Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

MariusJS skrev (13 timer siden):

De to ideene jeg har er at det er noe du må trykke på for å komme videre så det får bootet. (asrock har mye sånt)

Den andre er at det kan være noe ikke liker switchen, det har jeg også opplevd en gang

Koblet til skjerm og så at minerstat bootet. Dukket fremdeles ikke opp i dashbordet. Prøvde å boote fra nyflashet USB-pinne med samme resultat, men før skjermbildet ble terminated fikk jeg notert ipadresse for å koble meg til remote via lokalt nettverk. Prøvde diverse der, men fikk bare feilmelding om "Error (Server authentication error) Please validate your config.js file or use Discovery tool on workers list page to find this worker on the same local network" da jeg prøvde å starte mineren.

Minerstat chat var behjelpelige, kjørte netrecovery og etter det så fungerte alt som det skal. De kunne dessverre ikke si noe om grunnen til at problemene oppstod. Skal ikke ha noe å si at jeg flyttet riggen og derfor fikk ny ekstern ipadresse, så lenge man ikke miner med mer enn 1 rig om ganger på deres gratis plan skal man kunne bytte mellom flere workers som man vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, KjellV said:

Koblet til skjerm og så at minerstat bootet. Dukket fremdeles ikke opp i dashbordet. Prøvde å boote fra nyflashet USB-pinne med samme resultat, men før skjermbildet ble terminated fikk jeg notert ipadresse for å koble meg til remote via lokalt nettverk. Prøvde diverse der, men fikk bare feilmelding om "Error (Server authentication error) Please validate your config.js file or use Discovery tool on workers list page to find this worker on the same local network" da jeg prøvde å starte mineren.

Minerstat chat var behjelpelige, kjørte netrecovery og etter det så fungerte alt som det skal. De kunne dessverre ikke si noe om grunnen til at problemene oppstod. Skal ikke ha noe å si at jeg flyttet riggen og derfor fikk ny ekstern ipadresse, så lenge man ikke miner med mer enn 1 rig om ganger på deres gratis plan skal man kunne bytte mellom flere workers som man vil.

De to gangene jeg har vært borti supporten der hittil så har de vært veldig "på" og løst problemene kjapt her også :)

Lenke til kommentar
Cardinal skrev (2 minutter siden):

Til mining, er det nok forskjell på Asus 3060 Ti TUF og Strix til å forsvare den høyere prisen på Strix modellene? OC eller ikke OC?

Tenkte å legge inn en bestilling hos prohsop for å ha en i "systemet" med levering en eller annen gang i fremtiden

Til mining er det minimale forskjeller. De dyrere kortene har bedre kjøling, og lavere støy. Ellers har vel de aller fleste tilsvarende ytelse, de dyrere kan kanskje tweakes bittelitt ekstra. Men tvilsomt om det er verdt prisforskjellen.

Lenke til kommentar
bmwm skrev (3 minutter siden):

Noen som har erfaring med UPS? Tok 3 dager å få sendt en pakke hele veien fra Kina til Oslo. Den samme pakken har stått i lageret på Oslo i 4 dager. Bor selv i Oslo, ca 15 minutter fra UPS lageret.. 

Sikkert grunnet fortolling

Lenke til kommentar
37 minutes ago, BadCat said:

TUF er bedre på 3060 Ti. Kun 1x 8-pin og nesten like bra kjøling. Minnet klokker som en juling og med litt flaks får du 67 MH/s.  Penere med Strix når du liner de opp. Epic LED-bar.

På strix kan man sikkert komme unna med 40% fan speed elns også

Lenke til kommentar
6 minutes ago, bmwm said:

67 MH/s på 3060ti? Med hvilken settings? Mine 3060ti og 3070 kjører 61.5 MH/s. Jeg klarer å få til 63.5, men siden jeg ikke får lest av memory temp har jeg bare latt de kjøre på 61.5

mem temp er ikke ett problem på 3060 ti og 3070, bare å kjenne på backplate det

Lenke til kommentar
1 hour ago, BadCat said:

TUF er bedre på 3060 Ti. Kun 1x 8-pin og nesten like bra kjøling. Minnet klokker som en juling og med litt flaks får du 67 MH/s.  Penere med Strix når du liner de opp. Epic LED-bar.

Hvilken PL, core og mem speed kjører du, samt hva er power draw?

Gigabutt 3070 takker for seg rundt 62MH/s 🙄

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (8 minutter siden):

er vel samme throttle point tror jeg, altså 120C

På de fleste 3060 ti og 3070 kortene burde du kunne holde hånda borti backplate uten at det gjør vondt, det kan man ikke si om 3080 og 3090

Hvilke settings kjører du på 3060ti/3070 for å få maks ut av kortene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...