Gå til innhold

Dyrets navn og merke.


Anbefalte innlegg

[email protected] skrev (9 timer siden):

Takker for opplysningen, men jeg tror ikke World Economic Forum vil ha stor nok innflytelse på politikerne til å kunne gjennomføre noe så drastisk som å kreve at verdens befolkning må la seg innprente på sin høyre hånd og/eller på sin panne dyrets navn og merke, men det vil WHO ha

World economic forum eier trendene vi ser komme å gå. De eier PR byrådene og har majoriteten i alle aviser av betydning. De bestiller den aktuelle debatten de vil ha og vi er alle smittet. Politikerne bukker og neier for WEF. Dette fordi de ser ut til å lede ann til en ny og grønn økonomi, men bare om de tjener grovt.  Troll er de, og har trolls innflytelse fordi politikken er styrt av penger. Alle er korrupte hvis en ikke kjenner sitt selv. Når det er sagt så finnes de mange gode ukorrupte folk og politikere og andre som har et kjennskap til freden og kjærligheten som er naturlig for mennesket med stor M. Sånn cirkus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bannanas skrev (11 timer siden):

World economic forum eier trendene vi ser komme å gå. De eier PR byrådene og har majoriteten i alle aviser av betydning. De bestiller den aktuelle debatten de vil ha og vi er alle smittet. Politikerne bukker og neier for WEF. Dette fordi de ser ut til å lede ann til en ny og grønn økonomi, men bare om de tjener grovt.  Troll er de, og har trolls innflytelse fordi politikken er styrt av penger. Alle er korrupte hvis en ikke kjenner sitt selv. Når det er sagt så finnes de mange gode ukorrupte folk og politikere og andre som har et kjennskap til freden og kjærligheten som er naturlig for mennesket med stor M. Sånn cirkus.

Enig i det, men poenget mitt med WHO er at det er en organisasjon som kan gi direktiver til medlemslandene, noe WEF ikke kan. 

Lenke til kommentar

 

Hvor er dyret?

 

 I følge den tyske legen, Peter Heinz, leder for legeforeningen i Rheinland-Pfalz, bør folk som ikke har vaksinert seg mot covid-19 fratas friheten fordi de er en fare for samfunnet. Uvaksinerte bør IKKE FÅ LOV TIL Å

a) reise.

b) dra på ferie.

c) ta del i aktiviteter.

 

d) å gå uten munnbind.

e) slippe inn på stadioner.

f) bevege seg i svømmehaller.

g) bevege seg i supermarkeder.

Jeg spør om denne oppfatningen er gjeldende for de fleste legeforeninger, ikke minst WHO. Jeg ser slike oppfatninger som klare forløpere til Dyrets merke som vil utestenge fra samfunnet alle som ikke bærer dets merke.

Jeg har ofte tenkt at hvis Johannes Åpenbaring er en formidabel prekognisjon som forteller om de siste dager, da kunne det være interessant å kunne tolke de begivenhetsrike hendelsene som beskrives der opp mot dagens begivenheter. Jeg har lett etter begivenheter i Åpenbaringen som kan ligne på det som skjer av verdensbegivenheter i vår tid, og letingen var forgjeves inntil pandemien rammet oss. Det er en stor katastrofe og jeg mener å ha funnet likhetstrekk i noen begivenheter som omtales i Åpenbaringens kapittel 13.

For å ta en ting av gangen vil jeg dele opp det trettende kapittel i to punkter.

Punkt 1.

13 kapittel begynner med å fortelle om et dyr som stiger opp fra havet, som får stor makt og som forfører folket.  Dyret blir såret til døden, men såret leges og dyret får større makt enn tidligere fordi folket på jorden tilber dyret for sin helbredende evne.

Kommentar til punkt 1.

Kan dyret som stiger opp fra folkehavet være synonymt med helsevesenet på Jorden? Et helsevesen som får stor makt fordi folkehavet tror på dets helbredende evner når befolkningen ”blir såret til døden” i en pandemi? Hvis helsevesenet får bukt med denne pandemien vil da jordens folk tilbe dets helbredende evner og gi vesenet større makt? Vil et koronasertifikat vil i så fall underbygge denne makten ved at vesenet får mer kontroll på folket?

 

2.

I siste del av 13 kapittel stiger et annet dyr opp, denne gangen av jorden, og dette dyret får enda større makt enn det første dyret fordi det har vist at det har det første dyrets helbredende evner til å lege dødelige sår og i tillegg gjør det store tegn. Dette dyret krever at alle som ikke tilber det, og som ikke lar seg merke med dyrets navn eller dets tall, 666, på sitt håndledd eller i sin panne skal nektes å kjøpe eller å handle.

