Gå til innhold

Dyrets navn og merke.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 7/18/2021 at 11:38 AM, [email protected] said:

Koronasertifikatet er forløperen til dyrets navn og merke (Joh. Åp. 13.) som alle mennesker må la seg innprente på sitt høyre håndledd eller på sin panne, hvis ikke vil du ikke få lov til å delta i samfunnet. Jeg tenker at WHO er dyret og Slangesymbolet i WHO`s emblem er 666.

Åpenbaringen (90-95) er skrevet som en på etterskuddsvis advarsel - av et forvirret individ - for tilhørerne der og da, for omlag 1870 år siden. Den advarte mot "Dea Roma." og brukte jødenes optimale lidelse med det babylonske fangenskap i år 586fvt.  og det første tempelets fall som symbolikk mot det andre tempelets fall i Jerusalem under keiser Vespasian, utført av hans sønn general Titus i år 70 , som kom hjem med krigsbyttet visualisert i farger på innsiden av Titusbuen.

Alle bibeltekster er myntet på og skrevet for sin egen samtid. Det finnes over 50 60 bibelvers som lover det snarlige komme der og da for snart 2000 år siden. Hvor mange hint må man ha?

Toget gikk der og da og de som ikke var ombord kan ikke gjøre stort annet enn angre. Hverken mormonernes Joseph Smith eller JVs Rutherford kan bøte på at de kom århundrer for sent til timen.

Endret av Quetzalcoatl
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om noen synes,  at min teori om at dyrets navn kan være WHO og dyrets merke kan være WHO`s emblem, kan være problematisk å godta, så vil jeg bare tilføye at det ikke er den humanitære organisasjonen jeg vil til livs, men de kapitalkreftene som vil komme til å bruke den kontrollen som WHO kommer til å få over hvert enkelt menneskes DNA og fysiske/psykiske historikk som måtte være innplantet i den chip som blir operert inn under huden i pannen eller i høyrehånden i hvert enkelt menneske som godtar operasjonen.

Slikt sett er veien til helvete brolagt med WHO`s gode hensikter (menneskets velferd), som da vil bli misbrukt av kapitalkreftene i verden som vil bruke infoen om hvert enkelt menneskes DNA og fysiske/psykiske historikk til å tjene penger på.

 

Lenke til kommentar
8 hours ago, [email protected] said:

Om noen synes,  at min teori om at dyrets navn kan være WHO og dyrets merke kan være WHO`s emblem, kan være problematisk å godta, så vil jeg bare tilføye at det ikke er den humanitære organisasjonen jeg vil til livs, men de kapitalkreftene som vil komme til å bruke den kontrollen som WHO kommer til å få over hvert enkelt menneskes DNA og fysiske/psykiske historikk som måtte være innplantet i den chip som blir operert inn under huden i pannen eller i høyrehånden i hvert enkelt menneske som godtar operasjonen.

Slikt sett er veien til helvete brolagt med WHO`s gode hensikter (menneskets velferd), som da vil bli misbrukt av kapitalkreftene i verden som vil bruke infoen om hvert enkelt menneskes DNA og fysiske/psykiske historikk til å tjene penger på.

 

Hvor surrealistisk dette enn høres ut, så finnes det meningsfeller - bare se her:

1573799945_basslusk03.png.e8c3a4ecb2c97ba7d3703212b664678b.png

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg prøver meg her :)

 

Jeg har ikke lest alle innleggene, så beklager hvis jeg har mistet en del på veien. Men: Hvem eller hva tror du "dyret" er? Det er jo relevant i denne sammenhengen, selvsagt. Der har vært uendelig mange spekulasjoner rundt dette opp igjennom tidene, og utregninger for å komme fram til 666 har vært gjort - med stor kreativitet og varierende resultater. 

 

Personlig tror jeg dette "dyret" er han som i populær tale blir omtalt som Antikrist, og at dette er en person. Han står godt beskrevet i spesielt slutten av Daniel.

