Gå til innhold

USA Politi skyter svart 16-åring.... Og reddet ung jentes liv.


Anbefalte innlegg

DjSlayer skrev (3 minutter siden):

Hva slike oppslagsverks definisjoner mangler forklaring på er at resistanse for et stoff vil variere, dette er en vanlig årsak til overdoser i blant selv herdede narkomane.

Står veldig ofte om toleranse til eit stoff. Då meinast at brukeren har brukt stoffet over langt tid, og må ha større dose for samme effekt. Og det er der narkomane ofte tar ein overdose. Dei tar for mykje, for å få samme effekt dei fekk med mindre tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DjSlayer skrev (16 minutter siden):

Selv om stoffet ikke har hva man kaller "toxisity" nivå i denne tråden så kan denne dosen være dødlig takket være økt sensivitet for stoffet. Hvis man da tar for seg hvor potent fentanyl er så burde veien være veldig kort til at man faktiskt ikke kan utelukke et overdosedødsfall i dette tilfellet. Som sagt jeg er ikke kvalifisert til å forklare dette.

Hva synes du om sakkyndiges kommentar i saken?

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (21 timer siden):

Også er folk desperate i USA, normale folk vet at de ikke skal stjele en appelsin-brus på Wal-Mart eller en pakke røyk på kiosken. For da vanker det juling av politiet og fengsel. Uansett hvor fattige og tørste de er.

Jeg har bare gode erfaringer med politiet i USA. Så dette varierer nok kraftig fra sted til sted. Jeg vil tippe av politiet i en sær republikansk county ett sted man ikke kan navnet på er noe annet enn NYPD. Men at man selvsagt finner enkelte råtne epler alle steder

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (2 timer siden):

Står veldig ofte om toleranse til eit stoff. Då meinast at brukeren har brukt stoffet over langt tid, og må ha større dose for samme effekt. Og det er der narkomane ofte tar ein overdose. Dei tar for mykje, for å få samme effekt dei fekk med mindre tidligere.

Denne toleransen kan faktiskt noen dager være veldig lav i forhold til vanlig, jeg opplevde dette når jeg røkte vanlig tobakk, noen ganger så ble jeg svimmel av nikotinen selv om det var den vanlige sigaretten. Som sagt, dette kan være et tilfelle her. Årsaken til overdose KAN være midlertidig nedsatt toleranse. Fentanyl er veldig potent.

knutinh skrev (2 timer siden):

Hva synes du om sakkyndiges kommentar i saken?

Når han utelukker overdose som mulig dødsårsak (som jeg har intrykk av, jeg har ikke lest referatet) så får jeg intrykk av at trusler som har blitt ytret om opptøyer har kanskje påvirket ham.

Lenke til kommentar

 

DjSlayer skrev (35 minutter siden):

Denne toleransen kan faktiskt noen dager være veldig lav i forhold til vanlig, jeg opplevde dette når jeg røkte vanlig tobakk, noen ganger så ble jeg svimmel av nikotinen selv om det var den vanlige sigaretten. Som sagt, dette kan være et tilfelle her. Årsaken til overdose KAN være midlertidig nedsatt toleranse. Fentanyl er veldig potent.

Når han utelukker overdose som mulig dødsårsak (som jeg har intrykk av, jeg har ikke lest referatet) så får jeg intrykk av at trusler som har blitt ytret om opptøyer har kanskje påvirket ham.

Jeg tror ikke vi skal sammenligne et magadrag nikotin med Fentanyl.

Det nakkegrepet med kne i halsen og ryggen vet alle politifolk om.

De vet det er svært farlig og potensielt dødelig, og det er egentlig ikke lov i Norge. Men det brukes i enkelte tilfeller.

Men selvfølgelig ikke i så lang tid som med Floyd, med håndjern.

Endret av Gouldfan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (13 minutter siden):

Jeg tror ikke vi skal sammenligne et magadrag nikotin med Fentanyl.

La meg rulle litt med øynene så jeg kan se inn i hodet mitt.

 

Gouldfan skrev (16 minutter siden):

Det nakkegrepet med kne i halsen og ryggen vet alle politifolk om.

Ja og?

Gouldfan skrev (16 minutter siden):

De vet det er svært farlig og potensielt dødelig, og det er egentlig ikke lov i Norge. Men det brukes i enkelte tilfeller.

