Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må flytte riggene mine til en garasje 150m fra huset. Har trådløst bredbånd fra Telenor i huset og må sende dette videre til garasjen. Er fri sikt mellom byggene. Noen her som har vært borti utstyr for dette og har tips om utstyr?

Eventuelt bedre å få seg et datasim på mobilabonnementet og eget 4G-modem? Ikke mye trafikk som går fra riggene etter det jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, KjellV said:

Må flytte riggene mine til en garasje 150m fra huset. Har trådløst bredbånd fra Telenor i huset og må sende dette videre til garasjen. Er fri sikt mellom byggene. Noen her som har vært borti utstyr for dette og har tips om utstyr?

Eventuelt bedre å få seg et datasim på mobilabonnementet og eget 4G-modem? Ikke mye trafikk som går fra riggene etter det jeg har fått med meg.

Få tak i retningsbestemt antenne

Lenke til kommentar
8 minutes ago, KjellV said:

Må flytte riggene mine til en garasje 150m fra huset. Har trådløst bredbånd fra Telenor i huset og må sende dette videre til garasjen. Er fri sikt mellom byggene. Noen her som har vært borti utstyr for dette og har tips om utstyr?

Eventuelt bedre å få seg et datasim på mobilabonnementet og eget 4G-modem? Ikke mye trafikk som går fra riggene etter det jeg har fått med meg.

Ubiquiti punkt til punkt funker fint det 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KjellV skrev (12 minutter siden):

Må flytte riggene mine til en garasje 150m fra huset. Har trådløst bredbånd fra Telenor i huset og må sende dette videre til garasjen. Er fri sikt mellom byggene. Noen her som har vært borti utstyr for dette og har tips om utstyr?

Eventuelt bedre å få seg et datasim på mobilabonnementet og eget 4G-modem? Ikke mye trafikk som går fra riggene etter det jeg har fått med meg.

Kunne det ha funket med internett via strømnettet kanskje? Litt usikker på om disse må være på samme kurs for å fungere optimalt, men så lenge det er samme sikringsskap så burde det fungere, spesielt mtp. at det er små datamengder.

Lenke til kommentar
Frank Drebin skrev (1 minutt siden):

Kunne det ha funket med internett via strømnettet kanskje? Litt usikker på om disse må være på samme kurs for å fungere optimalt, men så lenge det er samme sikringsskap så burde det fungere, spesielt mtp. at det er små datamengder.

Red Panda Mining bruker internettet via strømkontakt til sin Crypto Låve. Men har du radioamatør som nabo blir det dårlig stemning. Retningsbestemt wifi antenne med TP-kabel på bakken som backup anbefaler jeg.

Lenke til kommentar
KjellV skrev (22 minutter siden):

Noen her som har vært borti utstyr for dette og har tips om utstyr?

2 stk retningsbestemte antenner, 2 stk aksesspunkt med avtakbar antenne for SMA kabel. Så trenger du SMA antenne kabel også da.

les manual før du kjøper noe at aksesspunkt kan settes opp som bridge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (15 minutter siden):

Ubiquiti punkt til punkt funker fint det 

Så litt på en slik. Må lese mer reviews, men NanoStation M2 eller M5 er aktuelt. Har du prøvd slikt selv?

 

idleman_2 skrev (12 minutter siden):

https://rootsaid.com/best-wifi-antennas/

står litt om antenner til wifi   ikke så vanskelig å mekke noe selv igrunn.

 

Finnes DIY oppskrifter på nett...

enkleste metoden er vel en eller annen blikkboks og putte vanlig wifi antenne i senter å rette denne mot sender/receiver

Skulle gjerne mekket noe selv, men må prøve å få det opp før helgen så begrenset med tid og ressurser dessverre.

 

Frank Drebin skrev (10 minutter siden):

Kunne det ha funket med internett via strømnettet kanskje? Litt usikker på om disse må være på samme kurs for å fungere optimalt, men så lenge det er samme sikringsskap så burde det fungere, spesielt mtp. at det er små datamengder.

Garasjen har egent strøminntak så signalene må via trafostasjonen. Liten sjanse for at det fungerer dessverre.

 

muuha skrev (2 minutter siden):

150 meter er over max kabellengde for ethernet.

Må også krysse offentlig vei så er ikke aktuelt med kabel.

 

Lenke til kommentar
muuha skrev (2 minutter siden):

2 stk retningsbestemte antenner, 2 stk aksesspunkt med avtakbar antenne for SMA kabel. Så trenger du SMA antenne kabel også da.

les manual før du kjøper noe at aksesspunkt kan settes opp som bridge.

Har du eksempel på brukbar retningsbestemte antenne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...