Gå til innhold

Gamestop-aksjen [GME] - Hva skjer?


xitimes864

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PgUp skrev (Akkurat nå):

Hvor kan jeg trade Options?? Noen må gi meg svaret. 

 

IBKR skal fungere.

 

Btw, update angående trading212. I dag var den nede føste 2 timer fra US open. Det har også satt stopper på å gjøre noe som helst med GME. Verken kjøpe eller selge.
DET er uakseptabelt. Eg bytter til IBKR selv. GME fungerer fint til alle andre aksjer, før kjøpt/solgt andre uten gebyr eller problemer. Men det som skjedde med GME idag er no-no for meg.

Spilte forsiktig igår før close, eg var litt usikker om den skulle opp eller ned, kjøpte kun 150askjer. jaja, gains er gains!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
aomt skrev (3 minutter siden):

IBKR skal fungere.

 

Btw, update angående trading212. I dag var den nede føste 2 timer fra US open. Det har også satt stopper på å gjøre noe som helst med GME. Verken kjøpe eller selge.
DET er uakseptabelt. Eg bytter til IBKR selv. GME fungerer fint til alle andre aksjer, før kjøpt/solgt andre uten gebyr eller problemer. Men det som skjedde med GME idag er no-no for meg.

Spilte forsiktig igår før close, eg var litt usikker om den skulle opp eller ned, kjøpte kun 150askjer. jaja, gains er gains!

Samme med Etoro med flere..Nå har Etoro kødda til som idag 100hvis av ganger ellers også, så ikke noe nytt.

Big players doing big moves.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
aomt skrev (7 minutter siden):

IBKR skal fungere.

 

Btw, update angående trading212. I dag var den nede føste 2 timer fra US open. Det har også satt stopper på å gjøre noe som helst med GME. Verken kjøpe eller selge.
DET er uakseptabelt. Eg bytter til IBKR selv. GME fungerer fint til alle andre aksjer, før kjøpt/solgt andre uten gebyr eller problemer. Men det som skjedde med GME idag er no-no for meg.

Spilte forsiktig igår før close, eg var litt usikker om den skulle opp eller ned, kjøpte kun 150askjer. jaja, gains er gains!

Stoler ikke på de sidene, virker som de styrer alt selv. Testa IBKR før?

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (3 minutter siden):

Samme med Etoro med flere..Nå har Etoro kødda til som idag 100hvis av ganger ellers også, så ikke noe nytt.

Big players doing big moves.

Eg bytter til IBKR. Til og med pro versjon blir billig i forhold til gains eg gikk glipp av i dag.
Det ville vert nok til å betale for IBKR pro for neste 10 år, inkludert alle rapporter ++++

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (1 minutt siden):

Stoler ikke på de sidene, virker som de styrer alt selv. Testa IBKR før?

Nopp. Men IBKR er vel en av de største i verden, så eg satser på at den er mer pålitelig enn T212.

På den gode siden, eg er opp 1000% på HCMC. Kjøpte kun for 80€ (1m aksjer), men det er min første 1000% :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
aomt skrev (12 minutter siden):

Nopp. Men IBKR er vel en av de største i verden, så eg satser på at den er mer pålitelig enn T212.

På den gode siden, eg er opp 1000% på HCMC. Kjøpte kun for 80€ (1m aksjer), men det er min første 1000% :)

Flott, ser dog at det kan ta opp til 1måned å bli godkjent :( 

Lenke til kommentar
PgUp skrev (12 minutter siden):

Flott, ser dog at det kan ta opp til 1måned å bli godkjent :( 

Det er fortsatt bedre enn å ikkje kunne kjøpe/selge i det hele tatt. Eg har tenkt å ta liten pause fra aksjer etter GME anyway, la markedet få korrigere seg litt. Så det passer bra :)

Lenke til kommentar
kremt skrev (5 minutter siden):

Boomers på cnbc vil innføre 30 dagers trading halt på gme "to protect unsophisticated investors"

For et totalt shitshow, vær sikker på en ting, nå er det noen som blør!

Melvin har vel tapt mellom 5 og 10b på GME allerede. 
Om GME går opp til 1000-5000 - tenk kor mye penger forsvinner? Flere av disse fond vil gå konk og vel så det.

De fortjener jo det også, når de vedder mot et selskap, ved det å manipulerer markedet (offentliggjøre short rapport), så selskapet sliter enda meir (færre folk som kjøper aksjer, vanskeligere å få lån, osv). Men de går jo så langt som å shorte 150% av aksjer tilgjengelig! For å drive selskapet konkurs å sitte med all fortjeneste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (13 minutter siden):

Boomers på cnbc vil innføre 30 dagers trading halt på gme "to protect unsophisticated investors"

For et totalt shitshow, vær sikker på en ting, nå er det noen som blør!

Det hadde vært direkte markedsmanipulasjon og veldig skadelig på sikt.

Lenke til kommentar
kremt skrev (10 minutter siden):

Yellen og hvite hus visstnok overvåker kursbevegelsene som foregår nå. Hvis de absolutt vil hjelpe sine boomer billionaires, hva kan de teoretisk gjøre på dette tidspunktet?

Sitat

Biden administration 'monitoring the situation' with GameStop's stock, White House says

https://www.marketwatch.com/story/biden-administration-monitoring-the-situation-with-gamestops-stock-white-house-says-2021-01-27

Tl:dr You are fucked 😂👍

Lenke til kommentar

Elon sender gme over 1000 🚀🚀🚀🚀🚀🚀

Rykter går allerede om at td ameritrade og Charles schwab kan gå bankrupt. De har haltet handelen i flere timer i dag. Holy shit dette er vilt. Men husk at dette er en situasjon som har tilspisset seg gjennom bortimot 6 måneder, og har ikke oppstått over natten.

Lenke til kommentar
MagnusRB skrev (9 minutter siden):

Ja, er det noen som blir fucked er det jo menig mannen. Wall Street bailes alltid ut. 

Håper ikke det skjer denne gangen og de bare lar det stå til. 

At Wallstreetbets trodde de kunne vinne over Wallstreet sier bare litt om selvinnsikten. GME aksjen er bare en stor pump og dump. Tror dette ender stygt for Robinhoodere. 

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (3 minutter siden):

At Wallstreetbets trodde de kunne vinne over Wallstreet sier bare litt om selvinnsikten. GME aksjen er bare en stor pump og dump. Tror dette ender stygt for Robinhoodere. 

De har jo knust et hedgefond. Vil si det er ganske stort. 

Vil ikke si GME er noen pump&dump heller. Det er overivrige og grådige wall street hus som pumpa den nedover. Hva wsb har gjort er egentlig ganske genialt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...