Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Kenneth Leiknes said:

Ja det kom brått på nettopp fordi folk var fredelige. Politet så jo helt avslappet ut.  Men altså ---.-  det er 3 personer som først tvang seg inn. Det kom mange beskjeder om at Antifa folk forkledd som Trump supportere var sett i front.  Er bare å bruke huet her...

Trump supporterene hadde ikke trengt å følge etter de du hevder er Antifa folk forkledd som Trump supportere.

Og hvis det var Antifa-folk som lurte Trump-supporterene inn, hvordan forklarer du at denne mannen fra Qanon gikk rundt med en megafon og ga instruksjoner til hvor folk skulle gå.

201113-phoenix-qanon-ac-359p_71cdb730e57

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
2 minutes ago, KalleKanin said:

Vel, dette er vel feil.
Mange offentlige bygninger har blitt satt i brann i BLM-protester:
- Politistasjoner ble satt i brann. Eksempel: https://nypost.com/2020/08/24/blm-protesters-set-portland-police-station-on-fire

- Rettsbygning satt i brann: https://www.tampabay.com/news/nation-world/2020/07/20/portland-protesters-gassed-after-setting-fire-at-courthouse/

- Andre offentlige kontorer: https://www.the-sun.com/news/1333986/portland-black-lives-matter-protesters-building-fire-riot/

etc...
 

Og du ser ikke forskjell på dette og å stoppe en demokratisk valgt forsamling utføre sitt mandat med å velge den neste presidenten? 

Trump-supportere tok også over offentlige bygninger i protester i 2020, faktisk delstatskongressen et sted, så dette faller inn under et generelt mønster der de med.makt kupper demokratiske institusjoner.

Lenke til kommentar
PingEnt skrev (Akkurat nå):

Og du ser ikke forskjell på dette og å stoppe en demokratisk valgt forsamling utføre sitt mandat med å velge den neste presidenten? 

Trump-supportere tok også over offentlige bygninger i protester i 2020, faktisk delstatskongressen et sted, så dette faller inn under et generelt mønster der de med.makt kupper demokratiske institusjoner.

Og likevel er det mange her på forumet som ikke ser at befolkningsuro avler mer befolkningsuro. Akkuratt som om folk har glemt at D.C stod i flammer i juni

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Camlon skrev (Akkurat nå):

Trump supporterene hadde ikke trengt å følge etter de du hevder er Antifa folk forkledd som Trump supportere.

Og hvis det var Antifa-folk som lurte Trump-supporterene inn, hvordan forklarer du at denne mannen fra Qanon gikk rundt med en megafon og ga instruksjoner til hvor folk skulle gå.

201113-phoenix-qanon-ac-359p_71cdb730e57

Når jeg ser dette bildet av en helt typisk Trump supporter så slår det meg at disse folka trenger jo hjelp! Dem trenger proffesjonell hjelp til å komme over hvanåenn det er som plager dem. 

Denne fyren har tydeligvis mistet sine bestevenner.......Stuten Krølle og ledsageren snublefot rev :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (7 minutter siden):

Domstolene har en plikt først og fremst - å følge amerikansk lov. Dette er grunnen til at dommere som Trump har utnevnt har forkastet Trumps søksmål. De fleste er OK folk som faktisk ønsker å følge lovene.

Du bevitner at du kan aboslutt ingenting om amerikansk rettsvesen. Det du skriver er det samme som mediene. Du lar deg lure som de fleste andre.
Dommere har opplagt blitt påvirket og presset i disse sakene. Supreme Court sin håndtering av søksmål fra texas beviste at dommerne ble truet og skremt med påstand om mulige opptøyer om de tar sakene. Dette skal ikke en domstol bry seg om. Som du selv skriver de skal håndtere amerikansk lov, men det har de ikke gjort!

Ta feks saken som handlet om grunnlovstridige endringer i forkant av valget av "Governor" og andre myndigheter. Denne "påstanden" er blitt bevist at stemmer og at resultatene derfor ikke kan bli ratifisert. Men de ble det allikevel og domstolene avviste å se på saken (rejected).  Jeg beklager å si det, men for å tolke dette som noe annet en politisk spill og grov uforstand er faktisk et tegn på ren dummhet. Dette er en av de sakene som kongressen nå må ta opp, fordi domstolene har feilet i sitt ansvar!  Sakene skule aldri havnet her!

Endret av Kenneth Leiknes
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (Akkurat nå):

Trenger ikke å være udugelig i det hele tat... med mindre du ønsker et blodbad?

