Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk svar av forbrukerrådet nå angående at komplett kansellerte ordre med "maks 1 per ordre", og synet dems på saken var at det kunne tolkes som "maks 1 per kunde" og at det da var en ikke-sak (med mindre jeg kunne vise til chatten med kundeservice hvor de skrev at jeg kunne bestille flere så lenge jeg la ett kort i hver ordre)... Den chatten har jeg jo selvsagt ikke screenshot av siden jeg trodde de kom til å holde ord 

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (6 minutter siden):

Fikk svar av forbrukerrådet nå angående at komplett kansellerte ordre med "maks 1 per ordre", og synet dems på saken var at det kunne tolkes som "maks 1 per kunde" og at det da var en ikke-sak (med mindre jeg kunne vise til chatten med kundeservice hvor de skrev at jeg kunne bestille flere så lenge jeg la ett kort i hver ordre)... Den chatten har jeg jo selvsagt ikke screenshot av siden jeg trodde de kom til å holde ord 

Hadde det vært sånn så hadde jo du bestillt 50 stk hver gang de la ut, så ingenting til oss andre så at det er sånn er bare bra spør du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Gigabyte RTX 3060 Ti-kort og mining? Har satt opp en rigg med 4x3060 Ti Vision OC, og tre av dem ligger på ca. 61.5MH/s mens ett ligger på 61MH/s. To av kortene klarer dette med 130W (61.5MH/s), mens de to andre må ha litt mer (138W) for å ikke bli ustabile.

Ser at de fleste får 62MH/s på 3060 Ti, eller mer. Og under 130W. Mine blir da ustabile under 130W. 61MH/s-kortet er også varmest (50 grader), mens de andre ligger på ca 47 grader.

Bruker -502 på core, og 1250MHz på VRAM. Mulig jeg kan tyne VRAM-en litt mer, men de står i et vanlig PC-kabinett (Silverstone FT02), så vil ikke kjøre det helt makset. Er jo forsåvidt heller ikke så stor forskjell på 61MH/s og 62-63MHz. Men hadde trodd at jeg kunne få strømforbruket litt ned.

Lenke til kommentar
DuffyKey skrev (3 minutter siden):

Noen som har erfaring med Gigabyte RTX 3060 Ti-kort og mining? Har satt opp en rigg med 4x3060 Ti Vision OC, og tre av dem ligger på ca. 61.5MH/s mens ett ligger på 61MH/s. To av kortene klarer dette med 130W (61.5MH/s), mens de to andre må ha litt mer (138W) for å ikke bli ustabile.

Ser at de fleste får 62MH/s på 3060 Ti, eller mer. Og under 130W. Mine blir da ustabile under 130W. 61MH/s-kortet er også varmest (50 grader), mens de andre ligger på ca 47 grader.

Bruker -502 på core, og 1250MHz på VRAM. Mulig jeg kan tyne VRAM-en litt mer, men de står i et vanlig PC-kabinett (Silverstone FT02), så vil ikke kjøre det helt makset. Er jo forsåvidt heller ikke så stor forskjell på 61MH/s og 62-63MHz. Men hadde trodd at jeg kunne få strømforbruket litt ned.

Nå er nå uansett ikke 10-20w så mye pr kort egentlig, ser Zotac 3060TI kortet jeg satt opp i går ligger på 60-63MH/s med ca 126w

Lenke til kommentar
Ephrus skrev (3 minutter siden):

138w er egentlig mer enn nødvendig. Trenger ikke core på -500 noenganger å øke rill -200 core kan gjøre en forskjell, hvertfall var det tilfellet på strix korts jeg hadde

Poenget er at om jeg går under 138W på de to kortene, så faller ytelsen betraktelig. Og det samme med de to andre kortene på 130W, om jeg går ett knepp ned på Power Limit, så faller ytelsen et par MH/s. Og da ser jeg også at MHz på core blir voldsomt ustabil, så det er tydelig at de ikke liker det. Om jeg øker core, så hjelper det ingenting. Da blir frekvensen enda mer ustabil, og MH/s går ned.