Kommentar til punkt 2.

Kan dyret som stiger opp fra jorden være synonymt med en organisasjon som styrer helsevesenet på Jorden, eksempelvis WHO?  Kan koronasertifikatet dermed bli forløperen til dyrets navn eller dets tall som folket må ha stemplet på sin høyre hånd eller panne hvis det fortsatt skal kunne være i stand til å kjøpe eller å selge? Er det mulig da at dyrets merke, 666, kan forbindes med WHO sitt symbol; slangen som kveiler seg rundt Asklepiosstaven?

Konklusjon.

Jeg er fullstendig klar over at mine betraktninger kan høres ut som banning i kirken, og det med henblikk på at året 2021 er utpekt som helse- og omsorgsarbeideres år, men det heter seg jo at veien til helvete er brolagt med gode hensikter og helsevesenets hensikter er jo alltid gode?

PS.

The Guardion melder at det selges gule tøystjerner med teksten ”Ikke vaksinert” i USA.

President Biden sa til pressen utenfor Det hvite hus at den eneste pandemien vi har, er dem som ikke er vaksinert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
5 hours ago, [email protected] said:

 

Hvor er dyret?

 

 I følge den tyske legen, Peter Heinz, leder for legeforeningen i Rheinland-Pfalz, bør folk som ikke har vaksinert seg mot covid-19 fratas friheten fordi de er en fare for samfunnet. Uvaksinerte bør IKKE FÅ LOV TIL Å

a) reise.

b) dra på ferie.

c) ta del i aktiviteter.

 

d) å gå uten munnbind.

e) slippe inn på stadioner.

f) bevege seg i svømmehaller.

g) bevege seg i supermarkeder.

Jeg spør om denne oppfatningen er gjeldende for de fleste legeforeninger, ikke minst WHO. Jeg ser slike oppfatninger som klare forløpere til Dyrets merke som vil utestenge fra samfunnet alle som ikke bærer dets merke.

Jeg har ofte tenkt at hvis Johannes Åpenbaring er en formidabel prekognisjon som forteller om de siste dager, da kunne det være interessant å kunne tolke de begivenhetsrike hendelsene som beskrives der opp mot dagens begivenheter. Jeg har lett etter begivenheter i Åpenbaringen som kan ligne på det som skjer av verdensbegivenheter i vår tid, og letingen var forgjeves inntil pandemien rammet oss. Det er en stor katastrofe og jeg mener å ha funnet likhetstrekk i noen begivenheter som omtales i Åpenbaringens kapittel 13.

For å ta en ting av gangen vil jeg dele opp det trettende kapittel i to punkter.

Punkt 1.

13 kapittel begynner med å fortelle om et dyr som stiger opp fra havet, som får stor makt og som forfører folket.  Dyret blir såret til døden, men såret leges og dyret får større makt enn tidligere fordi folket på jorden tilber dyret for sin helbredende evne.

Kommentar til punkt 1.

Kan dyret som stiger opp fra folkehavet være synonymt med helsevesenet på Jorden? Et helsevesen som får stor makt fordi folkehavet tror på dets helbredende evner når befolkningen ”blir såret til døden” i en pandemi? Hvis helsevesenet får bukt med denne pandemien vil da jordens folk tilbe dets helbredende evner og gi vesenet større makt? Vil et koronasertifikat vil i så fall underbygge denne makten ved at vesenet får mer kontroll på folket?

 

2.

I siste del av 13 kapittel stiger et annet dyr opp, denne gangen av jorden, og dette dyret får enda større makt enn det første dyret fordi det har vist at det har det første dyrets helbredende evner til å lege dødelige sår og i tillegg gjør det store tegn. Dette dyret krever at alle som ikke tilber det, og som ikke lar seg merke med dyrets navn eller dets tall, 666, på sitt håndledd eller i sin panne skal nektes å kjøpe eller å handle.

Kommentar til punkt 2.

Kan dyret som stiger opp fra jorden være synonymt med en organisasjon som styrer helsevesenet på Jorden, eksempelvis WHO?  Kan koronasertifikatet dermed bli forløperen til dyrets navn eller dets tall som folket må ha stemplet på sin høyre hånd eller panne hvis det fortsatt skal kunne være i stand til å kjøpe eller å selge? Er det mulig da at dyrets merke, 666, kan forbindes med WHO sitt symbol; slangen som kveiler seg rundt Asklepiosstaven?

Konklusjon.

Jeg er fullstendig klar over at mine betraktninger kan høres ut som banning i kirken, og det med henblikk på at året 2021 er utpekt som helse- og omsorgsarbeideres år, men det heter seg jo at veien til helvete er brolagt med gode hensikter og helsevesenets hensikter er jo alltid gode?