 

Det er godt mulig du har rett i at vaksinen er starten på noe hva gjelder endetiden; for meg virker det som om et totalitært system er på trappene, og det smaker ikke spesielt søtt, for å si det sånn. Men i dens nåværende form tror jeg ikke det er Dyrets merke. Der er en del ting som må på plass før en kommer helt dit. Om jeg leser Daniel og 2 Tess rett, må et nytt tempel settes opp i Jerusalem først, og jødenes daglige offer må gjenopptas. Hvorfor? Fordi Antikrist skal sette seg i dette tempelet for å motta tilbedelse. Daniel, Jesus og Paulus beskriver dette, og jeg tror det er disse hendelsene som er beskrevet i Åp 13, ifm Dyrets merke. (Matt 24:15, 2Tess 2:3-4, Dan 12:11).

Lenke til kommentar
Stina i Eventyrland skrev (23 minutter siden):

Jeg prøver meg her :)

 

Jeg har ikke lest alle innleggene, så beklager hvis jeg har mistet en del på veien. Men: Hvem eller hva tror du "dyret" er? Det er jo relevant i denne sammenhengen, selvsagt. Der har vært uendelig mange spekulasjoner rundt dette opp igjennom tidene, og utregninger for å komme fram til 666 har vært gjort - med stor kreativitet og varierende resultater. 

 

Personlig tror jeg dette "dyret" er han som i populær tale blir omtalt som Antikrist, og at dette er en person. Han står godt beskrevet i spesielt slutten av Daniel.

 

Det er godt mulig du har rett i at vaksinen er starten på noe hva gjelder endetiden; for meg virker det som om et totalitært system er på trappene, og det smaker ikke spesielt søtt, for å si det sånn. Men i dens nåværende form tror jeg ikke det er Dyrets merke. Der er en del ting som må på plass før en kommer helt dit. Om jeg leser Daniel og 2 Tess rett, må et nytt tempel settes opp i Jerusalem først, og jødenes daglige offer må gjenopptas. Hvorfor? Fordi Antikrist skal sette seg i dette tempelet for å motta tilbedelse. Daniel, Jesus og Paulus beskriver dette, og jeg tror det er disse hendelsene som er beskrevet i Åp 13, ifm Dyrets merke. (Matt 24:15, 2Tess 2:3-4, Dan 12:11).

Jeg tror at dyrets navn i Åp. er WHO og at dyrets merke (666) er dets emblem, med slangen som slynger seg rundt en stav. Slangens tvinning står for DNA. 

Lenke til kommentar
[email protected] skrev (2 minutter siden):

Jeg tror at dyrets navn i Åp. er WHO og at dyrets merke (666) er dets emblem, med slangen som slynger seg rundt en stav. Slangens tvinning står for DNA. 

Men hvor får du 666 fra?

 

Iflg Åpenbaringen er dette noe man skal kunne regne seg fram til. Åp 13:18a: Heri består visdommen. Den som har forstand, la ham regne ut dyrets tall!

Ordet for å "regne ut" er det greske ψηφίζω (pséphizó), som betyr "telle" eller "regne".

 

Altså: Mener du at Dyret er en organisasjon? Dyret skal også motta tilbedning, og skal få et banesår og late til å bli levende igjen. 

 

Tror du Dyret er en annen en Antikrist?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
42 minutes ago, Stina i Eventyrland said:

Men hvor får du 666 fra?

 

Iflg Åpenbaringen er dette noe man skal kunne regne seg fram til. Åp 13:18a: Heri består visdommen. Den som har forstand, la ham regne ut dyrets tall!

Ordet for å "regne ut" er det greske ψηφίζω (pséphizó), som betyr "telle" eller "regne".

 

Altså: Mener du at Dyret er en organisasjon? Dyret skal også motta tilbedning, og skal få et banesår og late til å bli levende igjen. 

 

Tror du Dyret er en annen en Antikrist?

