Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en AMD RX 5700 som kjørte stabilt 50 MH/s på en PC (Ryzen 7, Win10, 650W power), men får veldig lav hashrate når jeg flyttet det over i en annen maskin (I7 3700K, Win7, 500W power). 

Noen ideer om hva som kan være feil? Har prøvd å nedgradere drivere, forskjellige minere osv. Eneste teoriene jeg har er for svakt PSU (har et 1000W på vei inn) eller at det er noe med Windows 7. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Kalle Klo skrev (4 minutter siden):

Har en AMD RX 5700 som kjørte stabilt 50 MH/s på en PC (Ryzen 7, Win10, 650W power), men får veldig lav hashrate når jeg flyttet det over i en annen maskin (I7 3700K, Win7, 500W power). 

Noen ideer om hva som kan være feil? Har prøvd å nedgradere drivere, forskjellige minere osv. Eneste teoriene jeg har er for svakt PSU (har et 1000W på vei inn) eller at det er noe med Windows 7. Noen ideer?

Skal vel ikke trekke med enn 120-130w ett sånt kort om alle innstillinger er riktige, så tviler på at det er for liten psu.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (1 time siden):

Du får lett 6 stk skjermkort på ett hvilket som helst hovedkort av typen Intel. Problemet nå er å få tak i CPU.

Har du en eldre pc stående du kan bruke? 

 

Jeg har en veldig gammel (type 8-10 år) og et ganske nytt, men det har bare to PCIe-slotter.

Lenke til kommentar

Ang. nicehash, så oppfatter jeg det som en veldig god inngang til mining. Så er også spørsmålet om det er verdt bryderiet å gjøre så mye annet. Jeg minet litt "shitcoins" i 2017-18 hvor jeg laget batchfiler og solgte shitcoin manuelt osv. Det ga meg litt mer enn nicehash, men etter jeg begynte igjen orker jeg ikke sjekke hvilken coin som er bra til enhver tid.

Jeg skal ikke si det ikke finnes bedre alternativer, men jeg vil ha noe som er økonomisk bra nok, men også brukervennlig, krever liten maintenance og generelt har lite arbeid assosiert med den daglige driften. Nicehash virker godt nok for min del. Aldri testet Hiveon eller Ethermine. Hvis de er like gode på øvrige parametre vil det være noe å vurdere. Spesielt om det også gjelder via Windows.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
49 minutes ago, knopflerbruce said:

Ang. nicehash, så oppfatter jeg det som en veldig god inngang til mining. Så er også spørsmålet om det er verdt bryderiet å gjøre så mye annet. Jeg minet litt "shitcoins" i 2017-18 hvor jeg laget batchfiler og solgte shitcoin manuelt osv. Det ga meg litt mer enn nicehash, men etter jeg begynte igjen orker jeg ikke sjekke hvilken coin som er bra til enhver tid.

Jeg skal ikke si det ikke finnes bedre alternativer, men jeg vil ha noe som er økonomisk bra nok, men også brukervennlig, krever liten maintenance og generelt har lite arbeid assosiert med den daglige driften. Nicehash virker godt nok for min del. Aldri testet Hiveon eller Ethermine. Hvis de er like gode på øvrige parametre vil det være noe å vurdere. Spesielt om det også gjelder via Windows.

Drevet av kriminelle og den frontenden gjør ting på maskina di som er hinsides. Ha i alle fall vett till å kopiere ut strengene og kjøre de på egne minere du sjekker checksum på.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (7 timer siden):

Drevet av kriminelle og den frontenden gjør ting på maskina di som er hinsides. Ha i alle fall vett till å kopiere ut strengene og kjøre de på egne minere du sjekker checksum på.

Hva skulle poenget med å bruke Nicehash om en lager masse ekstraarbeid for seg selv være? Da kan en jo like gjerne gjøre noe annet. Ut fra det jeg googlet meg til, så er Nicehash rimelig trygg. Hva dette med frontend du maser om er, vet jeg ikke. Hvem som helst kan jo og bare slenge ut "X er utrygg", og prate skit på internett. Store ord bør etterfølges av mer enn synsing.

Jeg fant en ranking, og Nicehash havnet vel på rundt 20. plass her: https://cer.live/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, knopflerbruce said:

Hvem som helst kan jo og bare slenge ut "X er utrygg", og prate skit på internett.

men det var jo det NH gjorde med Phoenix miner! kom med påstander og BS. "PM er utrygg... Kom til oss i NH..."

Og kriminelle fortid som leder for ett stort Botnett er veldokumentert! Som i dokumentene fra tiltalen og rettsaken mot ham fra myndighetene.. hvor mer offisielt kan du få det? De ble linket i P-M tråden på Bitcointalk.org forumet

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (På 19.4.2021 den 0.39):

Bestilte noen thermalright padder på ali akkurat nå...  nekter å bestille pads på techbay  en stk 150x150 mm^2  2 mm til nesten 1000 kroner...

Tomt for det meste på techbay og da...

Jeg bet i eplet og kjøpte padder på techbay (150x150x1,5mm). Jeg har 3090 FE og bytte av padder var gull verdt. 105MH/s og 94C på memory junction.

Lenke til kommentar

De siste 5 dager har vært bra mining.. ligger vel an til å få utbetalt  0,117 - 0,120 Etherium på 7 dager (300MH/s)  forrige uke havnet jeg på 0.0905 Etherium  (Hiveos)

 

Har dere sett bedre  average?

Quote
$13.98 0.00600675 ETH
24-hour average earnings
per 100 MH/s

 

Endret av idleman_2
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...