Gå til innhold

Er gud ond eller god - eller nøytral?


Anbefalte innlegg

24 minutes ago, Baranladion said:

Den kilden sier absolutt nada om hvor mange som ikke har hørt om jesus, unreached betyr altså at det ikke finnes mennesker i disse gruppene til å misjonere om jesus.  Jeg hevdet uansett ikke at folk ikke har hørt om jesus, jeg hevded at jeg har liten tro på at noen av de som aldri har hørt om jesus, møter jesus i feks en drøm.  Du tror vel ikke at 42% av verdens befolkning ikke har hørt om jesus, når 31% er kristne og 25% er muslimer? Nær sagt alle andre har ikke hørt om jesus? 

Ja, vi er alle hjernevasket, i den forstand at vår oppvekst og vårt miljø former oss.  Det taler ikke kristendom i mot, men det er litt selvmotsigende. Man må selv velge å ta imot jesus, men det er vel vanskelig å ikke gjøre det hvis man er forkynt dette fra tidlig alder av? Tar et slikt barn et reelt valg, i mitt syn, nei. 

hehe, nei, jeg har liten tro på at jeg får oppleve det ønsket, men jeg antar at verden blir mer og mer fri for religion, jo mer vitenskapen finner utav. Så kanskje vi i fremtiden kan fokusere på å tilfredstille menneskers behov, foran gudenes.  Slike sekulære samfunn, med humanisme i fokus har en tendens til å være en hel del bedre enn samfunn der guden står i sentrum. 

 

 

 

Nei, det var for å illustrere at det finnes mennesker som ikke har hørt om Jesus, og dermed er det mulig at mennesker som har møtt Jesus i sine drømmer ikke har hørt om Han før. Uansett er det spesielt at alle vitnesbyrdet forteller om omtrent akkurat den samme åndelige opplevelsen, og Jesus viser seg lik i karakter og personlighet for alle. Det er også et mirakel. At Han er full av kjærlighet og nåde og lys. Det er for eksempel mange forfulgte kristne i Asia og Midt-Østen. Mange som har vært i Islam, og møter Jesus ved en manifestasjon. Så de vender til Jesus fordi de ser at Han er virkelig veien, sannheten og livet, selv om det noen ganger gjør, og som regel kan, ofre(t) dem det kroppslige livet her på jorden.

Vel, vi er alle på en reise med Gud. Selv om noen er forkynt evangeliet fra barnealder må vi finne vår tilhørighet med Gud og vår relasjon til Gud. Et forhold kommer ikke av seg selv. Gud tilbyr det helt gratis, men vi må bli kjent med Han personlig, ikke igjennom hva andre har fortalt oss eller tradisjoner. Det er jo en grunn til at så mange som er oppvokst i kristne hjem vender seg bort fra troen også. Da kan man jo lure på om de noen gang egentlig hadde et forhold til Jesus, eller om det var mest å bli dratt med bølgene til de ble gamle nok til at bølgen dro dem ut av kirken. Og så er det mange kristne som strever fra de er unge og finner sin tro i løpet av oppveksten, tenårene eller voksenlivet. Og mange fra diverse religiøse, sekulære og spirituelle forhold som møter på Jesus i alle aldre. Det er veldig spennende å se og høre om. :)

Ja, nå viser jo vitenskapen faktisk at mye av det vi bare kunne spekulere rundt tidligere bekrefter masse av hva Bibelen har skrevet for flere tusen år siden. Ting vi tar helt for gitt nå. Også skjer det jo fremdeles regelmessig. Det er enda mange mysterier da, det er klart. :)

Men det er fint at du er åpen og interessert. Jeg ber om at Jesus viser seg for deg på en mirakuløs måte så du også får oppleve Hans godhet og kjærlighet for deg ❤️🙏 Han elsker deg og inviterer deg til bryllup. 😊

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tionbai skrev (1 minutt siden):

Nei, det var for å illustrere at det finnes mennesker som ikke har hørt om Jesus, og dermed er det mulig at mennesker som har møtt Jesus i sine drømmer ikke har hørt om Han før. Uansett er det spesielt at alle vitnesbyrdet forteller om omtrent akkurat den samme åndelige opplevelsen, og Jesus viser seg lik i karakter og personlighet for alle. Det er også et mirakel. At Han er full av kjærlighet og nåde og lys. Det er for eksempel mange forfulgte kristne i Asia og Midt-Østen. Mange som har vært i Islam, og møter Jesus ved en manifestasjon. Så de vender til Jesus fordi de ser at Han er virkelig veien, sannheten og livet, selv om det noen ganger gjør, og som regel kan, ofre(t) dem det kroppslige livet her på jorden.

