Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

Raul07 skrev (6 timer siden):

Akkurat det jeg snakker om, du dør umiddelbart når noen skyter på deg. Og det er lite tilfredsstillende å dø sånn for mange ganger. Mest sannsynlig er det sånn de vil ha det i spillet, nesten hardcore TTK. Er det som er populært nå :p

Hissig TTK! Da bør du teste ut Hell Let Loose, der vil du hate max🤭 BF2042 blir en søndagstur.

Liker siste updaten. Nå funker LMG ganske bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TheKims skrev (13 timer siden):

En helt grei måte å pisse oss som støttet spillet i trynet på.

Njaa. Skjønner absolutt poenget, men om de ikke får inn spillere og spillet "dauer" etter 3-6 måneder så vil jeg heller ha en golden shower 😂

De kunne selvfølgelig fiksa litt community ting. Støttet de som har spilt siden day 1 på forskjellige måter etc. 

Lenke til kommentar

Det er mye som har bedret seg betraktelig siden dag 1, og når jeg fikk spillet på tilbud var det greit å slå til. Nå har jeg unnskyldning for å unngå trasige juletragedier med minst 70 julemiddager blant mine, dine og alle våre fra fjern og nær, jeg må nemlig spille 😛

Dessverre er det kun 2 baner jeg orker å spille (Manifest og Discarded), så det blir lang tid mellom rundene når man ikke selv kan velge bane. Portal er lite innteressant all den tid man ikke får med opptjent XP, og uansett hvor gode gamle baner var så er det ja akkurat gamle. Rush er heller ikke en gamemode jeg har vært stor fan av selv om det for all del kan være morro. Breakthru med 128 spillere blir rett og slett for mye og med en vingesuit dame som lett flyr over stokk og stein så blir man oftere skutt i ryggen enn i fjeset. Før brukte man tid og kløkt for å flanke, nå flyr man.
Siden jeg heller aldri er rask nok (praktisk med pissepause mens man venter ferdig intro) til å få tak i en bil blir det automatisk respawn for å vente til noen har tatt et flagg man kan bevege seg ut fra. Det er ikke tale om at jeg skal løpe et kvarter i et så åpent lende at noen kan glise i samfulle 14 minutter og 58 sekunder før de plukker meg ned med sniper i det jeg er nesten trygg bak en bygning. Så jeg ber utviklere om å få på plass mindre baner med 64 spillere slik at det faktisk kan være helt innafor å være infanteri, fjern samtidig muligheten til å få en tanks/bil/hoover til å lande på tak eller lignende det blir rett og slett bare dumt. Slike elementer hører hjemme i basen og skal kjøre ut derfra når de er skutt i fillebiter, om de skal tilbake å hente ammo slik som i BFV er ikke sikkert, men det burde i det minste vært satt opp stasjoner der de kunne fylle på ute på slagmarken. Da ble det ikke så mange som campet der oppe i høyden over lengre tid heller.
Spillet ellers er greit, føles dog som en light utgave av et Battlefield spill, litt lite våpen til å være 2 år frem i tid, litt få baner på selve spillet. Men nå kjennes det i det minste helt ok ut når du prøver å treffe en fiende, kulene går dit de skal og ferdighet belønnes.
Skal også si at jeg instatrykker windowsknappen når vi enten er beseiret eller har vunnet, de 3 skamfulle scenene på lutten er værre enn pute tv. (Jeg håper for all del ikke mitt nick skal dukke opp der så noen ser det, det ville være særdeles pinlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke ofte jeg blir tatt på senga av EA/Dice, men å få servert 64 spillere var rett og slett som om julekvelden kom tidlig i år. Er utrolig lenge jeg har hatt det så moro i et BF spill, selv Hourglass og Kaleidoscope var nå fullt spillbare i conquest (eneste jeg spilte i kveld). Nå kan ikke fridagene komme tidlig nok for her blir det masse øl og BF2042 jula igjennom
Helt utrolig at en halvering av spillere fjerne noen kjøretøy/fly og vipps var spillet akkurat de iallefall jeg ba om.
Siden banene i utgangspunktet er så store kunen de kanskje laget 3 utgaver av hver til bruk i 64spiller delen, vi hadde fått 3 delvis like, men fortsatt 21 forskjellige baner å bruke.
Som Quakecry sier over, dette kan definitivt anbefales.

Endret av Beffa1
Endret alt, rett og slett for å skrive masse pent :-)
Lenke til kommentar

Vet ikke helt jeg altså. Føler meg nesten litt ferdig med spillet allerede. Har bare rundt 50 timer spilletid, hvor flesteparten av timene ikke har vært veldig givende. Når jeg setter meg ned etter en ukes fravær så er det rett og slett ikke gøy å starte på spillet igjen, og man går tilbake til BFV etter kort tid. At det går an å levere med så mange RÆVA kart er helt ufattelig. Det er så monotont og sjelløst at jeg gråter innvendig. 

