Gå til innhold

Politisk sensur i kommentarfeltet til NRK nyheter


Anbefalte innlegg

Edit: Jeg ser innlegget under "newest comments", men ikke under "all comments" (enda denne skal ha "alt" i følge de sjøl). Da er det forsåvidt mulig at de har en bug, hvor ikke alt som viser under "newest" viser under "all". Jeg avventer med å konkludere.


Jeg har tidligere dokumentert shadow ban fra kommentarfeltet hos VG. Og jeg har vært kritisk til at NRK la ned alle kommentarfeltene på hjemmesiden sin – de ser tydeligvis ikke på det som sin oppgave å tilrettelegge for demokratisk meningsutveksling, noe de burde etter mitt skjønn burde prioritere heller enn å handle inn masse tv-underholdning fra utlandet. Nå har tydeligvis NRK lagt seg på VGs linje med politisk sensur i form av shadow ban. En statskanal finansiert med (også) mine skattepenger skal altså sensurere meningene mine, så de ikke kommer ut til andre. Dette blir bare verre og verre. 

Her er innlegget jeg postet under denne kronikken:
 

Sitat

Det har vært "borgerkrig" der siden vi kom dit, det har "kronikkforfatteren" tydeligvis ikke fått med seg. Er det sannsynlig at Vesten mislykkes med krig etter krig "for å innføre Vestlig demokrati"? Har vi ledere med gode hjerter men elendige planleggingsegenskaper? Neppe. De gamle romerne etablerte begrepet "cui bono" som betyr for hvem er dette en fordel? Det er rimelig åpenbart at de som tjener på dette er militærindustrien. 1/4 av den amerikanske stats utgifter går i dag til militære. I tillegg har også USA sett seg tjent med å blokkere Kinas planer om en ny silkevei gjennom landet og planen var også å slå kloa i Afghanistans mineralressurser, som er blant verdens rikeste (dette har mislykkes).
Vi var der ikke av moralske grunner i første omgang, man kan ikke svikte noe man aldri har hatt.

Jeg har én like og det er fra en venn av meg. Regner ikke med at noen andre enn folk på min venneliste ser innlegget.

Det er selvsagt mange her inne som vil være uenig med min oppfatning om denne krigen, men jeg vet at mange av disse uansett støtter min rett til å uttale meg, som jeg støtter deres rett om det samme. NRK er tydeligvis ikke enige. Jeg antar at de siler ut alle meninger av denne typen for alle kommentarene er enten av typen "muslimer er håpløse, la de gå til grunne" eller "stakkars folka der nede, vi må hjelpe dem".

 

 

 

innlegg nrk.jpg

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Capitan Fracassa skrev (Akkurat nå):

Til opplysning, så ser jeg innlegget ditt som innlegg nr. tre hvis jeg velger «Nyeste» som sortering. Så det ser ikke ut til å være sensurert.

Ok, jeg ser det ikke med en av mine andre facebookbrukere. Mulig det er en delvis shadow ban da.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Aiven said:

Jeg ser innlegget under "newest comments", men ikke under "all comments" (enda denne skal ha "alt" i følge de sjøl). Da er det forsåvidt mulig at de har en bug, hvor ikke alt som viser under "newest" viser under "all".

Ja er mye rart i hvordan ting kommer frem. I de fleste tilfeller vil innlegg vises om du trykker på "alle". Har også opplevd at noen kommentarfelt ikke oppdaterer seg på typ +- 1 time, og at man først senere på dagen får se den faktiske aktiviteten der. Uten å vite hvordan algoritmene til facebook fungerer er det veldig vanskelig 😕

Lenke til kommentar

Innlegget er der, det er bare sånn det blir på FB. Innlegg som folk interagerer med, ses på som «interessante» etc. ut fra algoritmene osv fremheves. Det er ikke sensur fra NRK, de har ikke noe med det å gjøre. Sånn er det for eksempel i gruppa for borettslaget mitt også, litt irriterende.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...