Vel, vi er alle på en reise med Gud. Selv om noen er forkynt evangeliet fra barnealder må vi finne vår tilhørighet med Gud og vår relasjon til Gud. Et forhold kommer ikke av seg selv. Gud tilbyr det helt gratis, men vi må bli kjent med Han personlig, ikke igjennom hva andre har fortalt oss eller tradisjoner. Det er jo en grunn til at så mange som er oppvokst i kristne hjem vender seg bort fra troen også. Da kan man jo lure på om de noen gang egentlig hadde et forhold til Jesus, eller om det var mest å bli dratt med bølgene til de ble gamle nok til at bølgen dro dem ut av kirken. Og så er det mange kristne som strever fra de er unge og finner sin tro i løpet av oppveksten, tenårene eller voksenlivet. Og mange fra diverse religiøse, sekulære og spirituelle forhold som møter på Jesus i alle aldre. Det er veldig spennende å se og høre om. :)

Ja, nå viser jo vitenskapen faktisk at mye av det vi bare kunne spekulere rundt tidligere bekrefter masse av hva Bibelen har skrevet for flere tusen år siden. Ting vi tar helt for gitt nå. Også skjer det jo fremdeles regelmessig. Det er enda mange mysterier da, det er klart. :)

Men det er fint at du er åpen og interessert. Jeg ber om at Jesus viser seg for deg på en mirakuløs måte så du også får oppleve Hans godhet og kjærlighet for deg ❤️🙏 Han elsker deg og inviterer deg til bryllup. 😊

Og det finnes folk som konverterer til Islam, etter å ha sett lyset i jesus. Det finnes også folk som ser spøkelser og syner, eller som tror de har levd som farao av egypt i et tidligere liv og husker dette helt klart. Jeg vil påstå, at det er feilkoblinger i hjernen som fører til slikt som dette.  Men at noen plutselig, helt uten noe som helst input skal møte jesus, det tror jeg dessverre ikke. 

Vitenskapen bekrefter også at mye av det i bibelen er vrøvl, og helt umulig, men man får velge og vrake sine fakta, lufta er for alle. 

Huff, takk for omtanken, men jeg gremmes av tanken. Å leve i all evighet er en forferdelig dyster tanke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Baranladion said:

Men at noen plutselig, helt uten noe som helst input skal møte jesus, det tror jeg dessverre ikke. 

Hva tenker du om Paulus? Forfølger av menigheten og fikk 180graders vending, til å bli en av de viktigeste stemmene innen menigheten og kristenheten generelt.

 

Lenke til kommentar
Dart skrev (6 timer siden):

 

Makan til nonsens. Fins det hele bøker med dette her? De stakkars svake individene dere jakter på må bli veldig forvirret. Men det er forvirrede dere prøver å finne. Sårbare svake individer som lar seg manipulere, ensomme og kanskje presenile eller sinnslidende eller psykisk utviklingshemma eller alt på en gang? Ingen døde er blitt levende, det fins ikke noe dødsrike, ingen døde kan begrave døde, det er dere som er på villspor. At lik står opp finnes bare i skrekkfilmer, ikke i virkeligheten. Hva for noe støv, dugg, lys osv det skrives om er helt uforståelig og ikke norsk språk. 

Tror dere VIRKELIG på dette her?

Disse tekstene i bøker er fullt ut forståelige:

1. “Why Evoution is True” Jerry Coyne.
2. “Man Made God” Barbara G. Walker.
3. ”God is not Great” Christopher Hitchens.
4. ”The God Delusion” Richard Dawkins.
5. ”The Portable Atheist” Christopher Hitchens.
6. "Mythology of religion",  og  “Suns of God”  Acharya S og  D. M. Murdock.
7. “The Golden Bough” Sir James George Frazer.

For 3-400 år siden kunne bare rike og prester lese og skrive, og bare prester kunne latin, som de hellige bøker var på. Det imponerte mange illiterate analfabeter overalt. Og prester begikk overgrep an mass.

