Gå til innhold

PlayStation 5 videreselges for opptil 25 000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
CommanderKeen skrev (1 time siden):

Eller fordi generasjonen før har latt de arve en verden som er fundamentalt ødelagt hva angår klima og økonomi.

Men nei, det er sikkert det med lappen. 

Tenkte faktisk jeg skulle gi meg i kast med en sitatkrig av typen "kan du bevise at de ikke motiveres av lappen" i tråd med de tidligere innleggene dine, men siden du langt på vei har bevist å ha ubegrenset fritid og en personlighet dypt inne i autismespekteret, lar jeg være.

 samco skrev (47 minutter siden):

Mye moralske voktere hær .... 😌 sier litt hvor misunnelig dem er på folk som tjente litt penger 

 

Tipper du er misunnelig på folk som kan sitte oppreist uten ryggskinne.

Endret av Groundbreaking-Maize
Lenke til kommentar
Jotne skrev (8 minutter siden):

Og hva er argumentet for at "Cornering the market" ikke er direkte ulovlig i Norge? Jeg spør av genuin interesse.

For meg virker den teknikken skreddersydd for å gjøre rike bedrifter og selskap, enda rikere, på bekostning av alle oss andre.

Fordi det generelt ikke er et stort nok problem. Lover blir aldri laget i forkant i Norge, kun som reaksjon på et problem...

Lenke til kommentar

Er det ikke utbasuneringen som er et av problemene også? Hvorfor skal Elkjøp, Power, Coop osv si lenge før at det og det klokkeslettet på den og den datoen, komme med noe attraktivt for salg som titusenvis får greie på, dermed forventer noe og bruker tid på det dette. Når selger max bare har en noen hundre tilgjengelig og Coop enda mindre? Elkjøp og Power er vel også Nordisk, så flere land var vel med?

Da er kanskje random bedre? Da opparbeider ikke folk seg en slik forventning som fører til større skuffelse, ei heller sitter vel de som prøver med vidreslag like trygg og stolt i godstolen? 

Coolshop som også er Nordisk pluss englang(?) sa bare i fra litt før, der varte iallefall salget noen minutter virker det som, mens Elkjøp og Power var få sekunder?

 

Lenke til kommentar

Tok for moroskyld en nærmere titt på noen av brukerne som har lagt ut konsollen på Finn, og ved googling av navn/brukernavn finner jeg flere som har Twitter-kontoer som er tilknyttet dette bot-greiene det har vært snakk om. Det går veldig mye i sneakers og klær + giveaways og sånt. Ser ut til at dette gjelder en god del av de som ligger på Finn nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (4 timer siden):

Alt jeg trenger å vite om deg.

Det går jo ikke ut over elgigantene heller, men mannen i gata. Feilslått strategi fra ende til annen. Regner også med at de fleste som prøver å selge blir innebrendene med dem om de prøver å selge for mer enn 10K. 

 

Men det er godt de moralske passene i denne tråden er fininnstilt. Regner med dere lever etter disse passene til det fulle ute i den virkelige verden også. Som består av mer enn ps5 og sutring på Internett.

Endret av Jarmo
Persondiskusjon fjernet.
Lenke til kommentar
samco skrev (3 timer siden):

Mye moralske voktere hær .... 😌 sier litt hvor misunnelig dem er på folk som tjente litt penger 

 

Handler ikke om missunnelse, er somregel noen som er rikere likevel. Men hvor irriterende det er å ville ha noe, så harbdu råd til det, men det går tomt o butikken fordi noen allerede har vært der og skal ha skikkelig mye for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
Juggel skrev (1 time siden):

Men det er godt de moralske passene i denne tråden er fininnstilt. Regner med dere lever etter disse passene til det fulle ute i den virkelige verden også. Som består av mer enn ps5 og sutring på Internett.

Så absolutt. Jeg kunne lett tjent 1-200K mer i året ved å selge sjela mi. Det velger jeg å ikke gjøre. Å ikke tjene 10K på en PS5 er i så måte ingenting i forhold...

Lenke til kommentar

Kommer faktisk aldri til å tenke i de baner at jeg skal kjøpe ting for å selge det videre for å tjene noen enkle penger. Jeg gjør det heller på en redelig måte som jobb og på børsen. 

Uansett hvor mye jeg har lyst på en ting skjer det ikke at jeg betaler en overpris for en ting. Klarer faktisk ikke støtte disse menneskene.

Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...