Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et Silverstone FT02-kabinett stående, der hovedkortet er vridd 90 grader slik at kortene henger nedover, og det er 3x180mm vifter som suger luft nedenfra. Tror dere dette vil takle varmen fra f.eks 3 x 3060Ti, eller blir det for tett/varmt. Kan muligens dytte inn 4 stk, med litt ekstra modifikasjoner. Noen tanker?

Må uansett modifisere det litt, fjerne HDD-bays, osv. for å få plass til det tredje kortet da det kun er 7 ekspansjonsplasser originalt.

Er jo bedre enn å bare la det stå, eller å kaste det, som jeg hadde tenkt til. Må nok også bytte ut 180cm-viftene, da de er slitne.

Siverstone FT02.jpg

Endret av DuffyKey
Lenke til kommentar
2 minutes ago, DuffyKey said:

Jeg har et Silverstone FT02-kabinett stående, der hovedkortet er vridd 90 grader slik at kortene henger nedover, og det er 3x180mm vifter som suger luft nedenfra. Tror dere dette vil takle varmen fra f.eks 3 x 3060Ti, eller blir det for tett/varmt. Kan muligens dytte inn 4 stk, med litt ekstra modifikasjoner. Noen tanker?

Må uansett modifisere det litt, fjerne HDD-bays, osv. for å få plass til det tredje kortet da det kun er 7 ekspansjonsplasser originalt.

Er jo bedre enn å bare la det stå, eller å kaste det, som jeg hadde tenkt til. Må nok også bytte ut 180cm-viftene, da de er slitne.

 

3x3060ti funker sikkert fint, ca samme som ett 3090. Bare pass på å ha nok airflow

Lenke til kommentar

Ja, tenkte å fjerne/kappe den "foten", slik at viftene får mer luft, og ikke bare fra den lille slusa nederst. Egentlig et veldig smart design, sånn airflow-messig, men ble litt trangt med alt jeg skulle ha inn. Og ikke plass til så lange skjermkort som Suprim X jeg har i dag.

Lenke til kommentar

Noen som skjønner og kan forklare meg hva som skjer her? 🙄
Riggen med 3070 dropper ut av oversikten til ethermine periodevis, men den står og graver og alt er tilsynelatende ok.

I det minste burde den vise på repported hashrate, men den gjør ikke det heller.
Kan se på screenshot at jeg gikk fra 3 til 2 workers klokken 07.50 og nå får jeg den ikke opp igjen selv etter mange restarts osv(men den står å graver med 68MH/s)

Ser at det kommer opp Incorrect ETH share from GPU1(3070) inni mellom. Det skjer uansett om gpu er bone stock eller ei 🤔

 

 

 

wtf.jpg

3070 mining.jpg

Lenke til kommentar
1 minute ago, Pc Lynet said:

@Mumriken interfacet til Ethermine kan være buggy. Så lenge den kjører miner på pcen får du betalt. Incorrect shares, da er nok minnet for varmt. Prøv noen ekstra vifter.

Takk for svar!
Men burde det ikke komme opp på hashrate oversikten slik som her?

Skal gasse opp viftene noen hakk, men det virker som det skjer uansett rett etter cold restart@stock settings. Men at gigabutt lager dårlige kjølere er forsåvidt ikke nytt

i gang.jpg

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (Akkurat nå):

Ser du en adresse feil noe sted? 🤯

Du må du jo sjekke selv i bat-fila di. Det er fort gjort å trykke på feil bat-fil eller glemme å lagre etter å ha endret adressen. Dukker ikke worker opp hos Ethermine er det enten interface bug eller feil adresse i batfil.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Pc Lynet said:

Du må du jo sjekke selv i bat-fila di. Det er fort gjort å trykke på feil bat-fil eller glemme å lagre etter å ha endret adressen. Dukker ikke worker opp hos Ethermine er det enten interface bug eller feil adresse i batfil.

Det du mente ja. Den skal stemme siden den som oftest kommer opp i ethermine interface 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, DuffyKey said:

Jeg har et Silverstone FT02-kabinett stående, der hovedkortet er vridd 90 grader slik at kortene henger nedover, og det er 3x180mm vifter som suger luft nedenfra. Tror dere dette vil takle varmen fra f.eks 3 x 3060Ti, eller blir det for tett/varmt. Kan muligens dytte inn 4 stk, med litt ekstra modifikasjoner. Noen tanker?

Må uansett modifisere det litt, fjerne HDD-bays, osv. for å få plass til det tredje kortet da det kun er 7 ekspansjonsplasser originalt.

Er jo bedre enn å bare la det stå, eller å kaste det, som jeg hadde tenkt til. Må nok også bytte ut 180cm-viftene, da de er slitne.

Siverstone FT02.jpg

Kaste det? Det er fremdeles rangert som det beste kabinettet med tanke på kjøling. Det krever dog litt modifisering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (9 minutter siden):

Kaste det? Det er fremdeles rangert som det beste kabinettet med tanke på kjøling. Det krever dog litt modifisering.

Jeg har hatt en uvane med å heller beholde ting jeg ikke trenger helt til de kan kastes, istedenfor å selge dem på Finn. ;) 

Nå er det jo like greit, for kan bruke det til en liten mining-rig. Så greit jeg har latt det stå.

Får fint plass til 3 skjermkort uten store endringer, med et vanlig hovedkort uten risere. Men burde vel kunne få plass til et kort der diskdrev og HDD-ene sitter, også. :) Synd at 180mm ikke er noen standard, Noctua har ingen, så blir nye Silverstone-vifter fra Amazon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...