 

Dragonlove skrev (2 minutter siden):

Nå er nå uansett ikke 10-20w så mye pr kort egentlig, ser Zotac 3060TI kortet jeg satt opp i går ligger på 60-63MH/s med ca 126w


De to kortene på 130W tenker jeg er greit, men synes det er rart at de to andre krever enda mer enn det. Hvilke innstillinger kjører du på det kortet?

Er ikke noe stort problem, men hadde jo vært fint å fått det skikkelig fintunet. 👍

Lenke til kommentar
DuffyKey skrev (28 minutter siden):

Poenget er at om jeg går under 138W på de to kortene, så faller ytelsen betraktelig. Og det samme med de to andre kortene på 130W, om jeg går ett knepp ned på Power Limit, så faller ytelsen et par MH/s. Og da ser jeg også at MHz på core blir voldsomt ustabil, så det er tydelig at de ikke liker det. Om jeg øker core, så hjelper det ingenting. Da blir frekvensen enda mer ustabil, og MH/s går ned.

 


De to kortene på 130W tenker jeg er greit, men synes det er rart at de to andre krever enda mer enn det. Hvilke innstillinger kjører du på det kortet?

Er ikke noe stort problem, men hadde jo vært fint å fått det skikkelig fintunet. 👍

Slik er det i silisium lotteriet. Noen chipper krever mer strøm for samme ytelse.

Lenke til kommentar
1 hour ago, DuffyKey said:

Noen som har erfaring med Gigabyte RTX 3060 Ti-kort og mining? Har satt opp en rigg med 4x3060 Ti Vision OC, og tre av dem ligger på ca. 61.5MH/s mens ett ligger på 61MH/s. To av kortene klarer dette med 130W (61.5MH/s), mens de to andre må ha litt mer (138W) for å ikke bli ustabile.

Ser at de fleste får 62MH/s på 3060 Ti, eller mer. Og under 130W. Mine blir da ustabile under 130W. 61MH/s-kortet er også varmest (50 grader), mens de andre ligger på ca 47 grader.

Bruker -502 på core, og 1250MHz på VRAM. Mulig jeg kan tyne VRAM-en litt mer, men de står i et vanlig PC-kabinett (Silverstone FT02), så vil ikke kjøre det helt makset. Er jo forsåvidt heller ikke så stor forskjell på 61MH/s og 62-63MHz. Men hadde trodd at jeg kunne få strømforbruket litt ned.

Det står ikke i et vanlig PC-kabinett. Det står i det som sammen med RV02 er best luftflyt som eksisterer i serieproduserte PC-kabinetter, spesielt hvis du sager ut brønnene og filer det ned.

Det er hinsides mye bedre enn alt som er i salg nå.

Spoiler

image.thumb.png.7de1e86aad3537fca89b56411c050661.png

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (32 minutter siden):

Det står ikke i et vanlig PC-kabinett. Det står i det som sammen med RV02 er best luftflyt som eksisterer i serieproduserte PC-kabinetter, spesielt hvis du sager ut brønnene og filer det ned.

Det er hinsides mye bedre enn alt som er i salg nå.

  Vis skjult innhold

image.thumb.png.7de1e86aad3537fca89b56411c050661.png

 

Rimelig bra luftflyt, ja. :) Men fortsatt litt bedre temperatur med sidepanelene av, enn om de er på.

Det var et "vanlig" kabinett da jeg kjøpte det. ;) Hadde nok fortsatt brukt det om det hadde hatt plass til dagens mega-skjermkort.. Har drillet ut HDD-brønnene, skjermkortene er festet i 5,25"-brønnene. Så står det da på stein istedenfor aluminium-rammen som egentlig sitter på, for mer luft til viftene. 

Nå er det helt tilfeldig at både skjermkort og HK er Gigabyte Vision, bryr meg ikke om hvordan det ser ut. HK ble kjøpt pga 3 PCIEX16-slotter, men om jeg brukte alle tre ble det ene kortet kokt. Så da ble det to "frittstående" istedenfor ett.

Fikk tak i tre nye 180mm-vifter fra Amazon, også. Så kan ikke klage på luftflyten. :)

Pc Lynet skrev (50 minutter siden):

Slik er det i silisium lotteriet. Noen chipper krever mer strøm for samme ytelse.

Jepp, bare litt skuffende. Og OCDen får kjørt seg når ikke alt er likt. 😅

20210418_152434.jpg

Endret av DuffyKey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...