Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Dere som har holdt på en stund/noen år, hvor lav er inntjeningen når det er skikkelig dårlige tider? Har det vært for lavt til å dekke strømkostnaden eller er det fortsatt penger å tjene, men mindre summer? Tenker da selvfølgelig på et kort som f.eks 3060 Ti, som har en ganske bra MH/s per watt.
Man vil jo uansett få noen coins, som kan stige i verdi senere, såklart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
52 minutes ago, DuffyKey said:

Dere som har holdt på en stund/noen år, hvor lav er inntjeningen når det er skikkelig dårlige tider? Har det vært for lavt til å dekke strømkostnaden eller er det fortsatt penger å tjene, men mindre summer? Tenker da selvfølgelig på et kort som f.eks 3060 Ti, som har en ganske bra MH/s per watt.
Man vil jo uansett få noen coins, som kan stige i verdi senere, såklart.

Når det er "dårlige tider" så gir det ikke mening å selge coins, men holder du dem og tror på bedre tider så er det store summer å tjene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, har bestilt en rig nå med komponenter. Så tenkte å se hvordan det blir med lønnsomheten fremover. Bestilte 6 RTX 3060 Ti (Gigabyte Vision OC) fra Proshop, relativt få ordre på den modellen, så har troa på at jeg kan få dem i løpet av relativt kort tid. Så at de skulle få inn 150 stk av en annen Vision OC-modell, så mulig Gigabyte prioriterer dem.

Ellers er nok komponentene litt overkill, men tenker at jeg vil ha skikkelige greier til første rig. Får heller kjøpe billigere/dårligere på rig to, når jeg har fått tweaket ting og testet. :)

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (9 minutter siden):

Når det er "dårlige tider" så gir det ikke mening å selge coins, men holder du dem og tror på bedre tider så er det store summer å tjene!

I dårlige tider lønner det seg vel heller ikke å mine coins. Når strømutgiftene er større enn inntjeningen er det bedre å bruke pengene på å kjøpe coins direkte hvis man ønsker eksponering mot markedet.

Lenke til kommentar
Zlatzman skrev (11 minutter siden):

I dårlige tider lønner det seg vel heller ikke å mine coins. Når strømutgiftene er større enn inntjeningen er det bedre å bruke pengene på å kjøpe coins direkte hvis man ønsker eksponering mot markedet.

Men da slår mange av riggen som fører til at vanskelighetsgraden synker og de som miner får høyere belønning (mer kryptovaluta).

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (3 minutter siden):

Men da slår mange av riggen som fører til at vanskelighetsgraden synker og de som miner får høyere belønning (mer kryptovaluta).

Det er ikke umulig for store aktører å skaffe seg svært gunstige avtaler på rimelig strøm, mens det kan være til dels høye strømpriser for privatpersoner. Disse forskjellene kan være store mellom ulike regioner i verden. Altså finnes det helt klart scenarioer der det ikke lønner seg for oss i Norge å mine.

Med historiske priser på ETH burde nok mange skrudd av miningen da strømprisen inkl. nettleie nærmet seg 4 kr / kWh tidligere i denne uken. Akkurat nå er prisene så høye at man går i overskudd likevel.

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Zlatzman said:

I dårlige tider lønner det seg vel heller ikke å mine coins. Når strømutgiftene er større enn inntjeningen er det bedre å bruke pengene på å kjøpe coins direkte hvis man ønsker eksponering mot markedet.

Du får utbetalt like mye i crypto, men cryptoen er lav.

Ofte så får du faktisk betalt betydelig mer i crypto, siden mange selger, så i dårlige tider lønner det seg mer å mine enn ellers dersom du holder coinsa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zlatzman skrev (6 minutter siden):

Det er ikke umulig for store aktører å skaffe seg svært gunstige avtaler på rimelig strøm, mens det kan være til dels høye strømpriser for privatpersoner. Disse forskjellene kan være store mellom ulike regioner i verden. Altså finnes det helt klart scenarioer der det ikke lønner seg for oss i Norge å mine.

Med historiske priser på ETH burde nok mange skrudd av miningen da strømprisen inkl. nettleie nærmet seg 4 kr / kWh tidligere i denne uken. Akkurat nå er prisene så høye at man går i overskudd likevel.

Selv med 4 kroner per kilowatt tjener man 44kr med en 3060 TI i døgnet.

Uten å trekke fra strøm 56kr.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, MariusJS said:

Du får utbetalt like mye i crypto, men cryptoen er lav.

Ofte så får du faktisk betalt betydelig mer i crypto, siden mange selger, så i dårlige tider lønner det seg mer å mine enn ellers dersom du holder coinsa.

Jepp, de som ikke solgte kortene sist krakk er de som er mangemillionærer i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (2 minutter siden):

Selv med 4 kroner per kilowatt tjener man 44kr med en 3060 TI i døgnet.

Uten å trekke fra strøm 56kr.

Ja, som nevnt er prisen i dag slik at det skal godt gjøres å ikke gå i overskudd. Poenget er at det historisk har vært slike perioder, og det kan komme slike perioder igjen. Kan også se til Bitcoin der difficulty ble så høy at kun ASIC tjener penger på det.

Dersom inntjeningen er lavere en strømregningen er det bedre å kjøpe coin direkte i stedet for å mine dem. Hvis man kan bruke strøm for 100 kroner og få coins til en verdi av 100 kroner så er det bedre å kjøpe coins for 100 kr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Dragonlove said:

Om man miner i dårlige tider så betyr jo ikke det at verdien på coinsa nødvendigvis går ned, så lenge verdien stiger hele tiden, noe den har gjort på både Bitcoin og Etherium så finnes det ikke dårlige tider i mine øyne, om man da ikke er ute etter kjappe gryn.

This, så lenger man kjøper utstyr med penger man har og ikke tar opp forbrukslån eller annet tull, så gir det mening

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DuffyKey skrev (2 timer siden):

Dere som har holdt på en stund/noen år, hvor lav er inntjeningen når det er skikkelig dårlige tider? Har det vært for lavt til å dekke strømkostnaden eller er det fortsatt penger å tjene, men mindre summer? Tenker da selvfølgelig på et kort som f.eks 3060 Ti, som har en ganske bra MH/s per watt.
Man vil jo uansett få noen coins, som kan stige i verdi senere, såklart.

Tenkte faktisk over dette for noen dager siden, og klarer rett og slett ikke å huske hvor lav inntjeningen var på det laveste. Mener å huske at en rigg med 66 MH/s var nede i 7,80 kroner om dagen, men tør ikke banne på det.

Lenke til kommentar

Noen tips til fremgangsmåten man opptimaliserer best mulig? Og når ser man om man setter for mye +++ på minnet?

Har bestemt meg for at 60% fan speed er grensen for 24/7 lydnivå hjemme.
Minnet temp ligger på 88-90 grader litt ettersom om jeg har +1000 eller +1200 på minnet.

 

840941442_151876364_746114329441919_1252935358190592770_n(1).thumb.png.a1a9a1fa427674547bb0bab31b28ba00.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...