Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Kjetil Lura skrev (22 minutter siden):

Håper jeg forsto poenget ditt.;)

Håper jeg også :) Har trolig pådratt meg delta, det er ellers uvanlig med influensalignende tilstander i juli. Opplever ikke store pustevansker, slik det står i media at noen andre gjør. Det er mer frysing med denne varianten, og til tider en sterk følelse av kraftløshet. Må nok hvile meg i løpet av kvelden. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for ett serøst svar. Håper du ikke få alvorlige bivirkninger fra delta varianten.

Men da skal jeg si at jeg har ikke tatt vaksinen, jeg venter, og er skeptisk til hele det sirkuset som er nå om å ta vaksinen,

Som jeg har sakt før, tatt en vaksine i mitt 55år jeg har levd på denne planeten.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, Benbjo said:

Fikk første dose av Pfizer på onsdag. Bivirkninger: Litt vond arm samme dag og dagen etter. Borte i dag. Som å få et skal i armen. Svak hodepine i går og i dag, samt litt ekstra trøtt. Dette kan dog være helt tilfeldig og likesågreit være en reaksjon på det trykkende været som er på østlandet om dagen. 

Kan være. Men alle disse symptomene høres ut som er i fra vaksinen. Jeg har hatt like symptomer som det du beskriver fra vaksinen. Muskelstølhet eller muskelømhet da i hele kroppen, du har ikke kjent noe til det?

Lenke til kommentar
11 minutes ago, G said:

Kan være. Men alle disse symptomene høres ut som er i fra vaksinen. Jeg har hatt like symptomer som det du beskriver fra vaksinen. Muskelstølhet eller muskelømhet da i hele kroppen, du har ikke kjent noe til det?

Nei, bare i armen ved stikkstedet. Alt i alt svært lite plagsomt. Litt som etter en natt med lite søvn 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (1 time siden):

Har trolig pådratt meg delta, det er ellers uvanlig med influensalignende tilstander i juli. Opplever ikke store pustevansker, slik det står i media at noen andre gjør. Det er mer frysing med denne varianten, og til tider en sterk følelse av kraftløshet. Må nok hvile meg i løpet av kvelden.

Hvordan fikk du vite at du har pådratt deg delta? Hvor lenge siden er det siden sist du fikk påvist Covid, siden du sier det er "mer frysing" med denne varianten?

Kjetil Lura skrev (1 time siden):

Men da skal jeg si at jeg har ikke tatt vaksinen, jeg venter, og er skeptisk til hele det sirkuset som er nå om å ta vaksinen,

Som jeg har sakt før, tatt en vaksine i mitt 55år jeg har levd på denne planeten.

Så da kan du jo peke på og le av alle de andre som tok vaksine når du selv ikke ble syk... Å ta en vaksine gagner ikke bare en selv, vet du.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Subara said:

Nye reiseråd for flere populære feriedestinasjoner

29,50 % fullvaksinerte

...nordmenn på ferie i utlandet 😀  (ment som en spøk/galgenhumor). Heldigvis tar de fleste ferie innenlands i år. Fellesferien starter i dag.

Så alle de 30 tusen reisende for noen dager siden på Gardermoen og de spådde 45 tusen framtidige reisende pr. dag fra Avinor er helt bak mål og usannheter da? Hvor pleier folk som svinger innom Gardermoen å reise til, er alle disse innenlandsreisende? 30 tusen innenlandsreisende :hmm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 hours ago, Fibonacci said:

Hvis man har grønt sertifikat, er det vel ikke noe i veien for å reise på ferie?

Hva er vitsen med vaksine, om det ikke er tilstrekkelig?

Jeg synes spørsmålet ditt er godt.

Hadde vært forsiktig med å reise til de tidligere røde EU-landene ihvertfall. Altså da mener jeg de som Re-open EU plutselig måtte gi grønnfarge.

Lenke til kommentar
4 hours ago, DaniNichi said:

Så skrev jeg også noe irrelevant, er jo en del ting som er relevant for oss i Norge.

Snakket om befolkningen/ menneskene som bor der ikke kan sammenlignes med Norge.

Hva prater man om, fedme, pubkultur. Opplys oss?

Lenke til kommentar
2 hours ago, Fnugle said:

Satt akkurat å så på denne, og la merke til hvor utrolig stor forskjell det er på Israel med tanke på Alfa og Delta, kontra de andre landene. Og Israel skiller seg ut ved at de var tidlig ute med vaksinering. Er det konturen av synkende vaksineeffekt vi ser i Israel, vi vet jo at vaksinene er mindre effektiv på Delta, men i Israel ser det nesten til å ha dårligere effekt enn noen andre land...

 

Kan det være fordi de religiøse ikke spiser skalldyr? :lol:

Endret av G
Lenke til kommentar
2 hours ago, Budeia said:

Håper jeg også :) Har trolig pådratt meg delta, det er ellers uvanlig med influensalignende tilstander i juli. Opplever ikke store pustevansker, slik det står i media at noen andre gjør. Det er mer frysing med denne varianten, og til tider en sterk følelse av kraftløshet. Må nok hvile meg i løpet av kvelden. 

Hvor lenge tror du at du har hatt symptomene til nå? Interessant case at noen i diskusjonstråden opplever det. Selvsagt bare om du selv ønsker å dele flere detaljer da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (2 timer siden):

Håper jeg også :) Har trolig pådratt meg delta, det er ellers uvanlig med influensalignende tilstander i juli. Opplever ikke store pustevansker, slik det står i media at noen andre gjør. Det er mer frysing med denne varianten, og til tider en sterk følelse av kraftløshet. Må nok hvile meg i løpet av kvelden. 

Kompis av meg har vært helt slått ut av noe virus i over en uke, ikke covid han har testet seg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
G skrev (59 minutter siden):

Så alle de 30 tusen reisende for noen dager siden på Gardermoen og de spådde 45 tusen framtidige reisende pr. dag fra Avinor er helt bak mål og usannheter da? Hvor pleier folk som svinger innom Gardermoen å reise til, er alle disse innenlandsreisende? 30 tusen innenlandsreisende :hmm:

Togloffing hadde vært noe. Virker som privatbil eller fly er de mest populære framkomstmidlene for tiden.

 VY har ny arbeidssommer på jernbanen som i fjor og året før:

Sitat

- Særlig er det viktig å vite at arbeidene endrer seg gjennom sommeren, noe som gjør at vi også må tilpasse våre løsninger, fremhever Scholz. - Vit derfor at løsninger du er vant til, kan endre seg underveis, i tillegg tar vi også i bruk noen helt nye løsninger, forklarer Scholz.

Mao. det er ikke bare koronareglene som endrer seg.

Endret av Subara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Subara said:

Togloffing hadde vært noe. Virker som privatbil eller fly er de mest populære framkomstmidlene for tiden.

 VY har ny arbeidssommer på jernbanen som i fjor og året før:

 

Veldig off-topic. Men hadde staten sponset togdriften 100 % så kunne man jo ha hatt gratis togreising:

_76038871_trainmathurreuters.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...