Gå til innhold

PlayStation 5 videreselges for opptil 25 000 kroner


Anbefalte innlegg

For meg er det ganske enkelt. Å handle svært ettertraktede varer kun for å videreselge til blodpriser samme dag synes jeg er kynisk, og litt dårlig gjort. Spesielt kynisk er det dersom man bruker bots eller kjøper flere enn én for videresalg.

Samtidig er det markedet som styrer og jeg mener ikke det bør være ulovlig eller noe sånt, men det er ikke noe jeg ville gjort selv. Har bare ikke samvittighet til det.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RaptorStrike skrev (25 minutter siden):

Gøy dra på matbutikken, så har noen kjøpt opp alle varene og satt opp prisen med 300 %. Også drar du til neste butikk, der skjedde det samme. Og du hadde aldri sjanse til å kjøpe først, for du måtte følge trafikkreglene mens han som kjøpte opp varene brøt alle trafikkregler på veien. 😉 

Du mener det kan sammenligne et produkt med "alle" produkter i alle matbutikk?

Dette produktet trenger jo ikke folk. Konsoll er en luksusvare som du overlever uten, mens mat er noe man behøver.  Det kan jo overhode ikke sammenlignes. 

Endret av Ezio
Lenke til kommentar
14 minutes ago, unik42 said:

Om en person handler ALLE matvarene på en butikk må han jo fremdeles konkurrere med alle andre matbutikker, og da nytter det ikke å selge med 300% påslag. Jeg mener, Rema 1000 eier jo alle matvarene i Rema 1000 butikken, hvorfor setter ikke de opp prisen med 300%?

Var jo ikke snakk om alle matvarene. Det er vel ingen som har kjøpt alle produktene til elkjøp nå, det er snakk om ett produkt.

Sånn sett er det ikke ett rart eksempel, men ett veldig aktuelt ett :D

https://www.nettavisen.no/okonomi/rives-ut-av-butikkhyllene-na-selges-saft-for-opptil-1000-kroner-flasken-pa-finnno/3424048595.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ezio skrev (1 minutt siden):

Du mener det kan sammenligne et produkt med "alle" produkter i alle matbutikk?

Dette produktet trenger jo ikke folk. Konsoll er en luksusvare som du overlever uten, mens mat er noe man behøver.  Det kan jo overhode ikke sammenlignes. 

Du kan fiske din egen fisk, jakte din egen vilt og dyrke dine egne grønnsaker. Du overlever fint uten matbutikken også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (3 minutter siden):

Folk som kjøper en PS5 for 25.000 er jo regelrett dumme. Vet de hvor mye PC de kan få for samme prisen?

Kan man betale 25k for å slippe å spille på pc 😆 ja takk 

hdr var først på konsoller pc var et etterslipp diltende etter ...

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (Akkurat nå):

Folk som kjøper en PS5 for 25.000 er jo regelrett dumme. Vet de hvor mye PC de kan få for samme prisen?

Ja, det er jeg enig i, da er man dust. Men hadde jeg kunne velge mellom å få en PS5 til 5995 eller PC til 25.000 (og da tar vi videresalg ut av ligninga) på døra i dag hadde jeg tatt PS5 ti av ti ganger. For meg er ikke en PC interessant i det hele tatt, og det tror jeg gjelder ganske mange :)

Lenke til kommentar
7 minutes ago, RaptorStrike said:

Og derfor skal man bare akseptere det, eller?

Enn så lenge har vi ikke tankepoliti i Norge, så det blir vanskelig å regulere moralen til folk. Du kan gjøre en av to ting i sånne tilfeller:

1) Bry deg, og dermed enten irritere deg eller bli lei deg fordi situasjonen er som den er.

2) Ikke bry deg, og leve livet videre uten å etse på deg magesår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (13 minutter siden):

25.000 er jo regelrett dumme. Vet de hvor mye PC de kan få for samme prisen?

Man kan jo snu på det. Vet du hvor mange konsoller du kan få for prisen av et GPU om dagen eller? Folk betaler jo 20k for GPU kort på pc bare. Betyr det at PC folk er dumme da? Kan vel kjøpe deg Series X, PS5, Switch,  mobil tlf og en laptop for den prisen.

Det betyr ikke at folk er "dumme". Folk har preferanser som er hvorfor konsoller har i en mye større grad tatt over. Nå sier jeg ikke nødvendigvis at det er smart kjøp, men om folk virkelig er så desperat etter konsollen så har det jo ikke noe om hvor mye mer for penger man kan få et annet sted. Folk har tydeligvis et veldig stort ønske om disse konsollene og da betaler(noen) mer for det. 

Endret av Ezio
  • Liker 1
Lenke til kommentar
unik42 skrev (7 minutter siden):

Enn så lenge har vi ikke tankepoliti i Norge, så det blir vanskelig å regulere moralen til folk. Du kan gjøre en av to ting i sånne tilfeller:

1) Bry deg, og dermed enten irritere deg eller bli lei deg fordi situasjonen er som den er.

2) Ikke bry deg, og leve livet videre uten å etse på deg magesår.

Jeg mener det skal være mulig å påvirke moralen til folk gjennom diskusjon.

Og jeg får ikke magesår av dette. Så sart er jeg da vitterlig ikke. Jobben min er uendelig mye heftigere enn moralen til folk ved kjøp av PS5.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, RaptorStrike said:

Jeg mener det skal være mulig å påvirke moralen til folk gjennom diskusjon.

Og jeg får ikke magesår av dette. Så sart er jeg da vitterlig ikke. Jobben min er uendelig mye heftigere enn moralen til folk ved kjøp av PS5.

Men helt ærlig (og jeg er ikke uenig med deg altså), tror du at det å diskutere det her på noen som helst måte vil påvirke Stortinget til å vedta en lov mot det, eller at folk slutter å gjøre det? Jeg tipper at de som har kjøpt PS5 kun for å selge de ikke vanker noe særlig her inne. Så jeg tenker at du kanskje preker litt for koret her.

Om du virkelig vil påvirke noe så er det jo å begynne med din Stortingsrepresentant. Gjerne lage et avisinnlegg eller kanskje ta kontakt med partiene via facebook eller epost.

Lenke til kommentar
Tweedle skrev (20 minutter siden):

Noe nytt om han fra Bærum med jobb i Sony som prøvde å selge en konsoll på finn for 20k?

Han jobber i Sony, men Sony distribuerer ikke Playstation i Norge. Han har ingenting med Playstation å gjøre, det er det Nordisk Film som gjør. 

Som det fremgår i denne artikkelen:

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/dl7jdq/solgte-playstation-5-for-20000-kroner-paa-finn

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
unik42 skrev (8 minutter siden):

Men helt ærlig (og jeg er ikke uenig med deg altså), tror du at det å diskutere det her på noen som helst måte vil påvirke Stortinget til å vedta en lov mot det, eller at folk slutter å gjøre det? Jeg tipper at de som har kjøpt PS5 kun for å selge de ikke vanker noe særlig her inne. Så jeg tenker at du kanskje preker litt for koret her.

Om du virkelig vil påvirke noe så er det jo å begynne med din Stortingsrepresentant. Gjerne lage et avisinnlegg eller kanskje ta kontakt med partiene via facebook eller epost.

Jeg preker jo åpenbart ikke til koret her inne, all den tid det er mange som synes scalping er helt OK her inne.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...