Gå til innhold

USA Politi skyter svart 16-åring.... Og reddet ung jentes liv.


Anbefalte innlegg

knutinh skrev (4 timer siden):

Det høres rimelig ut. Når borgeren ligger på mage med en politimann oppå så setter man på håndjern, og da bør selv de mest rabiate, rusede menn på 120kg være håndterbar for noen som har trening i nettopp det.

Det var ikke det som skjedde i Floyds tilfelle, siden sist har jeg sett på transkripsjonen fra arrestasjonen av Floyd. Floyd selv ville legge seg ned og betjentene lot ham gjøre dette. Han begynte også å vise tegn på "exited delerium" om han hadde det var en helt annen sak. Det er ikke slikt at politibetjentene faktisk hadde mulighet til å vite hvilket narkotikum Floyd gikk på, dette ble klart først etter at obduksjonen var ferdig. Samtidig så var presset på nakken til Floyd så pass løst at han faktiskt kunne bevege hodet (dette går frem av videoen). Det er mulig at kneet i nakkeregionen skal hindre at Floyd får momentum på hodet og kjøre pannen i bakken, men dette er spekulasjoner fra min side. Floyd var også lagt i så kalt stabilt sideleie. Hele transkripsjonen, det vil si samtalen mellom betjentene går ut på hvordan de skal hjelpe Floyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jjkoggan skrev (5 timer siden):

Hans talemåte og faktumet at han aldri pustet som om han var i en «drug induced coma”

Hva mener du med dette, han klagde på pusteproblemer ganske mye før han frivillig ble lagt i bakken (etter Floyds eget ønske).

 

Gouldfan skrev (4 timer siden):

Du blir ikke berserk av Fentanyl snarere motsatt.

Jeg sier at kneet i nakken er utviklet for å få kontroll på berseke narkomane, politiet i denne saken la Floyd i bakken etter Floyds eget ønske. Politiet har heller ingen mulighet til å vite hvilke stoffer Floyd gikk på under arrestasjonen, Floyd tok ikke fentanyl piller, han tok methamfetamin med fentanyl tilsatt dem.

 

Pallehysa skrev (5 timer siden):

Kordan tror du ein overdose av morfin ser ut?

Spiller ingen rolle, du aner tydligvis ikke hva som foregikk under arrrestasjonen eller hva som kan forekomme under arrestasjoner av tunge narkomane. Tror du politiet i denne saken viste hvilke stoffer Floyd gikk på?

Vit dine begrensinger

Det ser ut som om mange her bare synser uten å vite noenting om saken, akkurat som om den videoen som har sirkulert på sosiale media viser hele sannheten, den er bare "appeal to emotion"

Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (8 minutter siden):

Spiller ingen rolle

Selvfølgelig er det relevant om du skal påstå at vedkommende hadde ein morfin overdose. 

 

DjSlayer skrev (8 minutter siden):

Vit dine begrensinger

Tenker du bør begynne å følge dine egne råd der. Det er tross alt du som påstår at Floyd hadde ein Fentanyl overdose til tross for at leger forklarte i retten at det hadde han ikkje.

Samtidig spør eg deg om du er i det heiletatt klar over kordan ein morfin overdose ser ut? Folk som tar ein overdose av morfin, blir sløve, slapp, sovner/mister bevisstheiten og deretter mister muligheten til å puste.

Når du då påstår Floyd var aggressiv, ekstremt alert, og langt fra søvnig, burde sunn fornuft fortelle deg at dette ikkje var ein Fentanyl overdose. Samtidig som leger allerede har forklart det i retten.

Vit dine begrensninger!

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (21 minutter siden):

Hva mener du med dette, han klagde på pusteproblemer ganske mye før han frivillig ble lagt i bakken (etter Floyds eget ønske).

Floyd pustet ikke saktere og han visste at han ikke fikk nok oksygen.  Det går helt imot hva som skjer pga fentanyl overdose (de puster langsomt og ikke vet at de ikke får nok luft i lungene) 

Tobin said he analyzed Floyd’s respiration as seen on body-camera video and explained that while fentanyl typically cuts the rate of respiration 40%, Floyd’s breathing was “right around normal" just before he lost consciousness.

