Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

torbjornen skrev (2 minutter siden):

Set ein kort frist og kontakt deretter 200-300 nye etter først til mølla-prinsippet.

Hvis dette gjelder eldre folk og de må registrere seg på internett for å bli kalt inn, er det ikke så rart. En del trenger hjelp fra aktive pårørende for å få gjennomført vaksineringen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (4 minutter siden):

Ja, hvis det blir vaksiner til overs som man ender med å kaste fordi noen sier nei eller er for trege er det ikke bra. Da bør man heller tilby overskuddet til grupper som er lengre tilbake i køen.

I min kommune har vi lister du kan sette deg opp på om du har mulighet å møte opp innen 30 minutter på legekontoret dersom det blir en dose til overs fordi noen ikke har møtt opp eller lignende, for å forhindre slikt svinn. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Stupid is .. as stupid does !

Mens resten av Norge sitter hjemme å forsøker å bidra til dugnaden, reiser Norges smarteste kjendiser, erketullingene som skal være med på årets Paradise Hotel, til Mexico.

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/7KmdRB/skal-spille-inn-paradise-hotel-i-mexico-tross-globale-reiseraad

Jeg stemmer for et lovforslag som forbyr innreise for disse kjøtthuene, helst til evig tid, ettersom det vil dramatisk øke snittet på intelligenskvotient i Kongeriket.

Endret av 0laf
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (10 minutter siden):

Stupid is .. as stupid does !

Mens resten av Norge sitter hjemme å forsøker å bidra til dugnaden, reiser Norges smarteste kjendiser, erketullingene som skal være med på årets Paradise Hotel, til Mexico.

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/7KmdRB/skal-spille-inn-paradise-hotel-i-mexico-tross-globale-reiseraad

Jeg stemmer for et lovforslag som forbyr innreise for disse kjøtthuene, helst til evig tid, ettersom det vil dramatisk øke snittet på intelligenskvotient i Kongeriket.

Sjokkerende! de får bli der til pandemien er over! for en gjeng idioter!

Lenke til kommentar

Kunne de ikke bare spilt inn i Norge? En rekke andre reality tv-produksjoner har flyttet sine opptak til Norge, f.eks Mesternes Mester.

I serie/filmbransjen (ikke til å forveksle med tv) hvor jeg jobber er alt flagget hjem. Det er vanlig å skyte deler av serier og filmer i lavkostland for å klare å gjennomføre med et bredt spekter av locations på kort tid, men det skjer jo ikke nå under pandemien. Man tyr heller til andre løsninger med omskriving av manus og CGI.

Her burde produksjonsselskapet og Viasat/NENT tatt samfunnsansvar. En ting er risikoen for deltagerne som er ganske så isolert, men det er også et crew som skal reise. De benytter seg også av noe lokalt crew i Mexico.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (6 minutter siden):

En rekke andre reality tv-produksjoner har flyttet sine opptak til Norge, f.eks Mesternes Mester.

Ex on the Beach er ikke særlig pop i Hemsedal. Paradise Hotel på Kvaløya ville blitt tilsvarende pinlig. Men ser ikke bort fra at de kunne holdt til på en ubebodd øy. Et rekordstort parti med metamfetamin ble funnet på Grindøya i Sandnessundet i Tromsø. 

En ubebodd øy som skriker etter lyssky aktiviteter og tv-serier. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/stort-narkotikafunn-pa-ubebodd-oy-1.11372718

Lenke til kommentar
Budeia skrev (Akkurat nå):

Ex on the Beach er ikke særlig pop i Hemsedal. Paradise Hotel på Kvaløya ville blitt tilsvarende pinlig.

Ja, har fått med meg det. Det har med å gjøre at disse reality-produksjonsselskapene kan være ganske håpløse dessverre.

De kunne heller leid et par-tre etasjer på et hotell her i Norge og gjort en unik twist på programmet. Men det koster jo garantert mye mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Politiet slepp framleis mange inn i Noreg: – Det er krevjande med alle unntaka

Førre veke landa eit fly frå Romania med 100 personar på Torp Sandefjord lufthavn. Av desse slapp 80 inn i landet, ifølgje politiet.

