Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MTH skrev (1 minutt siden):

Er det noe vits i å gi vekk Elkjøp kodene sine, da? Mener flere har påpekt at Elkjøp kansellerer ordren om kjøper ikke stemmer overens med opplysningene til personen koden var utstedt til. 

Det stemmer ikke. En kompis kjøpte på mailen til fetteren sin sist. 

Lenke til kommentar
Oddis91 skrev (10 minutter siden):

Det stemmer ikke. En kompis kjøpte på mailen til fetteren sin sist. 

Nei, det stemmer i hvert fall til en viss grad. Det blir kaos når folk deler ut kodene sine siden de ikke ugyldiggjøres med en gang. Jeg kjenner til to tilfeller hvor PS5 koder ble delt i en gruppechat, og Elkjøp kansellerte alle ordrene knyttet til koden og blokkerte den. Det endte med at ingen fikk kjøpe.

Edit: Jeg burde rettet det til at det kanskje ikke er vits i å gi vekk kodene offentlig, jeg tviler på at det sjekkes grundig om en kode kun er benyttet en gang, selv om det uansett er kjempelett å overvåke hvem som kjøper og om koden er benyttet av den opprinnelige mottakeren.

Lars667 skrev (10 minutter siden):

Det er flere som har klart å kjøpe med andres kode, men hvis det er flere som prøver på samme koden, er sjansen der for at de blokkerer den. Derfor er det best å bli enig med noen på PM og dele ut koden til 1 person. Alt annet blir bare tull.

Det kan godt hende, jeg har i hvert fall fått inntrykk av at Elkjøp er ganske nådeløse dersom flere kjøp går gjennom på en kode. Mulig dette er noe de har ordnet, men det er tydelig at det er lagt opp til at koden er noenlunde personlig.

Endret av MTH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Pedersen33 said:

Hva gjorde du for å få den koden?

Fikk den gjennom en konkurranse som elkjøp har kjørt, men jeg registrerte meg ikke på nytt denne gangen men fikk en ny mulighet fra forrige gang de fikk inn et parti.. så deltakelsen ble videreført 🙂 men, siden den gang har pengene blitt brukt til andre ting så da kunne jeg like greit gi koden bort.

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar
1 minute ago, MacBain said:

Ville kanskje vurdert finn da, får de ned i 7000,-

Støtter dessverre ikke scalping, om jeg støtter det, så sier man at det er "greit" at folk driver på sånn.

Kommer ikke til å kjøpe fra en scalper, da finner jeg heller på noe annet før jeg kan få spilt rift apart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...