Another prosecution witness, Dr. Bill Smock, an expert on deaths from asphyxia, backed up Tobin's assessment. Smock said Floyd did not have symptoms of a fentanyl overdose such as constricted pupils and decreased breathing. He said Floyd’s actions were the opposite, because he was pleading for air.

Endret av jjkoggan
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig er det relevant om du skal påstå at vedkommende hadde ein morfin overdose. 

Har du lest hva jeg sist skrev? Det er sitert nesten ordrett fra transkripsjonen fra arrestasjonen av Floyd, "symptomer på exited delerium" behøver ikke å bety at han hadde "exited delerium", for min del så tror jeg at denne reaksjonen er ren desperasjon fra Floyd sin side siden han ikke kunne puste, noe som var tilfellet lenge før han ble lagt i bakken. Noe som skjedde på Floyds eget ønske i følge transkripsjonen.

Gouldfan skrev (14 minutter siden):

Men i så lang tid? Nei, det er tiden det tar og tiden det tar før Floyd får legehjelp.

En guttevalp greide 20 minutter+, og på Floyd fantes ingen skader på vev hvor kneet var plasert, ikke i ryggen heller, og ambulanse var tilkalt i følge transkripsjonen.

Gouldfan skrev (17 minutter siden):

Nå ble han politimann riktignok dømt for mord også.

Dette er mulig at denne dommen ikke blir rettskraftig ettersom det var ytret trusler om opptøyer hvis ikke Chauvin ble dømt.

jjkoggan skrev (12 minutter siden):

Floyd pustet ikke saktere og han visste at han ikke fikk nok oksygen.  Det går helt imot hva som skjer pga fentanyl overdose 

Tobin said he analyzed Floyd’s respiration as seen on body-camera video and explained that while fentanyl typically cuts the rate of respiration 40%, Floyd’s breathing was “right around normal" just before he lost consciousness.

Jeg regner med at Tobin er obdusenten? Hvis det er obdusenten hvorfor analyserer han videobevis? Han burde da holde seg til liket som ligger på båren, og lungene til Floyd var større en vanlig.

Pallehysa skrev (20 minutter siden):

Tenker du bør begynne å følge dine egne råd der. Det er tross alt du som påstår at Floyd hadde ein Fentanyl overdose til tross for at leger forklarte i retten at det hadde han ikkje.

Det var erklært lenge før retten at Floyd hadde 3 ganger anbefalt dose av Fentanyl i kroppen, noe som regnes som en overdose. Jeg tviler at noen obdusent ville ha sagt at Floyd ikke hadde en overdose, det derimot obdusenten sa var at Floyds dødsfall ikke kom av overdosen han hadde. Dette er ikke en påstand jeg har tatt ut av løse luften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (21 minutter siden):

Har du lest hva jeg sist skrev? Det er sitert nesten ordrett fra transkripsjonen fra arrestasjonen av Floyd, "symptomer på exited delerium" behøver ikke å bety at han hadde "exited delerium", for min del så tror jeg at denne reaksjonen er ren desperasjon fra Floyd sin side siden han ikke kunne puste, noe som var tilfellet lenge før han ble lagt i bakken. Noe som skjedde på Floyds eget ønske i følge transkripsjonen.

En guttevalp greide 20 minutter+, og på Floyd fantes ingen skader på vev hvor kneet var plasert, ikke i ryggen heller, og ambulanse var tilkalt i følge transkripsjonen.

Dette er mulig at denne dommen ikke blir rettskraftig ettersom det var ytret trusler om opptøyer hvis ikke Chauvin ble dømt.

Jeg regner med at Tobin er obdusenten? Hvis det er obdusenten hvorfor analyserer han videobevis? Han burde da holde seg til liket som ligger på båren, og lungene til Floyd var større en vanlig.

Det var erklært lenge før retten at Floyd hadde 3 ganger anbefalt dose av Fentanyl i kroppen, noe som regnes som en overdose. Jeg tviler at noen obdusent ville ha sagt at Floyd ikke hadde en overdose, det derimot obdusenten sa var at Floyds dødsfall ikke kom av overdosen han hadde. Dette er ikke en påstand jeg har tatt ut av løse luften.

Problemet med nakkegrep og håndjern er at det er tidskritisk. Og vanskelig å vurdere. 