PS.

The Guardion melder at det selges gule tøystjerner med teksten ”Ikke vaksinert” i USA.

President Biden sa til pressen utenfor Det hvite hus at den eneste pandemien vi har, er dem som ikke er vaksinert.

Jeg syns det er vanskelig å tolke en så gammel og symbolsk tekst. Det finnes en del tolkninger til vår tid rund på nettet, skrevet av de som har studert Bibelen grundig også, men jeg har ikke lest noen av dem.

Det du skriver om legemiddelindustrien og det sårede dyret er interessant. Vi hører jo ikke alt om historien dens heller. Noe jeg har plukket opp fra alternative kilder er at på 1800-tallet var tilliten til konvensjonell medisin helt borte pga kvikksølv-eliksirene. Massivt med mennesker ble jo såret, drept og ble gale av disse eliksirene fordi de ble gitt til 'alle' for alt mulig. Et kjent offer for dette er Lincoln. Kan dette være det dødelige såret, at industrien var nesten 'død' fordi folk hadde mistet tilliten til dem?

Og kan det være oppfinnelsen av antibiotika som reddet industrien fra undergang i og med at de da mirakuløst fikk evnen til å helbrede dødelige sår?

Og dyr nummer to, som gjør 'store tegn' kan også være knyttet til teknologien som nå går hånd i hånd med legemiddelindustrien og helsevesenet. Jeg tenker på digitale vaksinepass og massemedia som konstant forteller folk hva som er farlig og hva som er løsningen. Den enorme teknologiske utviklingen vil jo for noen som levde for 2000 år siden være 'store tegn', og vi skal jo 'tilbe' 'sannheten' slik den blir presentert på store og små skjermer over alt.

Lenke til kommentar
[email protected] skrev (På 23.7.2021 den 8.24):

Pandemien er det største av alle Guds mirakler på denne jord og den vil bane veien til Herrens dag.

Nei, din personlige mening er ikke fakta. Riktig hadde vært:
"Jeg tror pandemien er....." osv

Din personlige overbevisning er heller ikke fakta. Fakta er basert på konkret, håndfast og bevist vitenskap. Dette her er kun spekuleringer uten noe som helst hold til virkeligheten for folk flest. Selv flertallet av religiøse vil riste på hodet av en slik påstand.

Lenke til kommentar
[email protected] skrev (1 time siden):

En messiansk antagelse, kanskje.

Jehovas vitner tror at dyret merke er FN

Fredsparadokset selv FN erklærte som et internasjonalt fredsår, fortsatte nasjonenes selvmorderiske rustningskappløp. En times militære utgifter på verdensbasis ville ha vært nok til å vaksinere de 3,5 millioner som døde årlig av smittsomme sykdommer som kunne forebygges.

Endret av ikkesidet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
[email protected] skrev (På 2021-7-21 den 10.19):

 

Hvor er dyret?

 

 I følge den tyske legen, Peter Heinz, leder for legeforeningen i Rheinland-Pfalz, bør folk som ikke har vaksinert seg mot covid-19 fratas friheten fordi de er en fare for samfunnet. Uvaksinerte bør IKKE FÅ LOV TIL Å

a) reise.

b) dra på ferie.

c) ta del i aktiviteter.

 

d) å gå uten munnbind.

e) slippe inn på stadioner.

f) bevege seg i svømmehaller.

g) bevege seg i supermarkeder.

Jeg spør om denne oppfatningen er gjeldende for de fleste legeforeninger, ikke minst WHO. Jeg ser slike oppfatninger som klare forløpere til Dyrets merke som vil utestenge fra samfunnet alle som ikke bærer dets merke.

Jeg har ofte tenkt at hvis Johannes Åpenbaring er en formidabel prekognisjon som forteller om de siste dager, da kunne det være interessant å kunne tolke de begivenhetsrike hendelsene som beskrives der opp mot dagens begivenheter. Jeg har lett etter begivenheter i Åpenbaringen som kan ligne på det som skjer av verdensbegivenheter i vår tid, og letingen var forgjeves inntil pandemien rammet oss. Det er en stor katastrofe og jeg mener å ha funnet likhetstrekk i noen begivenheter som omtales i Åpenbaringens kapittel 13.

For å ta en ting av gangen vil jeg dele opp det trettende kapittel i to punkter.

Punkt 1.

13 kapittel begynner med å fortelle om et dyr som stiger opp fra havet, som får stor makt og som forfører folket.  Dyret blir såret til døden, men såret leges og dyret får større makt enn tidligere fordi folket på jorden tilber dyret for sin helbredende evne.

Kommentar til punkt 1.

