Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
2 minutes ago, kremt said:

3 dollar per dag er ganske bra. Likevel tror jeg ikke dette er noe jeg gidder akkurat nå. Men tror faktisk dette er tall som er bedre enn det var når ETH mining var noe alle drev med. Husker mining med 3090, gikk rett opp til over 400 watt, hadde også 2 andre kort i maskinen, greit med 1300 watt psu da. 

Nei med 3070 så tror jeg ikke dette lønner seg. Men fine priser på både 5070ti og 5080 nå med diverse kampanjer så hvis man er villig til å gamble litt har man muligheten.  

Endret av ps5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
ps5 skrev (28 minutter siden):

På windows, kjør med Docker, mye enklere.  Docker Desktop gratis til privat bruk.

Og for de av oss som ikke har vært borti docker før?
Installert for privat bruk, logget inn, her skjønte jeg bæret. Mye enklere?

Skrevet
1 minute ago, xRun said:

Og for de av oss som ikke har vært borti docker før?
Installert for privat bruk, logget inn, her skjønte jeg bæret. Mye enklere?

Du skal da fra kommandolinje kunne kjøre:

docker run --gpus all -e PEARL_ADDRESS=prl1pYOUR_PRL_ADDRESS -e PEARL_WORKER=runpod-rig01 -e  PEARL_POOL_HOST=us2.alphapool.tech -e PEARL_POOL_PORT=5566 alphaminetech/pearl-miner

Jeg har markert med fete typer det som må erstattes. Du har også mulighet til å sette flere parametre men da må du nesten se på dokumentsjonen.

Skrevet
ps5 skrev (1 minutt siden):

Du skal da fra kommandolinje kunne kjøre:

docker run --gpus all -e PEARL_ADDRESS=prl1pYOUR_PRL_ADDRESS -e PEARL_WORKER=runpod-rig01 -e  PEARL_POOL_HOST=us2.alphapool.tech -e PEARL_POOL_PORT=5566 alphaminetech/pearl-miner

Jeg har markert med fete typer det som må erstattes. Du har også mulighet til å sette flere parametre men da må du nesten se på dokumentsjonen.

Hvilken kommandolinje, bare åpne en i Windows?

Skrevet
1 minute ago, xRun said:

Hvilken kommandolinje, bare åpne en i Windows?

Powershell eller cmd.   Må snart sende deg i retning youtube :D 

Skrevet
ps5 skrev (Akkurat nå):

Powershell eller cmd.   Må snart sende deg i retning youtube :D 

Og jeg har en 5090 lokalt, ingen runpod. Hva setter jeg der da?
Jeg trodde jeg ga inntrykk av at jeg var blank på Docker. ;)

Skrevet
40 minutes ago, xRun said:

Og jeg har en 5090 lokalt, ingen runpod. Hva setter jeg der da?
Jeg trodde jeg ga inntrykk av at jeg var blank på Docker. ;)

Begynner føle meg som chatgpt, men dette er bare et navn som du finner igjen i dashboardet. Du kan vel bare prøve om det virker?

Skrevet

Om du ikke får det til, så er det bare en enkel ting du trenger å gjøre med windowsen. Etter du prøver å innstallere, så skal det dukke opp et avvik på antivirusen, og den må du godkjenne. 

Gå hit, åpne trusselen og la godkjenn den. Etter det skal det fungere helt fint å mine med windowsutgaven uten docker.

image.thumb.png.e77a00ecdd6a31f9cfbb46399d643d38.png

Skrevet (endret)
Leatherass skrev (22 minutter siden):

åpne trusselen og la godkjenn den. Etter det skal det fungere helt fint å mine med windowsutgaven uten docker.

Det var der det stoppet for meg. Jeg vet hvordan jeg vanligvis gjør dette, enkelt og greit som du sier, men den kom aldri frem til folderen den skulle lastes ned til. Dukket ikke opp, selv etter godkjenning, selv etter gjentatte forsøk på å laste den ned til samme folder, og jeg bekreftet at folderen skulle stemme, men nei. Den dukket aldri opp.