Man kveles, og det varierer hvor lang tid det tar. Her skrek arrestanten sine siste pust at han ikke fikk puste.

Det er bla dette at det tok altfor lang tid og andre ting som gjorde at politiet ble dømt for drap.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (10 minutter siden):

Han ble ikke kvalt av kneet i nakken, ingen tegn på asfyksi.

Jo hvem som helst blir kvelt av nakkegrep, det vet jeg. Om det er blod eller oksygen vet jeg ikke. Men du får ikke puste, derfor er det viktig om grepes benyttes at man passer på klokka..

Men det er et svært dødelig grep, Og burde ikke vært brukt.

 

Hva guttehvalp betyr vet jeg ikke, uheldig ordbruk. Yngre tror jeg har bedre pustkapasitet. Det vemmelige med nakkegrep der personen er helt fastlåst er at det er INDIVIDUELT hvor lang tid det tar å dø. Derfor er det kritisk at politiet er aktsom og følger med.

Floyd hveste at han ikke fikk puste,og øya poppet ut av skallen... Det er så klare tegn man kan få.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (36 minutter siden):

Jeg regner med at Tobin er obdusenten? Hvis det er obdusenten hvorfor analyserer han videobevis? Han burde da holde seg til liket som ligger på båren, og lungene til Floyd var større en vanlig.

Ja kvifor skal ein obdusent som skal sette dødsårsak, analysere kva symptom Floyd hadde i forkant av døden. Mindre informasjon er bra i ditt hode? 

 

DjSlayer skrev (37 minutter siden):

Det var erklært lenge før retten at Floyd hadde 3 ganger anbefalt dose av Fentanyl i kroppen

Av kven? Gidd du vise til kilde?

DjSlayer skrev (41 minutter siden):

det derimot obdusenten sa var at Floyds dødsfall ikke kom av overdosen han hadde.

Obdusenten har ikkje sagt at Floyd hadde ein overdose av Fentanyl. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Obduktionsrapportene to stk ligger på Wikipedia...

Det er pust og blodmangel som følge av kne i nakken. Floyd hadde også nylig hatt covid19 og det hjelper ikke pusten tror jeg.

Dette var årsaken samt lang tid, og stor uaktsomhet av Chauvin.

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
22 hours ago, knutinh said:

Hvordan man skal komme seg ut av en situasjon hvor politiet er redd og voldelig, borgerne er redd og voldelig, alle har våpen og skuler på hverandre er ikke opplagt.

At politiet blir bedre selektert og trent i å de-eskalere og håndtere borgere med et minimum av skade virker som et ganske opplagt skritt i riktig retning.

At slike problemer kanskje gjelder 1 av 10 eller 1 av 100 politifolk er selvsagt frustrerende for alle gode politifolk, men også de burde ha en interesse av slike endringer. En ustabil, redd og utrent kollega med våpen er ikke noe jeg ville ha hatt med meg om jeg var politi.

-k

Jeg tipper at reformer innen politiet vil ha marginal effekt på det totale voldsbildet (definert som sjansen for å bli utsatt for vold). Kanskje kan reformer angående narkotika ha en viss effekt slik at dette ikke utgjør en volds-faktor.

Det som kan redusere volds-nivået er sikring av minimum sosial sikkerhet. Det er et sjansespill å satse på at "arbeidsplasser for alle" skal sikre sosial sikkerhet. Egentlig et stort eksperiment. Enkelte økonomer innrømmer nå at "there will be a mess" når robotiseringen får fart på seg innen 10-20 år eller så. Det er bare en fantasi at det vil skapes alternative arbeidsplasser så fort uansett og folk kan ikke omskoleres så lett. Allerede nå må flere ha to jobber for å klare seg (lovlig).

Et universielt nedre inntektsgulv er noe som kan implementeres teknisk enkelt og fort og skatte-systemet kan justere fordeling ut over dette. Mas om "økonomisk utjevning" og sosial-demokrati vil ikke fungere raskt nok uansett. Uten en universiell/ubetinget minimums-inntekt, som folk eier rett på,   har man vel gode utsikter til et voldelig samfunn. "Skaff deg pistol" blir omkvedet da. Og glem politi-reformer.  Hvor mange der borte (helst mørkhudede) har ran og annen kriminalitet som levevei i visse områder? Når det er slik så bare må det også bli politi-vold (gjerne med innslag av rassisme). Annet er urealistisk.