I januar innførte regjeringa dei strengaste innreisereglane til Noreg sidan mars i fjor. Politiet er overraska over kor mange som framleis kjem inn.

– Her på flyplassen kjem det mellom 50 og 100 personar på kvart fly frå utlandet, seier Torill Sorte som er driftsleiar i Sør-Aust politidistrikt.

Mange av flya som kjem til Torp frå utlandet har plass til mellom 150 og 190 passasjerar. Nokre fly er difor framleis halvfulle.

På grunn av unntak i regelverket kjem dei fleste reisande framleis inn i landet.

– Me returnerer mellom 10–15 prosent av dei som kjem. Resten slepp inn, seier Sorte.

Politiet overraska

Dei som reiser til Noreg no, må registrere seg. Tal frå Direktoratet for samfunnstryggleik og beredskap viser at så langt har over 17.000 personar registrert seg som reisande til Noreg i perioden etter at grensene blei stengt.

Hensikta med å stenge grensene var for å hindre smitte. Politiet er overraska over kor mange som framleis kjem til landet.

– Så lenge me har mange reisande kvar einaste dag vil det alltid vere fare for importsmitte, seier Sorte.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/krevjande-for-politiet-a-kontrollere-reisande-1.15364405

Ikke rart vi får mutant utbrudd over hele landet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Norsk bussjåfør oppdaget hva folk gjør for å slippe karantene etter handletur i Sverige: – Jeg ble helt sjokkert

– De kjører fritt over, og så setter de seg og spiser på Circle K.

En norsk bussjåfør, bosatt i Sverige, kjører stadig over svenskegrensen ved Ørje. Ved flere anledninger har han sett at enten sjåføren selv eller en passasjer hopper ut av lastebiler eller trailere ved shoppingsenteret i Töcksfors for deretter å komme ut med mange bæreposer med mat.

Ifølge sjåføren, som ønsker å være anonym, er det snakk om storhandel. Han er også forundret over at det ofte er lastebiler uten tilhenger.

Uten tilhengere

– Vanligvis har jo varetransport det. Både bil og tilhenger er ofte fullastet. Dette tyder på grensesniking. Jeg mistenker også at noen låner seg en liten lastebil for å handle i Sverige og kjøre fritt over grensen hjem, sier han.

– Jeg ble helt sjokkert da jeg så dette.

– Kjenner du noen av dem du har sett?

– Nei, det gjør jeg ikke, svarer han, og legger til at årsaken til at han ikke ønsker sitt navn i avisen, er frykten for å bli stemplet som sladrehank.

Han er også svært kritisk til at yrkessjåfører kan kjøre fritt over grensen uten å bli registrert eller testet for Covid-19.

– Her kommer lastebiler med sjåfører fra for eksempel Estland. De kjører fritt over, setter seg ofte på Circle K- stasjonen på Ørje og spiser. Er ikke det en stor smittefare? undrer han.

– Andre blir stoppet på grensen og må i tillegg kjøre innom testsenteret for å bli testet. Lastebiler får bare kjøre fritt videre, påpeker han. Bussjåføren har tipset både både politiet og testsenteret om dette.

Kommunalsjef i Marker, Vidar Østenby, har fått samme type tips fra flere ulike hold.

– Men jeg kjenner ikke sannhetsgehalten i dette, understreker han.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bekymret for at Oslo nærmer seg et bristepunkt

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nA4WEB/raymond-johansen-bekymret-for-at-oslo-naermer-seg-et-bristepunkt

 

Sitat

Byrådsleder Raymond Johansen advarer at det går en grense for hvor stor belastning folk kan bære. Nå vil kommunen ta tilbake kontrollen over tiltaksnivået.

 

Sitat

– For folks mentale helse. For barn og unge. For den organiserte idretten. For kulturinstitusjonene. For alle som ser at arbeidsplasser og bedrifter er i fare. For alle eneboende og storfamilier. Det går en grense for hvor stor belastning folk kan bære.

 

Endelig merker man at stemmene både i offentlighet og privat går helt vekk ifra narrativet her inne..Herlig..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...