I dagens islam kan bare 2% av muslimer arabisk, og veldig få klarer å lese gammelarabisk i koranen. De s k Hafiz, de som kan koranen utenat, de kan ikke språket, har bare lært seg lydene.

Hele gudekonseptet er vært betenkelig og direkte guffent - ekkelt - sleipt - ondskapsfullt - respektløst - arrogant - nedlatende - fornedrende - krenkende - undertrykkende - uverdig. 

Reagerer du slik på at jeg er enig med det du skriver? Du forstår vel ingenting av hva Bibelen handler om? Og tror du det er lett å forklare noen som ikke vet hva skriften handler om på noen få linjer? Du viser til flere bøker som du kanskje tror jeg ikke vil mene noe om, men de ser for meg ut til å samsvare veldig godt med Bibelen: Joh.21.25: Men også mye annet har Jesus gjort. Skulle det skrives ned, hver ting for seg selv, tror jeg ikke hele verden ville romme de bøker som da måtte skrives.Du har med andre ord lest for lite bøker til å skjønne at Bibelen også snakker om evolusjon. - Alt i naturen, både ville dyr og fugler, krypdyr og fisk, kan temmes og er blitt temmet av mennesket, som selv er en del av naturen. (Jak.3.7) - Bibelen er en bok om menneskene som lever i en tid forbi den tid vi lever i nå (Jes.46.10 Fra begynnelsen forteller jeg om slutten, på forhånd om det som ikke har hendt) - Du snakker litt forbi om der hvor vi vil ende opp, for det vet du ikke noe om. Men takk for interessen du viser om menneskets utvikling.😊 

Lenke til kommentar
cuberen skrev (1 time siden):

Eh, så enkelt? Hørets ikke ut som et uttenkt svar fra en som deg.

Paulus ble kalt Saul/Saulus før sin død, han formelig fikk se lyset da han ble slått til jorden av det på vei til Damaskus - hva lyset gjorde med han vet vi ikke så mye om, en forvandling?  (Apg.9, Apg.13.9) Jeg tror han døde og ble vekket opp igjen og forvandlet. Se Gal.1.

Lenke til kommentar
cuberen skrev (1 time siden):

Hva tenker du om Paulus? Forfølger av menigheten og fikk 180graders vending, til å bli en av de viktigeste stemmene innen menigheten og kristenheten generelt.

 

Det kan være mange grunner til at folk skifter mening der Paulus sin beskrivelse like godt kan være som alt annet i bibelen en malerisk beskrivelse av Paulus mentale reise der det skjedde noe som preget Paulus liv og han skiftet mening.
I en ateists liv holderd et med sterke beviser for en sak for å skifte mening, noe som viste at man tok feil, det holder for oss, trenger ingen overdramatisert historie om blendende lys og stemmer i hodet.

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere må hoste opp en forklaring som gir mest mening med det vi har. Når vi leser feks denne forsvarstalen så kan ikke jeg bare forkaste den. En må sette seg inn i sammenhengen her. Hva som skjer, hva han var, hva han ble og gjorde osv. Mener det er ufattelig å blåse bort Paulus med en enkel meningsendring, som hva da? som gir mening? og ikke en tom påstand. Når vi ser alle brevene han skrev(eller dikterte), hvor langt han dro med føttene osv, hvor mye han gikk igjenom for Navnet Jesus og evangeliet, hvor mange han hadde omsorg for osv. Det er jo sterkt å tenke på, troende eller ei. 
Man må nesten lese det han har å si, og grunne på det, hvilken type person er dette. Paulus slår meg som en ærlig, oppegående og tillitsfull person utfra hans verk som virkelig får smake på livets harde sider også. 2 korinterbrev bla viser han også fra en veldig personlig side. 