En kan forøvrig generelt lett tenke seg vold i samfunn i rask endring og uten sikring av sosial sikkerhet. 

 

Endret av lada1
Lenke til kommentar
lada1 skrev (17 minutter siden):

Jeg tipper at reformer innen politiet vil ha marginal effekt på det totale voldsbildet (definert som sjansen for å bli utsatt for vold). Kanskje kan reformer angående narkotika ha en viss effekt slik at dette ikke utgjør en volds-faktor.

Det som kan redusere volds-nivået er sikring av minimum sosial sikkerhet. Det er et sjansespill å satse på at "arbeidsplasser for alle" skal sikre sosial sikkerhet. Egentlig et stort eksperiment. Enkelte økonomer innrømmer nå at "there will be a mess" når robotiseringen får fart på seg innen 10-20 år eller så. Det er bare en fantasi at det vil skapes alternative arbeidsplasser så fort uansett og folk kan ikke omskoleres så lett. Allerede nå må flere ha to jobber for å klare seg (lovlig).

Et universielt nedre inntektsgulv er noe som kan implementeres teknisk enkelt og fort og skatte-systemet kan justere fordeling ut over dette. Uten et slikt system har man vel gode utsikter til et voldelig samfunn. "Skaff deg pistol" blir omkvedet da. Og glem politi-reformer.  Hvor mange der borte (helst mørkhudede) har ran og annen kriminalitet som levevei i visse områder? Når det er slik så bare må det også bli politi-vold. Annet er urealistisk.

En kan forøvrig generelt lett tenke seg vold i samfunn i rask endring og uten sikring av sosial sikkerhet. 

Kriminalitet er forbundet med sosioøkonomisk status, ja.

Men hvor mange kriminelle driver med kriminalitet fordi de er sultne? Eller fordi de mangler evner og muligheter til å få en «normal» jobb?

Så lenge pappa er i fengsel og gutta på hjørnet har fin BMW eller fin klokke og suksess hos damene så er det ikke gitt at muligheten til å jobbe 8timer daglig på butikken for å ha et mundant liv med en liten leilighet er tilstrekkelig.

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar
21 minutes ago, knutinh said:

Kriminalitet er forbundet med sosioøkonomisk status, ja.

Men hvor mange kriminelle driver med kriminalitet fordi de er sultne? Eller fordi de mangler evner og muligheter til å få en «normal» jobb?

Så lenge pappa er i fengsel og gutta på hjørnet har fin BMW eller fin klokke og suksess hos damene så er det ikke gitt at muligheten til å jobbe 8timer daglig på butikken for å ha et mundant liv med en liten leilighet er tilstrekkelig.

-k

Et poeng er at dersom alle eier rett på en minimums-inntekt, så har man ingen unnskyldning for å leve av ran og annen kriminalitet. Og man kan lage et opplegg for livet sitt. Kanskje til og med ta en utdannelse.

Endret av lada1
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (13 timer siden):

Hva mener du med dette, han klagde på pusteproblemer ganske mye før han frivillig ble lagt i bakken (etter Floyds eget ønske).

 

Jeg sier at kneet i nakken er utviklet for å få kontroll på berseke narkomane, politiet i denne saken la Floyd i bakken etter Floyds eget ønske. Politiet har heller ingen mulighet til å vite hvilke stoffer Floyd gikk på under arrestasjonen, Floyd tok ikke fentanyl piller, han tok methamfetamin med fentanyl tilsatt dem.

 

Spiller ingen rolle, du aner tydligvis ikke hva som foregikk under arrrestasjonen eller hva som kan forekomme under arrestasjoner av tunge narkomane. Tror du politiet i denne saken viste hvilke stoffer Floyd gikk på?

Vit dine begrensinger

Det ser ut som om mange her bare synser uten å vite noenting om saken, akkurat som om den videoen som har sirkulert på sosiale media viser hele sannheten, den er bare "appeal to emotion"


...