Kan dyret som stiger opp fra folkehavet være synonymt med helsevesenet på Jorden? Et helsevesen som får stor makt fordi folkehavet tror på dets helbredende evner når befolkningen ”blir såret til døden” i en pandemi? Hvis helsevesenet får bukt med denne pandemien vil da jordens folk tilbe dets helbredende evner og gi vesenet større makt? Vil et koronasertifikat vil i så fall underbygge denne makten ved at vesenet får mer kontroll på folket?

 

2.

I siste del av 13 kapittel stiger et annet dyr opp, denne gangen av jorden, og dette dyret får enda større makt enn det første dyret fordi det har vist at det har det første dyrets helbredende evner til å lege dødelige sår og i tillegg gjør det store tegn. Dette dyret krever at alle som ikke tilber det, og som ikke lar seg merke med dyrets navn eller dets tall, 666, på sitt håndledd eller i sin panne skal nektes å kjøpe eller å handle.

Kommentar til punkt 2.

Kan dyret som stiger opp fra jorden være synonymt med en organisasjon som styrer helsevesenet på Jorden, eksempelvis WHO?  Kan koronasertifikatet dermed bli forløperen til dyrets navn eller dets tall som folket må ha stemplet på sin høyre hånd eller panne hvis det fortsatt skal kunne være i stand til å kjøpe eller å selge? Er det mulig da at dyrets merke, 666, kan forbindes med WHO sitt symbol; slangen som kveiler seg rundt Asklepiosstaven?

Konklusjon.

Jeg er fullstendig klar over at mine betraktninger kan høres ut som banning i kirken, og det med henblikk på at året 2021 er utpekt som helse- og omsorgsarbeideres år, men det heter seg jo at veien til helvete er brolagt med gode hensikter og helsevesenets hensikter er jo alltid gode?

PS.

The Guardion melder at det selges gule tøystjerner med teksten ”Ikke vaksinert” i USA.

President Biden sa til pressen utenfor Det hvite hus at den eneste pandemien vi har, er dem som ikke er vaksinert.

Det du skriver her viser at man skal være ganske så kreativ for å få teksten i Johannes åpenbaring til å stemme overens med...vel, noe som helst. Beskrivelsen av dyrene er som følger:

Sitat

Og jeg så et dyr stige opp av havet. Det hadde ti horn og sju hoder og ti kroner på hornene, og på hodene sto det navn som var en spott mot Gud.  2 Dyret jeg så, lignet en leopard, men hadde føtter som en bjørn og gap som en løve. Dragen ga det sin kraft og sin trone og stor makt.  3 Ett av dyrets hoder så ut som om det hadde fått banesår, men det dødelige såret var blitt leget.

Videre:

Sitat

Og jeg så et annet dyr stige opp av jorden. Det hadde to horn som et lam, men talte som en drage.

Så hvordan du får dette til å bli WHO....vel, det er hinsides min fatteevne.

Det med Dyrets merke, og resten av åpenbaringen for øvrig, er skrevet på en slik måte at det kan fortolkes til å stemme overens med det meste, litt som horoskop.  Og det er da også grunnen til at religiøse opp igjennom har kunnet finne endetidstegn i sin tid og varslet verdens ende omtrent like lenge som kristendommen har eksistert.

Asklepiostaven spekuleres for øvrig opp har sin opprinnelse i historien om Moses, og burde i så fall være det motsatte av Dyrets tegn: https://en.wikipedia.org/wiki/Nehushtan

PS: Her er artikkelen fra The Guardian: https://www.theguardian.com/us-news/2021/may/29/tennessee-hat-shop-not-vaccinated-badges-star-of-david Som man kan se, er dette en bedrift som selger stjernen som et protestsymbol mot vaksinering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Åpenbaringsboken henter masse bilder osv fra GT. Du kommer ikke godt ut av den boken uten kjennskap og om du driver med eisegesis anno 2021. Dyret, det andre dyret (falske profet) og dragen kan sees som en vanhellig treenighet. Et motbilde til Faderen, Sønnen og Ånden.

Det kan virke som man enkelt forklart enten er under Gud's og Lammet's vrede eller Satans og Dyret's vrede.

Dyretsmerke på hånda og pannen er nok også et motbilde til Guds segl på pannen som en leser om igjen rett etterpå (kaptiler og vers er ikke orginalt fra forfatter), som blir tatt opp igjen fra kap 7 og nevnt i kap 9 ( kap 9 viser de som er beseglet uten å nevne 144.000, Ikkesidet og Jehovas vitner bommer med de 144.000, jeg mener det er 12x12x1000, det er hele Guds folk. 12 stammer, 12 apostler.) 
2. og 5. Mosebok snakker om tegn på hånda og mellom øynene (minneseddel på din panne), dette med Guds ord og hva han har gjort for Isralittene i Egypt, og Ezekiel nevner de som har tegnet i pannen, de skal ikke bli slått ihjel. Dette gjenspeiler Guds folk i den nye pakt, Jesu offer og beskyttelse mot Guds vrede og hans ord osv.

