Gå til innhold

Oljebrølet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ronron25 skrev (3 timer siden):

Helene Sørbu som står bak "Oljebrølet" er gift med stortingsrepresentanten Morten Ørsal Johansen fra Frp og har selv stått på en Frp liste (valg). Hva slags status hun har i dag vet jeg ingenting om. Dette er selvfølgelig ikke noe galt i seg selv, men det viser at det ikke er et (spontant) brøl fra hvermansen. 

Og så? Klimabrølet var organisert av klimaekstremistene i Extension Rebellion og støttet av MDG. Så det var definitivt ikke hvermansen det heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Får ros i media for å starte en facebook gruppe, men nazi kommentarene hennes blir ikke nevnt. Tragikomisk

Gjorde litt mer research, det ser ut til at kommentaren til Sørbu over er fra gruppa "NORGE ER VÅRT", ikke Oljebrølet. Men ja, likevel er det merkelig at hun i en nyhetssak om Oljebrølet-gruppa hun startet ikke konfronteres med nazi-kommentarer, eller at det opplyses mer om bakgrunnen til de som står bak når det er såpass alvorlige ting som er ytret.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Men er noen overrasket over at det er medlemmer med tvilsom bakgrunn i gruppa? Noen mennesker nærmest lever av å være "anti". Du finner gjerne de samme navnene i grupper mot vaksiner, grupper mot barnevern, grupper mot bompenger, grupper mot 5G ... jeg sier ikke at alle er med i alt, men det er en viss overlapp her. Det er en sånn generell "jeg skal være mot det majoriteten er for, for jeg vet sannheten!!". 

Endret av :utakt
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (5 minutter siden):

Men er noen overrasket over at det er medlemmer med tvilsom bakgrunn i gruppa? Noen mennesker nærmest lever av å være "anti". Du finner gjerne de samme navnene i grupper mot vaksiner, grupper mot barnevern, grupper mot bompenger, grupper mot 5G ... jeg sier ikke at alle er med i alt, men det er en viss overlapp her. Det er en sånn generell "jeg skal være mot det majoriteten er for, for jeg vet sannheten!!". 

Nei ikke overrasket i det hele tatt, men det er jo greit for medlemmene å vite at de støtter gruppen til en åpenbar nazist. Uavhengig av hvor glad jeg var i Oljen ville jeg aldri meldt meg inn på grunn av dette. 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...