Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Mr.AMG said:

Jeg valgte "Prioritert Pakke" fra Elkjøp med estimert levering 30/07, fikk E-post i dag at pakken er sendt og forventes levert 04/08 😂

Tror det kom inn ganske mange konsoller denne runden. En venn av meg fikk levert på fredag, jeg får min levert i dag (forhåpentligvis). Begge bestillte forrige torsdag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ljskatt skrev (1 time siden):

Fikk nå den triste beskjeden i sporingen på pakken: "Recalled by seller"

Kanskje ikke det beste å prøve å få en PS5 gjennom elkjøp sine raffles som slippes ut her

Ikke at dette er noen trøst for deg, men ble ganske sur over å se ps5 fra elkjøp komme på finn, samtidig som jeg ikke vant på lotteriet.

Så de har blitt strengere

Lenke til kommentar

Jeg fikk bestilt hos cdon i starten av juli, og 20. juli fikk jeg beskjed om at pakken skulle være sendt, med sporingslink og det hele. Siden den gang har ikke sporingsinfo blitt oppdatert, det står fremdeles bare at de har mottatt informasjon om sendingen men ikke noe mer.

Det er altså straks to uker siden. Andre som har vært borti samme problem? De sendte selvfølgelig ut faktura med det samme, men det kommer ikke på tale å betale noe som helst før jeg har bekreftelse på at PS5'en faktisk er på vei.

Lenke til kommentar
vandrewal skrev (1 time siden):

Jeg fikk bestilt hos cdon i starten av juli, og 20. juli fikk jeg beskjed om at pakken skulle være sendt, med sporingslink og det hele. Siden den gang har ikke sporingsinfo blitt oppdatert, det står fremdeles bare at de har mottatt informasjon om sendingen men ikke noe mer.

Det er altså straks to uker siden. Andre som har vært borti samme problem? De sendte selvfølgelig ut faktura med det samme, men det kommer ikke på tale å betale noe som helst før jeg har bekreftelse på at PS5'en faktisk er på vei.

Kan hende den er rotet bort, samme skjedde meg for en stund siden med annen nettbutikk.

Burde kontakte de og spørre

Lenke til kommentar

Vet godt at denne tråden er for oppdatering av lagerstatus på PS5 i norske nettbutikker, men jeg er bare nødt til og dele min triste historie...

Takket være denne nydelige tråden, klarte jeg faktisk karre til meg en PS5 (cdon) etter å ha lusket her i tre måneder. Nå er jeg dessverre tilbake, da tordenguden bestemte seg for at jeg ikke skulle ha PS5 lengre, eller Xbox Series S, eller nettverksmodem for den saks skyld.

Forsikring er vel og bra det, men så vidt jeg kan se er det like håpløst å få fatt i PS5 fremdeles? Krysser alt som fins av kroppsdeler for kort prosess denne gangen. 

*tørker en tåre for mine falne helter*

Lenke til kommentar
12 minutes ago, fredum said:

Vet godt at denne tråden er for oppdatering av lagerstatus på PS5 i norske nettbutikker, men jeg er bare nødt til og dele min triste historie...

Takket være denne nydelige tråden, klarte jeg faktisk karre til meg en PS5 (cdon) etter å ha lusket her i tre måneder. Nå er jeg dessverre tilbake, da tordenguden bestemte seg for at jeg ikke skulle ha PS5 lengre, eller Xbox Series S, eller nettverksmodem for den saks skyld.

Forsikring er vel og bra det, men så vidt jeg kan se er det like håpløst å få fatt i PS5 fremdeles? Krysser alt som fins av kroppsdeler for kort prosess denne gangen. 

*tørker en tåre for mine falne helter*

Kanskje forsikringa betaler scalperpris på finn.no? :p

 

7500-8000kr

Endret av Nizzen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fredum skrev (59 minutter siden):

Vet godt at denne tråden er for oppdatering av lagerstatus på PS5 i norske nettbutikker, men jeg er bare nødt til og dele min triste historie...

Takket være denne nydelige tråden, klarte jeg faktisk karre til meg en PS5 (cdon) etter å ha lusket her i tre måneder. Nå er jeg dessverre tilbake, da tordenguden bestemte seg for at jeg ikke skulle ha PS5 lengre, eller Xbox Series S, eller nettverksmodem for den saks skyld.

Forsikring er vel og bra det, men så vidt jeg kan se er det like håpløst å få fatt i PS5 fremdeles? Krysser alt som fins av kroppsdeler for kort prosess denne gangen. 

*tørker en tåre for mine falne helter*

Dette var nitrist lesning ja, og kanskje en påminnelse for flere.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på det var en mulighet da det tordnet rundt her, iom jeg akkurat hadde koblet opp PS5 så hadde det vært jævlig ironisk om den ble tatt av lynet. Jeg pleier riktignok å vente med å ta ut kabler til lynværet er nærme, for hvis jeg skal ta ut kabler hver gang jeg hører noe buldring så blir det mye inn og ut om sommeren/høsten (og ikke den morsomme typen).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (16 minutter siden):

Ikke lest hele tråden her, men er det slik at en må ha kode fra forhandler for å kunne bestille? Hvordan får en i så fall tak i en slik kode, og hvilke butikker som holder på med dette?

Dette gjelder stort sett bare Elkjøp og Power. De har konkurranser hvor man melder seg på. Om man vinner får man mulighet til å kjøpe ps5 fra dem ved at de sender deg en kode. Du kan følge med på instagram-sidene til elkjøp for eksempel, de annonserer et par dager før de har en slik "raffle" konkurranse. 

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (38 minutter siden):

Ikke lest hele tråden her, men er det slik at en må ha kode fra forhandler for å kunne bestille? Hvordan får en i så fall tak i en slik kode, og hvilke butikker som holder på med dette?

For en reel kjangs til å skaffe ps5 er det bedre å følge med andre nettbutikker.

Har du lyst til å prøve på elkjøp så lønner det seg å få med flest mulig venner/bekjente til å være med, kanskje større mulighet til å få en kode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...