Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sarasin skrev (3 minutter siden):

Ok, så det er ikke noe med at den ene er mer lønnsom enn den andre, altså :)

Kan jeg gjøre noe tuning for å øke inntjening? Ser ut som jeg har omtrent 50 MH/s, uten at jeg vet hva det betyr :p

Rapporterer mineren temperatur på skjermkortet? Uansett kan det være greit å ta en liten sjekk nå i starten, så den ikke drar på til for høye temperaturer.

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (46 minutter siden):

Fått mere stash :D

 

20210215_142732.jpg

20210215_142542.jpg

20210215_142355.jpg

Prøvd B250 Mining Expert tidligere? Planer om å fylle opp med 19 GPUer? Ut fra det jeg så rundt omkring på nett så var det i hvert fall tidligere problemer med å få til flere enn 13, noen har fått til 14. Og dette måtte være kombinasjon av Nvidia og AMD. Kan være at de har ordnet opp i dette, er ikke så oppdatert.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Zlatzman said:

Rapporterer mineren temperatur på skjermkortet? Uansett kan det være greit å ta en liten sjekk nå i starten, så den ikke drar på til for høye temperaturer.

Det står:
GPU1: 72C 52% 196W
GPUs power: 196.0 W

Går ut i fra at det er vifteprofilen som er satt til 52%?

Men det har jo blitt snakket om å overklokke og underklokke både det ene og andre, men dette er jo også ting jeg er grønn på... 😕

 

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar
1 minute ago, Frank Drebin said:

Prøvd B250 Mining Expert tidligere? Planer om å fylle opp med 19 GPUer? Ut fra det jeg så rundt omkring på nett så var det i hvert fall tidligere problemer med å få til flere enn 13, noen har fått til 14. Og dette måtte være kombinasjon av Nvidia og AMD. Kan være at de har ordnet opp i dette, er ikke så oppdatert.

Har ikke prøvd det tidligere nei, blir nok maks 12 GPU'er pr rigg her, men fikk dem til en helt ok pris, spesielt mtp prisene på finn om dagen

Lenke til kommentar
muuha skrev (2 minutter siden):

hmm, out of memory får jeg av phoenix miner når jeg monterte 4 skjermkort. 

at "4GB eller 8GB" minne holder lenge som jeg meiner jeg leste her, gjaldt kanskje ikke i windows :) 

Hvor mye minne har skjermkortene dine? DAG size, som Kryptodebunker linket til, er passert 4 GB for Ethereum. Dvs. at du trenger skjermkort med mer minne, evt. at du må mine noe med mindre DAG size.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Frank Drebin skrev (Akkurat nå):

Hvor mye minne har skjermkortene dine? DAG size, som Kryptodebunker linket til, er passert 4 GB for Ethereum. Dvs. at du trenger skjermkort med mer minne, evt. at du må mine noe med mindre DAG size.

er 4 stk 3070 kort. Er nok heller windows som går fri for minne vil jeg tro ?

Lenke til kommentar
muuha skrev (2 minutter siden):

er 4 stk 3070 kort. Er nok heller windows som går fri for minne vil jeg tro ?

Hvor mye ram har du i mining pcen?

Sitat

Virtual memory is a replacement for a physical RAM (random access memory) shortage. The operating system uses hard drive disk space instead of physical RAM.

In mining, virtual memory is required to substitute physical RAM when the spikes of workload happen. For example, if your system has 8GB of RAM and you have 6x RX 580 4GB cards, you will be only able to use 2 of these cards. This depends on the algorithm, not all algorithms fall into this category.

 

In order to calculate how much virtual memory to set, you have to sum all of your GPUs VRAM. For example, if your rig has 6x GTX 1080 8GB, you need 48GB of virtual memory.

 

https://www.nicehash.com/blog/post/how-to-increase-virtual-memory-on-windows

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (10 minutter siden):

prøvde egentlig det i stad, men går tilbake til autosize når jeg rebooter. Lånte en 8GB brikke fra en laptop nå, får se om det hjelper.

Var bare 1 minneslot på hovedkortet btw

 

edit: fikk endret pagesize nå, vet ikke helt hva jeg gjorde feil i stad

Endret av muuha
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sarasin skrev (14 minutter siden):

Det står:
GPU1: 72C 52% 196W
GPUs power: 196.0 W

Går ut i fra at det er vifteprofilen som er satt til 52%?

Men det har jo blitt snakket om å overklokke og underklokke både det ene og andre, men dette er jo også ting jeg er grønn på... 😕

 

En god tommelfingerregel er å holde seg under 70 grader. 

Skaff deg MSI Afterburner, det er et innstillingsprogram for overklokking/underklokking, sette powerlimit og temp.limit, viftepådrag, osv. Mener det skal fungere på AMD-kort også, hvis ikke så kan sikkert noen her inne peke deg i retning av et mer passende program.
Deretter er det bare å google "5700 xt mining settings" og finne noen tall for hvor mye du skal justere core speed, memory speed, power limit og evt. temp.limit. Begynn litt forsiktig og jobb deg opp til du finner ut hva kortet tåler, og hva som er en god balanse mellom watt og MH/s. Hvis det lukter svidd og temperatur ligger på 120 grader så må du dempe overklokkingen litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...