Den konvensjonelle medisinen fikk faktisk et banesår på 17- og 1800-tallet med alle kvikksølv-eliksirene de helte i folk. De døde og ble gale av kvikksølvet og man mistet tilliten. https://art-bin.com/art/hanson_en.html

Så det kan kanskje være en organisasjon, men jeg er også åpen for at det kan være et menneske.

Har ikke tenkt på om Dyret er en annen enn Antikrist.. Jeg har heller ikke studert Bibelen noe særlig. 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (18 timer siden):

Den konvensjonelle medisinen fikk faktisk et banesår på 17- og 1800-tallet med alle kvikksølv-eliksirene de helte i folk. De døde og ble gale av kvikksølvet og man mistet tilliten. https://art-bin.com/art/hanson_en.html

Så det kan kanskje være en organisasjon, men jeg er også åpen for at det kan være et menneske.

Har ikke tenkt på om Dyret er en annen enn Antikrist.. Jeg har heller ikke studert Bibelen noe særlig. 

Jeg tror at denne pandemien vil komme ut av kontroll og true verdens menneskehet med utslettelse. Da vil den lovløse stå fram som leder av WHO og få gjennomslag for sin idè om microchip-implant i mennesket, en bio-chip som inneholder menneskets DNA samt info om dette menneskets fysiske og psykiske historikk. Dette grepet vil føre til at pandemien kommer under kontroll og samtidig føre til at den lovløse for den største makten på jorden, makten over helsevesenet.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (21 timer siden):

Den konvensjonelle medisinen fikk faktisk et banesår på 17- og 1800-tallet med alle kvikksølv-eliksirene de helte i folk. De døde og ble gale av kvikksølvet og man mistet tilliten. https://art-bin.com/art/hanson_en.html

Så det kan kanskje være en organisasjon, men jeg er også åpen for at det kan være et menneske.

Har ikke tenkt på om Dyret er en annen enn Antikrist.. Jeg har heller ikke studert Bibelen noe særlig. 

Tolkning av Bibelen er ingen enkel balanseøvelse - dette gjelder spesielt det som gjelder endetiden. Der er mange feller å gå i. Og Åpenbaringsboken er én av de aller, aller vanskeligste å tyde. Det har vært gjort uendelig mange ganger opp igjennom tidene, og til forskjellige tider har fryktelige hendelser og onde menn blitt tillagt rollene i denne boken. Fram til nå har ingen hatt rett.

 

Når det gjelder dyret i kapittel 13, er flere ting interessante. Man har for eksempel dette med hoder og horn og dyrekroppene. Og enn videre dette med 42 måneder.

 

Når man leser Åp 13 helt for seg selv, kan man tolke dette til hva som helst. Men hvis man - som man alltid bør når man skal tolke Bibelen - leser den i sammenheng med resten av Bibelen, kan man lettere (selv om dette fremdeles er fryktelig vanskelig, og det er derfor folk bruker årevis på bare enkelte temaer) snevre mulige scenarier inn.

 

Det største clouet hva gjelder dyret, finner man i Daniel. I Daniel 7 finner man beskrevet flere dyr (som etter hvert blir bekjempet av ett dyr - kan det være dette siste som er beskrevet i Åp 13 med alle attributtene til de andre dyrene korporert inn i seg?) med nettopp sånne dyrekropper og horn? Enn videre skal også dette siste dyret i Daniel  tale mot Den Høyeste og fare hardt fram mot Den Høyestes hellige. Han skal sette seg fore å forandre tider og lover, og de hellige skal overgis i hans makt én tid og tider og en halv tid. (Dan 7:25)

 

"Én tid, tider og en halv tid" er det samme som 3 1/2 år - altså 42 måneder. Åja... Og i Daniel er det snakk om "konger" - ikke en organisasjon. 

 

Man må da anta at Johannes da han satt på Patmos fikk syner som korresponderte med resten av Skriftene. 

