Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

BadCat skrev (33 minutter siden):

Det står ikke i et vanlig PC-kabinett. Det står i det som sammen med RV02 er best luftflyt som eksisterer i serieproduserte PC-kabinetter, spesielt hvis du sager ut brønnene og filer det ned.

Det er hinsides mye bedre enn alt som er i salg nå.

  Skjul innhold

image.thumb.png.7de1e86aad3537fca89b56411c050661.png

 

På CPU-temp er det eksepsjonelt, men på GPU-temp er ikke RV02 fullt så bra og det finnes flere litt bedre alternativer. Det skal sies at det hevder seg bra der og:

fractal-meshify-2-xl_gpu_all.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cowboystrekk skrev (6 minutter siden):

På CPU-temp er det eksepsjonelt, men på GPU-temp er ikke RV02 fullt så bra og det finnes flere litt bedre alternativer. Det skal sies at det hevder seg bra der og:

fractal-meshify-2-xl_gpu_all.png

Jeg har da fire GPU-er i det kabinettet, riktignok med litt kraftigere vifter og litt mer støy enn GamersNexus ville godkjent i sine standardiserte test. Men er nok ingen andre kabinetter som kan klare det samme..

Edit: Med temperatur på 47-50 grader på kortene når de miner.

Endret av DuffyKey
Lenke til kommentar

Ja, du hadde neppe oppnådd noe særlig på annet kabinett. Svaret mitt var til BadCat hvor han sa det var best på luftflyt og henviste til en CPU-test, mens GPU-testen viser noe annet :) Jeg leser mye kabinett-tester og best CPU-temp OG CPU-temp er så og si umulig samtidig (unntatt på aio) da det er vanskelig å få perfekt luftflyt til begge samtidig. Eks Corsair 4000D airflow hvor 3 inntaksvifter gav høyere GPU-temp enn en inntaksvifte, mens CPU-trivdes bedre med 3 da lufta ble styrt mer mot CPU med 3.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (1 minutt siden):

Du bør få kortene i en rigg etter hvert, er ikke mye avstand mellom kortene sånn de står nå.

Har en rigg i tillegg, men mangler både PSU og et par skjermkort.

Dette kabinettet passer perfekt til 4 GPU-er og en Corsair HX1200 PSU. Så de blir nok ikke flyttet.

Lenke til kommentar

Hmm har jo endel vannkjølingsutstyr fra gamleriggen min.. kunne evt ha satt opp mining rigg med vannkjølte 3070 kort asus EK

 

Bestilte 12,8 w/mK thermal pads på ali...  thermalright odyssey    2500 kroner totalt,

1 stk 120 x 120 x 1.0 mm

2 stk 120 x 120 x 1.5 mm

4 stk 120 x 120 x 2.0 mm

2 stk 120 x 120 x 3.0 mm

 

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Offtopic i den forstand at det ikke dreier seg direkte om skjermkort, bare et resultat av det:

Jeg har et Coinbase-kort som er aktivert og alt er good. Så hadde jeg ca 7k tilgjengelig på den ene CCen min, og skulle dra kortet på 6500,- i butikk. Tok høyde for litt fees og greier. Transaksjonen ble avvist, og jeg prøvde på 6000,- i stedet. Transaksjon avvist. Så går jeg inn på appen (Coinbase Card), hvor da den første transaksjonen står som "pending", og den andre er avvist på grunn av manglende dekning. Det er i og for seg greit nok, i og med at beløpet da virker "reservert" på den første transaksjonen (som i butikken uansett er avvist).

En times tid senere, så overfører Coinbase ca 500,- kr tilbake til kontoen. Det er det siste jeg har fått. Så fra å ha en saldo på 7000,-, har jeg nå en saldo på 600,- kr. Med andre ord - de 6500,- er borte et eller annet sted, men jeg vet ikke hvor.

Er det noen som har vært borti dette og vet hva jeg skal gjøre, eller hvor lang tid det tar før jeg får pengene tilbake? Jeg har sendt mail til Coinbase, men ikke fått noe svar tilbake annet enn den normale autoresponsen.

Kjenner jeg er litt stressa, og utrolig irritert :)

Lenke til kommentar
Sarasin skrev (29 minutter siden):

Offtopic i den forstand at det ikke dreier seg direkte om skjermkort, bare et resultat av det:

Jeg har et Coinbase-kort som er aktivert og alt er good. Så hadde jeg ca 7k tilgjengelig på den ene CCen min, og skulle dra kortet på 6500,- i butikk. Tok høyde for litt fees og greier. Transaksjonen ble avvist, og jeg prøvde på 6000,- i stedet. Transaksjon avvist. Så går jeg inn på appen (Coinbase Card), hvor da den første transaksjonen står som "pending", og den andre er avvist på grunn av manglende dekning. Det er i og for seg greit nok, i og med at beløpet da virker "reservert" på den første transaksjonen (som i butikken uansett er avvist).

En times tid senere, så overfører Coinbase ca 500,- kr tilbake til kontoen. Det er det siste jeg har fått. Så fra å ha en saldo på 7000,-, har jeg nå en saldo på 600,- kr. Med andre ord - de 6500,- er borte et eller annet sted, men jeg vet ikke hvor.

Er det noen som har vært borti dette og vet hva jeg skal gjøre, eller hvor lang tid det tar før jeg får pengene tilbake? Jeg har sendt mail til Coinbase, men ikke fått noe svar tilbake annet enn den normale autoresponsen.

