Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sarasin skrev (18 minutter siden):

Flotte greier :) Forstår jeg det riktig dersom jeg sier at det er selve MH/s som avgjør hvor bra kortet er for mining? Altså, jo mer MH/s jeg klarer å presse ut, desto bedre er det? :)

Verdt å tenke på strømforbruket også. Lite vits i å skvise 1% høyere ytelse hvis strømforbruket øker med 20%. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
muuha skrev (20 minutter siden):

Kabinettet bråkte sånn at jeg måtte slenge den i uteboden, 5kvm så må nok finne en annen løsning til våren. 240MHs på 530w,kunne sikkert tuna litt bedre, men ok for nå. 

 

Synd at de lager utstyr for mining på denne måten. Jeg betalte nok noen kroner ekstra for stillegående utstyr, men jeg sparer mye strøm på å la riggene gi meg varme inne på stua nå i vinterkulden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Splitter skrev (1 minutt siden):

Synd at de lager utstyr for mining på denne måten. Jeg betalte nok noen kroner ekstra for stillegående utstyr, men jeg sparer mye strøm på å la riggene gi meg varme inne på stua nå i vinterkulden.

lå på ca 72db målt med tlf min, men samtidig er det veldig mye luft som blir flyttet, fulgte med gainward kortet (helt nederst) og viftene startet ikke i det hele tatt, lå på 49 grader core

Lenke til kommentar
muuha skrev (42 minutter siden):

Kabinettet bråkte sånn at jeg måtte slenge den i uteboden, 5kvm så må nok finne en annen løsning til våren. 240MHs på 530w,kunne sikkert tuna litt bedre, men ok for nå. 

Der sa du noe. Jeg har jo også en isolert utebod på 20m2 som må holdes frostfri. Det står en portabel oljeovn der nå, med termostat. Kanskje like greit å flytte den inn i garderoben og sette mining-riggen i uteboden på vinteren. Da spiller støy nøyaktig null rolle. Samme gjelder på hytta sommerstid, kjører den når vi ikke er der og da kan den støye så mye den bare vil. Kan evt. slenge den ut i boden der også om jeg vil kjøre den mens vi er der. 

Kommer til å trenge wifi, det er vel ikke integrert? Regner med at en slik vil fungere fint:

https://www.dustin.no/product/5011121231/ac1200-usb-wifi-adapter

Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (14 minutter siden):

Kommer til å trenge wifi, det er vel ikke integrert? Regner med at en slik vil fungere fint:

ingen wifi i iwill kabinettet nei.

jeg brukte en slik: https://www.asus.com/us/supportonly/EA-N66R/HelpDesk_BIOS/

bedre rekkevidde enn wifi dongle, å ikke minst så hadde jeg en ferdig konfigurert så var bare å plugge nettverkskabel inn i pc.

Lenke til kommentar
muuha skrev (3 minutter siden):

ingen wifi i iwill kabinettet nei.

jeg brukte en slik: https://www.asus.com/us/supportonly/EA-N66R/HelpDesk_BIOS/

bedre rekkevidde enn wifi dongle, å ikke minst så hadde jeg en ferdig konfigurert så var bare å plugge nettverkskabel inn i pc.

Ja, fungerer sikkert flott det også men ganske mye mindre praktisk for min del pga. behov for ekstra strømadapter. Har bare ett enkelt uttak der boksen skal stå, da må jeg i gang med splittere osv. PCIe kort fungerer vel dårlig i det kabinettet (?) så da blir det nok USB som står igjen. 

Skal flytte den mellom to forskjellige nett også, OSet husker vel begge konfigurasjonene selv mens en ekstern adapter antar jeg man må inn og justere på hver gang man flytter den. 

Rekkevidde er neppe kritisk, blir ikke mer enn 5m til aksesspunkt fra noen av stedene. Kun trevegger. 

Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (1 minutt siden):

Ja, fungerer sikkert flott det også men ganske mye mindre praktisk for min del pga. behov for ekstra strømadapter. Har bare ett enkelt uttak der boksen skal stå, da må jeg i gang med splittere osv. PCIe kort fungerer vel dårlig i det kabinettet (?) så da blir det nok USB som står igjen. 

Skal flytte den mellom to forskjellige nett også, OSet husker vel begge konfigurasjonene selv mens en ekstern adapter antar jeg man må inn og justere på hver gang man flytter den. 

Rekkevidde er neppe kritisk, blir ikke mer enn 5m til aksesspunkt fra noen av stedene. Kun trevegger. 

på 5 meter går det sikkert fint ja. Husk at wifi er mere slitsomt dersom du skal kjøre noe annet en windows.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Jens Kr. Kirkebø said:

Ja, fungerer sikkert flott det også men ganske mye mindre praktisk for min del pga. behov for ekstra strømadapter. Har bare ett enkelt uttak der boksen skal stå, da må jeg i gang med splittere osv. PCIe kort fungerer vel dårlig i det kabinettet (?) så da blir det nok USB som står igjen. 

Skal flytte den mellom to forskjellige nett også, OSet husker vel begge konfigurasjonene selv mens en ekstern adapter antar jeg man må inn og justere på hver gang man flytter den. 

Rekkevidde er neppe kritisk, blir ikke mer enn 5m til aksesspunkt fra noen av stedene. Kun trevegger. 

en kan bruke wifi repeater/AP som du kan koble mining pc kablet til AP  wifi - wifi router

Lenke til kommentar
muuha skrev (12 minutter siden):

kom på en ting til, psu trakk litt mye startstrøm så når jeg koblet den opp i boden så gikk sikringa

Aj, det var ikke bra. Har jo planer om å kjøre på en 800W inverter på hytta i starten. Den kan levere 1600W startstrøm men om sikringen går så kreves det vel en god del mer vil jeg tro...

PSU er standard type som man kan bytte?

Lenke til kommentar
3 hours ago, Pc Lynet said:

Per dags dato drar du inn 0.0035 ETH på 24 timer. Minimums utbetaling hos Ethermine er 0.1ETH

Så det vil ta 0.1/0.0035= 28.5 døgn før du kan få utbetaling.

Jeg har minet siden ca 1600 i dag, og får fortsatt "bare"

Estimated Earnings
0.00243 ETH/daily
 
Gjør jeg noe galt? :)
Endret av Sarasin
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (1 minutt siden):

Aj, det var ikke bra. Har jo planer om å kjøre på en 800W inverter på hytta i starten. Den kan levere 1600W startstrøm men om sikringen går så kreves det vel en god del mer vil jeg tro...

PSU er standard type som man kan bytte?

standard og standard, litt av poenget med den er vel at den har nok kontakter til en stabel skjermkort. dersom du bytter i en vanlig så går jo litt av poenget bort.

Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (1 minutt siden):

Aj, det var ikke bra. Har jo planer om å kjøre på en 800W inverter på hytta i starten. Den kan levere 1600W startstrøm men om sikringen går så kreves det vel en god del mer vil jeg tro...

PSU er standard type som man kan bytte?

Kan jo bytte til tregere sikringer, kjøpte kompressor her som jeg kjører på 16A kurs men den slo ut hver gang jeg startet den, fikk byttet til B eller C sikring.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (3 minutter siden):

Kan jo bytte til tregere sikringer, kjøpte kompressor her som jeg kjører på 16A kurs men den slo ut hver gang jeg startet den, fikk byttet til B eller C sikring.

sjekket sikringsskapet nå, er bare 13A den kursen jeg plugget den i

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...