 

Bibelstudier er superinteressante, men det er kjempekomplekst; folk har forskjellige meninger om alt, og selv mellom kristne kan Bibeltolkninger føre til splid. Disse prinsippene er greie å få med seg: Aldri tolk et vers uten sammenheng (spesielt når det gjelder Paulus, bør hele kapitler leses for å forstå, da han gjerne  har lange forklaringer og argumentasjonsrekker på alt), og sjekk ut om andre steder i Bibelen skriver om det samme (som f.eks. tilfellet er med dyret i både Daniel og Åpenbaringen).

 

 

Lenke til kommentar
On 8/19/2021 at 12:29 PM, Stina i Eventyrland said:

Bibelstudier er superinteressante, men det er kjempekomplekst; folk har forskjellige meninger om alt, og selv mellom kristne kan Bibeltolkninger føre til splid. Disse prinsippene er greie å få med seg: Aldri tolk et vers uten sammenheng (spesielt når det gjelder Paulus, bør hele kapitler leses for å forstå, da han gjerne  har lange forklaringer og argumentasjonsrekker på alt), og sjekk ut om andre steder i Bibelen skriver om det samme (som f.eks. tilfellet er med dyret i både Daniel og Åpenbaringen).

De syv "englene" med de syv basunene osv. tilsvarer de sju prestene med de sju bukkehornene i Josvas bok

Akkurat som de sju jødiske prestene foråsaker Jerikos fall, foråsaker de sju kristne prestene Jerusalems fall.

Som så erstattes med det nye Jerusalem.

wall_of_jericho-1.jpg

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
IHS skrev (21 timer siden):

De syv "englene" med de syv basunene osv. tilsvarer de sju prestene med de sju bukkehornene i Josvas bok

Akkurat som de sju jødiske prestene foråsaker Jerikos fall, foråsaker de sju kristne prestene Jerusalems fall.

Som så erstattes med det nye Jerusalem.

wall_of_jericho-1.jpg

Det gir absolutt mening! Jeg har bare ikke tenkt over det før :) Jeg er helt enig i at Jerusalems framtidige fall er beskrevet i Åpenbaringen. Jeg tror skjøgen i Åp 17 er Jerusalem.

Men jeg vet ikke helt hva du mener med "de sju kristne prestene"...? Altså: Tenker du egentlig på de sju englene til de sju menighetene i sendebrevene i Åp 2 og 3? Eller tenker du på mennesker selv om det står engler? (Seriøst: Her kan vel til og med ordet for "engel" diskuteres - det kan vel være engler, selvsagt, men det kan også være sendebud eller budbringer)

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Stina i Eventyrland said:

Det gir absolutt mening! Jeg har bare ikke tenkt over det før :) Jeg er helt enig i at Jerusalems framtidige fall er beskrevet i Åpenbaringen. Jeg tror skjøgen i Åp 17 er Jerusalem.

Men jeg vet ikke helt hva du mener med "de sju kristne prestene"...? Altså: Tenker du egentlig på de sju englene til de sju menighetene i sendebrevene i Åp 2 og 3? Eller tenker du på mennesker selv om det står engler? (Seriøst: Her kan vel til og med ordet for "engel" diskuteres - det kan vel være engler, selvsagt, men det kan også være sendebud eller budbringer)

 

Ja skjøgen er Jerusalem, hennes motstykke er bruden det nye Jerusalem.

Skjøgen har mange konger, mens bruden bare har en konge.

Åpenbaringen begynner med at Herren skriver til sju "engler"

Åp 2,1   Skriv til engelen for menigheten i Efesos
Åp 2,8   Skriv til engelen for menigheten i Smyrna
Åp 2,12 Skriv til engelen for menigheten i Pergamon
Åp 2,18 Skriv til engelen for menigheten i Tyatira
Åp 3,1   Skriv til engelen for menigheten i Sardes
Åp 3,7   Skriv til engelen for menigheten i Filadelfia
Åp 3,14 Skriv til engelen for menigheten i Laodikea

De sju englene er sju menighetsleder eller sju prester

De sju englene med sju basuner og sju skåler er også sju prester.

Det gamle Jerusalems prester aviste Jesus som sin konge.

Joh 19,15 "Vi har ingen annen konge enn keiseren», sa overprestene."