Floyd sa at han var klaustrofobisk, før de puttet ham inn i bilen.
Og det at han ikke fikk puste der han sitter presset mellom to seter med armene på ryggen er mer forenelig med panikk enn med å ha pusteproblemer:
Panikk: Du føler du ikke får puste

Å faktisk ikke få puste på grunn av problemer med hjerte eller respirasjon: Du føler deg slapp og trøtt

...

Og følelsen av å ikke klare å trekke pusten på grunn av ytre faktorer er en tredje opplevelse, som minner om den man opplever ved angst.

...

Jeg stoler på fagfolkene mer enn jeg stoler på Chauvins forsvarsadvokat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
knutinh skrev (5 timer siden):

så er det ikke gitt at muligheten til å jobbe 8timer daglig på butikken for å ha et mundant liv med en liten leilighet er tilstrekkelig.

Nei kven higer etter å jobbe sitt voksne liv for kun 60kr til 82kr timen. Om USA skal ha nåken som helst sjans til å få bukt med gettoene, fattigdom, kriminaliteten, må dei heve bunnen i samfunnet. Slik at folk kan finne seg jobb, som har tilstrekkelig lønninger, istadenfor at Trump og Co gjer seg sjøl milliarder i skattelette.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (16 timer siden):

Another prosecution witness, Dr. Bill Smock, an expert on deaths from asphyxia, backed up Tobin's assessment. Smock said Floyd did not have symptoms of a fentanyl overdose such as constricted pupils and decreased breathing. He said Floyd’s actions were the opposite, because he was pleading for air.

Igjen, hvorfor analyserer obdusenten og denne Dr. Bill Smock (for ett navn) videoen og ikke liket på båren, du bør svare på dette. Ikke tegn på asfyksia eller skader på vev.

Pallehysa skrev (15 timer siden):

Ja kvifor skal ein obdusent som skal sette dødsårsak, analysere kva symptom Floyd hadde i forkant av døden. Mindre informasjon er bra i ditt hode? 

G.Floyd klagde på pusteproblemer lenge før han ble lagt i bakken. DETTE ER ETT VELDIG VIKTIG PUNKT. G.Floyd ble også lagt i bakken etter egent ønske i følge transkripsjonen av interaksjonen mellom Floyd og betjentene. Det ser utsom om de bare analyserer dataene etter at Chauvin plasserte kneet i nakken på Floyd, og det er utilstrekkelig analyse.

Pallehysa skrev (15 timer siden):

Av kven? Gidd du vise til kilde?

Sitter du bare her og synser uten å ha satt deg inn i saken, har du bare gjort deg opp en mening etter den videoen som ble publisert på sosiale medier, og dermed kommet med en konklusjon ut i fra den? Det står i obduksjonsrapporten 11ng/mg blod, dette er 3 ganger anbefalt dose. Disputten er om denne overdosen i det hele tatt har noe med G. Floyds død å gjøre, for meg er det veldig søkt å avvise denne mengden fentanyl. Forøvrig hvis hva Gouldfan sier er korrekt at G. Floyd også har hatt Covid-19 så er dette også muligens ett viktig punkt, problemet her er da hvor syk var Floyd av Covid-19, kunne kombinasjonen Fentanyl, meth og covid spille en rolle.

Gouldfan skrev (14 timer siden):

Obduktionsrapportene to stk ligger på Wikipedia...

Det er pust og blodmangel som følge av kne i nakken. Floyd hadde også nylig hatt covid19 og det hjelper ikke pusten tror jeg.

Dette var årsaken samt lang tid, og stor uaktsomhet av Chauvin.

Hvorfor endret du posten din? Hvis du har informasjon at Floyd har hatt Covid-19 er det greit å ta med dette i beregningen, selv om graden av sykdom også spiller en rolle.

Chauvin har erfaring med andre tungt narkomane personer, når han ser noe han antar er "exited delerium" er det mulig at han basert på tidligere erfaringer gjør noe automatiskt, dette for å forhindre at personen de skal kontrolere ikke gjør skade på seg selv og andre. Skade på seg selv kan bety at han slår hodet sitt flere ganger i asfalten (som et eksempel), et kne i nakken kan hindre at personen som ligger nede ikke kan opparbeide seg momentum, og det er mulig å justere kraften man bruker for å kontrolere subjektet. Mangelen på skader på vevet og at Floyd greide å bevege hodet som gir meg god grunn til at det var nettopp det som var tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...