Jeg synes tross alt at situasjonen ble håndtert på en god måte når det først skjedde.

Man kunne nok i forkant hatt større oppbud av politi for å hindre folkemassen å komme seg forbi sperringene.
Men måten situasjonen etter dette ble håndtert var bra. Tross alt skjedde det forholdsvis rolig, med minimale materielle skader og gitt omstendighetene ikke mange liv.
Hadde man startet å massivt skyte eller gripe hardere inn hadde det fort eksalert veldig.

Jeg regner med at mange av de som brøt seg inn vil få sine straffer:
https://nypost.com/2021/01/07/fbi-seeking-publics-help-identifying-dc-rioters/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MrVilla skrev (2 minutter siden):

Når jeg ser dette bildet av en helt typisk Trump supporter så slår det meg at disse folka trenger jo hjelp! Dem trenger proffesjonell hjelp til å komme over hvanåenn det er som plager dem. 

Denne fyren har tydeligvis mistet sine bestevenner.......Stuten Krølle og ledsageren snublefot rev :)

Nå er du like dum som manipulerende presse. Du fant selvsagt en "raring" men du unlot å klippe vekk de helt normale menneskene i bagrunnen!  Amatør! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kenneth Leiknes skrev (1 minutt siden):

Nå er du like dum som manipulerende presse. Du fant selvsagt en "raring" men du unlot å klippe vekk de helt normale menneskene i bagrunnen!  Amatør! 

Med så mye rart som du poster så tenkte jeg at jeg skulle følge strømmen litt. Du vet....To blend in;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kenneth Leiknes skrev (3 minutter siden):

Du bevitner at du kan aboslutt ingenting om amerikansk rettsvesen. Det du skriver er det samme som mediene. Du lar deg lure som de fleste andre.
Dommere har opplagt blitt påvirket og presset i disse sakene. Supreme Court sin håndtering av søksmål fra texas beviste at dommerne ble truet og skremt med påstand om mulige opptøyer om de tar sakene. Dette skal ikke en domstol bry seg om. Som du selv skriver de skal håndtere amerikansk lov, men det har de ikke gjort!

Ta feks saken som handlet om grunnlovstridige endringer i forkant av valget av "Governor" og andre myndigheter. Denne "påstanden" er blitt bevist at stemmer og at resultatene derfor ikke kan bli ratifisert. Men de ble det allikevel og domstolene avviste å se på saken (rejected).  Jeg beklager å si det, men for å tolke dette som noe annet en politisk spill og grov uforstand er faktisk et tegn på ren dummhet. Dette er en av de sakene som kongressen nå må ta opp, fordi domstolene har feilet i sitt ansvar!  Sakene skule aldri havnet her!

Ser mange påstander, men ikke en eneste kilde på at det stemmer med virkeligheten. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
1 minute ago, Kenneth Leiknes said:

Nå er du like dum som manipulerende presse. Du fant selvsagt en "raring" men du unlot å klippe vekk de helt normale menneskene i bagrunnen!  Amatør! 

Dette er ikke hvem som helst. Han var en sentral figur i mobben som stormet kongressbygningen.

bc58630866006945db91441f02eda6ba?width=6

75f86c947ea300e357cab6999821b984?width=6

Og her er han med Rudy Giuliani

541dbb80ca8dc12a85f5cf10c3862428?width=3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
PingEnt skrev (5 minutter siden):

Og du ser ikke forskjell på dette og å stoppe en demokratisk valgt forsamling utføre sitt mandat med å velge den neste presidenten? 

Trump-supportere tok også over offentlige bygninger i protester i 2020, faktisk delstatskongressen et sted, så dette faller inn under et generelt mønster der de med.makt kupper demokratiske institusjoner.

Jeg sier at begge deler er ille. Begge deler er å hindre vanlige demokratiske prosesser og bruke vold i stedet for ikke-vold. Å lage autonome lovløse soner i en by eller angripe nasjonalforsamlinger er begge deler ille.

Alle som bryter seg inn eller vandaliserer offentlig bygninger bør straffes, uavhengig om de er BLM, Proud Boys, QAnon eller andre tullinger.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Kenneth Leiknes said:

Du bevitner at du kan aboslutt ingenting om amerikansk rettsvesen. Det du skriver er det samme som mediene. Du lar deg lure som de fleste andre.
Dommere har opplagt blitt påvirket og presset i disse sakene. Supreme Court sin håndtering av søksmål fra texas beviste at dommerne ble truet og skrem med påstand om mulige opptøyer om de tar sakene. Dette skal ikke en domstol bry seg om. Som du selv skriver de skal håndtere amerikansk lov, men det har de ikke gjort!