Vidre er de som tilber dyret ikke oppskrevne i livets bok. Tilbedelse og merke henger sammen i flere vers, ergo, så vil nok dette da gjelde de som er oppskrevne kontra de som ikke er oppskrevne. Jeg regner med det er mange som er i mot vaksiner, men ikke er skrevet i livets bok?

Noen ser på det som med hånda er det man gjør og panna er det man tror/tenker, ergo det du tror/tenker og gjør viser hvem du tilhører, enten dragen og dyret eller Lammet (Jesus)/Faderen.Husk at Åpenbaringen har en apokalyptisk skrivemåte i mye av dens innhold, samt at den er rettet mot 7 menigheter i lilleasia (dagens Tyrkia) under Romersk herredømme.
Ergo så vil Romerriket, Keiseren, Roma osv ha en tilknyttning til det vi leser.Men selv om boka er skrevet til de, betyr det ikke at den ikke også er skrevet på flere måter for andre som lever senere. Blir jo litt som resten av Bibelen.
 

Endret av cuberen
Lenke til kommentar
Kris85 skrev (17 timer siden):

Nei, din personlige mening er ikke fakta. Riktig hadde vært:
"Jeg tror pandemien er....." osv

Din personlige overbevisning er heller ikke fakta. Fakta er basert på konkret, håndfast og bevist vitenskap. Dette her er kun spekuleringer uten noe som helst hold til virkeligheten for folk flest. Selv flertallet av religiøse vil riste på hodet av en slik påstand.

I en diskusjon med en venn.

"Du skal ikke tro, du skal vite."

"Men, kan du vite på Gud, da?"

Poenget mitt? Jo, min personlige overbevisning er basert på fakta som jeg hver dag ser i kvitøyet, fakta som er basert på konkret, håndfast og bevist vitenskap, nemlig dette.

Jeg ser for meg 3 scenario for verdens undergang. Først på listen er verdenskrig hvor jeg er fristet til å sitere følgende utopi:
 

 

I NATT JAG DRÖMDE

Cornelis Vreeswijk

 

 

I natt jag drömde något som

jag aldrig drömt förut.

Jag drömde det var fred p† jord

och alla krig var slut

 

Jag drömde om en jättesal

där statsmän satt i rad.

Så skrev dom på ett konvolut

och reste sig och sa:

 

Det finns inga soldater mer,

det finns inga gevär,

och ingen känner längre till

det ordet militär.

 

På gatorna drog folk omkring,

och drog från krog till krog,

och alla drack varandra till

och dansade och log.

 

I natt jag drömde något som

jag aldrig drömt förut.

Jag drömde det var fred på jord

och alla krig var slut

 

Totalt finnes det 15 350 stridshoder med atomvåpen i verden i dag hvor USA og Russland besitter ca. 14 000 av dem. Pr. i dag er striden i Svartehavet hvor det er konflikt mellom Russland og Ukraina, det mest betente området, men i verden for øvrig er det mange konfliktområder som bærer i seg potensialet til verdenskrig. Vi kjenner alle til Hiroshima og Nagasaki, så noe mer er det ikke å si om den saken.

Nummer 2 på listen er miljøkatastrofe og da fristes jeg til å sitere Store Norske Leksikon.

 

Miljøkatastrofe er dels en betegnelse på langvarige alvorlige miljøproblemer som klimaendringer, tap av biologisk mangfoldozonhull og generell miljøødeleggelse; dels en betegnelse på enkelthendelser av spesielt alvorlig karakter, som store giftutslipp, oljeutslipp, atomuhell og lignende.

Heller ikke her er det noe mer å si om den saken.

Sist, men ikke minst i våre dager; pandemier.

 Er det noen, som med hånden på hjertet, tør si at dette går over? 

Lenke til kommentar

@[email protected]

At noe potensielt kan skje, betyr ikke at det kommer til å skje. En ny verdenskrig er ganske usannsynlig - faktisk har verden historisk sett aldri vært tryggere enn det den er i dag. At stormaktene stadig eskalerer sine våpen for å vise makt er først å fremst strategisk i forbindelse med diplomati og forhandlinger. Økt befolkning, ny teknologi og økt rikdom m.m. bidrar til et større og kraftigere forsvar.  Slik media velger å fronte den type aktivitet kan skremme de fleste av oss - men ser man bak fasaden; er dette bare et evig spill for galleriet hos stormaktene for å vise seg frem.
Noe som er min personlige mening; og altså ikke helt objektiv fakta. Er at USA er den største provokatøren militært sett. De oppfører seg som et verdenspoliti. Ser man på USA sin historie; har de så godt som alltid vært i krig (med unntak av, er det 2 år?). Kina har aldri vært i krig. Russland var den største nasjonen til å slå ned på nazistene under WW2.... En ny verdenskrig er ekstremt usannsynlig.