Har du hørt om "excited delerium"? Floyd viste symptomer på dette samt også i følge body cam så motsetter han seg arrestasjon.

P.S. Jeg stoler mer på body cam en den videoen som sirkulerer på sosiale media, body cam viser opptakten til hele historien, og body cam er der for å beskytte begge parter. Forøvrig i USA så er dette en del av treningen, som jeg har vist til tidligere. Da er det store spørsmålet kan en politimann som gjør som treningen tilsier dømmes for det han har gjort?

Gouldfan skrev (19 minutter siden):

Men selvfølgelig ikke i så lang tid som med Floyd, med håndjern.

Det verserer et bilde av en gutt liggende på magen med 2 knær fra to politimenn i nakken, han ble holdt i denne posisjonen i over 20 minutter før han døde, jeg er ikke sikker på dødsårsak, men hvis det grepet er årsaken så bør de selvfølgelig gjøre noe med det. Problemet er som jeg har nevnt tidligere er at narkomane kan gå berserk og være til fare for seg selv og andre, så hvordan skal man da kontrolere en berserk narkoman? Gutten jeg refererte til var berserk etter en dose narkotika, samt mentalt ustabil fra før.

Du kan ikke be en berserk narkoman til å legge seg pent ned.

Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (2 timer siden):

Denne toleransen kan faktiskt noen dager være veldig lav i forhold til vanlig, jeg opplevde dette når jeg røkte vanlig tobakk, noen ganger så ble jeg svimmel av nikotinen selv om det var den vanlige sigaretten. Som sagt, dette kan være et tilfelle her. Årsaken til overdose KAN være midlertidig nedsatt toleranse. Fentanyl er veldig potent.

Når han utelukker overdose som mulig dødsårsak (som jeg har intrykk av, jeg har ikke lest referatet) så får jeg intrykk av at trusler som har blitt ytret om opptøyer har kanskje påvirket ham.

Ekspertene sa «high degree of medical certainty “ at fentanyl ikke var hovedårsaken, ikke bare fordi mange tåler slike mengder fentanyl men fordi Floyd oppførte seg ikke som folk gjør når de overdoser og dør av fentanyl.   Hans talemåte og faktumet at han aldri pustet som om han var i en «drug induced coma” som alle gjør når de dør av fentanyl. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (6 timer siden):

Om jeg tror på dusinvis av samfunnsvitenskapelige undersøkelser fra seriøse institutter som går gjennom representative utvalg av domfellelser og arrestasjoner og FBI og andre byråers statistkk.?

https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/opinions/systemic-racism-police-evidence-criminal-justice-system/#DrugWar

Ja.

Men du stoler heller på magefølelsen..?

Eller er det folk på YouTube som snakker raskt og henviser til grafer uten faktiske kildereferanser og memes du hører på..?

Ah du henviste til USA, da er det litt mer forstårlig.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (36 minutter siden):

Når individet har henda på ryggen, er i handjern på magen, er trusselen du beskriver eliminert. Kneet i etterkant, er mord, og ikkje nåke politiet trener på.

Det høres rimelig ut. Når borgeren ligger på mage med en politimann oppå så setter man på håndjern, og da bør selv de mest rabiate, rusede menn på 120kg være håndterbar for noen som har trening i nettopp det.

Jeg forstår at prosessen med å få en mann ned i bakken kan være vanskelig og farlig for en liten politimann mot en vanskelig borger, og at det kan gi uønskede skader. Når man er kommet dit så bør man ikke presse vedkommende ned i bakken som straff for å være vanskelig, for å ydmyke vedkommende eller noe annet.

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (7 minutter siden):

Jeg forstår at prosessen med å få en mann ned i bakken kan være vanskelig og farlig for en liten politimann mot en vanskelig borger, og at det kan gi uønskede skader. Når man er kommet dit så bør man ikke presse vedkommende ned i bakken som straff for å være vanskelig, for å ydmyke vedkommende eller noe annet.

Heilt klart. Politiet i dette tilfellet fortsatte med å knele på nakken på Floyd, 3 minutter til, etter dei sjekka pulsen og ikkje fant puls.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (2 timer siden):

La meg rulle litt med øynene så jeg kan se inn i hodet mitt.

 

Ja og?

Har du hørt om "excited delerium"? Floyd viste symptomer på dette samt også i følge body cam så motsetter han seg arrestasjon.