Agrippa sa da til Paulus: «Du har tillatelse til å legge fram din sak.» Paulus hevet hånden og begynte forsvarstalen sin:
   
  2 «Jeg priser meg lykkelig at det er for deg, kong Agrippa, jeg i dag skal forsvare meg mot alt det jødene anklager meg for,  3 du har jo godt kjennskap til alle skikker og stridsspørsmål blant jødene. Derfor ber jeg deg om å høre tålmodig på meg.  4 Mitt liv er kjent for alle jøder, for helt fra barndommen har jeg levd blant folket mitt og i Jerusalem.  5 Derfor vet de også, hvis de bare ville vitne om det, at jeg først levde som fariseer og hørte til den strengeste retningen i vår religion.  6 Og nå står jeg anklaget fordi jeg har satt mitt håp til det løftet Gud ga våre fedre.  7 Det løftet håper vårt tolvstammefolk å få se oppfylt – derfor dyrker de Gud utrettelig natt og dag. På grunn av dette håpet, konge, blir jeg anklaget av jøder.  8 Hvorfor regnes det som utrolig blant dere at Gud vekker opp døde?
   
  9 Jeg mente selv en gang at det var en plikt å sette alt inn på å bekjempe nasareeren Jesu navn. 10 Det gjorde jeg også i Jerusalem. Jeg fikk fullmakt fra overprestene og kastet mange av de hellige i fengsel, og var det snakk om å henrette dem, stemte jeg for. 11 Rundt om i alle synagogene fikk jeg dem ofte straffet for å tvinge dem til å spotte, og i mitt raseri forfulgte jeg dem helt til byene i utlandet.
   
 12 Da jeg drev på med dette, reiste jeg en gang til Damaskus med myndighet og fullmakt fra overprestene. 13 Underveis, konge, så jeg midt på dagen et lys fra himmelen, klarere enn solen, stråle omkring meg og dem som var med meg. 14 Vi falt alle til jorden, og jeg hørte en stemme som sa til meg på hebraisk: ‘Saul, Saul, hvorfor forfølger du meg? Det blir hardt for deg å stampe mot brodden.’ 15 Jeg spurte: ‘Hvem er du, Herre?’ Og Herren sa: ‘Jeg er Jesus, han som du forfølger. 16 Men reis deg nå og stå på føttene! Jeg har vist meg for deg for å velge deg ut til tjener og til vitne, både om det du har sett av meg, og om det du siden skal få se 17 når jeg berger deg fra ditt eget folk og fra hedningfolkene. Jeg sender deg til dem 18 for å åpne øynene deres, så de vender om fra mørke til lys, fra Satans makt og til Gud. Ved troen på meg skal de få tilgivelse for syndene og arvelodd sammen med dem som er blitt helliget.’
   
 19 Derfor, kong Agrippa, har jeg ikke vært ulydig mot det himmelske synet. 20 Nei, jeg har forkynt, først i Damaskus og Jerusalem, så i hele Judea og for hedningfolkene, at de må angre og vende om til Gud og gjøre gjerninger som svarer til omvendelsen. 21 Dette er grunnen til at jødene grep meg i tempelet og forsøkte å drepe meg. 22 Men til denne dag har Gud hjulpet meg, så jeg har vitnet for høy og lav, og jeg har ikke sagt annet enn det profetene og Moses sa skulle hende, 23 at Messias skulle lide, og at han som den første skulle stå opp fra de døde og forkynne lyset både for sitt eget folk og for hedningfolkene.»
   
 24 Da han kom til dette punktet i forsvarstalen, ropte Festus høyt: «Du er fra sans og samling, Paulus! All lærdommen din driver deg fra forstanden.» 25 Paulus svarte: «Jeg er ikke fra forstanden, ærede Festus, for alt jeg sier, er sant og vel gjennomtenkt. 26 Kongen kjenner til alt dette, og til ham taler jeg rett ut. Jeg er overbevist om at ikke noe av dette er gått ham forbi; det er jo ikke skjedd i en avkrok. 27 Tror du på profetene, kong Agrippa? Jeg vet at du tror.» 28 Agrippa sa til Paulus: «Det er like før du får overtalt meg til å bli en kristen.» 29 Og Paulus svarte: «Like før eller langt igjen, mitt ønske til Gud er at både du og alle som hører meg i dag, må bli som jeg, bare uten disse lenkene.»
   
 30 Så reiste kongen seg sammen med landshøvdingen og Berenike og hele følget deres. 31 Da de hadde trukket seg tilbake, snakket de med hverandre og sa: «Den mannen har ikke gjort noe som han fortjener dødsstraff eller fengsel for.» 32 Og Agrippa sa til Festus: «Han kunne ha vært løslatt om han ikke hadde anket til keiseren.»