Dommedag er en typisk religiøs greie som etter mitt skjønn er ganske fjernt. Men du har rett i at miljøkatastrofer derunder også pandemier som følge av menneskeheten stadig spiser opp mer av naturressursene, at klimaet blir varmere og at vi dermed får endring i økosystemet vårt som ingen kjenner konsekvensen av. 

[email protected] skrev (2 timer siden):

I en diskusjon med en venn.

"Du skal ikke tro, du skal vite."

"Men, kan du vite på Gud, da?"

Poenget mitt? Jo, min personlige overbevisning er basert på fakta som jeg hver dag ser i kvitøyet, fakta som er basert på konkret, håndfast og bevist vitenskap, nemlig dette.

Fakta er noe som er helt konkret, håndfast og bevist. Ingen kan forutse fremtiden, men vi har noen indikasjoner på hva som skal skje. Værmeldingen kan melde sol og 22 grader i morgen. Men det er ikke 100% sikkert. Selv om det er høyst sannsynlig. At man har en personlig overbevisning som følge av egne vurderinger av fakta (antall stridshoder o.l.) - gir deg ikke automatisk rett i dine spådommer. Hvem som helst kan finne fakta/beviser som dreier i den retning meningene man ønsker å fremme. 

Ta militæret. Et land står sjelden alene. Diplomatiske bånd gjør at de aller fleste land har støtte og samarbeid med andre land, militæret, økonomisk og diplomatisk. Det finnes direktelinjer mellom alle stormaktene i verden - for å unngå misforståelser (type det som skjedde på Andøya for 60 år siden; som nesten utløste atomangrep fra Russland). Det er ingen land som ønsker krig. De skriker bare "bø" til hverandre for å vise seg frem. Det er kun USA som bomber i vei, der de føler for det.... enten det er Somalia, Kurdistan, Afghanistan, Iran, Irak.... og nå ypper de med Kina; noe som er livsfarlig. Så har du Russland som annekterte Georgia i 2008 og Krim i 2014. (Hvis hukommelsen min er rett). Og et angrep fra Nato mot Bosnia (med USA som pådriver) i Bosnia i 2008. 

Og det er nettopp derfor jeg ikke tror på Gud. For jeg kan ikke vite at han (hun?) eksisterer. Jeg er ikke overbevist om det; så jeg antar at det er mest sannsynlig kun oppspinn. Historisk sett har menneskene "funnet opp" 28 000 000 ulike guder, med et snitt på 440 ulike guder pr religion. I dag har vi 4200 eksisterende religiøse grupperinger der alle har sine teorier, vurderinger og overbevisning.

For ca tusen år siden var det først å fremst Olav Tryggvason og Olav Haraldsson som innførte en nokså brutal kristning her i Norge. De som nektet å bli døpt; risikerte å bli torturert, miste eiendommene sine eller i verste fall å bli drept. Som kristen fikk man handelsfordeler og andre sosiale fordeler i samfunnet. Så først å fremst ble folk religiøse av fordelsmessige årsaker.  

Hvis du tar alle religionene gjennom tidene - og at den kristendommen vi kjenner til i dag "vant" historisk sett, er det en sannsynlighet på 0,00000036%. Men det er altså denne Guden, og ikke de 99,99999967% andre - som er den "rette". For meg; er det ekstremt usannsynlig. Jeg kan selvfølgelig ikke være 100% sikker. Det mener jeg er farlig; uansett i hvilken retning man har sine holdninger 

Det at du derfor er 100% overbevist om en ny WW2 og at Gud eksistere - syns jeg faktisk er urovekkende. Personer som er fullstendig overbevist over noe som ikke er helt konkret. Mener jeg er farlig. Uansett hva det gjelder. Skråsikkerhet er ikke bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
[email protected] skrev (På 2021-7-21 den 10.19):

 

Hvor er dyret?

Jeg har ofte tenkt at hvis Johannes Åpenbaring er en formidabel prekognisjon som forteller om de siste dager, da kunne det være interessant å kunne tolke de begivenhetsrike hendelsene som beskrives der opp mot dagens begivenheter. Jeg har lett etter begivenheter i Åpenbaringen som kan ligne på det som skjer av verdensbegivenheter i vår tid, og letingen var forgjeves inntil pandemien rammet oss. Det er en stor katastrofe og jeg mener å ha funnet likhetstrekk i noen begivenheter som omtales i Åpenbaringens kapittel 13.