Edit: lastet ned med selvvalgt filending, og endret til zip etterpå. Da kom den uten varsel. Pussig.

Endret av xRun
Skrevet
xRun skrev (14 minutter siden):

Det var der det stoppet for meg. Jeg vet hvordan jeg vanligvis gjør dette, enkelt og greit som du sier, men den kom aldri frem til folderen den skulle lastes ned til. Dukket ikke opp, selv etter godkjenning, selv etter gjentatte forsøk på å laste den ned til samme folder, og jeg bekreftet at folderen skulle stemme, men nei. Den dukket aldri opp.

Når jeg gjorde det, så lastet jeg den ned 3-4 ganger uten at den dukket opp i folderen, pga trusselen. Men etter jeg gikk inn på der jeg viste på bildet, fant trusselen og sa dette går fint, så dukket den opp i nedlastningen neste gang jeg lastet ned.

Om du derimot har lastet ned docker og innstallert det, så gjør du følgende.
Åpne Powershell. 
Skriv "docker pull alphaminetech/pearl-miner:latest"
Deretter "docker run --gpus all \
  -e PEARL_ADDRESS=prl1pYOUR_ADDR \
  -e PEARL_POOL_HOST=eu1.alphapool.tech \
  -e PEARL_POOL_PORT=5566 \
  alphaminetech/pearl-miner:latest"

Hvor du erstatter det i bold med din pearl wallet adresse.
Bare kopier teksten innenfor gåseøynene og høyreklikk i powershell for å lime de inn. 

Skrevet
3 minutes ago, xRun said:

Se der ja, da ser det ut som den kjører i Docker, men ser ut til å belaste kortet litt lavt.

Legg til denne for riktig belastning av 5090:

-e PEARL_DIFFICULTY=1048576

skal se ca slik ut i gpuz om alt virker:

image.thumb.png.0fd4d253400d8e5b7bb15792b39796eb.png

Skrevet
ps5 skrev (10 minutter siden):

Legg til denne for riktig belastning av 5090:

-e PEARL_DIFFICULTY=1048576

skal se ca slik ut i gpuz om alt virker:

Er kortet ditt undervoltet?

Skrevet (endret)
3 hours ago, xRun said:

Er kortet ditt undervoltet?

Nei foreløpig standard config.

Fikk da opp 5080 også og den gir temmelig nøyaktig halve hashraten for ca 360w kontra 615w. Men godt og varmt blir dette med ca 1000w gående kontinuerlig bare i gpu :D 

Endret av ps5
Skrevet (endret)
6 hours ago, kremt said:

3 dollar per dag er ganske bra. Likevel tror jeg ikke dette er noe jeg gidder akkurat nå. Men tror faktisk dette er tall som er bedre enn det var når ETH mining var noe alle drev med. Husker mining med 3090, gikk rett opp til over 400 watt, hadde også 2 andre kort i maskinen, greit med 1300 watt psu da. 

Neppe, med mindre du hadde Strix OC eller Strix med 400W/450W BIOS og helt klovn på innstillingene. Si 320-330W så er det innafor for 120 MH/s.

image.thumb.png.8a84eea86fdc4b45f04fbad96627ebc5.png

Endret av BadCat
Skrevet (endret)

Da var du heldig med kortet. Silikonlotteriet gav alt fra 0,35-0,42 MH/s per Watt på RTX 3090. 290W er en effektivitet nær maks.

Endret av BadCat
Skrevet

Men for de som har noen nyere kort i stallen er det bare å hive seg på mens man har muligheten.  Dette var sjokkerende lønnsomt (så lenge det varer). 

Skrevet (endret)

Tøff helg for kursen til Pearl. Hadde et salg for 2 dager siden til 0,79 og nå er prisen 0,59 as we speak. Får se om mandagen bringer noe endring til bordet.

Har raket inn ca 400 pearl totalt og solgt mesteparten, og har fått ut 270USDT så langt. Tror jeg lar det gå en uke til med å holde alle pearls og se om det blir noe utvikling i prisen. 

Endret av Leatherass

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...