Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
11 minutes ago, Cowboystrekk said:

Du må inn på avansert menyen og merke av unlock voltage. Har ikke kortet mitt lenger og brukte bare afterburner så vet ikke hvordan du setter opp med Radeon settings. Som jeg sa før, prøv å sette volt til 750mv, frekvens til 1300 pg minne til 15GHz.

Ehm - mulig jeg er tjukk i huet nå (igjen), men:

VCore går bare ned til 800.
Hva mener du med frekvens? Er det core clock (som nå står på 2074 MHz) eller memory clock (som står på1750 MHz)?
Og 15 GHz? Har ingen innstillinger som går på GHz...

Men jeg fikk unlocka volt, da :D

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar
Sarasin skrev (1 minutt siden):

Ehm - mulig jeg er tjukk i huet nå (igjen), men:

VCore går bare ned til 800.
Hva mener du med frekvens? Er det core clock (som nå står på 2074 MHz) eller memory clock (som står på1750 MHz)?
Og 15 GHz? Har ingen innstillinger som går på GHz...

Men jeg fikk unlocka volt, da :D

Da er 800mv minste volt hos deg. Sett den på det, coreclock på 1400 og memory clock på 1875MHz (x6). Det står oppgitt på annen måte på nvidia som jeg har nå så vanskelug å sammenligne. 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Cowboystrekk said:

Da er 800mv minste volt hos deg. Sett den på det, coreclock på 1400 og memory clock på 1875MHz (x6). Det står oppgitt på annen måte på nvidia som jeg har nå så vanskelug å sammenligne. 

Så jeg skal redusere Core clock? Vil jeg ikke få mindre MH/s da? 😕 Jeg vet ikke hvordan dette fungerer, derfor jeg spør :)

 

Lenke til kommentar

100% noob her som kun tester litt mining med et 3080 kort jeg har når jeg ikke bruker pc'en. Bruker i første omgang Nicehash og OCTune, men har null peiling hva som er bra/ikke bra. Nå ser det slik ut;

bilde.png.73a5194addf9aca2d96e2b27de9f15b0.png

...så...er dette ok? Ingen forskjell i MH/s når jeg endret powerlimit fra 320w til 200w. Tempen gikk fra 60 til 50 så det er jo sikkert bra, men er dette noe som i sin enkelhet bare kan surre og gå eller bør jeg justere noe?

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Trinn 1: Øk minnehastigheten med 1200, observer.
Trinn 2: Øk power target til du når 229 watt.
Trinn 3: Finjuster

Ta gjerne på litt mer turtall på viftene. Det er viktigere at du holder minnet kaldt enn at du skal høre mus som lister seg over badegulvet.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, så nå det lå en liten guide på Nicehashsiden;

Overclock settings for mining with RTX 3080

Core Clock Delta Memory Clock Delta Power Limit (W)/(%) Speed (MH/s)
-150 900 220W / 68%

96

Så endret det til;

bilde.png.3e729bdfac45604eb481b58bbf83247c.png

Lar den stå på det inntil videre:-) Hvor ser man forøvrig temp på minnet?

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

I Windows kan man benytte HWINFO64 eller GPU-Z til å se hvor skjermkortet trekker strømmen fra. Har to Asus 3060 Ti TUF OC som trekker ca. 80W fra PCIe 8 pin og ca. 40W fra PCIe-sporet (hovedkortet). Noen som vet om det er mulig å se noe lignende i HiveOS eller msOS? @MariusJS? Gir en ekstra trygghet å kunne se effekten om man benytter overganger for strømtilførselen.

Lenke til kommentar
BioNor skrev (6 minutter siden):

HWInfo har jeg:-)

Jeg antar det er minnet på GPU det er snakk om...er det i såfall denne tempen det er snakk om?

bilde.png.94fa6e23300b334377d5e189ff35b125.png

ser ingenting annet.

...hvis ikke det er gpu-minnet, så er RAM eneste andre jeg finner info om om minnetemp på;bilde.png.f5f8fd1f73e720f67804c601ed9cdba6.png

 

memory junction temp er vel det flest er bekymret for. kan komme opp mot 110 grader på enkelte kort

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har et GIGABYTE GeForce RTX 3070 GAMING OC på vei i posten. Har ingen komponenter  liggende for øyeblikket å må nok belage meg på 3-4000 for minstekravet av komponenter  tenker jeg (Kabinett, ssd, hovedkort, cpu, ram, kjøling, psu). Ser Elkjøp kjører et tilbud på HP omen 25 for 13995, med (så langt jeg kan se) et Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition kort. 

Hva er lurest å gjøre her? Gå for ferdigbygget og selge kortet fra proshop? Er det stor forskjell på de to versjonene av RTX 3070? 

Lenke til kommentar
Leifjerboa skrev (57 minutter siden):

Har et GIGABYTE GeForce RTX 3070 GAMING OC på vei i posten. Har ingen komponenter  liggende for øyeblikket å må nok belage meg på 3-4000 for minstekravet av komponenter  tenker jeg (Kabinett, ssd, hovedkort, cpu, ram, kjøling, psu). Ser Elkjøp kjører et tilbud på HP omen 25 for 13995, med (så langt jeg kan se) et Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition kort. 

Hva er lurest å gjøre her? Gå for ferdigbygget og selge kortet fra proshop? Er det stor forskjell på de to versjonene av RTX 3070? 

Selg gigabyte for 9000kr på finn og kjøp pcen 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...