Kjenner jeg er litt stressa, og utrolig irritert :)

sorry, men denne var det første jeg tenkte på når jeg leste posten din :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
57 minutes ago, Sarasin said:

Offtopic i den forstand at det ikke dreier seg direkte om skjermkort, bare et resultat av det:

Jeg har et Coinbase-kort som er aktivert og alt er good. Så hadde jeg ca 7k tilgjengelig på den ene CCen min, og skulle dra kortet på 6500,- i butikk. Tok høyde for litt fees og greier. Transaksjonen ble avvist, og jeg prøvde på 6000,- i stedet. Transaksjon avvist. Så går jeg inn på appen (Coinbase Card), hvor da den første transaksjonen står som "pending", og den andre er avvist på grunn av manglende dekning. Det er i og for seg greit nok, i og med at beløpet da virker "reservert" på den første transaksjonen (som i butikken uansett er avvist).

En times tid senere, så overfører Coinbase ca 500,- kr tilbake til kontoen. Det er det siste jeg har fått. Så fra å ha en saldo på 7000,-, har jeg nå en saldo på 600,- kr. Med andre ord - de 6500,- er borte et eller annet sted, men jeg vet ikke hvor.

Er det noen som har vært borti dette og vet hva jeg skal gjøre, eller hvor lang tid det tar før jeg får pengene tilbake? Jeg har sendt mail til Coinbase, men ikke fått noe svar tilbake annet enn den normale autoresponsen.

Kjenner jeg er litt stressa, og utrolig irritert :)

Mulig banksystemenes sikkerhets mekanismer har blitt trigget og blokkert transaksjonen, hvitvaskings regler ?..  Er det ikke bedre å overføre pengene til en konto i norsk bank og bruke vanlig betalings kort isteden ?..  googlet coinbase.... finner lite/ingen info om bruk av coinbase kort i norske butikker...

Lenke til kommentar

Bare lurer på en ting.. når en ønsker å ta ut kryptovaluta en har minet... ser jo at kryptovaluta varierer veldig mye på kort tid. Spørsmålet er om en Ønsker å selge kryptovalutaen og overføre pengene til en norsk bank..  hvor kjapt skjer kryptosalget  ?  Hvilken kurs havner salget på ? Bare lurte på dette i forhold til å treffe topp punkt for kursen på et salg ?

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (3 minutter siden):

Bare lurer på en ting.. når en ønsker å ta ut kryptovaluta en har minet... ser jo at kryptovaluta varierer veldig mye på kort tid. Spørsmålet er om en Ønsker å selge kryptovalutaen og overføre pengene til en norsk bank..  hvor kjapt skjer kryptosalget  ?  Hvilken kurs havner salget på ? Bare lurte på dette i forhold til å treffe topp punkt for kursen på et salg ?

salget skjer når noen er villig til å betale prisen du ber om i salgsordren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (23 timer siden):

Når du bestiller Breakout board og får pianocover :wallbash: Første gang i løpet av mine 17 år på Ebay at jeg har fått noe feil derfra, eller fra Kinamannen som jeg kjøpte av :lol:

Typisk Helthjem dette, skjønner ikke hvorfor noen pakker fra Kina blir levert med dem, tydeligvis har det skjedd en mixup og jeg har fått noe greier som skulle til en dame i Trondheim, kanskje hun har fått mine Breakout boards, da får vi håpe det ordner seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, idleman_2 said:

Bare lurer på en ting.. når en ønsker å ta ut kryptovaluta en har minet... ser jo at kryptovaluta varierer veldig mye på kort tid. Spørsmålet er om en Ønsker å selge kryptovalutaen og overføre pengene til en norsk bank..  hvor kjapt skjer kryptosalget  ?  Hvilken kurs havner salget på ? Bare lurte på dette i forhold til å treffe topp punkt for kursen på et salg ?

Brukt å gå noen timer fra jeg har overført pengene til kraken til de er kommet inn dit (dogecoin), så er det bare å trade det til Euro eller Dollar mens kursen er høy og så overføre til konto. Den siste biten kan ta noen dager men det gjør jo ikke noe for summen er jo bekreftet.

Mulig man bare kan ha penger der hele tiden og omså å bruke dem som wallet.

Også er jo trikset å finne ut hvem som gir deg best pris. Er mange sider der ute.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
/ɡruːt/ skrev (13 minutter siden):

Kan noen tipse meg om kanalvifte som duger til å kjøle ett par rigger i et 8kvm anneks.

Finner en del type vekst-telt vifter, men vil høre hva som faktisk virker med tanke på m3/t.

bør nok ha 250m3/t vil jeg tro. Jeg kjører en rig på 900w i en utebod på 8kvm med 85m3/t uttrek og vinduet åpent. Da klarer jeg holde det på ca 25 grader med lufttemp ute på 5 grader nå.. Jeg planlegger å bytte til noe kraftigere enn det jeg har, som er koblet rett på utluft fra mining kabinettet mitt.

 

f.eks noe slikt: https://www.megaflis.no/hus--hage/ventilasjon/avtrekksvifter/flexit-kanalvifte-rs-100l-ac?gclid=Cj0KCQjw4ImEBhDFARIsAGOTMj_NtqOY_jEyJ2-OJFaTM49ABP0C4GocIU05_b0ODCxPhlHqw2p2H1EaAqN4EALw_wcB

Endret av muuha
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har et spørsmål som er litt off topic, men jeg tipper at folk i denne tråden har peiling.

Jeg har en gammel Canaan Avalonminer 821 som jeg fantaserer om å bytte vifte på. Per i dag står det en 120mm Delta Electronics QFR1212GHE. Den flytter om lag 356 kubikkmeter luft i timen (210 cfm): https://www.delta-fan.com/Download/Spec/QFR1212GHEEVT.pdf

Vil asic'en fungere mye dårligere dersom jeg satt inn en vifte som bare flytter ca. halvparten så mye luft, 186 m³/h (109 cfm)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...