Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

25 minutes ago, skaftetryne32 said:

Hva enkeltpersoner tenker har ikke en dritt å si når det er ingen som faktisk reagerer på samme måte når menn blir mishandlet som når en kvinne blir mishandlet, da trenger vi fremdeles forandringer i samfunnet. Det er fint at du ikke forsvarer det, men en form for handling er nok å.

Det er klart man bør arbeide så vold mot menn også blir møtt med den alvorligheten som fordres.
Jeg ser et slikt arbeid som en naturlig del av feminismen, ikke som en motsetning, årsaken til denne berøringsangsten for menns følelser og eventuelle mishandling er vel i alle fall delvis drevet av et snevert syn rundt kjønn og deres roller, at menn ikke skal gråte, ha følelser eller indre liv er åpenbart en like trang trøye som stemmer like lite med virkeligheten som at kvinner rommer alle de følelsene menn mangler og regelrett renner over av dem.

Jeg opplever at man stadig tar syvmilssteg når det kommer til denne tematikken, at menns psyke har blitt stadig mer tatt på alvor de siste tyve årene, at behandling blir mer akseptert, og at kjønnsroller og fordommer utfordres.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Holdningene i samfunnet er hva jeg snakker om. Når folk ser rart på en mann fordi kjerringa har et blått øye som linken som ble vist til, eller når alle bare ler når en kvinne slår en mann, dette er temmelig føkka holdninger som eksisterer i samfunnet vårt.

Hva enkeltpersoner tenker har ikke en dritt å si når det er ingen som faktisk reagerer på samme måte når menn blir mishandlet som når en kvinne blir mishandlet, da trenger vi fremdeles forandringer i samfunnet. Det er fint at du ikke forsvarer det, men en form for handling er nok å.

Det du refererer til er mer denne personens tolkning av hva han tror andre ser, og det med en GOD dose confirmation bias. Det er ikke på noe plan dokumentert at det faktisk var "oi, har han banket kona" som gikk gjennom hodene til alle personene han møtte.

Såvidt jeg vet, reageres det likt på mishandling.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (2 minutter siden):

Det du refererer til er mer denne personens tolkning av hva han tror andre ser, og det med en GOD dose confirmation bias.

Dette er noe alle menn skjønner at er et problem, en trenger ikke å være tankeleser for å lese kroppsspråk.

knopflerbruce skrev (5 minutter siden):

Såvidt jeg vet, reageres det likt på mishandling.

I så fall er du naiv eller du nekter å se det åpenbare.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 timer siden):

Og man må jo si det er fornøyelig å se hvordan memene som postes er for å tråkke på alle menns selvfølelse

Nei, disse memene var kun rundt og om temaet Fragile masculinity, og det gjelder faktisk bare de aller færreste av menn. I hovedsak de menn som bruker dagene sine på å klage på feminister, fordi de kjenner ei feminist som var dum.

Og bare for å komme i forkjøpet; Du får nesten holde kjeft om mine kommentarer hvis du vil unngå at jeg svarer deg. Ellers er det å be om det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (1 time siden):

Det er klart man bør arbeide så vold mot menn også blir møtt med den alvorligheten som fordres.
Jeg ser et slikt arbeid som en naturlig del av feminismen, ikke som en motsetning, årsaken til denne berøringsangsten for menns følelser og eventuelle mishandling er vel i alle fall delvis drevet av et snevert syn rundt kjønn og deres roller, at menn ikke skal gråte, ha følelser eller indre liv er åpenbart en like trang trøye som stemmer like lite med virkeligheten som at kvinner rommer alle de følelsene menn mangler og regelrett renner over av dem.

Jeg opplever at man stadig tar syvmilssteg når det kommer til denne tematikken, at menns psyke har blitt stadig mer tatt på alvor de siste tyve årene, at behandling blir mer akseptert, og at kjønnsroller og fordommer utfordres.

Bra sagt! Vi har kommet og kommer stadig fremover, og det er ikke så lenge siden det var helt fortreffelig å tukte sine kjære (og man vet jo hvor det tankegodset kom ifra) med vold her i landet, godt forankret i både juss og sosiale normer. Barn (og voksne) som vokser opp idag har et helt annet vern enn barn som vokste opp for 20-50 år siden. En ting var å få fjernet lovene som tillot vold, en annen ting var å aktivere et varslingssystem i alle offentlige stillinger. Klart det vil alltid finnes en løs kanon man ikke kan forhindre, men når ting skjer, så blir det tatt hånd om.

Endret av Neffi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Neffi skrev (15 minutter siden):

Nei, disse memene var kun rundt og om temaet Fragile masculinity, og det gjelder faktisk bare de aller færreste av menn. I hovedsak de menn som bruker dagene sine på å klage på feminister, fordi de kjenner ei feminist som var dum.