Det nye Jerusalems prester godtok Jesus som sin konge og ble hans medregenter.

Åp 5,10 "Du har gjort dem til et kongerike og til prester for vår Gud, og de skal herske som konger på jorden."

 

144000.jpg

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
IHS skrev (37 minutter siden):

Ja skjøgen er Jerusalem, hennes motstykke er bruden det nye Jerusalem.

Skjøgen har mange konger, mens bruden bare har en konge.

Åpenbaringen begynner med at Herren skriver til sju "engler"

Åp 2,1   Skriv til engelen for menigheten i Efesos
Åp 2,8   Skriv til engelen for menigheten i Smyrna
Åp 2,12 Skriv til engelen for menigheten i Pergamon
Åp 2,18 Skriv til engelen for menigheten i Tyatira
Åp 3,1   Skriv til engelen for menigheten i Sardes
Åp 3,7   Skriv til engelen for menigheten i Filadelfia
Åp 3,14 Skriv til engelen for menigheten i Laodikea

De sju englene er sju menighetsleder eller sju prester

De sju englene med sju basuner og sju skåler er også sju prester.

Det gamle Jerusalems prester aviste Jesus som sin konge.

Joh 19,15 "Vi har ingen annen konge enn keiseren», sa overprestene."

Det nye Jerusalems prester godtok Jesus som sin konge og ble hans medregenter.

Åp 5,10 "Du har gjort dem til et kongerike og til prester for vår Gud, og de skal herske som konger på jorden."

 

144000.jpg

Altså: Jeg henger med så langt det gjelder at de som blåser i basunene representerer menighetene. Jeg velger enn så lenge å sette meg på gjerdet hva gjelder rollene deres; altså om det er snakk om prester eller engler. Jeg er foreløpig novise, og stiller meg kritisk til prester. Men jeg skal uansett absolutt bruke hjernekapasitet på å fundere over dette. Har du noen linker til bra utlegninger om tema?

Hvis du er opptatt av dette om de syv menighetene: Dette har jeg lurt på lenge men ikke funnet noe bra svar på enda. Kanskje du har? Her er det: De syv menighetene later til å være veldig forskjellige. Noen mener at de bare er menigheter som var rundt Middelhavet på tiden da Johannes fikk åpenbaringen sin; andre mener at de representerer forskjellige tidsepoker for den kristne menighet.

Det jeg har hengt meg opp i, er at de ser ut til å motta svært forskjellige... hva skal man si... belønninger?... for å "holde ut"?

Se her:

Efesos (Åp 2:7b:) Den som seirer, ham vil jeg la spise av livets tre, som er i Guds paradis.

Smyrna (Åp 2:11b): Den som seirer, skal ikke rammes av den annen død.

Pergamon (Åp 2:17b): Den som seirer, ham vil jeg gi av den skjulte manna. Og jeg vil gi ham en hvit stein, med et nytt navn risset inn, et navn som ingen kjenner uten han som får den.

Tyatira (Åp 2:26-28): Den som seirer og til det siste holder fast på de gjerninger jeg vil dere skal gjøre, ham vil jeg gi makt over folkene. 27 Med jernstav skal han styre dem, og som leirkar skal de knuses. 28 Den samme makt har jeg fått av min Far. Og jeg vil gi ham morgenstjernen.

Sardes (Åp 3:5): Ja, den som seirer, skal bli kledd i hvitt, og jeg vil aldri stryke hans navn ut av livets bok, men kjennes ved hans navn for min Far og hans engler.

Filadelfia (Åp 3:12): Den som seirer, ham vil jeg gjøre til en søyle i min Guds tempel, og aldri mer skal han forlate det. Jeg vil skrive min Guds navn på ham sammen med navnet på min Guds by – det nye Jerusalem som kommer ned fra himmelen, fra Gud – og også mitt eget nye navn.

Laodikea (Åp 3:21): Den som seirer, ham vil jeg la sitte sammen med meg på min trone, likesom jeg selv har seiret og satt meg med min Far på hans trone.