For å ta en ting av gangen vil jeg dele opp det trettende kapittel i to punkter.

Punkt 1.

13 kapittel begynner med å fortelle om et dyr som stiger opp fra havet, som får stor makt og som forfører folket.  Dyret blir såret til døden, men såret leges og dyret får større makt enn tidligere fordi folket på jorden tilber dyret for sin helbredende evne.

Kommentar til punkt 1.

Kan dyret som stiger opp fra folkehavet være synonymt med helsevesenet på Jorden? Et helsevesen som får stor makt fordi folkehavet tror på dets helbredende evner når befolkningen ”blir såret til døden” i en pandemi? Hvis helsevesenet får bukt med denne pandemien vil da jordens folk tilbe dets helbredende evner og gi vesenet større makt? Vil et koronasertifikat vil i så fall underbygge denne makten ved at vesenet får mer kontroll på folket?

 

2.

I siste del av 13 kapittel stiger et annet dyr opp, denne gangen av jorden, og dette dyret får enda større makt enn det første dyret fordi det har vist at det har det første dyrets helbredende evner til å lege dødelige sår og i tillegg gjør det store tegn. Dette dyret krever at alle som ikke tilber det, og som ikke lar seg merke med dyrets navn eller dets tall, 666, på sitt håndledd eller i sin panne skal nektes å kjøpe eller å handle.

Kommentar til punkt 2.

Kan dyret som stiger opp fra jorden være synonymt med en organisasjon som styrer helsevesenet på Jorden, eksempelvis WHO?  Kan koronasertifikatet dermed bli forløperen til dyrets navn eller dets tall som folket må ha stemplet på sin høyre hånd eller panne hvis det fortsatt skal kunne være i stand til å kjøpe eller å selge? Er det mulig da at dyrets merke, 666, kan forbindes med WHO sitt symbol; slangen som kveiler seg rundt Asklepiosstaven?

Konklusjon.

Jeg er fullstendig klar over at mine betraktninger kan høres ut som banning i kirken, og det med henblikk på at året 2021 er utpekt som helse- og omsorgsarbeideres år, men det heter seg jo at veien til helvete er brolagt med gode hensikter og helsevesenets hensikter er jo alltid gode?

PS.

The Guardion melder at det selges gule tøystjerner med teksten ”Ikke vaksinert” i USA.

President Biden sa til pressen utenfor Det hvite hus at den eneste pandemien vi har, er dem som ikke er vaksinert.

Jeg har tidligere brukt samme teknikk som deg - sammenligne dagens situasjon med f.eks Åpenbaringsboken. Etter hvert innså jeg at sånn kunne man jo ikke leve, jeg ønsket meg større innsikt i hva det var om Bibelen skremmer oss med. Jeg fikk det etter jo mer jeg studerte og sammenlignet tekster med hverandre. Jeg fant ut en ny teknikk på å studere skriften da jeg fant ut at alt henger samme med alt og at jeg kunne søke i bibelordlisten på internett. Da jeg begynte med dette fikk jeg opp både spørsmål og svar, og mitt tidligere sammenligningsgrunnlag ble stående på utsiden - jeg følte en trygg visshet om at skriften forklarte alt som den tok opp, også om dyret.

Egentlig står det forklart i Åp.12.9, bare en leser rolig eller sakte nok til å få med seg alle detaljer bare i en setning, hvor mys skulle da ikke gå tapt da i noen få vers? - Den store dragen ble kastet ned, den gamle slangen, han som kalles djevelen og Satan, og som forfører hele verden. Han ble kastet ned på jorden, og englene hans ble kastet ned sammen med ham.

Da falt det hele på plass, jeg hadde jo også sett dette i Mosbøkene, egentlig er Bibelen godt egnet til å plukke opp sannheten i det den skriver om for versene har henvisninger til andre steder i bibelen om samme tema. Går en glipp av henvisningene overtar fantasien og sammenligningssøken. Åp.12.9 viser til 1.Mos.3.1 Slangen var listigere enn alle ville dyr Herren hadde formet. I v14-15 forbanner Gud Slangen og satte fiendskap mellom slangens ætt og kvinnens ætt helt inn til endetiden.  1 Mos 3,15 viser til Rom 16,20Hebr 2,14f, 1 Joh 3,8Åp 12,4f

