Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

knopflerbruce skrev (14 timer siden):

Poenget er at mange kvinner helst vil gjøre de jobbene menn på urimelig vis har antatt at de ikke er i stand til å utføre godt nok. Som å skifte dekk på bilen. Gitt at damen har særlig interesse for bilen, selvsagt - er mannen bilgal blir jo gjerne dekkene byttet før kona rekker å ta stilling til spørsmålet.

På 50-tallet kanskje. Som var 70 år siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knopflerbruce skrev (14 timer siden):

Jeg tror ikke ondt om noen, men man lener seg gjerne på sedvane uten å stille de vanskelige spørsmålene. Det gjelder menn, og det gjelder kvinner. At kvinner gjerne blir mer hjemme med barn er nok et resultat av tradisjon mer enn et bevisst valg.

Vel... Jeg lener meg på at det er et bevisst valg, og det tar jeg fra å ha snakket med kvinner og menn som har fått barn. Det siste venneparet mitt som fikk barn, der ble kvinnen hjemme lengst fordi hun ville, selv om hun tjener i området 130-150% av mannens lønn. Det var ikke et unikt tilfelle heller.

Om man bare skal avskrive alt slikt som sedvane og motvilje til å stille "vanskelige" spørsmål, da fratar man kvinner alle autonome egenskaper. Selv velger jeg å tro at kvinner helt fint klarer å tenke på disse tingene selv og komme frem til en løsning de vil ha.

knopflerbruce skrev (14 timer siden):

Man formes jo av sin samtid.

I så fall fatter jeg ikke hvorfor noen kvinner er hjemme i det hele tatt lengre, og jeg er litt overrasket over at du mener det er slik i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 minutter siden):

Noen spurte et godt spørsmål for kort tid siden:
Hvor var alle Ukrainske feminister når de kunne dra fra landet og la mennene bli igjen for å dø?

Godt spm det. 

Må påpeke at jeg har ingenting imot feminister, så lenge de ikke er av hypertypen som krever abort når de finner ut at barnet i magen er gutt. 

Mine posts er kun for å få frem ett evt lite glis eller smil i en ellers grå hverdag. 

Lenke til kommentar
Duriello skrev (1 time siden):

Godt spm det. 

Må påpeke at jeg har ingenting imot feminister, så lenge de ikke er av hypertypen som krever abort når de finner ut at barnet i magen er gutt. 

Mine posts er kun for å få frem ett evt lite glis eller smil i en ellers grå hverdag. 

Forsåvidt enig. Og man må jo si det er fornøyelig å se hvordan memene som postes er for å tråkke på alle menns selvfølelse, hvor memen om feminister var først og fremst bare om feministers manglende konsistens og ikke kvinner generelt.

Fint å få forskjellen i hvor nedslagsfeltet ligger vist så klart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (22 minutter siden):

Forsåvidt enig. Og man må jo si det er fornøyelig å se hvordan memene som postes er for å tråkke på alle menns selvfølelse, hvor memen om feminister var først og fremst bare om feministers manglende konsistens og ikke kvinner generelt.

Fint å få forskjellen i hvor nedslagsfeltet ligger vist så klart.

HoW dArE yOu!! 🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

Nuvel temmelig ensidig vil jeg påstå, og det er jo pga de holdninger som lever i beste velgående at menn sjelden kan  være noe annet enn forbrytere, og kvinner sjelden noe annet enn ofre for de nevnte menn. 

 

 Vel de får bare sutre i vei, men bare fordi disse tullinger eksister så kan vel jeg få lov til og være uenig med dem å si si at det bør gå begge veier ? 

Jeg tror ikke det er noen av "oss" som forsvarer damer som klår, så der slår du inn åpne dører.

