Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nye brannvarslere, hva skal man velge


Anbefalte innlegg

IF kom med en anbefaling om bytte pga manglende batteripute på røykvarslere. Dette har fått meg til å tenke, og etter et lite uhell (ingen skade på materiell eller folk) fant jeg ut av mine seriekoblede varslere faktisk ikke var koblet sammen. 

Jeg er jo en smarthus kar, men lurer på hva andre har valgt og tenkt? 

Jeg ser nå på Cavius systemet, ettersom de har smarthus mulighet og ikke minst egen varmesensor for kjøkkenet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lyst på nye varslere, men det har gått i glemmeboka

Jeg skal ikke ha dumme seriekoblede, da det er det jeg hadde før, nå har jeg en av tre.
Måtte ta batteriene for at de skulle stoppe

Skal jeg ha flere så blir det noe som kan styres med mobil, så jeg henger meg på denne tråden da jeg har falt av gjerdet.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Dubious said:

Jeg har lyst på nye varslere, men det har gått i glemmeboka

Jeg skal ikke ha dumme seriekoblede, da det er det jeg hadde før, nå har jeg en av tre.
Måtte ta batteriene for at de skulle stoppe

Skal jeg ha flere så blir det noe som kan styres med mobil, så jeg henger meg på denne tråden da jeg har falt av gjerdet.

Høres ut som meg, går litt i glemmeboka før man tar det opp.

Jeg er ikke godt kjent i denne bransjen, men jeg henger meg litt på Cavius systemet fordi varmesensorne kan settes på kaldloftet (Strøminntak) og kjeller (Kald) uten å trigge. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har dere funnet noe interessant? 

Er selv på utkikk etter seriekoblede røykvarslere, og er litt usikker på hvor "smart" system jeg skal gå for. Med 5 rom + garasje som trenger varsler, skulle det gjerne vært et system som ikke koster skjorta, men som varsler i hele huset og gjerne også på mobil.

Det frister litt med et ganske standard system som Cavius nevnt over, med 6 stk til ca. kr 3.300. Positivt at det er gratis å koble de på nett med appen til Cavius.

Lenke til kommentar
On 3/18/2021 at 11:40 AM, steinrawr said:

Har dere funnet noe interessant? 

Er selv på utkikk etter seriekoblede røykvarslere, og er litt usikker på hvor "smart" system jeg skal gå for. Med 5 rom + garasje som trenger varsler, skulle det gjerne vært et system som ikke koster skjorta, men som varsler i hele huset og gjerne også på mobil.

Det frister litt med et ganske standard system som Cavius nevnt over, med 6 stk til ca. kr 3.300. Positivt at det er gratis å koble de på nett med appen til Cavius.

Jeg endte opp med Cavius. Veldig enkelt å sette opp. Jeg har aldri brydd meg så mye om design, og ihvertfall ikke om varslere. Disse var ekstremt snop, små, hendig og ingenting som tar blikket i rommet. Kjempe fornøyd. Hadde kanskje håpa på litt mer smart løsning, f.eks at om varsler på kjøkkenet går så trenger ikke barnerommet å varsler. Samtidig forstår jeg hvorfor dem ikke tillater sånne systemer

Lenke til kommentar
Mephisto- skrev (13 timer siden):

Jeg endte opp med Cavius. Veldig enkelt å sette opp. Jeg har aldri brydd meg så mye om design, og ihvertfall ikke om varslere. Disse var ekstremt snop, små, hendig og ingenting som tar blikket i rommet. Kjempe fornøyd. Hadde kanskje håpa på litt mer smart løsning, f.eks at om varsler på kjøkkenet går så trenger ikke barnerommet å varsler. Samtidig forstår jeg hvorfor dem ikke tillater sånne systemer

Ser hvordan det kan by på noen utfordringer, hehe. :)

Tror det blir disse for min egen del også. Takk for tilbakemeldingen!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er ikke så lenge siden denne tråden, men er nå i prosess med å kjøpe varslere, og er ganske sikker på at det blir cavius. Føler litt at det er en risiko for å gå i "philips hue"-fella mtp andre systemer.. Viser seg jo at Cavius også har dørmagneter, ulike typer varslere av alle slag og utbygging med sensorer osv. 

Noen som har vurdert et litt mer komplett "hjemmesystem" på denne plattformen? 

HUB koster 1500,- så det er jo en markant kostnad, men når man først har investert i den for å få varsling på mobil virker det ikke så idiotisk å legge til flere ting. Man kan jo lage det meste selv med f.eks. enkle sensorer og RPI til en rimeligere penge, men TIDEN som går med til det baller raskt på seg. Dessverre mangler cavius kamera i sin portefølje.

Lenke til kommentar
On 4/9/2021 at 1:43 PM, steinrawr said:

Er ikke så lenge siden denne tråden, men er nå i prosess med å kjøpe varslere, og er ganske sikker på at det blir cavius. Føler litt at det er en risiko for å gå i "philips hue"-fella mtp andre systemer.. Viser seg jo at Cavius også har dørmagneter, ulike typer varslere av alle slag og utbygging med sensorer osv. 

Noen som har vurdert et litt mer komplett "hjemmesystem" på denne plattformen? 

HUB koster 1500,- så det er jo en markant kostnad, men når man først har investert i den for å få varsling på mobil virker det ikke så idiotisk å legge til flere ting. Man kan jo lage det meste selv med f.eks. enkle sensorer og RPI til en rimeligere penge, men TIDEN som går med til det baller raskt på seg. Dessverre mangler cavius kamera i sin portefølje.

Jeg tenkte samme tanken, ønska egentlig ikke enda en hub i huset. Tror det er sånn at brannvarslerne er såpass kritisk at man får det ikke på mange plattformer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...