Og bare for å komme i forkjøpet; Du får nesten holde kjeft om mine kommentarer hvis du vil unngå at jeg svarer deg. Ellers er det å be om det.

For å komme deg litt i forkjøpet, så håper jeg ikke at du tror jeg sliter med fragile masculinity, jeg trykket liker på hver eneste meme du postet for du fikk meg til å le. Håper jeg fikk deg til å le litt og, eller iallefall til å trekke litt på smilebåndet, for det var meningen med hele "utvekslingen".

 

I en ellers grå hverdag. (Snø ute og jeg sitter fast med vond rygg grr)

Endret av Duriello
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (1 time siden):

For å komme deg litt i forkjøpet, så håper jeg ikke at du tror jeg sliter med fragile masculinity, jeg trykket liker på hver eneste meme du postet for du fikk meg til å le. Håper jeg fikk deg til å le litt og, eller iallefall til å trekke litt på smilebåndet, for det var meningen med hele "utvekslingen".

Neida, morsomt å bla i memes! For folk flest. Bare de færreste som tar det som bevis på noe. Og de får nå bare sitte der med forvirringen sin 😆 

Endret av Neffi
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Neffi said:

Bra sagt! Vi har kommet og kommer stadig fremover, og det er ikke så lenge siden det var helt fortreffelig å tukte sine kjære med vold her i landet, godt forankret i både juss og sosiale normer. Barn (og voksne) som vokser opp idag har et helt annet vern enn barn som vokste opp for 20-50 år siden. En ting var å få fjernet lovene som tillot vold, en annen ting var å aktivere et varslingssystem i alle offentlige stillinger. Klart det vil alltid finnes en løs kanon man ikke kan forhindre, men når ting skjer, så blir det tatt hånd om.

Ja, fysisk vold som oppdragelsesform har heldigvis havnet på historiens såkalte skraphaug.

Det er også oppløftende at de psykiske skadene fra slik (eller annen) behandling også gis oppmerksomhet og tas på alvor, for selv om det er lett å harselere rundt hvordan samtiden er blitt så pysete med EU-sand og puter-under-armene, så er psykisk helse så utrolig grunnleggende for alt i et samfunn, og det er så positivt at det fokuseres på det, også hos den såkalte almuen, altså at man ikke må slite psykisk selv for å være kjent med ulike psykiske problemstillinger og utfordringer, og således kan vise hensyn og omsorg på en mindre overfladisk måte.

Endret av Atib Azzad
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (11 minutter siden):

Ja, fysisk vold som oppdragelsesform har heldigvis havnet på historiens såkalte skraphaug.

Det er også oppløftende at de psykiske skadene fra slik (eller annen) behandling også gis oppmerksomhet og tas på alvor, for selv om det er lett å harselere rundt hvordan samtiden er blitt så pysete med EU-sand og puter-under-armene, så er psykisk helse så utrolig grunnleggende for alt i et samfunn, og det er så positivt at det fokuseres på det, også hos den såkalte almuen, altså at man ikke må slite psykisk selv for å være kjent med ulike psykiske problemstillinger og utfordringer, og således kan vise hensyn og omsorg på en mindre overfladisk måte.

Velger å tro at en del av mine "issues" henger sammen med dette, ikke nødvendigvis fysiskt, men psykiskt. Ikke av foreldre men hovedsaklig dårlige lærere, og mobbing gjennom mange år. (Lærerne alltid på "andre laget)

Men uten at vi skal gå for mye off topic, man ser ungdom nå idag som har total mangel på det man kan kalle basic folkeskikk eller vanlig høflighet. Hvordan løse dette? Er det foreldre som feiler ved å være for passive, eller hva?

 

 

Edit* Ellers tilbake på topic, takk 😆

 

 

Endret av Duriello
Leif
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (3 minutter siden):

Ja, fysisk vold som oppdragelsesform har heldigvis havnet på historiens såkalte skraphaug.

Det er også oppløftende at de psykiske skadene fra slik (eller annen) behandling også gis oppmerksomhet og tas på alvor, for selv om det er lett å harselere rundt hvordan samtiden er blitt så pysete med EU-sand og puter-under-armene, så er psykisk helse så utrolig grunnleggende for alt i et samfunn, og det er så positivt at det fokuseres på det, også hos den såkalte almuen, altså at man ikke må slite psykisk selv for å være kjent med ulike psykiske problemstillinger og utfordringer, og således kan vise hensyn og omsorg på en mindre overfladisk måte.

Ja, å snakke med barn og unge idag er en solskinnshistorie i hvordan informasjon og opplæring kan endre sosial adferd i rasende tempo. Alle unge vet idag hvordan skjeve maktforhold ser ut, og de setter gjerne halen på grisen før man rekker å blunke. Og det er vel derfor woke og snowflakes faktisk er en trussel for noen miljøer.

