Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

BadCat skrev (4 timer siden):

Det er ikke vits å senke core clock. Det resulterer bare i at du må ha høyere power target.

Du får neppe 5700XT stabilt me core clock særlig høyere enn 1400MHz på 800mv. På Ampere er det ett fett hva core clock er om du undervolter. 1000MHz og 1600MHz gir lik hashrate på samme volt, MEN 1000MHz gir lavere forbruk. 

Powerlimit is a different beast, kan ikke sammenlignes med UV. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett - synes det er vanskelig til å få Afterburner til å lystre det jeg ber den om. Mulig det er noen failsafes inni der som jeg ikke vet om.

Har klart følgende (Sapphire 5700XT):

Core Volt: 825mV
Core Clock: 1450 MHz
Memory Clock: 1900 MHz

Resultatet er 54.88 MH/s ved 108W. Temp 59c-60c.

Skal jeg tulle mer med det enn dette? Så skrur jeg jo bare av profilen hvis jeg skal gjøre "normale" ting som å herje Vikingtiden eller noe :)

Lenke til kommentar
Sarasin skrev (20 minutter siden):

Men hva er det som faktisk øker Hashraten? Er det Memory clock?

Og forstår jeg det riktig hvis jeg påstår at man vil ha mest mulig hashrate, med minst mulig powerdraw, som igjen resulterer i lavest mulig temperatur?

 

På pascal-kort øker core clock hash rate, på Ampere har det ingenting å si. Minnehastigheten er viktig på alle kort. Jeg er usikker på hvor mye klokka har å si på 5700XT, men ser flere kjører 750-850mv på 1300-1600MHz og overklokker minnet litt, det gir 100-140W forbruk og hashrate rundt 50.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sarasin skrev (2 minutter siden):

Uansett - synes det er vanskelig til å få Afterburner til å lystre det jeg ber den om. Mulig det er noen failsafes inni der som jeg ikke vet om.

Har klart følgende (Sapphire 5700XT):

Core Volt: 825mV
Core Clock: 1450 MHz
Memory Clock: 1900 MHz

Resultatet er 54.88 MH/s ved 108W. Temp 59c-60c.

Skal jeg tulle mer med det enn dette? Så skrur jeg jo bare av profilen hvis jeg skal gjøre "normale" ting som å herje Vikingtiden eller noe :)

Det var mye bedre resultater enn stock :) Sjekk minnetemp, er den fin kan du evt prøve deg litt høyere. 

Lenke til kommentar
22 hours ago, Splitter said:

Verre enn dette? :whistle:

Tok meg faktisk tid til å gjøre det skikkelig da jeg bygde den, men viftene på disse kortene virker å være noe skikkelig vræl, og da jeg måtte bytte dem ut, giddet jeg ikke lenger å tenke på hvordan det ble seende ut. Ser ut som søppel, men miner 100% stabilt med rundt 170 MH/s. :w00t:

Døm selv :rofl:

 

20210216_134439.jpg

20210216_134419.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det ble ikke stabilt det jeg stilte inn i stad, dessverre.

Kjører nå:
Core Voltage: 850mV
Core Clock: 1450 MHz
Memory Clock: 1900 MHz

HWInfo rapporterer 88c på Memory Junction, ellers 60c. Mineren rapporterer 54.9 ved 113W og 60c.

 

edit:
Våknet i dag til en maskin som restarter på litt tilfeldige tidspunkt. Skal jeg da gå opp på strøm, ned på coreclock, eller ned på memoryclock? Burde jeg sette viften til å gå på en satt rpm, eller skal jeg la afterburner kjøre auto?

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar

Så har man begynt å drodle på å bygge en "mini-miner" til dette :) Kan for eksempel dette MSI B450-A PRO MAX hovedkortet brukes? Er det "for bra"? Eller for dårlig? Pros & Cons? :)

Tenker sammen med en (hvilken som helst?) Ryzen cpu. Har det noe å si hvilken hvis det kun er GPU-mining som er tenkt? Holder det med 8gb ram, eller smeller man til med 16gb uansett for "futureproofing"? Har en 120 SSD liggende, så det er vel mer enn nok for en Win10-løsning :)

Kobler man flere PSUer sammen, eller kjører man én stor?

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...