plassert på en livredningsbåt. Det er mye som slår annerledes bare pga kjønn. 

 

leticia skrev (39 minutter siden):

Neida, det er ikke lov. Men det betyr ikke at det ikke skjer.

Ok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (35 minutter siden):

Det er ikke mitt eller ditt problem. 

Hvis man ikke har en egoistisk tankegang så greier man å se at det blir alles problem. F.eks når man skal bestemme hvor mye skatter og avgifter som skal betales inn for å kunne holde samfunnet i gang så er det greit at det har blitt født nok personer til å få dette til uten at det skal bli for stor belastning på den enkelte arbeidstaker. / bedrift. 

 

skaftetryne32 skrev (35 minutter siden):

Men det gjør det jo ikke, menn er fremdeles de som bli igjen i landet om det blir krig, menn er fremdeles de som blir på skipet mens kvinner og barn, ikke bare barn, men kvinner og barn, ikke barn og en foresatt, men kvinner og barn blir plassert på en livredningsbåt. Det er mye som slår annerledes bare pga kjønn. 

Vel, nå snakker vi om det frie valget å få barn her da. Noe som både kvinner og menn får. Dette valget, selv om de har valgt det samme, slår dårligere ut bare fordi man er kvinne. 

Menn og kvinner går begge ut i krig. Kvinner og barn blir heller ikke reddet først, jfr link som Neffi la ut. 

skaftetryne32 skrev (35 minutter siden):

Du legger ansvaret for eget valg på menn ? menn kan ikke tvinge noen til å ta abort om de ikke vil ha barn, vi er automatisk økonomisk ansvarlig, et barn menn uansett bare ser annenhver helg, og ja selvfølgelig vil vi ha det bra, hva er gærent med det ? 

Nei. Det gjør jeg da virkelig ikke. Holdningene som hindrer at kvinner blir likebehandlet i arbeidslivet som menn gjør kommer fra både kvinner og menn. Men jeg registrerer at du er veldig for likebehandling når det kommer til menn, men det var visst ikke like viktig når kvinner ikke blir behandlet likt. Da er det noe de bare må regne med fordi de har valgt det sjøl. 

Endret av leticia
endret avsnitt etter ny informasjon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (25 minutter siden):

Hvis man ikke har en egoistisk tankegang så greier man å se at det blir alles problem. F.eks når man skal bestemme hvor mye skatter og avgifter som skal betales inn for å kunne holde samfunnet i gang så er det greit at det har blitt født nok personer til å få dette til uten at det skal bli for stor belastning på den enkelte arbeidstaker. / bedrift. 

Finnes det noe mer egoistisk enn å få barn når man egentlig ikke vil ha dem ? Det tviler jeg på, og barn som er født inn i en sånn pliktsituasjon synes jeg synd på.

leticia skrev (26 minutter siden):

Menn og kvinner går begge ut i krig. Kvinner og barn blir heller ikke reddet først, jfr link som Neffi la ut. 

Og det er jaggu bra, for sånn skal det ikke være, jeg beklager at jeg la ut dette, jeg trodde det var lov, men det er visst en uskreven lov, og takk faen sjøl for det.

kvinner ble ikke innkalt til militæret her til lands før nå nylig, og selv da ble det fremstilt som en seier for kvinner, det er det ikke. I en krig blir det nok først og fremst menn i frontene, det skal dog sies at kvinner absolutt bør være der de også, men det er de i liten grad. 

leticia skrev (31 minutter siden):

Nei. Det gjør jeg da virkelig ikke. Holdningene som hindrer at kvinner blir likebehandlet i arbeidslivet som menn gjør kommer fra både kvinner og menn. Men jeg registrerer at du er veldig for likebehandling når det kommer til menn,

Jeg registrerer i like stor grad at du er veldig opptatt av kvinners rettigheter, men er ikke like hypp på rettigheter for menn, det viser vel bare at vi er samme ulla. Jeg er forøvrig 100% for likestilling, ikke kirsebærplukkede goder, ikke for meg, ikke for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...