For å stabilisere det hele etter å ha lest Heb.2.14, kom jeg inn på 2.Tess.2.2-9 og da hadde jeg hele saken under full kontroll, jeg visste nå at dette var spesielle hendelser langt inne i fremtiden, det handlet om antikrist, den lovløse som det står om i Matt.24.= trengselstiden etc. etc. For å illustrere tid må en stole på skriften som sier at en Guds dag er som tusen år (for oss) eller omvendt - tusen år er som en dag for Gud. Salme 90.4 illustrer det enda bedre og tar også med seg "nattevakter" - en nattevakt er som tusen år - og Jesus som skulle beseire dette dyret (i Åp.17.11-14) eller Satan (Heb.2.14f) eller antikrist, løgneren eller fortapelsens sønn (i 2.Tess.2), så kan vi for å vite noe om tid bruke nattevaktene til ham for å se at dette tilhører da neimen ikke noe i vår tid? Fra det øyeblikket han fikk disiplene til å gå i båten til Jesus kom tilbake til dem, tok det 4 nattevakter, det klarer dere å regne ut selv. Dyrets merke finner man ikke i våre dager, men jeg forstår skepsisen, men det passer rett og slett ikke inn. 

Lenke til kommentar
Wall Dorf skrev (På 25.7.2021 den 16.35):

Jeg har tidligere brukt samme teknikk som deg - sammenligne dagens situasjon med f.eks Åpenbaringsboken. Etter hvert innså jeg at sånn kunne man jo ikke leve, jeg ønsket meg større innsikt i hva det var om Bibelen skremmer oss med. Jeg fikk det etter jo mer jeg studerte og sammenlignet tekster med hverandre. Jeg fant ut en ny teknikk på å studere skriften da jeg fant ut at alt henger samme med alt og at jeg kunne søke i bibelordlisten på internett. Da jeg begynte med dette fikk jeg opp både spørsmål og svar, og mitt tidligere sammenligningsgrunnlag ble stående på utsiden - jeg følte en trygg visshet om at skriften forklarte alt som den tok opp, også om dyret.

Egentlig står det forklart i Åp.12.9, bare en leser rolig eller sakte nok til å få med seg alle detaljer bare i en setning, hvor mys skulle da ikke gå tapt da i noen få vers? - Den store dragen ble kastet ned, den gamle slangen, han som kalles djevelen og Satan, og som forfører hele verden. Han ble kastet ned på jorden, og englene hans ble kastet ned sammen med ham.

Da falt det hele på plass, jeg hadde jo også sett dette i Mosbøkene, egentlig er Bibelen godt egnet til å plukke opp sannheten i det den skriver om for versene har henvisninger til andre steder i bibelen om samme tema. Går en glipp av henvisningene overtar fantasien og sammenligningssøken. Åp.12.9 viser til 1.Mos.3.1 Slangen var listigere enn alle ville dyr Herren hadde formet. I v14-15 forbanner Gud Slangen og satte fiendskap mellom slangens ætt og kvinnens ætt helt inn til endetiden.  1 Mos 3,15 viser til Rom 16,20Hebr 2,14f, 1 Joh 3,8Åp 12,4f

For å stabilisere det hele etter å ha lest Heb.2.14, kom jeg inn på 2.Tess.2.2-9 og da hadde jeg hele saken under full kontroll, jeg visste nå at dette var spesielle hendelser langt inne i fremtiden, det handlet om antikrist, den lovløse som det står om i Matt.24.= trengselstiden etc. etc. For å illustrere tid må en stole på skriften som sier at en Guds dag er som tusen år (for oss) eller omvendt - tusen år er som en dag for Gud. Salme 90.4 illustrer det enda bedre og tar også med seg "nattevakter" - en nattevakt er som tusen år - og Jesus som skulle beseire dette dyret (i Åp.17.11-14) eller Satan (Heb.2.14f) eller antikrist, løgneren eller fortapelsens sønn (i 2.Tess.2), så kan vi for å vite noe om tid bruke nattevaktene til ham for å se at dette tilhører da neimen ikke noe i vår tid? Fra det øyeblikket han fikk disiplene til å gå i båten til Jesus kom tilbake til dem, tok det 4 nattevakter, det klarer dere å regne ut selv. Dyrets merke finner man ikke i våre dager, men jeg forstår skepsisen, men det passer rett og slett ikke inn. 

Forstår jeg deg rett at det er flere dager igjen siden en dag er som tusen ifølge bibelen. Så man kommer ikke til å se disse tingene i vår levealder? 

Lenke til kommentar
mohamedina skrev (6 timer siden):

Forstår jeg deg rett at det er flere dager igjen siden en dag er som tusen ifølge bibelen. Så man kommer ikke til å se disse tingene i vår levealder? 

Ja, du har forstått meg rett. I Jes.46.10 sier Gud at fra begynnelsen forteller han om slutten, på forhånd om det som ikke er hendt. Leser man Luk.21.22 ser man det også der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...