Skjønner ikke helt hva du mener med at "menn sjelden kan være noe annet enn forbrytere". Mener du at menn ikke klarer å unngå å klå eller tråkke over andre grenser som har blitt tydeliggjort gjennom metoo?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 timer siden):

Vel... Jeg lener meg på at det er et bevisst valg, og det tar jeg fra å ha snakket med kvinner og menn som har fått barn. Det siste venneparet mitt som fikk barn, der ble kvinnen hjemme lengst fordi hun ville, selv om hun tjener i området 130-150% av mannens lønn. Det var ikke et unikt tilfelle heller.

Om man bare skal avskrive alt slikt som sedvane og motvilje til å stille "vanskelige" spørsmål, da fratar man kvinner alle autonome egenskaper. Selv velger jeg å tro at kvinner helt fint klarer å tenke på disse tingene selv og komme frem til en løsning de vil ha.

I så fall fatter jeg ikke hvorfor noen kvinner er hjemme i det hele tatt lengre, og jeg er litt overrasket over at du mener det er slik i dagens samfunn.

Du er ikke den eneste som kjenner mennesker med avkom. Just saying. Det er derfra jeg har mine observasjoner.

Det er ingen her som avskriver "alt" (bokstavelig talt) som sedvane. Så, her slår du inn åpne dører. Men mye av det vi gjør er basert på sedvane. Man lærer seg å skrelle poteter, gjør det i 15 år uten å stille spørsmål ved det - før du tester å spise potetene med skallet på en gang og finner at det slett ikke var noen rimelig grunn til å skrelle de potetene i utgangspunktet. For eksempel. Å påpeke dette er ikke å ta fra kvinner eller menn "autonome egenskaper". Ofte gjør vi ting uten å tenke oss om, og skaper oss en (u)vane hvor det krever en del innsats for å oppdage at det faktisk finnes alternativer.

Vi er ellers helt enige i at kvinner klarer å tenke på disse tingene selv, men det trengs ofte noe som trigger refleksjonen. Og, dette er jo noe av det som er det fine med feminisme og progressive tanker. Man ser etter forbedringsmuligheter og spør seg "what if"-spørsmål, der konservative gjerne går seg fast i det gamle.

"Samtiden" er også folk som er 50-90 år gamle, folk får mye rart av impulser fra besteforeldre som satt seg fast i "mormor lager småkaker til jul"-opplegget. Synd for morfar som ikke fikk oppdage at det faktisk er gøy å bake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (2 timer siden):

Noen spurte et godt spørsmål for kort tid siden:
Hvor var alle Ukrainske feminister når de kunne dra fra landet og la mennene bli igjen for å dø?

Ukrainske feminister har jeg knapt hørt om. De er en tanke mer konservative der borte, så det er nok mindre grobunn for ideer om å f.eks. sende kvinner i krigen. Der hvor vi her kjemper for at kvinner skal få likeverdig tilgang til forsvaret, og det uten å slippe toxic mannskultur på veien.

Det blir litt pussig å etterspørre de ukrainske feministene i det tilfellet, all den tid de har vært helt fraværende i saken ellers.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (23 minutter siden):

Skjønner ikke helt hva du mener med at "menn sjelden kan være noe annet enn forbrytere". Mener du at menn ikke klarer å unngå å klå eller tråkke over andre grenser som har blitt tydeliggjort gjennom metoo?

Holdningene i samfunnet er hva jeg snakker om. Når folk ser rart på en mann fordi kjerringa har et blått øye som linken som ble vist til, eller når alle bare ler når en kvinne slår en mann, dette er temmelig føkka holdninger som eksisterer i samfunnet vårt.

knopflerbruce skrev (26 minutter siden):

Jeg tror ikke det er noen av "oss" som forsvarer damer som klår, så der slår du inn åpne dører.

Hva enkeltpersoner tenker har ikke en dritt å si når det er ingen som faktisk reagerer på samme måte når menn blir mishandlet som når en kvinne blir mishandlet, da trenger vi fremdeles forandringer i samfunnet. Det er fint at du ikke forsvarer det, men en form for handling er nok å.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...