Saken i høyesteretten er et greit eksempel. Texas og de andre statene som saksøkte har lovmessig *null og niks* de skulle sagt om hvordan andre stater gjennomfører sine valg. Så det var fullstendig åpenbart at høyesterett måtte forkaste søksmålet.

Man ville også åpne opp for fullstendig kaos i hvert valg, der alle de republikanske statene saksøker de demokratiske statene, og alle de demokratiske statene saksøker de republikanske statene. Det er jo f.eks ikke noe tvil om at mange av de republikanske statene har gjort mye for å holde valgdeltakelsen nede. F.eks når de sørget for at det bare var ett sted man kunne stemme i hvert distrikt, og "districting". De sørger også for at f.eks straffedømte som har avtjent dommen sin kan stort sett bare glemme å få tilbake stemmeretten. Her er det masse monn for søksmål, om man lot andre stater blande seg inn i hvordan en stat gjennomførte sitt valg.

Jeg ville anbefale deg å sette deg inn i ting i stedet for å høre på konspirasjonsteorier.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
PingEnt skrev (14 minutter siden):

Og du ser ikke forskjell på dette og å stoppe en demokratisk valgt forsamling utføre sitt mandat med å velge den neste presidenten? 

Trump-supportere tok også over offentlige bygninger i protester i 2020, faktisk delstatskongressen et sted, så dette faller inn under et generelt mønster der de med.makt kupper demokratiske institusjoner.

Jeg må si at det er ganske sjokkerende at folk lar seg lure så til de grader av media. Det er som om fok som du ikke klarer å tenke selv.

Når du ser en rekorstor mengde mennesker. og der noen få tydeligvis ikke oppfører seg. Og så syns det er verre enn herjinger der man plyndrer butikker, ødelegger privat eiendom, setter fyr på biler og byninger?  Og disse herjingene har til og med vært organisert og planlagt av Antifa og BLM grupperinger over en lengre periode.
Dette er for alle som klarer å tenke selv, selvsagt langt, langt grovere.
Jeg så opptak av plassen i går. Jeg kan garantere at 99% eller mer av disse oppførte seg eksemplarisk i forhold til slik Anifa og BLM har herjet med USA siste halvår.  Det å sammneligne disse 2 nå er hinsides patetisk og veldig frekt!

Biden går ut og kaller ALLE demonstrantene for en "MOB", selvsagt.  og siden pressen ikke er opptatt av fakta eller sannheter så slipper han selvsagt unna med det. Men hvor var Bidens beskrivelser av Antifa og BLM sine herjinger?  Hvor var pressen og politet da dette foregikk? 

Endret av Kenneth Leiknes
  • Liker 1
Lenke til kommentar
MrVilla skrev (6 minutter siden):

Med så mye rart som du poster så tenkte jeg at jeg skulle følge strømmen litt. Du vet....To blend in;)

 

Du lurer dog ikke meg. Jeg klarer å konstruere selvlagde tanker. Derfor jeg er sterk motstander av en presse som hjernevakser sitt folk. Inkludert vår egen!

Men siden du betegner det jeg skriver som "rart" så kan du kanskje komme med saklige eksempler. Jeg kan nemlig bevise samtlige utsagn!

Endret av Kenneth Leiknes
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
1 minute ago, Kenneth Leiknes said:


Jeg så opptak av plassen i går. Jeg kan ganatere at 99% eller mer av disse oppførte seg eksemplarisk i forhold til slik Anifa og BLM har herjet med USA siste halvår.  Det å sammneligne disse 2 nå er hinsides patetisk og veldig frekt!

Har du sett BLM-protester? 99.9% oppfører seg eksemplarisk, det er bare det at det er så mange at hvis 0.1% brenner biler og butikker, så blir det ganske mange.

Heldigvis er det ikke så mange Trump-velgere igjen. Selv r/Conservative på reddit har sluttet å støtte gærningen

Lenke til kommentar
Kenneth Leiknes skrev (Akkurat nå):

Du lurer dog ikke meg. Jeg klarer å konstruere selvlagde tanker. Derfor jeg er sterk motstander av en presse som hjernevakser sitt folk. Inkludert vår egen!

 

Man trenger ingen presse for å gjøre opp sin mening. 

Hører du i det hele tatt på hva Trump selv sier på sin egen Tvitter konto? Hører du hva han sier på sine egne valg rallyes? Det er ingen grunn til å lese noe som helst media for selv dem klarer ikke å gjengi galskapen som driver denne mannen.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...