P.S. Jeg stoler mer på body cam en den videoen som sirkulerer på sosiale media, body cam viser opptakten til hele historien, og body cam er der for å beskytte begge parter. Forøvrig i USA så er dette en del av treningen, som jeg har vist til tidligere. Da er det store spørsmålet kan en politimann som gjør som treningen tilsier dømmes for det han har gjort?

Det verserer et bilde av en gutt liggende på magen med 2 knær fra to politimenn i nakken, han ble holdt i denne posisjonen i over 20 minutter før han døde, jeg er ikke sikker på dødsårsak, men hvis det grepet er årsaken så bør de selvfølgelig gjøre noe med det. Problemet er som jeg har nevnt tidligere er at narkomane kan gå berserk og være til fare for seg selv og andre, så hvordan skal man da kontrolere en berserk narkoman? Gutten jeg refererte til var berserk etter en dose narkotika, samt mentalt ustabil fra før.

Du kan ikke be en berserk narkoman til å legge seg pent ned.

Du blir ikke berserk av Fentanyl snarere motsatt.

Men Fentanyl kan bidra til å skape pustevansker. Dette blir fatalt med et kne på halsen i 15 minutter, Men dette burde politiet skjønne når han hylte at han døde og ikke kunne puste mens øya spratt ut..

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den saken det handler om her er uklar. Elsjokk osv kunne vært en mulighet, men som vi ser skjedde alt veldig fort.

Er vanskelig å vurdere, og det var angrep med kjøkkenkniv med i bildet, og hun tynne rosa gjengjenta som ble angrepet så "passiv" ut i fighten.

Men USA er fucked, kunne de ikke tatt inn Obama care igjen og byttet navn til America Care eller noe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gouldfan said:

Den saken det handler om her er uklar. Elsjokk osv kunne vært en mulighet, men som vi ser skjedde alt veldig fort.

Nei, elsjokk var ikke et valg. 

Quote

Men USA er fucked, kunne de ikke tatt inn Obama care igjen og byttet navn til America Care eller noe?

Det går svært bra med USA. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 time siden):

Nei, elsjokk var ikke et valg. 

Det går svært bra med USA. 

Det ser ikke ut som at USA går svært bra... Middelklassen er borte og det er bare rikinger som Trump og Hilton og resten lever i labre kår uten medisin, uten penger til husleie, og mat som de ellers finner i kuponger i avisen.

Før på 90 tallet føre den uheldige Irak krigen så var allt annerledes.. Da hadde USA en stor middelklasse.

Og ja jeg sa at politiaksjon gikk veldig fort, og da er elsjokk vanskelig å vurdere.

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Gouldfan said:

Det ser ikke ut som at USA går svært bra... Middelklassen er borte og det er bare rikinger som Trump og Hilton og resten lever i labre kår uten medisin, uten penger til husleie, og mat som de ellers finner i kuponger..

Middelklassen er nok omtrent like stor som før. Noen i middelklassen har mistet jobbene sine som følge av pandemien. Men det er ikke eksklusivt til USA, den effekten ser vi over store deler av verden for øyeblikket. 

Quote

Og ja jeg sa at det gikk veldig fort, og da er elsjokk vanskelig å vurdere.

Det hadde vært dårlig politiarbeid å bruke taser på Bryant da hun utgjorde en umiddelbar dødelig trussel. 
 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (40 minutter siden):

Middelklassen er nok omtrent like stor som før. Noen i middelklassen har mistet jobbene sine som følge av pandemien. Men det er ikke eksklusivt til USA, den effekten ser vi over store deler av verden for øyeblikket. 

Det hadde vært dårlig politiarbeid å bruke taser på Bryant da hun utgjorde en umiddelbar dødelig trussel. 
 

Det var ikke tid nok til å vurdere.

Middelklassen i USA er forduftet, vi ser det på markedet også. Varer i mid er borte, er bare luksus og budgettvarer som selger.

Spesielt tydelig i bil og mobilbransjen og hifi. USA har stor betydning for privatmarkedet, og det merkes..

Har vært flere reportasjer om dette, bla UXA på NRK.

Det er ikke bare Thomas Seltzer som sier dette, det er over hele linja.

Trump hadde aldri vunnet om amerikanske middelklassen var sunn.

https://tv.nrk.no/se?s=uxa-thomas-seltzers-amerika&autoplay=false
 

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...