 

Lenke til kommentar
4 hours ago, Wall Dorf said:

Paulus ble kalt Saul/Saulus før sin død, han formelig fikk se lyset da han ble slått til jorden av det på vei til Damaskus - hva lyset gjorde med han vet vi ikke så mye om, en forvandling?  (Apg.9, Apg.13.9) Jeg tror han døde og ble vekket opp igjen og forvandlet. Se Gal.1.

Saulus er vel av Hebraisk opprinnelse og Paulus av Latinsk? Mao to måter å kalle samme person. Han var en Hebreer som var født med Romersk statsborgerskap.

Lenke til kommentar
Tionbai skrev (På 29.7.2021 den 0.06):

Jeg regner ikke med at du som ikke tror på Jesus Kristus vil finne den sannheten vakker, men jeg gjør det. :)

Jeg har ikke noe problem med at du synes tanken om at alle Bibelens forfattere hadde den hellige ånd over seg, er vakker. Men jeg synes det er fordummende at du påstår at noe er en sannhet, når alt du har er en tro som ikke har fnugg av bevis.

Når vi i tillegg vet at Bibelen har innbyrdes motsigelser, sentrale skrifter som er motbevist av vitenskap, og til dels er så utydelig og vagt skrevet at mennesker fortsatt krangler om hva det betyr, så er det en ubegrunnet, irrasjonell påstand basert på tro.

  

Tionbai skrev (På 29.7.2021 den 0.06):

 

Ærlig spørsmål: Hvorfor er det sadistisk, nådeløst og/eller grusomt å sende førstefødte barn til himmelen? Jeg vil gjerne forstå din logikk.

Hvorfor det er sadistisk, nådeløst eller grusomt å drepe alle førstefødte, inkludert dyr for å statuere et eksempel? Hvis du trenger forklaring på det, kan jeg nok ikke hjelpe deg, eller gjøre så mye mer enn å uttrykke min avsky for den totale mangelen på moral.

Men står det i Bibelen at alle Egypternes førstefødte (inkludert dyrene) kom til himmelen, eller er dette noe du finner på for å unnskylde en ellers ond gjerning? Gjelder det også alle mennesker og dyr som led en sakte og grusom drukningsdød under syndfloden, og alle stammene som Israelittene utførte folkemord på ved Guds ordre? Vet vi med sikkerhet at også alle disse til himmelen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tionbai skrev (15 timer siden):

Bibelen er jo skrevet av 40 forfattere uavhengig av hverandre, men hvor alt kommer sammen og danner én harmonisk historie. Det er et mirakel i seg selv. 

Jeg antar du er klar over at dette ikke bare er en udokumentert påstand, men en påstand som er i direkte strid med all moderne bibelforskning? 

 

Tionbai skrev (12 timer siden):

Det er riktig at evangeliene ikke er kopier eller duplikater av hverandre, de er skrevet av forskjellige forfattere som vitner på alt som skjedde. 

Moderne bibelforskning er da helt klar på at ingen av evangeliene er skrevet av vitner (og definitivt ikke av noen av disiplene), men at alle er skrevet nærmere det første århundreskifte. Moderne bibelforskning viser også at det er all grunn til  å tru at Markus var skrevet først, og at Matteus og Lukas er variasjoner av denne skriften, men at Johannes ble skrevet noe seinere, med et ganske annet fokus - men fortsatt tydelig at forfatteren kjente til de andre evangeliene. 

Er det noe annet enn tro du har som grunn til at de skal ha vært skrevet av vitner uavhengig av hverandre, eller har det dukket opp ny forskning jeg ikke kjenner til?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
cuberen skrev (9 timer siden):

Saulus er vel av Hebraisk opprinnelse og Paulus av Latinsk? Mao to måter å kalle samme person. Han var en Hebreer som var født med Romersk statsborgerskap.

Ja, det sies så. Alle navn i Bibelen synes å ha en betydning i tekstsammenhenger der. Navnet Paulus er latinsk og betyr "liten" - jeg setter det i forbindelse med teksten til profeten Daniel angående de 10 horn hvor et 11. horn slo seg frem i mellom dem i Dan.7.8: Jeg betraktet hornene, - og se - enda et horn, et "lite" horn skjøt opp i mellom dem. Tre av de første hornene ble rykket opp så det kunne få plass. Dette hornet hadde øyne som et menneske og talte store ord.

