Gå til innhold

Oljebrølet.


Anbefalte innlegg

Den nydanna gruppa Oljebrølet har i løpet av tre døgn fått over 100000 medlemmer på facebook.
Bare så langt i dag er det 40000 nye medlemmer 😁

Oljebrølet skal være en motvekt mot "Klimabrølet" og deres kamp for å stanse norsk oljeproduksjon.

"– Jeg har fått med meg klimabrølet. Mye av det de holder på med, er å få slutt på oljeproduksjonen.
Da kjente jeg at det begynte å brøle inni meg også, sier Helene Sørbu, som opprettet Oljebrølet, til Aftenbladet."

Det er jammen på tide at noen står opp mot all denne klimapropagandaen som foregår i MSM, men jeg tviler vel på at Oljebrølet vil få noe særlig omtale framover mot valget.
Men det er jo lov å håpe. Når gruppa sannsynligvis passerer 1 million medlemmer i løpet av uka skal det vanskelig la seg gjøre å skyve den under teppet 😄

Over 100.000 brøler for oljen på Facebook (aftenposten.no)

Oljebrølet | Grupper | Facebook

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (14 minutter siden):

Å direkte avvikle oljeindustrien er ganske radikalt. Men om vi har noe å lære av Senterpartiet sitt mageplask så er det at politisk motstand til klimatiltak i Norge er dødt.

Kommer helt an på klimatiltakene. De aller fleste vil nok få ned både utslipp og annen forurensing. Det er vel lenge siden det fantes noen partier i Norge som var i mot absolutt alle klimatiltak. Men dessverre blir jo oss som gjennomskuer den tullete symbolpolitikken som det mases om i aviser og sosiale medier også stemplet som klimafornektere osv 😕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (55 minutter siden):

Det er jammen på tide at noen står opp mot all denne klimapropagandaen som foregår i MSM, men jeg tviler vel på at Oljebrølet vil få noe særlig omtale framover mot valget.

Ein kan fint være inneforstått med den klimatiske problemstillingen, samtidig som ein ikkje er for å legge ned den norske oljeindustrien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, shockorshot said:

Interessant å se at det finnes så mange folk som fortsatt er aktive på facebook.

Virker som demografien på Facebook de siste årene har blitt nokså gammel. De unge holder nå mest til på andre medier (eller kalles det medium?). Forøvrig helt greit at man lager grupper for sine kjernesaker, selv om det virker som om det er en nokså godt voksen gruppe mennesker som trekkes til den gruppen. Uansett saker eller ståsted, ekkokammer er sjeldent bra (igjen, være seg hvilken som helst sak man brøler for).

Endret av The Very End
  • Liker 3
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (37 minutter siden):

Interessant å se at det finnes så mange folk som fortsatt er aktive på facebook.

3,5 millioner aktive brukere hvorav 69 % er på hver dag 😄

Greit nå etter at ungdommene "forsvant" til andre steder etter hvert.
Det var verre i 2008-2009 når de kom i hopetall og "tok over" hele greia.
Da meldte jeg meg ut 😁 

Lenke til kommentar

Helene Sørbu som står bak "Oljebrølet" er gift med stortingsrepresentanten Morten Ørsal Johansen fra Frp og har selv stått på en Frp liste (valg). Hva slags status hun har i dag vet jeg ingenting om. Dette er selvfølgelig ikke noe galt i seg selv, men det viser at det ikke er et (spontant) brøl fra hvermansen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...