Noen idé?

Lenke til kommentar
28 minutes ago, Stina i Eventyrland said:

Altså: Jeg henger med så langt det gjelder at de som blåser i basunene representerer menighetene. Jeg velger enn så lenge å sette meg på gjerdet hva gjelder rollene deres; altså om det er snakk om prester eller engler. Jeg er foreløpig novise, og stiller meg kritisk til prester. Men jeg skal uansett absolutt bruke hjernekapasitet på å fundere over dette. Har du noen linker til bra utlegninger om tema?

Hvis du er opptatt av dette om de syv menighetene: Dette har jeg lurt på lenge men ikke funnet noe bra svar på enda. Kanskje du har? Her er det: De syv menighetene later til å være veldig forskjellige. Noen mener at de bare er menigheter som var rundt Middelhavet på tiden da Johannes fikk åpenbaringen sin; andre mener at de representerer forskjellige tidsepoker for den kristne menighet.

Det jeg har hengt meg opp i, er at de ser ut til å motta svært forskjellige... hva skal man si... belønninger?... for å "holde ut"?

Se her:

Efesos (Åp 2:7b:) Den som seirer, ham vil jeg la spise av livets tre, som er i Guds paradis.

Smyrna (Åp 2:11b): Den som seirer, skal ikke rammes av den annen død.

Pergamon (Åp 2:17b): Den som seirer, ham vil jeg gi av den skjulte manna. Og jeg vil gi ham en hvit stein, med et nytt navn risset inn, et navn som ingen kjenner uten han som får den.

Tyatira (Åp 2:26-28): Den som seirer og til det siste holder fast på de gjerninger jeg vil dere skal gjøre, ham vil jeg gi makt over folkene. 27 Med jernstav skal han styre dem, og som leirkar skal de knuses. 28 Den samme makt har jeg fått av min Far. Og jeg vil gi ham morgenstjernen.

Sardes (Åp 3:5): Ja, den som seirer, skal bli kledd i hvitt, og jeg vil aldri stryke hans navn ut av livets bok, men kjennes ved hans navn for min Far og hans engler.

Filadelfia (Åp 3:12): Den som seirer, ham vil jeg gjøre til en søyle i min Guds tempel, og aldri mer skal han forlate det. Jeg vil skrive min Guds navn på ham sammen med navnet på min Guds by – det nye Jerusalem som kommer ned fra himmelen, fra Gud – og også mitt eget nye navn.

Laodikea (Åp 3:21): Den som seirer, ham vil jeg la sitte sammen med meg på min trone, likesom jeg selv har seiret og satt meg med min Far på hans trone.

Noen idé?

Origen explains that these "angels" are the guardian angels of the churches, a view upheld by Henry Alford. But Epiphanius explicitly rejects this view, and, in accordance with the imagery of the passage, explains it as the bishops.

Augustine of Hippo's reason for interpreting angels of the churches as the prelates of the church is that St. John speaks of them as falling from their first charity, which is not true of the angels.

kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Seven_churches_of_Asia#Angels_of_the_churches

Alle som seirer får nok del i alt det som nevnes til de syv menighetene, som trolig er et bilde pš alle kristne menigheter ikke bare disse syv.

Åp 21:3 "Se, Guds bolig er hos menneskene. Han skal bo hos dem, og de skal være hans folk, og Gud selv skal være hos dem. Han skal være deres Gud. Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer, heller ikke sorg eller skrik eller smerte.For det som en gang var, er borte.» Han som sitter på tronen, sa: «Se, jeg gjør alle ting nye.» Og han la til: «Skriv det ned, for dette er troverdige og sanne ord.»  Så sa han til meg: «Det er skjedd! Jeg er Alfa og Omega, begynnelsen og enden. Jeg vil gi den tørste å drikke av kilden med livets vann som gave.  Den som seirer, skal få dette i arv, og jeg vil være hans Gud, og han skal være min sønn."

"arve Guds rike" (1 Kor 6,9 Gal 5,21 Ef 5,5 Jak 2,5)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...