Videre fører det krig mot de hellige i v20, og de ti horn er de ti konger som får makt sammen med dyret og som ennå ikke har fått sitt rike. Forklaringene kommer i v20-25. 

Endret av Wall Dorf
Lenke til kommentar
On 7/29/2021 at 12:35 PM, Wall Dorf said:

Kransen av de tolv stjernene hun bærer på hodet er egentlig fra drømmen Josef hadde i 1.Mos.37.9 hvor solen (som selv er en stjerne) og månen og elleve stjerner bøyde seg for ham. Drømmen blir oppklart med det samme da Josef forteller om drømmen til sin far og sine brødre: Hva slags drøm er det du har hatt? Skulle jeg og din mor og dine brødre virkelig komme og bøye oss til jorden for deg?» Brødrene ble misunnelige på ham, men faren merket seg det han hadde sagt.

Jeg nevnte vintreet, som også er oversatt med vinstokk, fortellingen om den profetien finnes i Esek.17. God lesning!

Det blir da også klart hva som menes med Matt 24:29 «Så snart denne trengselstiden er over, skal solen bli formørket og månen miste sitt lys. Stjernene skal falle ned fra himmelen, og himmelens krefter skal rokkes.»

Slutten på det gamle Israel (dvs. Jakob, hans tolv sønner og deres etterkommere)

 

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 7/29/2021 at 12:55 PM, Wall Dorf said:

2.Krøn.15.3, Ef.2.12

Gud er foranledningen til en oppstandelse, dvs at Gud bare er gud for de han oppreiser fra døden - de kalles levende (uforgjengelig) oss kalles de døde som begraver sine døde. Slik sett har du helt rett, Gud har ingen makt over kjødets verden. (Mark.12.20-27 Han er ikke Gud for de døde (forgjengelige) men for de levende, dere er helt på villspor!) Jes-26.19 Dine døde skal bli levende, mine lik skal stå opp. Våkn opp dere som ligger i støvet for din dugg er en dugg av lys og jorden gjør dødninger levende... (Jes.25.8, 53.11)

Når Jesus sier «La de døde begrave de døde» Vil han få frem at de er mentalt eller åndelig døde. At de ikke har Guds ånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 7/29/2021 at 3:25 PM, Baranladion said:

Jeg trodde hele vitsen med jesus var at man skulle tro og stole på at det var nok? Blir det ikke en selvmotsigelse når jesus da viser seg for de? Da forsvinner hele konseptet med å tro. 

De som møter på jesus fysisk har jo selvfølgelig hørt om han fra før, og det som skjer i drømmer... vel.... skal man bruke det som vitnesbyrd så kan jeg jo si at jeg kan fly, har superkrefter og har hatt orgie med hele besetningen til Playboy Magazine.  

Menneskehjernen er hos mange helt forvirret, mange er klinisk gale, og både ser og hører rare ting, jeg ville ikke tatt vitnesbyrd på noe som helst av det mennesker sier som god fisk? 

Jeg, uten å være frelst ville vært meget skeptisk til guds "godhet", rett og slett fordi han har utført så sinnsykt mye gale handlinger, drap osv... er ikke de kristne skeptisk til at "guds godhet" i paradis ikke kan være ganske grusomt? Vi vte jo ikke hva godhet i guds øyne betyr.

I og med at Jesus lever i millioner av mennesker, kan du selvsagt møte Jesus og Gud i ham i millioner av mennesker. Poenget er bare å skjønne at det er Gud som snakker med deg gjennom en hel haug mennesker, akkurat som han snakket med en hel haug mennesker gjennom Jesus, som han bodde i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
IHS skrev (18 minutter siden):

I og med at Jesus lever i millioner av mennesker, kan du selvsagt møte Jesus og Gud i ham i millioner av mennesker. Poenget er bare å skjønne at det er Gud som snakker med deg gjennom en hel haug mennesker, akkurat som han snakket med en hel haug mennesker gjennom Jesus, som han bodde i.

Skjønner! Er det slik at man kan regne med at gud snakker gjennom alle disse menneskene som preker guds ord, eller må man forsøke sile ut de som er "falske", som feks Jan Hanevold? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...