Gå til innhold

PlayStation 5 videreselges for opptil 25 000 kroner


Anbefalte innlegg

samco skrev (2 timer siden):

Sist fikk jeg en Panasonic ub9000 spiller som jeg betalte 9000for sendt fra England med gift merket den kostet da 15000 hær.null toll.

Da Xbox one kom ut fikk jeg sendt en over fra London mot å vente 12månder på lansering hær. Gift merket og null toll.

Og for ordens skyld ;)

"The original Xbox was released on November 15, 2001, in North America, February 22, 2002, in Japan, and March 14, 2002, in Australia and Europe."

Xbox One hadde da vitterlig verdenslansering 22. november, foruten om i Japan og Kina hvor den ble lansert senere året etter. Eller snakker du om den orginale Xbox ? Microsoft og grusomme konsoll navn altså 🤡

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mala skrev (6 minutter siden):

Xbox One hadde da vitterlig verdenslansering 22. november, foruten om i Japan og Kina hvor den ble lansert senere året etter. Eller snakker du om den orginale Xbox ? Microsoft og grusomme konsoll navn altså 🤡

Var senere hær mener jeg fikk min sendt fra London lenge før Norge 

googgle..

Microsoft will launch the Xbox One, its latest games console, on 22 November.

It will initially be available in 13 countries - UK, US, Ireland, Canada, Germany, Spain, France, Italy, Austria, Brazil, Mexico, Australia and New Zealand.

Remaining markets will follow in early 2014, the company confirmed.

Jupp Stemmer ...hadde min lenge før den kom ut i Norge 

Endret av samco
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
akelbo skrev (6 timer siden):

/2626/2626552/ligg.300x169.jpg Flere som sikret seg konsollen har slengt den rett ut på Finn.no.

PlayStation 5 videreselges for opptil 25 000 kroner

Mer enn jeg solgte min for hvert fall om det er tilfelle. Ganske så utrolig. Ser ikke helt hvorfor folk er så desperate. Det er rett og slett FOMO man er vitne til. 

Men om folk er villig til å betale slikt og folk er villig til å selge så er det ikke noe problem. 

 

Endret av Ezio
nvm ser at det var bare opp mot 25k og ikke noen så vidt jeg vet som har solgt.
Lenke til kommentar
Ezio skrev (2 minutter siden):

Mer enn jeg solgte min for hvert fall om det er tilfelle. Ganske så utrolig. Ser ikke helt hvorfor folk er så desperate. Det er rett og slett FOMO man er vitne til. 

Men om folk er villig til å betale slikt og folk er villig til å selge så er det ikke noe problem. 

Så klart er det et problem når folk har sittet med scripts for å selge med påslag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mala skrev (8 minutter siden):

Dette stemmer vel ikke helt. Når folk sitter med scripts og bots og det som verre er er det ikke mye man kan gjøre annet enn å be til høyere eller lavere makter alt ettersom. Detter er søppel mennesker.

PS5 lanseringen, og tiden før kan ikke sies enn å ha vært en formidabel katastrofe her 

Bots og scripts "og det som verre er" ja. Livet er dritt iblant, er det ikke?

At det blir brukt bots har ikke akkurat vært en ukjent nyhet hittil i år. Se bare på lanseringen til Nvidia sine skjermkort.

Da er det ikke overraskende at enkelte faktisk er såpass langt framme i pannebrasken at de laster ned software som gjør at de får bestilt.

Så kan en sitte i ettertid og tute for at man ikke gjorde det samme og at folk er dritt og at verden er urettferdig. 

Er enkelte her inne 8 år?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, RaptorStrike said:

Så klart er det et problem når folk har sittet med scripts for å selge med påslag.

Dette føler jeg også er nettbutikkenes feil, når de ikke følger med i tiden. Til og med nvidia hadde ikke noen beskyttelse mot bots i starten, men de skjerpet seg i det minste. En enkel og god captcha burde være det minste man kunne forvente med lanseringer som dette. Forventer Elkjøp og andre tar lærdom av dette.

Lenke til kommentar
Allostasis skrev (4 minutter siden):

Dette føler jeg også er nettbutikkenes feil, når de ikke følger med i tiden. Til og med nvidia hadde ikke noen beskyttelse mot bots i starten, men de skjerpet seg i det minste. En enkel og god captcha burde være det minste man kunne forvente med lanseringer som dette. Forventer Elkjøp og andre tar lærdom av dette.

Selvfølgelig er det også deres feil. 

Lenke til kommentar

Har ingen problemer med folk som selger noe de ikke hadde råd til å beholde selv, eller noe de ikke skal bruke lengre.

Men folk som spesifikt går inn for å kjøpe opp alle produkter, ofte med hjelp av metoder som forhindrer vanlige forbrukere fra å kjøpe samme produkt, slik at de kan øke etterspørselen og tjene masse penger, det mener jeg blir feil.

 

Det er ikke så viktig med en konsoll, men se for dere at noen gjør det samme med andre produkter?

Hva om en rik man kjøper opp alt som finnes av en type medisin, eller lignende, for å så øke prisen med 300%

Hadde det vært greit?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (Akkurat nå):

Har ingen problemer med folk som selger noe de ikke hadde råd til å beholde selv, eller noe de ikke skal bruke lengre.

Men folk som spesifikt går inn for å kjøpe opp alle produkter, ofte med hjelp av metoder som forhindrer vanlige forbrukere fra å kjøpe samme produkt, slik at de kan øke etterspørselen og tjene masse penger, det mener jeg blir feil.

 

Det er ikke så viktig med en konsoll, men se for dere at noen gjør det samme med andre produkter?

Hva om en rik man kjøper opp alt som finnes av en type medisin, eller lignende, for å så øke prisen med 300%

Hadde det vært greit?

Gøy dra på matbutikken, så har noen kjøpt opp alle varene og satt opp prisen med 300 %. Også drar du til neste butikk, der skjedde det samme. Og du hadde aldri sjanse til å kjøpe først, for du måtte følge trafikkreglene mens han som kjøpte opp varene brøt alle trafikkregler på veien. 😉 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til rare eksempler:

Ingen kan handle ALLE medisinene på apotekene for å selge dem ut med 300% påslag. Salg av reseptbelagte medisiner er nok underlagt strenge lover.

Om en person handler ALLE matvarene på en butikk må han jo fremdeles konkurrere med alle andre matbutikker, og da nytter det ikke å selge med 300% påslag. Jeg mener, Rema 1000 eier jo alle matvarene i Rema 1000 butikken, hvorfor setter ikke de opp prisen med 300%?

At en konsoll går for mye mer enn innkjøpsprisen er kun vanlig til den ordinære leveringen kommer i gang. Frem til dess er det litt cowboy, ja, men det er ikke sikkert at DU hadde fått en konsoll bare fordi Jens lot vær å kjøpe en han skulle selge.

Lenke til kommentar
unik42 skrev (4 minutter siden):

At en konsoll går for mye mer enn innkjøpsprisen er kun vanlig til den ordinære leveringen kommer i gang. Frem til dess er det litt cowboy, ja, men det er ikke sikkert at DU hadde fått en konsoll bare fordi Jens lot vær å kjøpe en han skulle selge.

Selvfølgelig ikke garantert, men om folk ikke brukte scripts/bots og kun kjøpte til eget bruk, så hadde flere legitime kjøpere fått.

Vi blir tydeligvis ikke enige. Noen setter penger over moral, andre ikke. Det får være opp til dem, men det påvirker mitt syn på disse menneskene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...