Skivebom av dimensjoner for min del dette her. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
12 hours ago, Quakecry said:

Breakthrough 64 player var mye bedre enn 128. Mer kondensert, ikke løpe i 20 minutter, ikke snipere og kjøretøy i alle retninger osv. Anbefales. 

Regner med det er limited mode som blir fjernet om et par uker? De twitret nettopp at Rush får en uke ekstra, jippi vi får en game mode som burde være i spillet en uke ekstra. 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Mala said:

Vet ikke helt jeg altså. Føler meg nesten litt ferdig med spillet allerede. Har bare rundt 50 timer spilletid, hvor flesteparten av timene ikke har vært veldig givende. Når jeg setter meg ned etter en ukes fravær så er det rett og slett ikke gøy å starte på spillet igjen, og man går tilbake til BFV etter kort tid. At det går an å levere med så mange RÆVA kart er helt ufattelig. Det er så monotont og sjelløst at jeg gråter innvendig. 

Skivebom av dimensjoner for min del dette her. 

Ja, samme her. Er I grunn ferdig med spillet. Dette føles ikke ut som Battlefield for min del. Det føles mer ut som en dårlig klone av et annet spill. Så frem til dette i over et år men sjeldent blitt mer skuffet. Er så mye som irritere meg i spillet at jeg er mer irritert når jeg spiller kontra det å ha det moro.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Mala said:

Vet ikke helt jeg altså. Føler meg nesten litt ferdig med spillet allerede. Har bare rundt 50 timer spilletid, hvor flesteparten av timene ikke har vært veldig givende. Når jeg setter meg ned etter en ukes fravær så er det rett og slett ikke gøy å starte på spillet igjen, og man går tilbake til BFV etter kort tid. At det går an å levere med så mange RÆVA kart er helt ufattelig. Det er så monotont og sjelløst at jeg gråter innvendig. 

Skivebom av dimensjoner for min del dette her. 

Synes det er dumt at vi såvidt har ødeleggelse i det hele tatt. Ikke noe vær annet enn regn og en tornado som nesten ikke gjør noe..

Lenke til kommentar
2 hours ago, Raul07 said:

Ja, samme her. Er I grunn ferdig med spillet. Dette føles ikke ut som Battlefield for min del. Det føles mer ut som en dårlig klone av et annet spill. Så frem til dette i over et år men sjeldent blitt mer skuffet. Er så mye som irritere meg i spillet at jeg er mer irritert når jeg spiller kontra det å ha det moro.

Sier meg enig i at det mangler en del på en god Battlefield følelse, men så er det dette med å tilpasse seg nye ting. Skjønner at serien også må fornyes for å tiltrekke seg nye spillere, og når vrangviljen nå har gitt seg noe så klarer jeg å ha det gøy her og der. 64 spillere er langt bedre enn 128 med litt mindre maps så jeg håper for all del denne modusen fortsetter ut over det tilmålte tiden.

2 hours ago, Raul07 said:

Regner med det er limited mode som blir fjernet om et par uker? De twitret nettopp at Rush får en uke ekstra, jippi vi får en game mode som burde være i spillet en uke ekstra. 

Det kan skje at Dice/EA nå skjønner at det er bedre å stryke kundene med hårene. Å tråkke sine egne kunder på tærne er de definitivt ikke tjent med i lengden, det burde de skjønne både økonomisk og ellers.

1 hour ago, Quakecry said:

Synes det er dumt at vi såvidt har ødeleggelse i det hele tatt. Ikke noe vær annet enn regn og en tornado som nesten ikke gjør noe..

Det er en kryssplattform, jeg tror rett og slett ikke PS5 eller Xbox series X hadde taklet mer destruksjon oppe i alt annet. Uten at jeg har annet enn YouTube å sammenligne med så virker det som grafikken på konsoll er skrudd ned noen knepp i forhold til pc versjonen, ikke unaturlig all den tid konsoll har innmat verdt 5000, mens en pc har grafikkort som har grunnpris på 3 ganger av dette. Tidligere var det tross alt forskjellige versjoner til alle plattformer, trolig enklere å lage mer rabalder for pc den gang

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Noen som sliter med lav GPU usage? 

CPUen min driver å sliter noe jævelig.. så og si alltid mellom 100 - 80%. GPUen min er mellom 20 - 30% i bruk noe jeg ikke forstår meg særlig på.. 

i7 8700k og 3070 ti. Eneste spillet jeg har opplevd dette på. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...