Og denne informasjonen har de i stor grad sørget for å både få tak i selv og videre gjort kjent, i sitt eget miljø (dagens lekeplass på nett). Det står det umåtelig respekt av! Ungdommer ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Duriello said:

Velger å tro at en del av mine "issues" henger sammen med dette, ikke nødvendigvis fysiskt, men psykiskt. Ikke av foreldre men hovedsaklig dårlige lærere, og mobbing gjennom mange år. (Lærerne alltid på "andre laget)

Ja, jeg husker du nevnte det tidligere.
Det er ikke rart om du sitter igjen med en del sår etter slik behandling, sår som alltid vil være der, men kanskje blir lettere å forholde seg til jo mer du annerkjenner, snakker om, og lærer deg å kjenne, å forsøke å ignorere slikt eller bare ta seg sammen slik man gjerne fikk beskjed om i gårsdagen er dårlig hjelp.

Quote

Men uten at vi skal gå for mye off topic, man ser ungdom nå idag som har total mangel på det man kan kalle basic folkeskikk eller vanlig høflighet. Hvordan løse dette? Er det foreldre som feiler ved å være for passive, eller hva?

Jeg kan ikke komme med noe forslag til løsning på dette da jeg ikke gjenkjenner premisset.
Ungdom er vel like fremmede som før, altså på den måten at vi andre (voksne) ikke nødvendigvis forstår alle handlinger, fraser, eller tanker, de går igjennom eller bærer på, men jeg opplever dem ikke som mindre høflige/uten høflighet.

Dersom man skulle sammenlignet med riktig gamledager hvor man bukket for frøken med lua i hånden så kan kanskje ungdommen fremstå mindre skikkelige, men det har jo mindre med ungdommen som sådan å gjøre, og mer med tiden som forandrer seg, vi voksne har jo også i stor grad lagt fra oss skikkene vi ble oppdratt til (som da, selv om det var samtid, i stor grad også tilhørte fortiden) og det er jo vi som ble oppdratt med dem, altså er det kanskje i større grad vi som har mistet høfligheten hvis man skal peke på noen (som jeg egentlig mener er en meningsløs øvelse).
Så lenge man behandler hverandre med omsorg kan godt gårsdagens disiplin og dannelse skrotes for min del.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Duriello said:

Enig i denne ja. Uten at jeg helt ser det som "disiplin" feks å takke for maten. 🙂

Det gjør ikke nødvendigvis jeg heller, samtidig opplever ikke jeg at det er noe den såkalte ungdommen har sluttet å gjøre.
Men hva man opplever ungdommen gjør er jo svært avhengig av hvor og hvem, de er langt fra en ensformig gruppe.

Quote

Sigh.  Som Dylan så fint sang det, Time's they are a changin.

And you better start swimming, or you'll sink like a stone.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

Dette er noe alle menn skjønner at er et problem, en trenger ikke å være tankeleser for å lese kroppsspråk.

I så fall er du naiv eller du nekter å se det åpenbare.

 

Disse reaksjonene handler vel mer om hvordan vi tenker i forhold til hvem som kan hjelpe seg selv. En kvinne trenger ikke nødvendigvis å klare å hanskes med en mann, mens man oftere vil tro en mann kan klubbe ned dama selv hvis hun er en trussel.

De kunne jo gjort det samme ekperimentet med barn, og sett om ikke ALLE ville reagert, både om det var gutte eller jente barn.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (5 timer siden):

Dette er noe alle menn skjønner at er et problem, en trenger ikke å være tankeleser for å lese kroppsspråk.

I så fall er du naiv eller du nekter å se det åpenbare.

 

Du får definere mishandling. Mulig du ikke helt skjønner hva det faktisk er for noe...

Naiv eller "nekte og se det åpenbare" kan du være selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest b8318...e17

Syns det er komisk hvor mange menn her som klager over at de peneste jentene ikke vil gi de en sjans på Tinder og gnåler om at kvinnene de mener DE fortjener, ligger med andre menn enn de. 

Det er ikke rart datingen går til helvete. 

Anonymous poster hash: b8318...e17

Lenke til kommentar
Gjest b8318...e17 skrev (11 minutter siden):

Syns det er komisk hvor mange menn her som klager over at de peneste jentene ikke vil gi de en sjans på Tinder og gnåler om at kvinnene de mener DE fortjener, ligger med andre menn enn de. 

Det er ikke rart datingen går til helvete. 

Anonymous poster hash: b8318...e17

Synes det er digg å se at det og er mange menn her som IKKE klager, og som diskuterer saklig og innsiktsfullt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest b8318...e17
Duriello skrev (4 minutter siden):

Og det jeg går utifra er damer riktignok, Tinder er en byll for alle kjønn.

"Kjærlighet" og forhåpningene om forhold og en nær, vakker relasjon i dag er en byll... 

Anonymous poster hash: b8318...e17

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...